ΑΕΠΠ/133/2017
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την Προδικαστική Προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ Αρ. 495/18-10-2017 Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου «Αγίου Σάββα», η οποία απέρριψε την τεχνική προσφορά του στον Ηλεκτρονικό Ανοικτό Διεθνή Διαγωνισμό για την «Επισκευή και Συντήρηση Ηλεκτρομηχανολογικών (ΗΜ) εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου και παραρτημάτων αυτού» (Π.Π.Υ.Υ. 2015 για 3 έτη). Επιπλέον, ζητά την κοινοποίηση απόψεων της αναθέτουσας αρχής και τυχόν παρεμβάσεων για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής έννομης προστασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες συντήρησης, επισκευών και επιτήρησης ηλεκτρολογικών και θερμοϋδραυλικών εγκαταστάσεων του νοσοκομείου, με προϋπολογισμό 593.672,76 € (χωρίς ΦΠΑ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ11/97148/Δ4/2018
Προγράμματα Σπουδών για το Προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης Αποφοίτων του «Μεταλυκειακού έτους - τάξης μαθητείας» των ΕΠΑ.Λ. των παρακάτω ειδικοτήτων: «Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών», «Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής», «Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής», «Τεχνικός Οχημάτων», «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων», «Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής», «Βοηθός Νοσηλευτή», «Σύγχρονη Επιχειρηματική Γεωργία» (Πιλοτική Τάξη Μαθητείας), «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων» (Πιλοτική Τάξη Μαθητείας), «Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις» (Πιλοτική Τάξη Μαθητείας).
Π.Δ.108/2013
Καθορισμός ειδικοτήτων και βαθμίδων επαγγελματικών προσόντων για την επαγγελματική δραστηριότητα της εκτέλεσης, συντήρησης, επισκευής και λειτουργίας ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και προϋποθέσεις για την άσκηση της δραστηριότητας αυτής από φυσικά πρόσωπα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/200/2019
Παροχή ηλεκτρολογικών εργασιών...:Με αυτά τα δεδομένα η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι οι ανατεθείσες εργασίες ελέγχου ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων δημοτικών κτηρίων ανάγονται στις αρμοδιότητες του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων του Δήμου. Εντούτοις, λαμβανομένου υπόψη του αριθμού των κτιρίων (82) που θα υποβληθούν στον ηλεκτρολογικό έλεγχο και της ελλιπούς στελέχωσης του ως άνω Τμήματος, το οποίο είναι επιφορτισμένο με ποικίλες αρμοδιότητες (αποκατάσταση βλαβών ηλεκτρολογικού δικτύου, σύνταξη μελετών, συντηρήσεις εγκαταστάσεων), τα όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των προαναφερθεισών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στην ελεγχόμενη ανάθεση. Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη αλλά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής μπορεί να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΑΕΠΠ/929/2021
Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε κατά της διακήρυξης διεθνούς δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ενίσχυση τεχνικού προσωπικού των κτιριακών εγκαταστάσεων δύο φοιτητικών εστιών για δύο έτη. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευών ηλεκτρομηχανολογικών και οικοδομικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων εγκαταστάσεων ψύξης, θέρμανσης, νερού, πυρανίχνευσης, μαγειρείων κ.λπ. Η προσφυγή ζητούσε την ακύρωση της διακήρυξης στο σύνολό της ή την ακύρωση επιμέρους όρων της, επικαλούμενη παράνομη κατάτμηση του αντικειμένου, μη νόμιμη απαίτηση εμπειρίας αποκλειστικά σε φοιτητικές εστίες, μη νόμιμη απαίτηση για πιστοποιητικά ISO σε άσχετο θεματικό πεδίο και μη νόμιμα κριτήρια βαθμολόγησης.
ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)55/2014
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Νόμιμη η καταβολή αμοιβής ποσού 55.350 ευρώ, του Γενικού Νοσοκομείου …. «….» στην εταιρεία «….» για την προμήθεια ακτινολογικής λυχνίας αγγειογράφου..το Νοσοκομείο προβάλλει ότι, όσον αφορά τη σύγκριση της προσφοράς της αναδόχου εταιρείας με αντίστοιχα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών της Ε.Π.Υ., δεν υπήρχε δυνατότητα τέτοιας αντιστοίχισης, για το λόγο ότι για την εν λόγω κατηγορία υλικών στην οποία υπάγεται η ακτινολογική λυχνία του αγγειογράφου δεν είχε αναρτηθεί καμία τιμή και συνεπώς δεν υπήρχε δυνατότητα αντιστοίχισης..Περαιτέρω όμως, αναφορικά με το ζήτημα της μη ένταξης της εν λόγω προμήθειας στο Π.Π.Υ.Υ., αβάσιμα ισχυρίζεται το Νοσοκομείο ότι στο Π.Π.Υ.Υ. εντάσσονται μόνο οι προμήθειες και οι υπηρεσίες που έχουν σταθερό χαρακτήρα, δεδομένου ότι ουδεμία τέτοια διάκριση γίνεται από το νόμο...το Τμήμα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η αντικατάσταση της ακτινολογικής λυχνίας του αγγειογράφου αποτελούσε αδήριτη ανάγκη για τη συνέχιση παροχής ζωτικών υπηρεσιών από το Νοσοκομείο προς τους ασθενείς του,..κρίνει ότι εν προκειμένω τα όργανα του Νοσοκομείου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά επειδή υπέλαβαν συγγνωστώς ότι μπορούσαν να ενεργήσουν όπως ενήργησαν και προέβησαν στη διενέργεια της εν λόγω προμήθειας χωρίς την προηγούμενη ένταξή της στο Π.Π.Υ.Υ..(Συγγνωστή πλάνη)
ΑΕΠΠ/156/2021
Η προσφυγή ζητά την ακύρωση της Απόφασης αριθ. 15/13-11-2020 του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου, η οποία ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής του Διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου ετήσιας συντήρησης των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του νοσοκομείου. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών συντήρησης όλων των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, μηχανημάτων και συσκευών του νοσοκομείου, είτε εντός είτε εκτός των κτιρίων, για διάρκεια ενός έτους, με προϋπολογιζόμενη αξία 159.677,42 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
ΕΑΔΗΣΥ/271/2025
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της απόφασης που κατακύρωσε τον διαγωνισμό στον ανταγωνιστή της, καθώς και κάθε συναφούς πράξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση εργασιών συντήρησης και επισκευών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων εργασιών εξωραϊσμού, με εκτιμώμενη αξία 1.612.900,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επικαλείται παράνομη κατακύρωση λόγω ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς, ελλιπή δικαιολογητικά του αναδόχου και μη τήρηση διαδικαστικών προϋποθέσεων.
ΕΑΔΗΣΥ/1743/2022
Με την υπό εξέταση προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η με αριθμό 60/29.03.2022 απόφαση της οικονομικής επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, με την οποία εγκρίθηκε το Πρακτικό 1 περί έγκρισης αποτελέσματος διαγωνισμού της επιτροπής διενέργειας του υπόψη διαγωνισμού, που εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου «ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ … … ...», CPV: ...-…: Εργασίες αναβάθμισης εγκαταστάσεων CPV: …-… Εργασίες μηχανολογικών εγκαταστάσεων CPV: …-… Εργασίες ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, εκτιμώμενης αξίας 1.020.161,29€, πλέον Φ.Π.Α 24%, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής (διακήρυξη με αρ. ΚΗΜΔΗΣ: ... 2021-12-24, συστημικός αριθμός ΕΣΗΔΗΣ: ...).
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/68/2017
Παροχή υπηρεσιών επιβλέψεως λειτουργίας και συντηρήσεως των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων.(...) Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στη σκ. ΙΙ, η ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών νομίμως διενεργήθηκε χωρίς την προηγούμενη έκδοση της προβλεπομένης στη διάταξη του άρθρου 50 παρ. 10 εδ. β΄ του ν. 3370/2005 αποφάσεως του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθόσον η διάταξη αυτή έχει σιωπηρώς καταργηθεί με τις νεότερες ρυθμίσεις του ν. 3580/2007. β) Περαιτέρω, αορίστως προβάλλεται από την Επίτροπο ότι η προσφορά του αναδόχου δεν πληρούσε τις απαιτούμενες από τη διακήρυξη τεχνικές προδιαγραφές, καθόσον δεν προσδιορίζεται με τρόπο ειδικό και ορισμένο, ποιες συγκεκριμένες απαιτήσεις της διακηρύξεως δεν πληρούσε η προσφορά του ανακηρυχθέντος αναδόχου, με συνέπεια να μη μπορεί να αντικρουσθεί από το Νοσοκομείο, ούτε να κριθεί από το Κλιμάκιο η βασιμότητα του σχετικού λόγου διαφωνίας. γ) Σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στη σκέψη IV, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 του π.δ/τος 118/2007, καθώς επίσης και των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχειρίσεως των διαγωνιζομένων και της διασφαλίσεως του δημοσίου συμφέροντος, που διέπουν τις διαδικασίες αναθέσεως των δημοσίων συμβάσεων, στη διακήρυξη του διενεργηθέντος διαγωνισμού δεν ορίσθηκε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα παροχής των επίμαχων υπηρεσιών, αλλά, αντιθέτως ορίσθηκε ότι η προϋπολογισθείσα δαπάνη των 45.000 ευρώ αντιστοιχεί σε χρονικό διάστημα «έως ενός (1) έτους», ενώ η τελικώς συναφθείσα σύμβαση είχε διάρκεια μόλις πέντε (5) μηνών. Η έλλειψη, δε, σαφούς προσδιορισμού της ποσότητας, ήτοι εν προκειμένω της χρονικής διάρκειας των επίμαχων υπηρεσιών, καθιστά τη διακήρυξη ασαφή και, συνεπώς, νομικώς πλημμελή, ενώ η πλημμέλεια αυτή πλήττει τη νομιμότητα της σχετικώς συναφθείσας 83/1/15.3.2016 συμβάσεως και κατ’ επέκταση της επίμαχης δαπάνηςδ) Τέλος, βασίμως, επίσης, προβάλλεται από τη διαφωνούσα Επίτροπο ότι οι ανατεθείσες υπηρεσίες εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα του τακτικού προσωπικού του Νοσοκομείου. Τούτο, δε, διότι, όπως προκύπτει από τις προδιαληφθείσες διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 3 του Οργανισμού του Νοσοκομείου (βλ. σκ. ΙΙΙ.Β.), στις αρμοδιότητες του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων περιλαμβάνονται η συντήρηση, η βελτίωση και η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των εγκαταστάσεων αυτών εν γένει, συμπεριλαμβανομένων όλων των ηλεκτρικών, ψυκτικών, ηλεκτρολογικών και τηλεφωνικών εγκαταστάσεων του Νοσοκομείου, των εγκαταστάσεων ενδοεπικοινωνίας, πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας κλπ, που αποτελούσαν αντικείμενο και της 3/2015 διακηρύξεως.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.ΙV/14/2018
ΑΕΠΠ/929/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της υπ’ αριθ. 356/26.06.2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε την προσφορά του για τη σύμβαση συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, ηλεκτρολογικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων σιντριβανιών. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει εργασίες καθαρισμού, αφαλάτωσης, χλωρίωσης, ελέγχου, ρύθμισης και επισκευής αντλιών, ακροφυσίων, ηλεκτροκινητήρων, δεξαμενών νερού κ.ά., καθώς και κατασταλτικές παρεμβάσεις για αποκατάσταση βλαβών.