ΑΕΠΠ/1301/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό πρωτ. 4000/1/4–ρε΄ από 6-8-2020, ειδικά ως προς το μέρος που έκανε δεκτές τις προσφορές των παρεμβαινουσών για το Τμήμα 3 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών σίτισης/διατροφής στους υπηκόους τρίτων χωρών που κρατούνται στα Προαναχωρησιακά Κέντρα Κράτησης Αλλοδαπών για τα έτη 2020 και 2021. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην παραβίαση κανόνων διαδικασίας, ιδίως ως προς την τεχνική προσφορά της πρώτης παρεμβαίνουσας, ισχυριζόμενη ότι δεν πληρούσε τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ιδίως σχετικά με τα γαλακτοκομικά προϊόντα και την προέλευσή τους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1298/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της για το Τμήμα 6 του διαγωνισμού, που αφορούσε την παροχή υπηρεσιών σίτισης/διατροφής σε υπηκόους τρίτων χωρών που κρατούνται σε συγκεκριμένες εγκαταστάσεις. Επιπλέον, απαιτεί την αποδοχή της προσφοράς της ως μόνης διαγωνιζόμενης στο εν λόγω τμήμα, κατηγορώντας την αναθέτουσα αρχή για παράνομο αποκλεισμό λόγω εσφαλμένης εφαρμογής διαδικαστικών υποχρεώσεων (όπως υποβολή Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης - ΕΕΕΣ) σχετικά με την ανεπαρκή προσκόμιση δικαιολογητικών για μια εφεδρική μονάδα παραγωγής γευμάτων.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.V/4/2014
ΠΑΓΙΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν η δαπάνη σίτισης των υπηκόων τρίτων χωρών που κρατούνται σε αυτοτελείς χώρους κράτησης της Ελληνικής Αστυνομίας μέχρι την απέλαση ή απομάκρυνσή τους δεν επιτρέπεται να βαρύνει τον ΚΑΕ 2739 της πάγιας προκαταβολής της ΕΛ.ΑΣ. και ως εκ τούτου μη νομίμως καταβλήθηκε σε βάρος των πιστώσεών της. Συνακόλουθα είναι μη νόμιμη και η δαπάνη για την αποκατάσταση των πιστώσεων της πάγιας προκαταβολής που αναλώθηκαν για την εξόφληση της ανωτέρω δαπάνης διατροφής. Ενόψει όμως του ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ως δαπάνη σίτισης κρατουμένων γνώριζαν μόνο τη δαπάνη τροφοδοσίας των προσωρινά κρατουμένων σε αστυνομικά κρατητήρια μέχρι τη μεταγωγή τους σε άλλα κέντρα κράτησης, συγγνωστώς υπέλαβαν ότι και η δαπάνη σίτισης των κρατουμένων υπηκόων τρίτων χωρών στους αυτοτελείς χώρους κράτησης της Ελληνικής Αστυνομίας διέπεται από το ίδιο νομοθετικό καθεστώς και κατέβαλαν τη δαπάνη σίτισής τους με την προβλεπόμενη στην 506/7/13β από 6.2.1975 απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης διαδικασία και σε βάρος των πιστώσεων της πάγιας προκαταβολής που αφορούσε μόνο στη δαπάνη τροφοδοσίας των κρατουμένων στα κρατητήρια. Ως εκ τούτου το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα όπως και όλα όσα τυχόν θα εκδοθούν για την αποκατάσταση της παγίας προκαταβολής της ΕΛ.ΑΣ. για την ίδια αιτία (παροχή υπηρεσιών σίτισης στους κρατούμενους υπηκόων τρίτων χωρών του Προαναχωρησιακού Κέντρου Κράτησης Αλλοδαπών .....) και για αξιώσεις που γεννήθηκαν μέχρι την κοινοποίηση της παρούσας πράξης μπορούν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΑΕΠΠ/1304/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία «*********» και τον διακριτικό τίτλο «*********» αιτείται την ακύρωση της υπ' αριθμ. ****** από 06-08-2020 απόφασης της αναθέτουσας αρχής «*********». Η ακύρωση ζητείται κατά το μέρος που η απόφαση έκανε εσφαλμένα αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας «********» και τον διακριτικό τίτλο «******». Το αντικείμενο της σύμβασης, για την οποία υποβλήθηκε η προσφυγή και στην οποία συμμετείχαν έντεκα οικονομικοί φορείς, είναι η παροχή υπηρεσιών σίτισης/διατροφής στους υπηκόους τρίτων χωρών που κρατούνται στις εγκαταστάσεις των **********, με μονομερές δικαίωμα παράτασης της διάρκειας της Σύμβασης από την Αναθέτουσα Αρχή για ένα επιπλέον έτος (2022). Το κριτήριο κατακύρωσης ήταν η πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά αποκλειστικά βάσει τιμής. Ο διαγωνισμός υποδιαιρείται σε 8 Τμήματα, και η προσφορά της προσφεύγουσας αφορά ειδικά στο Τμήμα 4, όπου έχει καταταγεί δεύτερη στη σειρά μειοδοσίας.
ΝΣΚ/304/2013
Διαγωνισμός για τη σίτιση παρανόμως διανεμόντων στη χώρα υπηκόων τρίτων χωρών που κρατούνται σε χώρους κράτησης της Ελληνικής Αστυνομίας. α) Η αρμόδια Διεύθυνση Οικονομικών του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας πρέπει, για τη σίτιση κρατουμένων υπηκόων τρίτων χωρών που κρατούνται σε αυτοτελείς χώρους κράτησης της Ελληνικής Αστυνομίας, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες απέλασης ή απομάκρυνσής τους από τη χώρα, να διενεργήσει δημόσιο διαγωνισμό με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών εστίασης, την διακήρυξη του οποίου θα συντάξει κατά τα προβλεπόμενα στα Π.Δ. 118/2007 και 60/2007, εφαρμοζομένων και των ειδικών διατάξεων της παρ.8 του άρθρου 28 του Ν. 4033/2011, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που θέτουν αυτές. β) Οι κρατούμενοι υπήκοοι τρίτων χωρών, κατά το χρονικό διάστημα από της κρατήσεώς των στα αστυνομικά κρατητήρια μέχρι της μεταγωγής των στα οργανωμένα κέντρα κράτησης, δικαιούνται να λάβουν το ημερήσιο σιτηρέσιο των 5,87 ευρώ με τις προβλεπόμενες στο ν.δ. 116/1969, στο β.δ. την 15-5-1959 και στην 506/7/13 από 31-12-1974 κ.υ.α. διαδικασίες. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΛΙΜ/Ζ/95/2023
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΙΤΙΣΗΣ/ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το ως άνω υποβληθέν προς έλεγχο σχέδιο σύμβασης αφορά σε ήσσονος σημασίας («de minimis») τροποποίηση, κατά την έννοια της παραγράφου 2 του άρθρου 132 του ν. 4412/2016, της εισέτι εκτελούμενης 99/2021 σύμβασης ανάθεσης του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με αντικείμενο την «παροχή υπηρεσιών σίτισης/διατροφής στους υπηκόους τρίτων χωρών που κρατούνται στις εγκαταστάσεις του Προαναχωρησιακού Κέντρου Κράτησης Αλλοδαπών Κω». Και τούτο διότι, υπό οποιαδήποτε εκδοχή ήθελε γίνει δεκτή ως προς το χρονικό διάστημα στο οποίο αυτή αφορά, δηλαδή είτε από 1.6.2022 έως 31.12.2022 βάσει των αιτημάτων της αναδόχου είτε από 29.12.2022 έως 31.12.2022 βάσει του χρόνου έγκρισης αυτών, η επαύξηση της αξίας της σύμβασης που επέρχεται εκ της τροποποίησης υπολείπεται τόσο του ποσού των 750.0000,00 ευρώ (ενωσιακό κατώφλι, βλ. άρθρο 5 περ. δ΄ του ν. 4412/2016) όσο και του 10% της αξίας της αρχικής σύμβασης ακόμη και αυτοτελώς υπολογιζόμενης μόνο κατά τον χρόνο παράτασης αυτής (854.100,00 ευρώ Χ 10% = 85.410,00 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α.). Εξάλλου, με την εν λόγω τροποποίηση δεν μεταβάλλεται η φύση της αρχικής σύμβασης.
ΑΕΠΠ/147/2017
Με την Προδικαστική Προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της παράλειψης της αναθέτουσας αρχής να ενημερώσει νομότυπα τους διαγωνιζόμενους για την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, συγκεκριμένα για την ηλεκτρονική ανάρτηση και την Εισηγητική έκθεση της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Παροχή υπηρεσιών σίτισης, καθαριότητας και συντήρησης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) των νησιών» στο πλαίσιο του ΕΠ 2014-2020, με ειδικότερο έργο την «Παροχή Καθαριότητας στο ΚΥΤ Κω Α'ΦΑΣΗ». Η προσφυγή επικεντρώνεται σε διαδικαστικά λάθη, ιδίως την έλλειψη νόμιμης ενημέρωσης μέσω του ΕΣΗΔΗΣ, που επηρέασε τη διαφάνεια και τη νομιμότητα της διαδικασίας.
ΑΕΠΠ/296/2021
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της Απόφασης με αρ. 746/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία κρίνει αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα στα τμήματα 4, 5, 9 και 12 της διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση δημόσιας σύμβασης για προμήθεια ειδών διατροφής και σίτισης, συγκεκριμένα για τα είδη Ελαιόλαδο, Είδη Οπωροπωλείου, Είδη Κρεοπωλείου και Είδη Ιχθυοπωλείου, με εκτιμώμενη αξία άνευ ΦΠΑ 209.027,55 ευρώ. Ο προσφεύγων επικεντρώνεται σε ζητήματα μη συμμόρφωσης των προσφορών με τους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς την υποχρεωτική υποβολή πιστοποιητικών ποιότητας (ISO 9001, ISO 22000) για τους παραγωγούς των προϊόντων και την τήρηση των διαδικασιακών προϋποθέσεων.
ΑΕΠΠ/937/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Τεθωρακισμένης Μεραρχίας που αποδέχθηκε το πρακτικό ελέγχου δικαιολογητικών κατακύρωσης της παρεμβαίνουσας εταιρείας και την κατακύρωση σε αυτήν της προμήθειας για τα είδη με αριθμούς 4 έως 14 και 16. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια νωπών κρεάτων και πουλερικών, καθώς και παρασκευασμάτων αυτών, για την κάλυψη αναγκών σίτισης στρατιωτικών μονάδων σε συγκεκριμένες περιφερειακές ενότητες. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην καταγγελία έλλειψης υποχρεωτικών δικαιολογητικών της παρεμβαίνουσας εταιρείας, ιδίως άδειες λειτουργίας και πιστοποιητικά σύστημα ασφάλειας τροφίμων (HACCP/ISO 22000).
ΑΕΠΠ/838/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία «******» ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης με αριθμ. 628/25-5-2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ******, η οποία απέρριψε την προσφορά της και αποδέχθηκε τις προσφορές των εταιριών «*******» και «*******». Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Ανάδειξη χορηγητών-προμηθευτών τροφίμων για τον Δήμο ****** και τα εποπτευόμενα από αυτόν νομικά πρόσωπα», με συγκεκριμένη εστίαση στην Ομάδα 10 του Τμήματος 4 (Είδη παντοπωλείου – Γαλακτοκομικά). Η προσφυγή επικαλείται πλημμελή αξιολόγηση των υποβληθέντων πιστοποιητικών ποιότητας (ISO 22000, ISO 9001) για συγκεκριμένα προϊόντα (π.χ. ημίσκληρο τυρί μπαστούνι, τυρί regato), υποστηρίζοντας παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης. Η ΑΕΠΠ απορρίπτει τελικά την προσφυγή, δεχόμενη τις αντιρρήσεις των παρεμβαινουσών εταιριών για έλλειψη νομίμου συμφέροντος της προσφεύγουσας.
ΑΕΠΠ/1736/2020
H προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε από ανώνυμη εταιρεία με στόχο την ακύρωση της απόφασης 326/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά ελέγχου και ανακήρυξε προσωρινούς αναδόχους για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης προμήθειας τροφίμων και φρέσκου γάλακτος για τις ανάγκες του Δήμου και άλλων φορέων για τα έτη 2020 και 2021. Το αντικείμενο της σύμβασης περιελάμβανε έξι ομάδες προϊόντων (είδη κρεοπωλείου, παντοπωλείου, γαλακτοκομικά, κατεψυγμένα, οπωροπωλείου και αρτοποιείου), με συνολικό προϋπολογισμό 954,147.46 ευρώ. Η προσφυγή επικεντρώθηκε σε ελλείψεις και παραβάσεις των όρων της διακήρυξης από τους άλλους διαγωνιζόμενους, ιδίως σε θέματα τεχνικών προδιαγραφών, συστημάτων ποιότητας και προέλευσης προϊόντων.