×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1359/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της υπ' αριθμ. 79/1-10-2019 Απόφασης που εγκρίνει τα Α', Β' και Γ' Πρακτικά της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού, καθώς και την ακύρωση οποιασδήποτε σχετικής πράξης ή παράλειψης της αναθέτουσας αρχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια εξοπλισμού ανάπτυξης προηγμένων τεχνολογικών υποδομών VR/AR, με προϋπολογισμό 60.048,39€ (χωρίς ΦΠΑ), που χωρίζεται σε δύο τμήματα: 1) εξοπλισμός (hardware) με προϋπολογισμό 51.266,13€ και 2) λογισμικό (software) με προϋπολογισμό 8.782,26€. Η προσφυγή βασίζεται σε ουσιώδεις παραβάσεις των τεχνικών προδιαγραφών και διαδικαστικά λάθη, όπως μη συμμόρφωση με τους όρους της διακήρυξης, ελλιπή τεκμηρίωση και ανεπίτρεπτες τροποποιήσεις των προσφορών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Αριθμ. ΔΙΔΚ/Φ.38/2/οικ.17106/2018

Σύσταση - συγκρότηση τριμελούς γνωμοδοτικού οργάνου στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης με αντικείμενο τη διενέργεια δημόσιων διαγωνισμών (ανοικτών, κλειστών, πρόχειρων) για τις προμήθειες εξοπλισμού και συστημάτων πληροφορικής (hardware-software) και τις προμήθειες, υπηρεσίες και έργα πληροφορικής, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και εξυπηρέτησης του πολίτη.


ΑΕΠΠ/990/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία αιτήθηκε την ακύρωση της απόφασης με αρ. πρωτ. 8039/1/17/1-λζ΄/12-09-2018, με την οποία έγινε αποδεκτή η οικονομική προσφορά της εταιρείας «...S.A.» στον ηλεκτρονικό, ανοικτό διαγωνισμό για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ – ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ (SOFTWARE), ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (HARDWARE), ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια και εγκατάσταση λογισμικού και hardware, υπηρεσίες ψηφιοποίησης και συντήρησης, με συνολική εκτιμώμενη αξία 1.102.315,30 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικαλέστηκε παραβάσεις της νομοθεσίας για δημόσιες συμβάσεις και όρων της διακήρυξης, ιδίως σχετικά με την ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά της ανταγωνίστριας εταιρείας και την έλλειψη διευκρινίσεων για το κόστος συντήρησης ανά μονάδα εξοπλισμού.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/250/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Κατόπιν τούτων, λόγω των διαφορών ως προς τη φύση, τον λειτουργικό προορισμό αλλά και το επίπεδο των τεχνικών προδιαγραφών των ειδών που προμηθεύθηκαν οι υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. με καθεμία εκ των προαναφερομένων συμβάσεων, τα είδη αυτά δεν δύνανται να θεωρηθούν, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, ομοειδή. (…)Επομένως, δεν συντρέχει, εν προκειμένω, περίπτωση κατάτμησης της συνολικής ετήσιας δαπάνης για την προμήθεια ομοειδών αγαθών και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη, απορριπτομένου ως αβασίμου του προβαλλομένου από τον Επίτροπο λόγου διαφωνίας. Μειοψήφησε η Εισηγήτρια Ελένη Καραγιάννη, η οποία διατύπωσε τη γνώμη ότι τα είδη που προμηθεύτηκε η ΕΛ.ΑΣ. με τις από 24.11.2014 (υπ’ αριθμ. 8034/11/23-ιβ) και  8.12.2014 (υπ’ αριθμ. 8045/8/2062-λε΄) συμβάσεις είναι ομοειδή κατά τη φύση τους, αλλά και σύμφωνα με τα δεδομένα της κοινής πείρας και την αντίληψη των συναλλαγών. Τούτο δε διότι, τόσο τα μηχανικά μέρη (hardware) και οι περιφερειακές συσκευές των ηλεκτρονικών υπολογιστών, όσο και το λογισμικό (software), ήτοι το σύνολο των προγραμμάτων που είναι εγκατεστημένα σ’ αυτούς, εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία (έννοια γένους) «είδη πληροφορικής» και αποτελούν ένα ενιαίο λειτουργικό σύνολο, το οποίο δέχεται, αποθηκεύει και επεξεργάζεται δεδομένα ή πληροφορίες. Πρόκειται, επομένως, για είδη τα οποία έχουν προφανή λειτουργική σχέση και εξάρτηση, με συνέπεια να θεωρούνται ομοειδή. Τα ανωτέρω δεν αναιρούνται από το γεγονός ότι, στην προκειμένη περίπτωση, οι έξυπνες κάρτες που προμηθεύτηκε η ΕΛ.ΑΣ. έπρεπε να πληρούν ειδικές προδιαγραφές λειτουργικότητας, αλλά και συμβατότητας με το ήδη υπάρχον πληροφοριακό σύστημα αυτής. Προς τούτο, άλλωστε συνηγορεί και το γεγονός ότι στην αγορά των ειδών πληροφορικής δραστηριοποιούνται και προμηθευτές οι οποίοι δύνανται να προμηθεύσουν τόσο μηχανικά μέρη υπολογιστών (hardware), όσο και λογισμικό (software) που πληροί ειδικές τεχνικές προδιαγραφές. Σε κάθε δε περίπτωση, η οικεία διακήρυξη θα μπορούσε να επιτρέπει την υποβολή προσφοράς και για μέρος μόνο των ζητουμένων ειδών, ώστε να εξασφαλισθεί η ανάπτυξη ευρύτερου ανταγωνισμού, με τη συμμετοχή στον σχετικό διαγωνισμό και επιχειρήσεων που θα επιθυμούσαν να υποβάλουν προσφορά όχι για το σύνολο, αλλά για μέρος μόνο των προαναφερθέντων ειδών. Επομένως, οι προαναφερθέντες διαγωνισμοί διενεργήθηκαν κατά κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης, ποσού 97.387,43 ευρώ, για την προμήθεια ομοειδών αγαθών, τα οποία θα μπορούσαν να κατακυρωθούν σε έναν ή περισσότερους προμηθευτές κατόπιν διενέργειας τακτικού διαγωνισμού. Συνεπώς, μη νομίμως η ΕΛ.ΑΣ. προέβη στη διενέργεια δύο πρόχειρων, αντί ενός ενιαίου τακτικού διαγωνισμού.


ΑΕΠΠ/1168/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 10/2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό ΙΙ ελέγχου δικαιολογητικών προσωρινού μειοδότη για τον διαγωνισμό με τίτλο 'ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ - ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ...'. Η προσφυγή εστιάζει σε πολλά πρακτικά και διαδικαστικά λάθη, όπως μη κοινοποίηση του Πρακτικού Ι σε όλους τους συμμετέχοντες, μη απόδειξη των όρων συμμετοχής από τον προσωρινό ανάδοχο, και παράλειψη υποβολής απαραίτητων δικαιολογητικών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά έργα συντήρησης και βελτίωσης υποδομών με εκτιμώμενη αξία 330.645,16 € (χωρίς ΦΠΑ).


ΕΑΔΗΣΥ/533/2023

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά της και αποφάσισε τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, καθώς και την επαναπροκήρυξη με τροποποιημένες προδιαγραφές και επικαιροποιημένο προϋπολογισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια εξοπλισμού που πρέπει να πληροί συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές, όπως συμβατότητα με γεννήτριες, δυνατότητα αντικατάστασης εξαρτημάτων εν λειτουργία και αυτονομία λειτουργίας. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι ο προσφερόμενος εξοπλισμός πληροί πλήρως τις απαιτήσεις της διακήρυξης και ότι η απόρριψη της προσφοράς της βασίστηκε σε ελλιπή και μη νόμιμη αιτιολογία.


ΑΕΠΠ/493/2020

Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της υπ' αρ. ΣΥΝ 3/28.1.2020 (θ. 26ο) απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου, κατά το μέρος που έγινε αποδεκτή η τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια 5 ασθενοφόρων τύπου «Β» 4Χ2 DIESEL και 2 οχημάτων μικρού όγκου τύπου «Β» 4X2 DIESEL για ιατρικές μεταφορές, με συνολικό προϋπολογισμό 377.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται σε πλημμελή αξιολόγηση τεχνικών κριτηρίων, ιδίως για μη συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό πρότυπο EN1789:2007+A2:2014, επιδιώκοντας την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας για ελλιπή πιστοποιητικά.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/22/2018

Προμήθεια ειδών  πληροφορικής.(,,,) Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσας το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Τα συμβατικά είδη που προμηθεύτηκε το Α.Ε.Ι…. Τ.Τ., είναι, όπως συνάγεται από την προηγηθείσα αναλυτική περιγραφή τους (βλ. σκεψ. ΙVΑ), ομοειδή κατά τη φύση τους αλλά και σύμφωνα με τα δεδομένα της κοινής πείρας και την αντίληψη των συναλλαγών με τα είδη που αναφέρονται ανωτέρω υπό στοιχεία α), β), γ) στ) ζ), η), θ), ι), ια), ιβ) και ιγ). Τούτο δε διότι, τόσο τα μηχανικά μέρη (hardware) και οι περιφερειακές συσκευές που συνδέονται με Η/Υ, καθώς και άλλες συσκευές που έχουν παρακολουθηματικό χαρακτήρα σε σχέση με τα ως άνω είδη, όσο και το λογισμικό (software), καθώς και τα συστήματα μεταφοράς εικόνας και ήχου εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία (έννοια γένους) «είδη πληροφορικής» και είδη «ηλεκτρονικών συστημάτων». Πρόκειται, επομένως, για είδη ομοειδή, τα οποία δύνανται να παρασχεθούν στο σύνολό τους από τον ίδιο κύκλο προμηθευτών, ήτοι από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα της πληροφορικής και των ηλεκτρονικών συστημάτων. Σημειωτέον δε ότι τα περισσότερα από τα ανωτέρω είδη (στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η προμήθεια του συστήματος μεταφοράς εικόνας και ήχου, βλ. σκεψ IVΒ η,θ) έχουν ανατεθεί στην φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία. 

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.4/20/2018


ΑΕΠΠ/147/2017

Με την Προδικαστική Προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της παράλειψης της αναθέτουσας αρχής να ενημερώσει νομότυπα τους διαγωνιζόμενους για την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, συγκεκριμένα για την ηλεκτρονική ανάρτηση και την Εισηγητική έκθεση της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Παροχή υπηρεσιών σίτισης, καθαριότητας και συντήρησης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) των νησιών» στο πλαίσιο του ΕΠ 2014-2020, με ειδικότερο έργο την «Παροχή Καθαριότητας στο ΚΥΤ Κω Α'ΦΑΣΗ». Η προσφυγή επικεντρώνεται σε διαδικαστικά λάθη, ιδίως την έλλειψη νόμιμης ενημέρωσης μέσω του ΕΣΗΔΗΣ, που επηρέασε τη διαφάνεια και τη νομιμότητα της διαδικασίας.


ΕλΣυν/Τμ.7/364/2010

Απόφαση απευθείας ανάθεσης υπηρεσίας για την προετοιμασία και υποστήριξη του φακέλου-αίτησης του άνω Δήμου στο πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» του Υπουργείου Ανάπτυξης και, ακολούθως, με την ίδια απόφαση κατακυρώθηκε στην εταιρία «…», η ως άνω υπηρεσία, αντί συνολικού ποσού 15.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.). Εξάλλου, όπως προκύπτει και από το 5846/5.8.2010 έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου εντάλματος για την εκπόνηση της ως άνω υπηρεσίας απαιτείται η συνδρομή επιστημόνων μηχανικών, που δεν διαθέτει στο προσωπικό του ο Δήμος, με εξειδικευμένη εμπειρία: α) στον βιοκλιματικό σχεδιασμό κοινοχρήστων χώρων β) στην εκπόνηση μελετών φωτισμού, γ) στην εξοικονόμηση ενέργειας και σε συστήματα αυτοματισμού, δ) σε θέματα μεταφορών, κυκλοφοριακών μελετών και αστικής κινητικότητας, ε) σε θέματα ενεργειακών και περιβαλλοντικών πολιτικών και πρωτοβουλιών, καθώς και χρηματοοικονομικού συμβούλου με ειδική εμπειρία στην χρηματοδότηση και διαχείριση ενεργειακών έργων (πρβλ. και άρθρο 1.3 του Οδηγού Υποβολής Προτάσεων του «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» του Υπουργείου Ανάπτυξης). Επίσης, για την σύνταξη των ΟΣΔ και ΣΧΥ του Δήμου απαιτείται εξειδικευμένη υλικοτεχνική υποδομή και ειδικός εξοπλισμός (hardware) όπως υγρασιόμετρα, ανεμόμετρα, αναλυτής δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, αναλυτές καυσαερίων μηχανών εσωτερικής καύσης, θερμοκάμερες, τα οποία δεν διατίθενται από το Δήμο, και η απόκτησή τους, στο πλαίσιο του εν λόγω Προγράμματος, κρίνεται δαπανηρή, ενώ, εξάλλου, δεν υπάρχει σχετική εμπειρία χρήσης τους. Επιπρόσθετα, για την σύνταξη των πινάκων ΟΣΔ και ΣΧΥ του φακέλου του προγράμματος απαιτείται και ειδικό λογισμικό (software) αρχιτεκτονικής σχεδίασης, ενεργειακής προσομοίωσης κτιρίων, και μελετών φωτισμού υψηλού κόστους (εκτιμώμενο σε 15.000,00 ευρώ), το οποίο δεν διαθέτει ο Δήμος (πλην του λογισμικού αρχιτεκτονικής σχεδίασης), ούτε και την σχετική εμπειρία χρήσης του. V. Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι ως άνω εργασίες νομίμως ανατέθηκαν στην φερόμενη ως δικαιούχο του επίμαχου χρηματικού εντάλματος πληρωμής εταιρία, καθόσον για την υλοποίηση των εργασιών αυτών, που συντελούν στην καλύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου και ως εκ τούτου εξυπηρετούν τη λειτουργική δραστηριότητα του, ο ως άνω Δήμος δεν διέθετε την απαιτούμενη οργάνωση, όπως σαφώς προκύπτει από τη διάρθρωση των Υπηρεσιών του και τις σχετικές αρμοδιότητές τους, όπως αυτές περιγράφονται αναλυτικά στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου.


ΕλΣυνΚλ.Τμ.4/129/2016

Προμήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών και συναφών ειδών:Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα συμβατικά είδη που προμηθεύτηκε το ... για τις ανάγκες των Σχολών του με τις προαναφερθείσες συμβάσεις που συνήφθησαν εντός του χρονικού διαστήματος από 2.9.2015 έως 24.12.2015, είναι ομοειδή κατά τη φύση τους, αλλά και σύμφωνα με τα δεδομένα της κοινής πείρας και την αντίληψη των συναλλαγών. Τούτο δε διότι, τόσο τα μηχανικά μέρη (hardware), όσο και οι περιφερειακές συσκευές των ηλεκτρονικών υπολογιστών (εκτυπωτές, οθόνες, ποντίκια, καλώδια, σκληροί δίσκοι κλπ.), αλλά και το λογισμικό (software), ήτοι το σύνολο των προγραμμάτων που είναι εγκατεστημένα σ’ αυτούς, εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία (έννοια γένους) «είδη πληροφορικής» και αποτελούν ένα ενιαίο λειτουργικό σύνολο, το οποίο δέχεται, αποθηκεύει και επεξεργάζεται δεδομένα ή πληροφορίες. Υπέρ της απόψεως αυτής, άλλωστε, συνηγορεί και το γεγονός ότι οι επίμαχες δαπάνες βαρύνουν τον ίδιο Κ.Α.Ε. του τακτικού προϋπολογισμού του Ιδρύματος (4121.05), ενώ το ότι πρόκειται για ομοειδή αγαθά δεν αμφισβητείται από το .... Περαιτέρω, η κρίση αυτή δεν αναιρείται ούτε από το γεγονός ότι κάθε Σχολή έθεσε συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές για τα ζητούμενα από αυτήν είδη, καθώς σε όλες τις περιπτώσεις πρόκειται για συνήθη, κατά τα δεδομένα της κοινής πείρας, είδη πληροφορικής, χωρίς εξειδικευμένες τεχνικές προδιαγραφές, τα είδη δε αυτά δύνανται να παρασχεθούν από τους ίδιους προμηθευτές. (...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω οι ελεγχόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.