Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1279/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών διαχείρισης ραδιενεργών, τοξικών, ιατρικών και επικίνδυνων αποβλήτων, αξίας 192.380 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Επικαλείται αδυναμία συμμετοχής λόγω προσβαλλόμενων όρων και ασαφειών, ιδίως σε σχέση με τις προδιαγραφές αποστείρωσης (θερμοκρασία, πίεση, χρόνος), τον τρόπο διαχείρισης των αποβλήτων και την απαίτηση για ηχητικό σύστημα συναγερμού σε περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος. Η ΑΕΠΠ αποδέχθηκε τους λόγους της προσφυγής, ακυρώνοντας τη διακήρυξη εξαιτίας δυσανάλογων και αδικαιολόγητων περιορισμών στον ανταγωνισμό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν. 2824/2000

Κύρωση της Κοινής Σύμβασης για την ασφάλεια της διαχείρισης αναλωθέντων καυσίμων και την ασφάλεια της διαχείρισης ραδιενεργών αποβλήτων.


ΑΕΠΠ/722/2019

Η προσφεύγουσα, δραστηριοποιούμενη στον τομέα της διαχείρισης ιατρικών αποβλήτων, ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 46/2019 Διακήρυξης, η οποία αφορά στην ανάθεση υπηρεσιών διαχείρισης ιατρικών αποβλήτων του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «Ο Ευαγγελισμός». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τη συλλογή, μεταφορά, επεξεργασία και τελική διάθεση επικίνδυνων νοσοκομειακών αποβλήτων (συνολικό κόστος 1.199.224,49€ πλέον ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα προσβάλλει όρους της Διακήρυξης που θεωρεί παράνομους, όπως την απαίτηση τριετούς εμπειρίας για τη συνεργαζόμενη μονάδα αποστείρωσης, την παράλειψη συμπερίληψης της ΚΥΑ 146163/2012 στο νομικό πλαίσιο, όρους σχετικούς με συντήρηση εγκαταστάσεων (εκ παραδρομής) και αναπροσαρμογή τιμήματος λόγω μειώσεων μισθών.


ΑΕΠΠ/732/2020

Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της διακήρυξης ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΟΥ ………..», με συνολική εκτιμώμενη αξία 2.190.494,06 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), και ειδικότερα για τμήματα αξίας 893.977,75 ευρώ. Επικαλείται ότι παρανόμως αποκλείεται και δυσχεραίνεται η συμμετοχή του στα τμήματα 1/31, 1/33, 1/36, 1/40, 1/41 και 1/50 λόγω προσβαλλόμενων όρων της διακήρυξης και ασαφειών, ισχυριζόμενος ότι οι τεχνικές προδιαγραφές περιέχουν μνείες συγκεκριμένης κατασκευής που ευνοούν ορισμένους οικονομικούς φορείς, χωρίς να δικαιολογείται από το αντικείμενο της σύμβασης και χωρίς την αναγραφή του όρου «ή ισοδύναμο». Η Επιτροπή έκρινε εν μέρει δεκτή την προσφυγή, ακυρώνοντας τη διακήρυξη όσον αφορά τα τμήματα 1/33, 1/36, 1/40 και 1/50.


ΑΕΠΠ/1057/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 21033/12-3-2021, με την οποία κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης σχετικά με υπηρεσίες διαχείρισης απορριμμάτων και αποβλήτων. Η σύμβαση αφορά την προμήθεια υπηρεσιών σχετιζόμενων με απόβλητα και απορρίμματα, με εκτιμώμενη αξία 107.350,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, η οποία προκηρύχθηκε με διακήρυξη αριθμό 53/2020. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι δεν του κοινοποιήθηκε σωστά η απόφαση και ότι ο παρεμβαίνων δεν προσκόμισε απαραίτητα δικαιολογητικά σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της διακήρυξης, όπως βεβαίωση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων (ΗΜΑ) και εκτύπωση από το ΗΜΑ της ετήσιας απολογιστικής έκθεσης για τη μονάδα αποστείρωσης.


ΑΕΠΠ/1590/2021

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, κατά το σκέλος που κρίνεται αποδεκτή η προσφορά και ανακηρύσσεται προσωρινός ανάδοχος ο παρεμβαίνων, στον διαγωνισμό για την 'Παροχή υπηρεσιών διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων αμιγώς μολυσματικών (ΕΑΑΜ)' με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 604.838,71 € (χωρίς ΦΠΑ). Ειδικότερα, το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών συλλογής, μεταφοράς, επεξεργασίας (μέσω αποστείρωσης) και τελικής διάθεσης των ΕΑΑΜ, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η προσφορά του παρεμβαίνοντος δεν πληρούσε ουσιώδεις τεχνικούς όρους της διακήρυξης, όπως η χρήση βιολογικών δεικτών, η πιστοποίηση εξοπλισμού και η συνεργασία με πιστοποιημένους ΧΥΤΑ.


ΑΕΠΠ/1260/2019

Με την προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση, συνολικά ή των προσβαλλόμενων όρων, της Διακήρυξης του ΕΔΣΝΑ με αριθ. ***********, που αφορά τη «Μελέτη, κατασκευή έργων για την α’ φάση αποκατάστασης της ΟΕΔΑ Δυτικής Αττικής και μεταβατικής διαχείρισης αποβλήτων». Η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η διακήρυξη καθώς και κάθε άλλη συναφής πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής. Ειδικότερα, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση του άρθρου 11 της διακήρυξης (σύντμηση προθεσμίας) και της απόφασης 248/2019 του ΕΔΣΝΑ, του όρου 1.5. της διακήρυξης (ανταγωνιστική διαδικασία με διαπραγμάτευση), καθώς και συγκεκριμένων όρων στα Κεφάλαια Φάσης 2, Φάσης 3 και Φάσης 4 του Παραρτήματος Ι της διακήρυξης, που αφορούν τη θέση των νέων κυττάρων ΧΥΤΑ, τις υφιστάμενες υποδομές, τα απαιτούμενα υλικά και τον εξοπλισμό μεταβατικής διαχείρισης. Επίσης, ζητά την ακύρωση των κριτηρίων αξιολόγησης Κ2, Κ3, Κ4 και Κ5 (άρθρο 14) και των όρων 18.Δ. α) και β) της διακήρυξης, που αφορούν τα κριτήρια τεχνικής-επαγγελματικής ικανότητας, καλύπτοντας συνολικά ζητήματα προθεσμιών, διαδικασίας, πληρότητας πληροφοριών, και κριτηρίων επιλογής/αξιολόγησης.


ΑΕΠΠ/129/2020

Ανάθεση υπηρεσιών διαχείρισης επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων...Kατά τα ανωτέρω πάντως, προκύπτει ότι οι πρόσφατες συμβάσεις που σύναψε ο ανάδοχος, είτε δεν αποδεικνύεται ρητά ότι περιλάμβαναν hospital boxes, όπως εν προκειμένω απαιτούνται είτε έχουν τίμημα μεγαλύτερο ή παραπλήσιο με τη νυν εκτιμώμενη αξία, αλλά χωρίς ο ανάδοχος να διαθέτει και τα hospital boxes, που πάντως συνιστούν σημαντική επιβάρυνση στο προσφερόμενο τίμημα. Τούτο ενώ σε αντίθεση με τα ΜΕΑ και ΑΕΑ, όπου η όποια επιβάρυνση από περιέκτες κατά την προκείμενη διακήρυξη είναι ιδιαίτερα μικρή, για τα ΕΑΑΜ η αναλογική επιβάρυνση είναι σημαντική. Συνεπεία των ανωτέρω, δεν αποδεικνύεται ότι το ποσό των 1,09 ανά κιλό ΕΑΑΜ είναι επαρκές ώστε να καλύψει το κόστος των υπηρεσιών του αναδόχου, μαζί με τους 42.000 περιέκτες που μόνοι τους επιβαρύνουν την προσφορά κατά 0,31-0,37 ευρώ ανά κιλό, με αποτέλεσμα να απομένουν 0,72-0,78 ευρώ ανά κιλό ΕΑΑΜ, για οτιδήποτε άλλο ανάγεται στο συμβατικό αντικείμενο. Τούτο ενώ μόνη της η τιμή αποστείρωσης ανέρχεται σε 0,70 ευρώ ανά κιλό, όπως δεν αντικρούει η αναθέτουσα. Σε αντίθεση δε με τα ΜΕΑ-ΑΕΑ όπου, το επικαλούμενο κόστος αποστείρωσης ανέρχεται σε 1,70 ευρώ ανά κιλό, με αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση να απομένει ποσό 0,29 λεπτών, εκ των οποίων τα 0,03-0,04 λεπτά αφορούν το αναλογούν κόστος περιεκτών, όσον αφορά τα ΕΑΑΜ προκύπτει ότι δεν απομένει παρά όλως ελάχιστο ποσό, ανερχόμενο σε 0,02 έως 0,08 ευρώ, αναλόγως χωρητικότητας περιέκτη, για  κάθε άλλο κόστος υπηρεσίας και τούτο χωρίς να προκύπτει με σαφή στοιχεία ότι έχει συμβασιοποιηθεί η υπηρεσία με τις ίδιες εργασίες και αντίστοιχο αριθμό περιεκτών με μικρότερο τίμημα. Επομένως, σε αντίθεση με την κατηγορία Β ΜΕΑ-ΑΕΑ της διακήρυξης, εν προκειμένω δεν προκύπτει ότι η νυν εκτιμώμενη αξία του 1,09 ευρώ ανά κιλό ΕΑΑΜ είναι επαρκής, ώστε να επιτρέπει μη ζημιογόνα προσφορά, που θα καλύπτει το σύνολο των ζητούμενων αγαθών και εργασιών και τούτο, όχι μόνο όσον αφορά τυχόν υποκειμενικά τον προσφεύγοντα, αλλά αντικειμενικά και όσον αφορά την εν γένει κατάρτιση προσφορών, αφού μόνο του το άθροισμα κόστους αποστείρωσης και κόστους περιεκτών σχεδόν ισούται με την εκτιμώμενη αξία. Άρα, μη νομίμως η αναθέτουσα παρέλειψε να λάβει υπόψη της το κόστος περιεκτών, στον καθορισμό εύλογης εκτιμώμενης αξίας για την κατηγορία Α ΕΑΑΜ, με αποτέλεσμα η αξία της κατηγορίας αυτής να προκύπτει μη νομίμως ιδιαίτερα χαμηλή, για την ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού και την υποβολή βιώσιμων και μη ζημιογόνων προσφορών.