×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1344/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθ. 197/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αναδείκνυε ως προσωρινό ανάδοχο του έργου την εταιρεία «.....» για το έργο με τίτλο «Βελτίωση της βατότητας αγροτικών οδών στον Δήμο .....». Το αντικείμενο του έργου αφορά την εκτέλεση εργασιών για την βελτίωση της βατότητας υφιστάμενων αγροτικών οδών στην περιοχή του Δήμου, με σκοπό την βελτίωση της πρόσβασης σε γη, τη μείωση του κόστους μεταφοράς προϊόντων και την ευκολότερη πρόσβαση των μηχανημάτων. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι τα δικαιολογητικά της εταιρείας «.....» δεν πληρούν τους όρους της διακήρυξης, ιδίως σε θέματα μη αναστολής επιχειρηματικής δραστηριότητας, καταλληλότητας ΜΕΕΠ, ορθότητας υπευθύνων δηλώσεων και τεχνικών προδιαγραφών της ψηφιακής υπογραφής.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/Κλ.1 (ΚΠΕ)/133/2016

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι δαπάνες μετακίνησης στην τοπική κοινότητα … του Δήμου Κεντρικών …. του … στις 21.4.2015 και 4.6.2015 και του …. στις 21.4.2015, νομίμως βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Δήμου …., καθόσον οι ως άνω μετακινήσεις πραγματοποιήθηκαν για το χαρακτηρισμό εδαφών του έργου «Κατασκευή φράγματος μετά προφράγματος στη θέση … χειμάρρου ….Δ.Δ. ….», κατ’ εντολή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου  …., που ήταν η Διευθύνουσα Υπηρεσία του εν λόγω έργου. Επίσης, νομίμως βαρύνεται ο προϋπολογισμός του Δήμου …., ως φορέα υλοποίησης του έργου «Βελτίωση – Ασφαλτόστρωση δρόμου …. – ….», με τις δαπάνες που αφορούν τις μετακινήσεις του …στις 8.7.2015 και 10.7.2015, στο …. – …. του Δήμου ……, για την αποτύπωση – έλεγχο υψομέτρων του ανωτέρω αναφερόμενου έργου. Αντίθετα, μη νομίμως βαρύνεται ο προϋπολογισμός του Δήμου …. με τις δαπάνες, που αφορούν τις μετακινήσεις: α) του ….….: i) στις 4.3.2015, στην τοπική κοινότητα … του Δήμου Κεντρικών …., για την οριστική παραλαβή του έργου «Βελτίωση βατότητας οδών Τ.Κ. ….», ii) στις 12.11.2015, στη … του Δήμου Κεντρικών …. για την οριστική παραλαβή του έργου «Βελτίωση βατότητας οδών Τ.Κ. …» και iii) στις 26.2.2015 στις τοπικές κοινότητες …., Κλειδιού, ….. και …. του Δήμου …., για την προσωρινή παραλαβή του έργου «Αποκατάσταση ζημιών από θεομηνίες στο Δήμο Γ. …» και β) του …. στις 17.4.2015 στο …., … …., …., … του Δήμου …, για την οριστική παραλαβή του έργου «…», καθόσον οι δαπάνες για τις μετακινήσεις αυτές που πραγματοποίησαν οι εν λόγω υπάλληλοι του Δήμου …, ως μέλη των  Επιτροπών παραλαβής των σχετικών έργων, βαρύνουν, σύμφωνα με το άρθρο 61 παρ.5 του ν.4257/2014 την Αναθέτουσα Αρχή των έργων αυτών, δηλαδή τους Δήμους Κεντρικών …. (μετακινήσεις στο …. και τη ….) και …. (μετακινήσεις στις τοπικές κοινότητες …., Κλειδιού, …. και …., καθώς επίσης στο …., Άνω …, ….και …). 


ΑΕΠΠ/802/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητάει την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 1387/2019 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία απέρριψε την προσφορά της. Αναλυτικότερα, επιδιώκει να κριθεί δεκτή η προσφορά της στον διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου «Συντήρηση επαρχιακών οδών της περιφέρειας για τα έτη 2019-2020», που είχε εκτιμώμενη αξία 1.209.677,42 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε εργασίες συντήρησης λόγω καθιζήσεων, κατολισθήσεων και διαβρώσεων του ασφαλτικού τάπητα, επουλώσεις λάκκων με ασφαλτόμιγμα, αποκατάσταση βατότητας, σήμανσης και βελτίωση ορατότητας. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν άδικη, καθώς προσέφερε υψηλότερη έκπτωση και διέθετε τις απαραίτητες τεχνικές και οικονομικές δυνατότητες για την εκτέλεση του έργου.


ΕΑΔΗΣΥ/1049/2023

Με την υπό εξέταση προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται όπως ακυρωθεί η με αριθμ. …/2023 απόφαση της οικονομικής επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, που εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με τίτλο: «Βελτίωση αγροτικών οδών στην Τ.Κ. … και Τ.Κ. …», εκτιμώμενης αξίας 199.596,77€, πλέον Φ.Π.Α 24%, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής – χαμηλότερη τιμή (ΑΔΑΜ … διακήρυξη, συστημικός αριθμός ΕΣΗΔΗΣ: …). 


ΑΕΠΠ/745/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθ. 1636/2-5-2019 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η οποία ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού για το έργο «Βελτίωση-Συντήρηση Επαρχιακών Οδών Ξυλόκαστρο-Τρίκαλα-Καρυά και Ξυλόκαστρο-Ζεμενό». Ειδικότερα, διαμαρτύρεται για την αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα, ο οποίος ήταν εγγεγραμμένος στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) στην 2η τάξη για έργα οδοποιίας, ενώ η διακήρυξη απαιτούσε εγγραφή στην 3η τάξη. Η προσφεύγουσα ζητεί τον αποκλεισμό του παρεμβαίνοντος από τη συνέχεια του διαγωνισμού και την ανάδειξή της ως προσωρινής μειοδότριας.


ΑΕΠΠ/1171/2021

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 12/647/19-04-2021 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, με την οποία εγκρίθηκε το 1ο Πρακτικό της Επιτροπής του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου με τίτλο «Βελτίωση βατότητας κατασκευή - κατασκευή τεχνικών - σήμανση και ασφάλεια οδικών τμημάτων στο Δήμο». Το έργο είχε προϋπολογισμό 282.200,00€ με ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι η εγγυητική επιστολή του είχε επαρκή χρόνο ισχύος, κάτι που η επιτροπή του διαγωνισμού είχε αμφισβητήσει με αποτέλεσμα την απόρριψη της προσφοράς του.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/198/2019

Εκτέλεση εργασιών βατότητας αγροτικών οδών:...Υπό αυτές τις περιστάσεις, η άμεση αποκατάσταση των προκληθεισών από τα ανωτέρω επανειλημμένα και ακραία πλημμυρικά φαινόμενα ζημιών (ρηγματώσεων, καθιζήσεων, διαβρώσεων, επιχωματώσεων κ.λ.π.) στις οδικές υποδομές του Δήμου ... ώστε αυτές να καταστούν ασφαλείς και πλήρως λειτουργικές, εντός πολύ σύντομου χρονικού διαστήματος, μεσούντος του χειμώνα 2018 – 2019, πληροί την προϋπόθεση της κατεπείγουσας ανάγκης, η ικανοποίηση της οποίας δεν επιτρέπει την τήρηση των χρονικών προθεσμιών για διεξαγωγή διαγωνιστικής διαδικασίας και, συνεπώς, δικαιολογεί την ανάθεση του έργου με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση διακήρυξης. Ο δε χρόνος από την επέλευση των έκτακτων καιρικών φαινομένων (Νοέμβριος 2018 έως αρχές Ιανουαρίου 2019) μέχρι τη λήψη της απόφασης για την προσφυγή στη διαδικασία της ανάθεσης του έργου στις 17.1.2017, κρίνεται εγγύς και εύλογος, λαμβανομένων υπόψη των απαραίτητων ενεργειών που έπρεπε να προηγηθούν της απόφασης αυτής, όπως αυτοψίες, σύνταξη μελέτης, ανάληψη δαπάνης και διάθεση πίστωσης. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, και το ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οποίου βαρύνει.


ΑΕΠΠ/454/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή αίτεται την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθμ. 483/8.5.2018 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, η οποία απέρριψε την προσφορά της και ανακήρυξε την παρεμβαίνουσα εταιρεία προσωρινή μειοδότρια του έργου με τίτλο 'ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΝΟΤΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε επείγουσες παρεμβάσεις για την αποκατάσταση της βατότητας του οδικού δικτύου της Σαμοθράκης με προϋπολογισμό 1.538.461,54 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή στηρίχθηκε σε δύο κύριους λόγους: α) την άρνηση της αναθέτουσας αρχής να δεχτεί τα πιστοποιητικά ποιότητας ISO ως πρωτότυπα χωρίς επικύρωση από δικηγόρο, και β) τον επίμαχο αποκλεισμό της λόγω μη συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του πτυχίου ΜΕΕΠ.


ΕλΣυν.Κλ.7/167/2015

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑ.Κατάτμηση:Μη νόμιμη η δαπάνη Δήμου, που αφορά στην εξόφληση ιδιωτών για την εκτέλεση των εργασιών «Συντήρηση χανδάκων αγροτικών δρόμων, απομάκρυνση μπαζών, κλαδιών, χόρτων για λόγους προστασίας αγροτικών περιοχών .. » και «Καθαρισμός αγροτικών οδών και κοινόχρηστων χώρων της Δημοτικής Ενότητας ..», καθόσον πρόκειται για απευθείας ανάθεση ομοειδών υπηρεσιών (εκτέλεση απλών εργασιών καθαρισμού αγροτικών οδών, χανδάκων, κοινόχρηστων χώρων και απομάκρυνσης των μπαζών και απορριμμάτων), οι οποίες μη νομίμως επιμερίσθηκαν και ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση, χωρίς να διενεργηθεί πρόχειρος διαγωνισμός, αφού η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη αυτών, υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), μέχρι το οποίο είναι, κατά νόμο, επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση (άρθρο 12 παρ. 1 του π.δ. 28/1980, ΦΕΚ Α' 11/1980 και Υ.Α. 35140/739/9.8.2010, ΦΕΚ Β' 1291/2010).


ΕΣ/ΚΛ.Ε/161/2023

Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου της εταιρείας «...» με τίτλο «Ασφαλτόστρωση αγροτικών οδών Δ.Ε. Καλλονής και Μανταμάδου», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.478.632,48 ευρώ.(...)Με δεδομένα τα προεκτεθέντα, από τον έλεγχο των υποβληθέντων ενώπιον του Κλιμακίου στοιχείων δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες, κατά τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου του ελεγχόμενου έργου, που να κωλύουν την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα Πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής, με τις ακόλουθες επισημάνσεις: α. στο σημείο ιβ της σελίδας 2 του σχεδίου σύμβασης η φράση «Πράξη του Κλιμακίου Προσυμβατικού Ελέγχου του Πέμπτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου» πρέπει να αντικατασταθεί από τη φράση «Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου Προσυμβατικού Ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου» και β. στο συμβατικό τίμημα πρέπει να υπολογιστεί Φ.Π.Α. 17% αντί του αναγραφόμενου Φ.Π.Α. 24%, σύμφωνα και με την οικεία δημοσιευθείσα διακήρυξη και τα λοιπά συμβατικά τεύχη, και να διορθωθεί σχετικώς το αναγραφόμενο ποσό συμβατικής δαπάνης συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. στα οικεία σημεία του σχεδίου σύμβασης.Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, μεταξύ του Δήμου Δυτικής Λέσβου, της «...» και του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «...», για την εκτέλεση του έργου με τίτλο «Ασφαλτόστρωση αγροτικών οδών Δ.Ε. Καλλονής και Μανταμάδου», με τις αναφερόμενες στο σκεπτικό (σκέψεις 3.5 και 4) της παρούσας επισημάνσεις. 


ΑΕΠΠ/282/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Περιφέρειας με αριθμό πρωτ. 36/2899/12.12.2019, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της και ανεδείχθη ως προσωρινός ανάδοχος άλλος συμμετέχων. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Αποκατάσταση βατότητας οδών και σύνδεσή τους με επαρχιακή οδό στα όρια του Δήμου προς εξυπηρέτηση Α.Μ.Ε.Α.», με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 250.000,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι τα δικαιολογητικά της ήταν πλήρη αλλά όχι σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης χωρίς να έχει ζητηθεί προηγουμένως διευκρίνιση ή συμπλήρωση από την αναθέτουσα αρχή.