ΑΕΠΠ/1293/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά του συμμετέχοντα με την επωνυμία «...» για το Τμήμα 8 του διαγωνισμού, που αφορά την «Προμήθεια Ιατροτεχνολογικού Εξοπλισμού για τις ανάγκες του Γενικού Νοσοκομείου ...». Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η προσφορά του αντιπάλου πρέπει να απορριφθεί επειδή δεν πληροί ορισμένες ουσιαστικές τεχνικές προδιαγραφές, όπως η απαιτούμενη ονομαστική απόδοση της γεννήτριας (≥50 kW), η παράλειψη απάντησης σχετικά με τον αριθμό ταυτόχρονων τομών σε ελικοειδή σάρωση (≥16), και η ύπαρξη ασάφειας ως προς το προσφερόμενο σύστημα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1132/2021
Η προσφεύγουσα επιδιώκει μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση της διακήρυξης για την προμήθεια συστήματος αξονικής τομογραφίας τουλάχιστον 16 τομών, καθώς και τη διόρθωση των αναφερόμενων όρων και τεχνικών προδιαγραφών που θεωρεί παράνομους. Συγκεκριμένα, αντιτείνει στην απαίτηση ελάχιστου χρόνου περιστροφής ανιχνευτή <0,6 δευτερολέπτων, ο οποίος αντιστοιχεί σε συστήματα 32 τομών, καθώς και σε άλλες τεχνικές προδιαγραφές (θερμοχωρητικότητα ανόδου ≥5 MHU, θερμοαπαγωγή ≥800 kHU/min, απόδοση γεννήτριας ≥50 kW) που περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Επιπλέον, ζητά την τροποποίηση της διατύπωσης για χειριστήρια του εξοπλισμού, ώστε να επιτρέπεται η χρήση σύγχρονων τεχνολογιών (π.χ. tablet). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια αξονικού τομογράφου με εκτιμώμενη αξία 250.000€ (συμπλ. ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/1362/2021
Η προσφεύγουσα μονοπρόσωπη ανώνυμη εταιρεία, με την Προδικαστική Προσφυγή της, επιδιώκει την ακύρωση, τροποποίηση ή τροποποίηση συγκεκριμένων όρων του Παραρτήματος Ι (Ομάδα Α «ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ») της Διακήρυξης υπ’ αριθμ. Δ634/2021, η οποία αφορά στον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την «Προμήθεια Αξονικού Τομογράφου CT τουλάχιστον 16 τομών» με προϋπολογισμό 250.000,00 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%. Συγκεκριμένα, η προσφεύγουσα προσβάλλει όρους που αφορούν: (1) την ασάφεια μεταξύ του εύρους πάχους τομής (0,75-5 mm) και του ελάχιστου πάχους τομής (≤0,625 mm), (2) τον περιορισμό του ανταγωνισμού λόγω μη αποδοχής μηχανημάτων σύγχρονης τεχνολογίας με ισοδύναμο αποτέλεσμα (απόδοση γεννήτριας ≥40 kW χωρίς λογισμικό), και (3) την αυθαίρετη διατύπωση της τεχνικής προδιαγραφής για το εύρος τιμών υψηλής τάσης (70-130 kV), η οποία, κατά την προσφεύγουσα, αντιστοιχεί σε συστήματα υψηλότερης κατηγορίας (64-128 τομών) και όχι σε συστήματα 16 τομών που ζητούνται. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν τον ανταγωνισμό και εμποδίζουν την υποβολή παραδεκτών προσφορών, παραβιάζοντας τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και του ελεύθερου ανταγωνισμού.
ΕΑΔΗΣΥ/880/2024
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η Διακήρυξη ως προς την πληττόμενη τεχνική προδιαγραφή του όρου 4.6.1 αυτής που απαιτεί «απόδοση γεννήτριας, kW, πραγματική χωρίς την υποστήριξη λογισμικού ή άλλης τεχνολογίας: ≥75».
ΑΕΠΠ/503/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία απορρίπτει την προσφορά του και δέχεται την προσφορά ενός άλλου συμμετέχοντα για την ανάθεση της σύμβασης 'ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΑΣΤΟΓΡΑΦΟΥ'. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του βασίστηκε σε εσφαλμένα στοιχεία, συγκεκριμένα σε λάθος ερμηνεία σχετικά με το εργοστάσιο κατασκευής του μαστογράφου και σε ελλιπή τεκμηρίωση λόγω τεχνικού σφάλματος κατά τη σάρωση των εγγράφων, και ότι η αναθέτουσα αρχή έπρεπε να του δώσει την ευκαιρία να διορθώσει τις ελλείψεις πριν την απόρριψη της προσφοράς του.
ΑΕΠΠ/1385/2021
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση συγκεκριμένων όρων του Παραρτήματος Ι (Ομάδα Α) της Διακήρυξης για τον ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο 'Προμήθεια Αξονικού Τομογράφου CT τουλάχιστον 16 τομών'. Ειδικότερα, επιτίθεται σε τεχνικές προδιαγραφές όπως: (1) αριθμός ανεξάρτητων ανιχνευτών ≥32, (2) αριθμός ταυτόχρονων τομών ≥32 σε ελικοειδή/axial σάρωση, (3) αριθμός ταυτόχρονων τομών ≥64 με ανασύνθεση και (4) εύρος τιμών υψηλής τάσης (70-130 kV). Υποστηρίζει ότι οι όροι είναι αυθαίρετοι, 'φωτογραφικοί' (ευνοούν συγκεκριμένους κατασκευαστές), περιορίζουν τον ανταγωνισμό και δεν ανταποκρίνονται στα διεθνή πρότυπα ή τις κλινικές ανάγκες, με αποτέλεσμα την αποκλεισμένη συμμετοχή της στην διαγωνιστική διαδικασία για προμήθεια συστήματος με προϋπολογισμό 250.000€ (συμπλ. ΦΠΑ 24%). Η πρόκληση βλάβης συνίσταται στον πιθανό αποκλεισμό της από την προμήθεια εξειδικευμένου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού.
ΑΕΠΠ/505/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Κομοτηνής υπ' αρ. 139/2018, η οποία ενέκρινε την αποδοχή της προσφοράς ενός άλλου συμμετέχοντα στη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια 3 απορριμματοφόρων τύπου πρέσας 16 m³, με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 483.000,00 ευρώ. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι η τεχνική προσφορά του άλλου συμμετέχοντα δεν πληροί τις προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδίως ως προς τη χρήση συγκεκριμένου τύπου χάλυβα (HARDOX 450) για ορισμένα μέρη της κατασκευής, και ότι η αναθέτουσα αρχή δεν ζήτησε διευκρινίσεις για την ασάφεια αυτή πριν αποδεχτεί την προσφορά.
ΑΕΠΠ/1526/2021
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του και έκανε δεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος σε διαγωνισμό για την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, συγκεκριμένα ενός αξονικού τομογράφου 16 τομών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια, εγκατάσταση και τοποθέτηση του εξοπλισμού με προϋπολογιζόμενη αξία 241.935,48€ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν παράνομη και ότι η αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος έγινε παρά τις πλημμελείς της τεχνικής προσφοράς του.
ΑΕΠΠ/183/2018
Οι προσφεύγουσες εταιρίες (ανώνυμες στο κείμενο) ασκούν προδικαστικές προσφυγές (με αριθμούς ΓΑΚ 106/6-2-2018 και 105/6-2-2018) κατά της απόφασης του Υπαρχηγού του ΓΕΑ (Φ831/818/Σ.169/23-1-2018), με τις οποίες ζητούν την ακύρωση της πράξης ως προς την απόρριψη των προσφορών τους και την πλήρη αποδοχή τους για τον διαγωνισμό προμήθειας ενός αξονικού τομογράφου 256 τομών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια του συγκεκριμένου ιατρικού εξοπλισμού για το 251 ΓΝΑ, με προϋπολογισμό 1.488.000 € (συμπ. ΦΠΑ), σύμφωνα με τις προδιαγραφές της διακήρυξης (CPV 33115200-1). Οι προσφεύγουσες επικαλούνται παράβαση κριτηρίων αξιολόγησης, τεχνικές αποκλίσεις και εσφαλμένη εφαρμογή των όρων της διακήρυξης, ισχυριζόμενες ότι πληρούν όλες τις απαιτήσεις (π.χ. ανασύνθεση εικόνας, χρόνοι περιστροφής λυχνίας, δυνατότητες γεννήτριας). Η απόφαση εξετάζει λεπτομερώς τους ισχυρισμούς και τις αντιρρήσεις των μερών.
ΑΕΠΠ/586/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμ. 201/2018 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, ιδίως στο μέρος που αφορά την αποδοχή της τεχνικής προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας και την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και σύνδεση με το υπάρχον δίκτυο τριών ψυκτικών μονάδων με ονομαστικές ψυκτικές αποδόσεις 250 kW, 140 kW και 70 kW (CPV: 42512500-3), συνολικής εκτιμώμενης αξίας 160.000 ευρώ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα μηχανήματα της συνδιαγωνιζόμενης δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, καθώς δεν φέρουν έγκυρη δήλωση συμμόρφωσης CE σύμφωνα με τον Κανονισμό 2016/2281 της ΕΕ.
ΑΕΠΠ/375/2019
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αίτησε την ακύρωση της απόφασης 13/2019 της οικονομικής επιτροπής του Δήμου, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά του κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών κατακύρωσης και η σύμβαση ανετέθη στον επόμενο συμμετέχοντα. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν «Μικρές Τεχνικές Παραμβάσεις σε Κράψη και Ανατολική» με προϋπολογισμένη αξία 64.516,13 €. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι η αιτιολογία απόρριψης ήταν αβάσιμη, επειδή η τραπεζική βεβαίωση που προσέφερε για την πιστοληπτική του ικανότητα καλύπτει το χρονικό διάστημα υποβολής της προσφοράς και ότι η βεβαίωση εγγραφής του στο ΜΕΕΠ αποτελούσε επαρκή τεκμήριο οικονομικής επάρκειας.