ΑΕΠΠ/1286/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα ένωση οικονομικών φορέων με την επωνυμία «...-...» επιδιώκει την ακύρωση της υπ΄ αριθμ. 243483/27.05.2021 Απόφασης έγκρισης του Πρακτικού παραλαβής, αποσφράγισης και αξιολόγησης «Δικαιολογητικών Συμμετοχής - Τεχνικών Προσφορών» της Εφορείας Αρχαιοτήτων ... . Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στο πλαίσιο δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για το Υποέργο 2: «Ηλεκτρονική Πληροφόρηση», που αποτελεί μέρος του έργου «ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΣΤΡΟΥ ...» με ΚΩΔΙΚΟ ΟΠΣ ... . Το αντικείμενο της σύμβασης, με CPV «Υπηρεσίες τεχνολογίας των πληροφοριών: παροχή συμβουλών, ανάπτυξη λογισμικού, Διαδίκτυο και υποστήριξη», ανέρχεται σε 231.000,00€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. και έχει ως κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής, σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. ... Διακήρυξη και Συστημικό αριθμό ΕΣΗΔΗΣ: ... . Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά της και δέχτηκε αυτή της παρεμβαίνουσας εταιρείας «...» .
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1287/2021
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης έγκρισης του Πρακτικού παραλαβής, αποσφράγισης και αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών, που αφορούσε τον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για το Υποέργο 2: «Ηλεκτρονική Πληροφόρηση» στο πλαίσιο του έργου «ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΣΤΡΟΥ ...». Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ανάπτυξη διαδικτυακής πύλης που αξιοποιεί βάση δεδομένων και διαχειρίζεται πολιτιστικό-τουριστικό υλικό, με συνολικό προϋπολογισμό 231.000,00€. Η προσφυγή εστίασε σε υποτιθέμενες παραβάσεις της διαδικασίας, όπως ελλειμματικά δικαιολογητικά συμμετοχής και αδικαιολόγητη τεχνική αξιολόγηση των προσφορών.
ΝΣΚ/274/2013
Σύναψη προγραμματικής συμβάσεως για την εκτέλεση έργου, που συγχρηματοδοτείται από τον Χρηματοδοτικό Μηχανισμό του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΧΜ-ΕΟΧ) – Νομιμότητα και επιλεξιμότητα των δαπανών.Η νομιμότητα και επιλεξιμότητα δαπανών στο πλαίσιο εκτελέσεως προγραμματικής συμβάσεως μεταξύ Δήμου και Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, δεν θίγεται από το γεγονός ότι την προγραμματική σύμβαση υπέγραψε αντί του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού, η Προϊσταμένη της καθ’ ύλη και κατά τόπο αρμόδιας για την εκτέλεση της προγραμματικής συμβάσεως, Προϊσταμένη της 9ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
ΥΠΠΟ/ΔΟΕΠΥ/63/ΤΟΠΥΝΣ/63/46324/2003
Κανονισμός λειτουργίας και οργάνωσης υποβρυχίων αρχαιολογικών ερευνών της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και των Εφορειών Παλαιοανθρωπολογίας Σπηλαιολογίας του Υπουργείου Πολιτισμού.
ΑΕΠΠ/605/2021
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της απόφασης της Εφορείας Αρχαιοτήτων, η οποία αποκλείει τον προσφεύγοντα και κρίνει αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά το 'Υποέργο 2: Δημιουργία Ενιαίου Δικτύου Σήμανσης Πολιτιστικών Διαδρομών και Ηλεκτρονικής Πληροφόρησης' στο πλαίσιο του έργου 'Ψηφιακή Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων - Δημιουργία Τουριστικών και Πολιτιστικών Διαδρομών'. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 207.250,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων αμφισβητεί τους λόγους αποκλεισμού του, ισχυριζόμενος ότι πληροί τα κριτήρια συμμετοχής και ότι η απόφαση της αναθέτουσας αρχής ευσταθεί σε ανακριβή εκτίμηση των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών.
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/1444/2024
Με την υπό κρίση έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με τα από 6.2.2023 και 12.6.2023 νομίμως κατατεθέντα υπομνήματα, ζητείται η ακύρωση της 1/2018 πράξης του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό Δράμας, με την οποία καταλογίσθηκε σε βάρος του εκκαλούντος, τέως Αναπληρωτή Προϊστάμενου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δράμας, το ποσό των δέκα χιλιάδων εκατόν ενενήντα εννέα ευρώ (10.199,00 ευρώ), πλέον νομίμων προσαυξήσεων, για την αναπλήρωση ελλείμματος, που φέρεται ότι προκλήθηκε από την κατόπιν εντολής του σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 26 του ν. 4270/2014, εξόφληση χρηματικού εντάλματος για την πληρωμή μη νόμιμης δαπάνης ξυλουργικών εργασιών σε κτήρια και χώρους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δράμας.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/484/2017
Αποπεράτωση κτιριακών υποδομών...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην 3η σκέψη της παρούσας, οι ως περιγραφόμενες συμπληρωματικές εργασίες προέκυψαν το πρώτον κατά την εκτέλεση του έργου, κατόπιν υποδείξεων αφενός της ΔΕΔΔΗΕ, αφετέρου της Εφορείας Αρχαιοτήτων ... Ειδικότερα, η μεν τοποθέτηση του μετρητή σε τσιμεντοκολώνα υποδείχθηκε από τη ΔΕΔΔΗΕ, η δε υπογειοποίηση των καλωδίων έως το σημείο σύνδεσης του μετρητή από την Εφορεία Αρχαιοτήτων. Οι ως άνω, κατόπιν υποδείξεων εργασίες, στον περιβάλλοντα χώρο του κτηρίου επέφεραν και την ανάγκη εκτέλεσης των υπολοίπων εργασιών, οι οποίες αναφέρονται στον 1ο Α.Π.Ε. (ενδεικτικά εκσκαφές χανδάκων για την τοποθέτηση καλωδίων, προμήθεια σωλήνων προστασίας υπογείων καλωδίων, εργασίες καθαιρέσεως επιχρισμάτων και χρωματισμών). Ακολούθως, όλες οι αναφερόμενες στον 1ο Α.Π.Ε. εργασίες που αφορούν στην ελεγχόμενη συμπληρωματική σύμβαση συνάπτονται άμεσα με τα διαλαμβανόμενα στα ανωτέρω έγγραφα της ΔΕΔΔΗΕ και της Εφορείας Αρχαιοτήτων και πρόκειται να εκτελεσθούν σε συμμόρφωση με αυτά. Περαιτέρω, οι ως άνω εργασίες κατέστησαν αναγκαίες ένεκα της φύσης του αντικειμένου του έργου, το οποίο έχει χαρακτηρισθεί ως μνημείο λόγω του ιδιαίτερου κατασκευαστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος που παρουσιάζει, ενώ η εκτέλεσή τους είναι απαραίτητη για την ηλεκτροδότηση του κτηρίου, ήτοι για την άρτια ολοκλήρωση και τη λειτουργικότητά του. Τέλος, όλες οι ανωτέρω εργασίες ναι μεν δεν είχαν προβλεφθεί στην τεχνική περιγραφή και στον προϋπολογισμό του αρχικού έργου και συνεπώς χαρακτηρίζονται ως νέες εργασίες, ωστόσο ούτε ήταν δυνατόν να προβλεφθούν το μεν λόγω των επιγενόμενων υποδείξεων της ΔΕΔΔΗΕ και της Εφορείας Αρχαιοτήτων …, το δε της προαναφερθείσας φύσης του έργου ως μνημείου.
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/206/2018
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον η 402921/241032/13766/9.12.2016 απόφαση της Διευθύντριας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής ...., Πειραιώς και Νήσων, που συνεπαγόταν τροποποίηση της μελέτης και αλλαγή των όρων διενέργειας του διαγωνισμού είχε περιέλθει σε γνώση του ΔΛΤ .... ήδη έξι ημέρες πριν από τη διενέργειά του. Ενόψει όμως των αναφερόμενων στο 533/8.10.2018 έγγραφο του Προέδρου του ΔΛΤ ...., τα αρμόδια όργανά του δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς θεώρησαν ότι ενεργούν σύννομα, καθόσον λόγω έλλειψης τεχνικών γνώσεων και σχετικής εμπειρίας, δεν εκτίμησαν ορθά τις επιπτώσεις των όρων που τέθηκαν με την 402921/241032/13766/9.12.2016 απόφαση της Διευθύντριας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δυτικής ...., Πειραιώς και Νήσων στις τιμές εργασιών του έργου.
ΑΕΠΠ/950/2020
Με τις προδικαστικές προσφυγές, οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της Εφορείας Αρχαιοτήτων που αφορά την ανάθεση δημόσιας σύμβασης για τη δημιουργία διαδικτυακής πύλης ενσωμάτωσης βάσης δεδομένων πολιτιστικής κληρονομιάς και παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού, με εκτιμώμενη αξία 197.831,29 €. Οι προσφυγές επικεντρώνονται σε ελλείψεις των συνθηκών διαγωνισμού, ατέλεια κριτηρίων επιλογής, ελλείψεις τεκμηρίωσης των βαθμολογιών, καθώς και σε αδικαιολόγητες διαφορές στην αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών κατά παράβαση της διαφάνειας.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/204/2016
Μισθολογική κατάταξη:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες. Και τούτο, διότι νομίμως, ήτοι σε συμμόρφωση προς την προεκτεθείσα 417/2016 οριστική απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου …, κατά τα οριζόμενα στο ν. 3068/2002 (ΦΕΚ Α΄ 274), οι αρμόδιες υπηρεσίες της Εφορείας … έλαβαν υπόψη για την μισθολογική κατάταξη των φερόμενων ως δικαιούχων των υπό έλεγχο χρηματικών ενταλμάτων την προϋπηρεσία τους στην ΙΒ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων … και στην ΛΓ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων …. - …, νυν Εφορεία Αρχαιοτήτων …, απορριπτομένου ως αβασίμου του πρώτου λόγου διαφωνίας της Επιτρόπου. Εξάλλου, αλυσιτελώς, προβάλλει η Επίτροπος ότι η ως άνω 417/2016 δικαστική απόφαση περιλαμβάνει χρονικά διαστήματα κατά τα οποία οι ανωτέρω υπάλληλοι δεν είχαν συνάψει συμβάσεις εργασίας με τις επίμαχες υπηρεσίες αλλά με ιδιώτες, δεδομένου ότι τα χρονικά αυτά διαστήματα δεν ελήφθησαν υπόψη για την μισθολογική κατάταξη αυτών. Περαιτέρω, σύμφωνα με τα εκτεθέντα στην σκέψη ΙΙ της παρούσας, κατά παράβαση των διατάξεων του ν.4354/2015 λήφθηκε υπόψη για την μισθολογική τους κατάταξη ο χρόνος υπηρεσίας τους στην Εφορεία Αρχαιοτήτων … μετά τις 31.12.2015. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα των ελεγχόμενων δαπανών, απορριπτομένου ως αλυσιτελούς του δεύτερου λόγου διαφωνίας της Επιτρόπου, δεδομένου ότι ο πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2015 χρόνος υπηρεσίας που ελήφθη υπόψη δεν επηρεάζει την κατάταξη των ανωτέρω στο ορθό μισθολογικό κλιμάκιο, από το οποίο προκύπτει και η επίμαχη διαφορά αποδοχών, ήτοι το 7ο για την ... και το 4ο για τον ..., αλλά τον πλεονάζοντα χρόνο υπηρεσίας τους, ο οποίος θα πρέπει να διορθωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Εφορείας Αρχαιοτήτων …, προκειμένου να ληφθεί υπόψη για την μισθολογική τους εξέλιξη από 1.1.2018.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής πρέπει να θεωρηθούν, κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.
ΑΕΠΠ/1267/2020
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της Απόφασης της Προϊσταμένης της Εφορείας Αρχαιοτήτων, η οποία απέρριψε την τεχνική της προσφορά λόγω μη συμφωνίας του υποβληθέντος δείγματος προθήκης με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης. Επιπλέον, ζητεί τη ματαίωση του διαγωνισμού με σκοπό την επανάληψή του, ώστε να έχει η ίδια τη δυνατότητα να αναδειχθεί ως ανάδοχος για την προμήθεια και εγκατάσταση προθηκών στο Αρχαιολογικό Μουσείο, αντικείμενο της σύμβασης, το οποίο αφορά την οργάνωση μόνιμης έκθεσης του μουσείου με προϋπολογισμό 1.693.548,39 €.