ΑΕΠΠ/1348/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής προσωρινής διοίκησης του Συλλόγου, η οποία αποφάσισε την κατάργηση της σχετικής σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών εκπόνησης μελετών και επίβλεψης έργων ανακαίνισης κτιρίου. Συγκεκριμένα, η σύμβαση περιελάμβανε την υλοποίηση αρχιτεκτονικών, στατικών και ηλεκτρομηχανικών μελετών, καθώς και την επίβλεψη των εργασιών. Η προσφυγή θεωρεί ότι η απόφαση της Επιτροπής ήταν παράνομη και αντίκειτο σε δεδικασμένο, ζητώντας την επανεξέταση του ζητήματος με βάση τις διατάξεις του Κανονισμού Λειτουργίας του Συλλόγου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/725/2019
Οι προσφεύγοντες ασκούν Προδικαστική Προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της υπ’ αρ. …/θέμα 6ο/22.4.2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, η οποία αφορά την προκήρυξη διαγωνισμού για την εκπόνηση μελέτης με τίτλο «ΜΕΛΕΤΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ … ΣΤΟ Γ.Ν. & Κ.Υ. …». Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση αρχιτεκτονικών, στατικών, ηλεκτρομηχανικών μελετών σε στάδιο οριστικής μελέτης και εφαρμογής, καθώς και υποστηρικτικών μελετών (γεωτεχνική, Φ.Α.Υ.-Σ.Α.Υ., τεύχη δημοπράτησης) για ένα κέντρο αποκατάστασης, με προϋπολογισμό 785.631,77€ πλέον ΦΠΑ. Οι προσφεύγοντες προσβάλλουν τη βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών, ισχυριζόμενοι παραβιάσεις των όρων της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/670/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά: 1) την ακύρωση της απόφασης 170/30-07-2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καισαριανής, 2) την απόρριψη των προσφορών διαγωνιζομένων που δεν πληρούν τους όρους της Διακήρυξης, και 3) τον αποκλεισμό ορισμένων οικονομικών φορέων από την επόμενη φάση της διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά μελέτες ανάδειξης και αξιοποίησης του ιστορικού χώρου του Πάρκου Σκοπευτηρίου στον Δήμο Καισαριανής, συμπεριλαμβανομένων αρχιτεκτονικών, στατικών, ηλεκτρομηχανολογικών, ενεργειακών και φυτοτεχνικών μελετών.
ΕλΣυν/Κλ.Ζ/306/2010
Ακολούθως, η νομίμως συγκροτηθείσα (…) Επιτροπή του Διαγωνισμού, με το Ι/1.9.2009 Πρακτικό της, έκρινε ότι έπρεπε να αποκλεισθεί η σύμπραξη γραφείων μελετών «….», με νόμιμη και επαρκή αιτιολογία κατά την κρίση του Κλιμακίου, βάσει των άρθρων 20 παρ. 2 του ν. 3316/2005, 3 παρ. 3.1., 4 παρ. 4.6 και 21. παρ. 21.1.δ. της διακηρύξεως αλλά και της αρχής της τυπικότητος της διαδικασίας, καθόσον κατά παράβαση των οριζομένων στο άρθρο 20 παρ. 2 του ν. 3316/2005 κατένειμε την αμοιβή για την κατηγορία των στατικών μελετών (08) όχι στο μοναδικό εταιρικό σχήμα που συμμετείχε στην σύμπραξη για την εν λόγω κατηγορία μελετών («…») αλλά σε άλλη εταιρία («….») που δεν φέρεται ως μέλος της σχετικής συμπράξεως, με συνέπεια να σημειώνεται έλλειψη κατά 100% ως προς την κατανομή αμοιβής για την κατηγορία των στατικών μελετών.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/35/2020
Εκτέλεση ερευνητικών εργασιών:..Με δεδομένα αυτά, οι μεν ερευνητικές εργασίες υπεδάφους στην περιοχή ... με σκοπό την αποκατάσταση του δομήματός της, εντάσσονται στην κατηγορία των εδαφολογικών μελετών, οι δε ερευνητικές εργασίες δομήματος με σκοπό την αποκατάσταση του θεάτρου ... στην ... της ... σε εκείνη των αρχιτεκτονικών/στατικών μελετών. Συνεπώς, αμφότερες οι συμβάσεις αφορούν μελέτες που, ως εκ της εξειδικευμένης τους φύσης, ο Δήμος δεν μπορεί να εκτελέσει με ίδια μέσα και προσωπικό, ενώ για την απευθείας ανάθεσή τους έπρεπε να προηγηθεί ηλεκτρονική κλήρωση. Πλην όμως, τα αρμόδια δημοτικά όργανα χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, εσφαλμένα υπέλαβαν ότι για την απευθείας ανάθεσή τους δεν απαιτείτο να τηρηθεί η προαναφερθείσα διαδικασία κλήρωσης (πρβλ. Ελ.Συν. Πρ. Κ.Π.Ε.Δ. στο VII Τμ. 262/2019).Κατόπιν τούτων, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες αλλά τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης των οργάνων του Δήμου, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2019, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.
Δ17/04/17/2007
Καθήκοντα και αρμοδιότητες των υπαλλήλων που ασκούν την επίβλεψη των μελετών.
ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/81319/238/2019
Τροποποίηση της 26804/16.06.2011 απόφασης Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. «Νέο πλαίσιο διενέργειας των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και γενικά των διαγωνισμών μελετών με απονομή βραβείων» (Β΄1427), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την 22186/04.05.2012 απόφαση Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. (Β' 1494).
ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/48505/387/2021
Νέο πλαίσιο διενέργειας των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και γενικά των διαγωνισμών μελετών με απονομή βραβείων.
ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/26669/268/2024 ΦΕΚ: 1785/Β/19.03.2024:Άρθρο 18 παρ.5:5. Η υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/48505/387/2021 απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Νέο πλαίσιο διενέργειας των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και γενικά των διαγωνισμών μελετών με απονομή βραβείων» (Β’ 2239) καταργείται.
ΕΣ/Τ7/133/2008
Προγραμματική σύμβαση.Από το περιεχόμενο της , προκύπτει ότι η υλοποίηση του συνολικού αντικειμένου αυτής ανατεθεί εξ ολοκλήρου στην …., με αποτέλεσμα αυτή να έχει καταστεί ανεπιτρέπτως μοναδική αντισυμβαλλόμενη της, χρηματοδοτούσας εν τέλει αυτήν, Τ.Ε.Δ.Κ. και όχι απλώς συμμετέχουσα στη μεταξύ της Περιφέρειας και της Τ.Ε.Δ.Κ. προγραμματική σύμβαση, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 225 του ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο Δ.Κ.Κ. (ν.3463/2006), πλημμέλεια η οποία, όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, πλήττει κυρίως τη νομιμότητα της δαπάνης χρηματοδότησης Σε κάθε περίπτωση πάντως, ανεπιτρέπτως ανατέθηκε σε ιδιώτη ηλεκτρολόγο μηχανικό η επίβλεψη του κρίσιμου έργου, δεδομένου ότι ο νομοθέτης δεν καταλείπει στη διοίκηση σχετική δυνατότητα, με συνέπεια η διενέργεια της σχετικής επίβλεψης από ιδιώτη, μη κατέχοντα καν την ιδιότητα διοικητικού οργάνου, να συνιστά όχι απλώς περίπτωση αναρμοδιότητας, αλλά αντιποίηση αρχής (ή άλλως νόσφιση εξουσίας) και επομένως, ως εκ της παρανόμου διενέργειας της επίβλεψης
ΥΑ/26804/2011
Νέο πλαίσιο διενέργειας των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και γενικά των διαγωνισμών μελετών με απονομή βραβείων.
Καταργείται με την παρ. 5 του άρθρου 18 του ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/48505/387/2021, ΦΕΚ: 2239/Β/31.05.2021
ΕΣ/Τ7/368/2009
Προκειμένου περί Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, η σύνταξη μελετών έργων γίνεται είτε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου ή από την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας πλέον, μετά τη σύσταση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Σε περίπτωση αδυναμίας σύνταξης από την τεχνική υπηρεσία μελετών σοβαρών ή ειδικών ή δυσχερών ή επειγόντων έργων, αυτές ανατίθενται, με αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, σε ιδιώτες μελετητές ή σε ιδιωτικά γραφεία μελετών, πλην των μελετών έργων αρχιτεκτονικών, κτιριακών ή διαμορφώσεως χώρων, για τις οποίες προκηρύσσεται διαγωνισμός (βλ. Πράξη VII Τμ. 133/2008).Περαιτέρω η μελέτη, με βάση την οποία εκτελέσθηκε το έργο, ναι μεν αναγράφεται ότι έχει εκπονηθεί από την Τ.Υ.Δ.Κ. Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, πλην όμως, καθόσον αφορά στις ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, υπογράφεται μη νομίμως από ιδιώτη μελετητή, τον ηλεκτρολόγο μηχανικό …., χωρίς να προκύπτει ότι πρόκειται για έργο εκ των αναφερομένων ειδικώς στο άρθρο 2 του ως άνω π.δ/τος 28/1980