×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1292/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφυγή της ανώνυμης εταιρείας ασκήθηκε κατά της απόφασης ματαίωσης (υπ’ αριθ. 175/2020) της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ακύρωσε τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ...» με συνολικό προϋπολογισμό 1.278.591,84 € (πλέον ΦΠΑ). Η προσφυγή ζητούσε την ακύρωση της απόφασης ματαίωσης, υποστηρίζοντας ότι δεν συνέπεσαν οι προϋποθέσεις του άρθρου 106 παρ. 2 του Ν. 4412/2016, ιδίως λόγω έλλειψης επαρκούς αιτιολογίας και γνωμοδότησης του αρμόδιου οργάνου, καθώς και παραβίασης της αρχής της εύλογης εμπιστοσύνης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/66/2020

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 177/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αποφάσισε τη ματαίωση του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την εκτέλεση του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ». Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάπλαση της πλατείας με συνολικό προϋπολογισμό 1.278.591,84€ (πλέον ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόφαση στερείται επαρκούς αιτιολόγησης, ότι δεν είχε προηγηθεί γνώμη του αρμόδιου οργάνου και ότι δεν υπάρχουν ουσιώδεις αλλαγές στις τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους που να δικαιολογούν τη ματαίωση. Επιπλέον, ισχυρίζεται ότι η απόφαση παραβιάζει την αρχή της εύλογης εμπιστοσύνης και της ασφάλειας δικαίου.


ΕΑΔΗΣΥ/596/2022

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να γίνει δεκτή η προσφυγή της, να ακυρωθεί η με ΑΔΑΜ ... Διακήρυξη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της αναθέτουσας αρχής, με αντικείμενο την εκτέλεση του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ...», επί σκοπώ απάλειψης των πληττόμενων όρων της Διακήρυξης. 


ΕΑΔΗΣΥ/1135/2023

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης ματαίωσης του διαγωνισμού για τα συγκεκριμένα είδη (α/α 4, 37, 38, 41, 42, 45, 59), την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με συμπερίληψη της εγκυκλίου 2501/03.08.2022 της ΕΚΑΠΥ και την εναρμόνιση των τεχνικών προδιαγραφών με τις εγκεκριμένες προδιαγραφές. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ιατροτεχνολογικών προϊόντων συνολικής εκτιμώμενης αξίας 887.096,77€ άνευ ΦΠΑ, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Η προσφυγή στηρίζεται σε εννέα λόγους, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης επαρκούς αιτιολογίας, μη νόμιμης ματαίωσης λόγω μεταβολής νομικών δεδομένων και παραβίασης αρχών διοικητικού δικαίου.


ΑΕΠΠ/1044/2021

Η προσφεύγουσα ένωση εταιρειών ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που έκανε δεκτές τις προσφορές συγκεκριμένων οικονομικών φορέων. Επιδιώκει την απόρριψη των προσφορών αυτών και τον αποκλεισμό τους από τη διαγωνιστική διαδικασία. Επιπλέον, ζητά να αναδειχθεί η ίδια προσωρινή ανάδοχος του διαγωνισμού, να της ανατεθεί η εκτέλεση του έργου, και να της επιστραφεί το υποβληθέν παράβολο. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η κατασκευή του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ...», με εκτιμώμενη αξία 1.000.014,22 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α. 24%), και κριτήριο ανάθεσης τη χαμηλότερη τιμή.


ΑΕΠΠ/167/2017

Με την προδικαστική προσφυγή η αιτούσα επιδιώκει να ακυρωθεί η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Σικυωνίων με την οποία αποφασίστηκε η ματαίωση του διεθνούς ηλεκτρονικού ανοιχτού διαγωνισμού για την προμήθεια σωλήνων και άλλων υλικών άρδευσης της Δημοτικής Ενότητας Στυμφαλίας. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια σωλήνων και συναφών υλικών για τις ανάγκες άρδευσης, με προϋπολογισμό 332.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), σύμφωνα με τη Διακήρυξη υπ’ αριθμ. 12419/28.07.2017. Η προσφυγή επικαλείται παράβαση του άρθρου 106 παρ. 2 α) του Ν. 4412/2016, υποστηρίζοντας ότι η απόφαση ματαίωσης βασίστηκε σε ανεπαρκή και ελαττωματική αιτιολογία, καθώς και ότι η αναθέτουσα αρχή δεν συμμορφώθηκε με προηγούμενη απόφαση της ΑΕΠΠ που ακύρωσε μερικώς την αποδοχή της προσφοράς μιας ανταγωνίστριας εταιρείας.


ΑΕΠΠ/1276/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής Διαχείρισης της Επιχορήγησης που αποφάσισε τη ματαίωση της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης με αντικείμενο τη συντήρηση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων θέρμανσης-ψύξης σε 10 εποπτευόμενους φορείς. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόφαση ματαίωσης έλλειπε νόμιμης αιτιολογίας, παραβίαζε την αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και δεν συνέπεσε με κανέναν από τους νόμιμους λόγους ματαίωσης που προβλέπονται στον Ν. 4412/2016, όπως η παράτυπη διεξαγωγή ή η αλλαγή των οικονομικών παραμέτρων. Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι ο διαγωνισμός διεξαγόταν ετησίως για το ίδιο αντικείμενο, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος απώλειας του κονδυλίου.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/159/2025

Η Πράξη 159/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου 2ης τροποποίησης-παράτασης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Ελευσίνας, σχετικά με το έργο «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΗΡΩΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ». Η αρχική σύμβαση του 2017 είχε ήδη λάβει μία πρώτη παράταση έως τις 25.4.2025. Ζητήθηκε εκ νέου παράταση κατά δεκαοκτώ (18) μήνες, έως τις 25.10.2026, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα υπολειπόμενα στάδια, συμπεριλαμβανομένης της 15μηνης υποχρεωτικής συντήρησης και της οριστικής παραλαβής του έργου. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της 2ης τροποποίησης-παράτασης, καθώς δεν διαπίστωσε νομικές πλημμέλειες, επισημαίνοντας ωστόσο την ανάγκη διόρθωσης της αναγραφής του ισχύοντος Οργανικού Νόμου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ν.4820/2021) στο σχέδιο.


ΑΕΠΠ/1805/2021

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης ματαίωσης του διαγωνισμού και επαναδημοπράτησής του, επικαλούμενος παραβιάσεις ουσιωδών διατυπώσεων της διαδικασίας. Κατηγορεί ότι η απόφαση εκδόθηκε χωρίς γνωμοδότηση της αρμόδιας Επιτροπής Διαγωνισμού, όπως απαιτεί ο όρος 3.5 της διακήρυξης και οι διατάξεις των άρθρων 106 και 317 του Ν. 4412/2016. Επιπλέον, θεωρεί την αιτιολογία της ματαίωσης (προσθήκη 3.000 ογκομετρικών μετρητών υψηλότερης μετρολογικής κλάσης) πλημμελή και μη νόμιμη, καθώς δεν συνιστά ουσιώδη μεταβολή των παραμέτρων της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια δύο τύπων υγρού μετρητών υδρεύσεως (16.000 τεμ. τύπου DN15 1/2" και 4.000 τεμ. τύπου DN15 1/2" με συνολική προϋπολογισμένη αξία 400.000€).


ΑΕΠΠ/134/2021

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης ματαίωσης του διαγωνισμού (Αριθμός πρωτ. *****) για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών διανομής λογαριασμών της ***** (******) με προϋπολογισμό 130.000€ + ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ομαδική αποστολή 765.000 τεμαχίων λογαριασμών για 6 μήνες, με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα τιμή. Η προσφεύγουσα, που είχε υποβάλει τη χαμηλότερη προσφορά (0,11€/τεμ.), θεωρεί την ματαίωση άδικη και αιτιολογεί την προσφυγή με παραβιάσεις αρχών διαφάνειας, ίσου ανταγωνισμού και δημόσιου συμφέροντος, καθώς και με απουσία επαρκούς αιτιολογίας από τον αναθέτοντα φορέα.


ΝΣΚ/98/2020

Εάν στα πλαίσια των διατάξεων των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ/τος 106/2013, παρέχεται στον πλοίαρχο εμπορικού πλοίου το δικαίωμα να αναστείλει την ισχύ του προγράμματος ωρών ανάπαυσης και να απαιτήσει από ναυτικό να εκτελέσει, για λόγους δημοσίου συμφέροντος και δημόσιας υγείας, ιδίως δε για τη διακομιδή ασθενών, σύμφωνα με τις διατάξεις της υ.α. με αριθ. Υ4β/ΟΙΚ.9239/1994, όπως ισχύει, όσες ώρες εργασίας απαιτούνται για το σκοπό αυτό, εξασφαλίζοντας μόλις καταστεί δυνατό τη χορήγηση επαρκούς περιόδου ανάπαυσης.(..)
Στα πλαίσια των διατάξεων των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ/τος 106/2013, δεν παρέχεται στον πλοίαρχο εμπορικού πλοίου το δικαίωμα να αναστείλει την ισχύ του προγράμματος ωρών ανάπαυσης και να απαιτήσει από ναυτικό να εκτελέσει, για λόγους δημοσίου συμφέροντος και δημόσιας υγείας, ιδίως δε για τη διακομιδή ασθενών σύμφωνα με τις διατάξεις της υ.α. με αριθ. Υ4β/ΟΙΚ.9239/1994, όπως ισχύει, όσες ώρες εργασίας απαιτούνται για το σκοπό αυτό, εξασφαλίζοντας μόλις καταστεί δυνατό τη χορήγηση επαρκούς περιόδου ανάπαυσης (κατά πλειοψηφία).