×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/838/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα εταιρεία «******» ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης με αριθμ. 628/25-5-2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ******, η οποία απέρριψε την προσφορά της και αποδέχθηκε τις προσφορές των εταιριών «*******» και «*******». Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Ανάδειξη χορηγητών-προμηθευτών τροφίμων για τον Δήμο ****** και τα εποπτευόμενα από αυτόν νομικά πρόσωπα», με συγκεκριμένη εστίαση στην Ομάδα 10 του Τμήματος 4 (Είδη παντοπωλείου – Γαλακτοκομικά). Η προσφυγή επικαλείται πλημμελή αξιολόγηση των υποβληθέντων πιστοποιητικών ποιότητας (ISO 22000, ISO 9001) για συγκεκριμένα προϊόντα (π.χ. ημίσκληρο τυρί μπαστούνι, τυρί regato), υποστηρίζοντας παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης. Η ΑΕΠΠ απορρίπτει τελικά την προσφυγή, δεχόμενη τις αντιρρήσεις των παρεμβαινουσών εταιριών για έλλειψη νομίμου συμφέροντος της προσφεύγουσας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1465/2019

Η προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που ανέδειξε την παρεμβαίνουσα ως προσωρινή ανάδοχο για την Ομάδα 15 (Άρτος) του Τμήματος 6 της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Ανάδειξη χορηγητών – προμηθευτών τροφίμων για τον Δήμο και τα εποπτευόμενα από αυτόν νομικά πρόσωπα» με συνολικό προϋπολογισμό 11.116.538,64€ (συμπ. ΦΠΑ 12.560.772,66€). Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η ανάδειξη της παρεμβαίνουσας ήταν εσφαλμένη, καθώς η τελευταία δεν καλύπτει τα κριτήρια τεχνικής ικανότητας (50% των απαιτούμενων παραδόσεων άρτου) και παρέλειψε υποχρεωτικά δικαιολογητικά, όπως πιστοποιητικά ISO του παραγωγού.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/594/2022

Προμήθεια τροφίμων:Ζητείται η ανάκληση της 482/2021 Πράξης προσυμβατικού ελέγχου του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕλΣυν). Mε αυτή κρίθηκε ότι κωλύεται η μεταξύ αυτών υπογραφή δύο (2) σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια ειδών του Τμήματος 4 (Ομάδα 10), του ενιαίου διαγωνισμού για την «Ανάδειξη χορηγητών – προμηθευτών τροφίμων για τον Δήμο Αθηναίων και τα εποπτευόμενα από αυτόν νομικά πρόσωπα», με συνολικό προϋπολογισμό του ενιαίου διαγωνισμού 11.564.849,28 ευρώ και του ελεγχόμενου Τμήματος 4 (Oμάδα 10) 620.110,00 ευρώ.(....)Εφ΄όσον, όμως, και στα δύο ελεγχόμενα σχέδια συμβάσεων περιλαμβάνεται η μη πληρούσα τις τεχνικές προδιαγραφές για το «σκληρό τυρί κεφαλοτύρι» προσφορά της ίδιας εταιρείας, η υπογραφή των ελεγχόμενων σχεδίων συμβάσεων κωλύεται καθ΄ολοκληρίαν, ήτοι για το σύνολο των προσφερομένων από την εταιρεία αυτή ειδών. Τούτο, διότι η προσφορά της υπεβλήθη, σύμφωνα με την διακήρυξη, αδιαιρέτως για όλα τα είδη της ΟΜΑΔΑΣ 10 του Τμήματος 4 της διακήρυξης και πρέπει να τύχει ίσης μεταχείρισης με τις προσφορές των ….. Ε.Π.Ε. και …… Ε.Π.Ε., οι οποίες έπασχαν ως προς συγκεκριμένα τυροκομικά είδη αλλά απορρίφθηκαν στο σύνολό τους, λόγω του ενιαίου χαρακτήρα της προσφοράς ανά Ομάδα. Δέχεται εν μέρει τις συνεκδικαζόμενες προσφυγές ανάκλησης.Ανακαλεί την 482/2021 Πράξη προσυμβατικού ελέγχου του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά το μέρος που με αυτή κρίθηκε ως ελλείπουσα η πιστοποίηση της παραγωγής του είδους «τυρί regato» στην προσφορά της εταιρείας … Α.Ε.Αποφαίνεται ότι κωλύεται στο σύνολό τους η υπογραφή των δύο σχεδίων συμβάσεων μεταξύ 1) του Δημοτικού Βρεφονηπιακού Νοσοκομείου Αθηνών και της εταιρείας …Α.Ε. και 2) μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας … Α.Ε., για το Τμήμα 4 (Ομάδα 10) «ΕΙΔΗ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ - ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ» του ενιαίου ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την «Ανάδειξη χορηγητών – προμηθευτών τροφίμων για τον Δήμο Αθηναίων και τα εποπτευόμενα από αυτόν νομικά πρόσωπα».


ΑΕΠΠ/549/2018

Η προδικαστική προσφυγή απαιτεί την ακύρωση της απόφασης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με αριθμό πρωτοκόλλου 31195/25.04.2018, η οποία ενέκρινε τις προσφορές διαγωνιζόμενων εταιρειών για την προμήθεια τροφίμων στα Καταστήματα Κράτησης του νομού Αττικής (Τμήματα 3, 4, 6, 11, 15). Επιδιώκεται ο αποκλεισμός ορισμένων εταιρειών λόγω μη συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης (π.χ. έλλειψη ISO 22000, ελλιπή δικαιολογητικά) και η ανάδειξη των προσφευγουσών ως νόμιμων αναδόχων για τα σχετικά τμήματα της σύμβασης (κρέατα, ψάρια, λαχανικά, αυγά, γαλακτοκομικά).


ΑΕΠΠ/78/2020

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 891/18.11.2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, η οποία ανέδειξε την παρεμβαίνουσα ως προσωρινή ανάδοχο για την Ομάδα 10 του Τμήματος 4 (Γαλακτοκομικά – Είδη Παντοπωλείου) στον ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με προϋπολογισμό 11.116.538,64Ε (συνολικά 12.560.772,66Ε με ΦΠΑ) για διάρκεια 24 μηνών. Αιτιολογεί ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας έπρεπε να απορριφθεί λόγω μη πληρότητας ουσιωδών απαιτήσεων της Διακήρυξης, όπως (1) ελλιπούς πιστοποιητικού ISO 22000 για συγκεκριμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, (2) ανεπάρκειας προηγούμενων παραδόσεων (κάτω από 50% του ζητούμενου όγκου) και (3) μη συναφούς εγγραφής σε επαγγελματικό μητρώο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ειδών παντοπωλείου-γαλακτοκομικών (π.χ. γάλα υψηλής παστερίωσης, γιαούρτια, τυριά) για δημόσιες υπηρεσίες.


ΑΕΠΠ/136/2020

Η απόφαση 136/2020 της ΕΑΔΗΣΥ αφορά δύο προδικαστικές προσφυγές εταιριών που ζητούν την ακύρωση ή τροποποίηση διακήρυξης διαγωνισμού για την προμήθεια και εγκατάσταση μονάδων παραγωγής αερίου O2 (καθαρότητα 93±3%) σε δύο νοσοκομεία, συνολικής προϋπολογιζόμενης αξίας 225,000 € χωρίς ΦΠΑ. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι η διαδικασία παραβιάζει τη νομοθεσία για τα φαρμακευτικά προϊόντα, καθώς το ιατρικό οξυγόνο θεωρείται φάρμακο και απαιτεί ειδική άδεια παραγωγής από τον ΕΟΦ. Η ΑΕΠΠ τις απέρριψε ως απαράδεκτες για έλλειψη εννόμου συμφέροντος, δεχόμενη τις παρεμβάσεις τρίτων που επιδίωκαν τη διατήρηση της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/1548/2020

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης Α.Δ.Σ. 14/17-9-2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τις Ομάδες Β' και Δ' του διαγωνισμού για την προμήθεια ειδών διατροφής. Ειδικότερα, για την Ομάδα Β', η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι κατέβαλε τις απαιτούμενες άδειες από την Κτηνιατρική Υπηρεσία για τα οχήματα μεταφοράς, οι οποίες καλύπτουν και άλλα τρόφιμα εκτός ζωικής προέλευσης, καθιστώντας την απόρριψη αβάσιμη. Για την Ομάδα Δ', υποστηρίζει ότι το προσφερόμενο τυρί ΕΝΤΑΜ ανήκει στην κατηγορία των ημίσκληρων τυριών και πληροί τις απαιτήσεις της διακήρυξης, παρά το ότι απαιτούνταν τυρί τύπου κασέρι, θεωρώντας ότι υπάρχει ασάφεια στους όρους της διακήρυξης. Συνεπώς, η προσφυγή αμφισβητεί τη νομιμότητα της απόρριψης της προσφοράς της.


ΑΕΠΠ/93/2019

Η προσφεύγουσα εταιρία κατέθεσε Προδικαστική Προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής, η οποία εγκρίνει τα αποτελέσματα του Δημόσιου Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για το έργο με τίτλο «Οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση οδικού δικτύου Περιφέρειας Αττικής (Πρώην ΔΕΣΕ)» με προϋπολογισμό €2.419.354,84 (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται σε ισχυρισμούς ότι οι δύο πρώτες σε σειρά προσφορές (των εταιριών με διακριτικούς τίτλους «...» και «...») δεν πληρούσαν τους όρους της Διακήρυξης, ιδίως ως προς τα πιστοποιητικά ποιότητας (ISO 9001) και την υποβολή ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών. Επιπλέον, η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι εν λόγω προσφορές έπρεπε να απορριφθούν λόγω παραλείψεων στην παροχή δικαιολογητικών και στη δήλωση ανεκτέλεστου υπολοίπου εργασιών.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/41/2025

Η Πράξη 41/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του διαγωνισμού «Ανάδειξη χορηγητών προμηθευτών λοιπών αναλώσιμων ειδών παντοπωλείου, υλικών καθαριότητας & ευπρεπισμού» για τον Δήμο Αθηναίων και εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα, συνολικής δαπάνης 1.777.955,46 ευρώ. Το Κλιμάκιο ανέβαλε την έκδοση οριστικής πράξης, διατάσσοντας τη συμπλήρωση του φακέλου εντός 15 ημερών. Ζητούνται αναλυτικές διευκρινίσεις σχετικά με την τεκμηρίωση των ποσοτήτων και των προϋπολογιζόμενων τιμών μονάδας. Επίσης, απαιτούνται αιτιολογήσεις για τη δημοπράτηση της προμήθειας ως ενιαίας, χωρίς υποδιαίρεση σε τμήματα. Τέλος, ζητούνται αναλυτικές απόψεις της αναθέτουσας Αρχής για την αναγκαιότητα και την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας δύο όρων αποκλεισμού: α) της απαίτησης ασφαλιστηρίου συμβολαίου για το διπλάσιο της προϋπολογισθείσας δαπάνης και β) της υποχρέωσης κατοχής εγκατάστασης «Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής» κατ' ελάχιστο 2.000 τ.μ. στην Περιφέρεια Αττικής.


ΑΕΠΠ/543/2021

Η προσφεύγουσα κοινοπραξία με την επωνυμία «Κ/Ξ… - … - …» ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του αναθέτοντα φορέα «…» για την ανάθεση της σύμβασης «Εκσκαφή, φόρτωση, μεταφορά, απόθεση και διάστρωση 8,0 x 10⁶ M³ στ. αγόνων από την περιοχή των ΒΔ πρανών προς την βυθισμένη περιοχή για την διαμόρφωση των τελικών πρανών του …». Ζητεί την ακύρωση της απόφασης που έκρινε τυπικά αποδεκτές οι προσφορές των εταιριών «…», «…», «…», «…», «…» και «…», επειδή οι εταιρίες αυτές υπέβαλαν απλά φωτοαντίγραφα ανεπικύρωτων ιδιωτικών εγγράφων (πιστοποιητικά ISO και ιδιωτικά συμφωνητικά) χωρίς την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης, γεγονός που κατά την προσφεύγουσα συνιστά παράβαση των όρων της διακήρυξης και του νόμου 4250/2014.


ΕΑΔΗΣΥ/1072/2023

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η απόφαση της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτοκ. 224/2023, κατά το μέρος αυτής με το οποίο έγιναν δεκτές οι προσφορές των εταιριών «…», «…» και «…» για το τμήμα Α΄, καθώς και των εταιριών «…» και «…» για το Τμήμα Β’.