×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/86/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διοικητικές συμβάσεις. Έννοια. Δημοπρασία. Συμμετοχή ενός υποψηφίου. Κακή σύνθεση Επιτροπής. Χρόνος καταρτίσεως συμβάσεως. Προσύμφωνο. Ανάκληση κατακυρώσεως μετά τη σύμβαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Υπήρξε κακή σύνθεση της Επιτροπής του διενεργηθέντος στις 30-6-1997 διαγωνισμού για την τουριστική αξιοποίηση έκτασης του ΕΟΤ στο Παλιούρι Χαλκιδικής, εφόσον δεν αποδεικνύεται κατά νόμιμο τρόπο η έγκαιρη πρόσκληση ενός απουσιάσαντος μέλους της Επιτροπής αυτής. (ομόφωνα) β) Η έννοια του δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού δεν αναιρείται από το γεγονός ότι στο διαγωνισμό μετέσχε μόνο μία κοινοπραξία. (πλειοψ.) γ) Η συμβατική δέσμευση του ΕΟΤ με τον πλειοδότη του διαγωνισμού επήλθε, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με την ανακοίνωση στον πλειοδότη της κατακυρωτικής απόφασης, νομίμως δε στη συνέχεια υπογράφηκε μεταξύ των μερών προσύμφωνο, με το οποίο συμφωνήθηκε η αζήμια για τους συμβαλλομένους λύση της συμβάσεως σε περίπτωση εκδόσεως δυσμενών αποφάσεων του ΣτΕ σε εκκρεμούσες αιτήσεις ακυρώσεως. (ομόφωνα) δ) Ο ΕΟΤ έχει την ευχέρεια, παρά τη συμβατική του δέσμευση, να ανακαλέσει ως παράνομη εξαιτίας της κακής σύνθεσης της Επιτροπής Διαγωνισμού την κατακυρωτική απόφαση και να επαναλάβει τον διαγωνισμό από το στάδιο παραλαβής και ελέγχου των προσφορών χωρίς δυνατότητα καταθέσεως νέων προσφορών. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/86/2000(ΟΛΟΜ)

Διοικητικές συμβάσεις. Έννοια. Δημοπρασία. Συμμετοχή ενός υποψηφίου. Κακή σύνθεση Επιτροπής. Χρόνος καταρτίσεως συμβάσεως. Προσύμφωνο. Ανάκληση κατακυρώσεως μετά τη σύμβαση. α) Υπήρξε κακή σύνθεση της Επιτροπής του διενεργηθέντος στις 30-6-1997 διαγωνισμού για την τουριστική αξιοποίηση έκτασης του ΕΟΤ στο Παλιούρι Χαλκιδικής, εφόσον δεν αποδεικνύεται κατά νόμιμο τρόπο η έγκαιρη πρόσκληση ενός απουσιάσαντος μέλους της Επιτροπής αυτής. (ομόφωνα) β) Η έννοια του δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού δεν αναιρείται από το γεγονός ότι στο διαγωνισμό μετέσχε μόνο μία κοινοπραξία. (πλειοψ.) γ) Η συμβατική δέσμευση του ΕΟΤ με τον πλειοδότη του διαγωνισμού επήλθε, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με την ανακοίνωση στον πλειοδότη της κατακυρωτικής απόφασης, νομίμως δε στη συνέχεια υπογράφηκε μεταξύ των μερών προσύμφωνο, με το οποίο συμφωνήθηκε η αζήμια για τους συμβαλλομένους λύση της συμβάσεως σε περίπτωση εκδόσεως δυσμενών αποφάσεων του ΣτΕ σε εκκρεμούσες αιτήσεις ακυρώσεως. (ομόφωνα) δ) Ο ΕΟΤ έχει την ευχέρεια, παρά τη συμβατική του δέσμευση, να ανακαλέσει ως παράνομη εξαιτίας της κακής σύνθεσης της Επιτροπής Διαγωνισμού την κατακυρωτική απόφαση και να επαναλάβει τον διαγωνισμό από το στάδιο παραλαβής και ελέγχου των προσφορών χωρίς δυνατότητα καταθέσεως νέων προσφορών. (πλειοψ.)


C-28/2023

« Προδικαστική παραπομπή – Σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών – Οδηγία 2004/18/ΕΚ – Έννοια του όρου “σύμβαση δημοσίων έργων” – Σύνολο συμβάσεων που περιλαμβάνει σύμβαση επιχορηγήσεως και προσύμφωνο πωλήσεως – Άμεσο οικονομικό ενδιαφέρον για την αναθέτουσα αρχή – Έργο το οποίο ανταποκρίνεται στις επακριβώς οριζόμενες από την αναθέτουσα αρχή ανάγκες – Επιχορήγηση και προσύμφωνο πωλήσεως που συνιστούν κρατική ενίσχυση συμβατή με την εσωτερική αγορά – Οδηγία 89/665/ΕΟΚ – Οδηγία 2014/24/ΕΕ – Συνέπειες εκ της διαπιστώσεως του ανενεργού δημοσίας συμβάσεως – Απόλυτη ακυρότητα ex tunc »



ΝΣΚ/310/2009

Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας. Διακήρυξη διαγωνισμού απόκτησης χώρων. Παραδεκτή ή μη η προσφορά συμμετέχοντος, μη κυρίου του ακινήτου, ο οποίος κατά το χρόνο υποβολής της προσφοράς διαθέτει μόνον προσύμφωνο πώλησής του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν αρκεί ο προσφέρων στα πλαίσια διαγωνιστικής διαδικασίας διεξαγόμενης από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας για την απόκτηση οικοπεδικής έκτασης για ανέγερση κατοικιών να διαθέτει υπέρ αυτού προσύμφωνο πωλήσεως της έκτασης, καθόσον απαιτείται να είναι κύριος αυτής κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς του.


ΝΣΚ/71/2002

Δημόσια έργα. Αποκλεισμός ή μη υποψηφίων, λόγω σύγκρουσης συμφερόντων, από την περαιτέρω διαδικασία της προεπιλογής διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν συντρέχει λόγος αποκλεισμού των ομίλων ΕΛΑΦΟΣ, ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΟΔΟΣ, AEGEAN MOTORWAY και ΑΠΟΛΛΩΝ από την περαιτέρω διαδικασία της προεπιλογής του εν θέματι διαγωνισμού, επειδή δεν τίθεται θέμα σύγκρουσης συμφερόντων, μετά την αποχώρηση, από τη σύνθεση των δύο πρώτων, της εταιρείας SCETAUROUTE SA και την παραίτηση του Γ. Καλλιμόπουλου (ήδη παρέχοντος τις υπηρεσίες του δυνάμει σχετικής συμβάσεως, ως Εξειδικευμένου Νομικού Συμβούλου στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας) από τη θέση του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας LAMDA SA, η οποία μετέχει στη σύνθεση του 3ου και 4ου εκ των ως άνω ομίλων.


ΝΣΚ/422/2002

Καζίνο Πάρνηθας. Διαγωνισμός πλειοδοσίας. Προσφορά εκτός διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η προσφορά που υποβλήθηκε από την κοινοπραξία «Καζίνο Αττικής» με τις από 12-6-2002 και 13-6-2002 επιστολές της προς την ΕΤΑ ΑΕ είναι εκτός της πλειοδοτικής διαδικασίας του διαγωνισμού και δεν ασκεί καμία επίδραση επί της διαδικασίας του διαγωνισμού, ούτε δύναται να ληφθεί υπόψη και να κατακυρωθεί σ αυτήν ο διαγωνισμός επειδή η προσφορά αυτή είναι μεγαλύτερη από την προσφορά του ανακηρυχθέντα πρώτου πλειοδότη (ομόφωνα). Περαιτέρω η προσφορά αυτή δύναται να συνεκτιμηθεί από την ΕΤΑ ΑΕ, μαζί με άλλους παράγοντες, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 9 της Συμπληρωματικής Διακήρυξης Β’ Φάσης του διαγωνισμού, προκειμένου να κατακυρωθεί, ή ματαιωθεί, ή κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός κλπ (άποψη μειοψ.17 μελών). Η κρίση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και της ΕΤΑ ΑΕ, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 9 της άνω Συμπληρωματικής Διακήρυξης αποτελεί ουσιαστική και όχι νομική κρίση αυτών, για την οποία όμως δεν ερωτάται το ΝΣΚ, ούτε άλλωστε έχει σχετική αρμοδιότητα γνωμοδότησης, σύμφωνα και με την παρ.6 του άρθρου 5 σε συνδυασμό με την περ.ζ’ του άρθρου 2 του π.δ/τος 282/1996 «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους» (άποψη πλειοψ. 26 μελών).


ΑΕΠΠ/778/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Υπουργείου Τουρισμού - Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) με αριθμό πρωτ. ΕΟΤ 9502/26-07-2018, η οποία είχε εγκρίνει τα πρακτικά διενέργειας ενός ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού κάτω των ορίων. Ο διαγωνισμός αφορούσε την επιλογή αναδόχου για την υπηρεσία καθαρισμού των χώρων όπου στεγάζονται οι Υπηρεσίες του ΕΟΤ, συγκεκριμένα στα κτίρια επί των οδών Α. Τσόχα 7 (Κεντρική Υπηρεσία), Αγ. Άννης 64-66 περιοχής Αγ. Ιωάννη Ρέντη (Κεντρική Αποθήκη ΕΟΤ) και Διονυσίου Αρεοπαγίτου 18-20 (Γραφείο Πληροφοριών ΕΟΤ Αθήνας), για χρονικό διάστημα 1 έτους με δικαίωμα προαίρεσης 1 επιπλέον έτους. Η προσφεύγουσα διαφωνούσε με την απόρριψη της οικονομικής της προσφοράς, η οποία ήταν η χαμηλότερη, επικαλούμενη παραβάσεις της διαδικασίας και της ισοτιμίας των υποψηφίων στον διαγωνισμό.


ΕΑΔΗΣΥ/477/2023

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση του από 13-10-2022 1ου Πρακτικού διενέργειας διαγωνισμού της Οικονομικής Επιτροπής της «…» και του από 10-01-2023 2ου Πρακτικού διενέργειας διαγωνισμού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών Δημοσίων Συμβάσεων και Αξιολόγησης Προσφορών της «…» που εισηγήθηκε ομόφωνα την κατακύρωση του ηλεκτρονικού ανοιχτού δημόσιου διαγωνισμού για το έργο «…», στην εταιρεία "…".


ΕΑΔΗΣΥ/1129/2022

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. 1/07.01.2021 Απόφαση (Απόσπασμα από το Πρακτικό της 1ης Συνεδρίασης) της Οικονομικής Επιτροπής του «…» (ΑΔΑ: «…»), δυνάμει της οποίας αποφασίστηκε ομόφωνα δια περιφοράς η έγκριση του με αριθμό πρωτοκόλλου 45833/29.12.2020 Πρακτικού Αξιολόγησης της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού, κατά το μέρος που έκανε δεκτά τα δικαιολογητικά συμμετοχής της εταιρείας με την επωνυμία «…» και συνακόλουθα η υπ’ αριθμ. 29/27.01.2021 Απόφαση (Απόσπασμα από το Πρακτικό της 6ης Συνεδρίασης) της Οικονομικής Επιτροπής του «…» (ΑΔΑ: «…»), δυνάμει της οποίας αποφασίστηκε ομόφωνα η έγκριση του με αριθμό πρωτοκόλλου 2347/21.01.2021 Πρακτικού Αξιολόγησης της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού, κατά το μέρος που έγινε δεκτή η οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας με την επωνυμία «…» και αναδείχθηκε αυτή προσωρινή ανάδοχος για την «…» του διαγωνισμού.


ΝΣΚ/168/2002

Εταιρείες Ανώνυμες. Αίτηση θεραπείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με την Δ8/Δ/Φ.16.29/οικ.628/16-1-2002 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης, με την οποία αποφασίστηκε η κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτελέσεως της συμβάσεως και η απόδοση του μισθίου μεταλλείου στο Ελληνικό Δημόσιο, θεωρήθηκε ότι η σύμβαση μισθώσεως μεταλλείου μεταξύ του Δημοσίου και της Εταιρείας ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΕ έληγε στις 6-2-2002 και ότι η μονομερής δήλωση της μισθώτριας για πενταετή παράταση της μισθώσεως έπρεπε, σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ.1 της αρχικής από 6-2-1992 συμβάσεως, να γίνει το αργότερο μέχρι τις 6-1-2002. Η παραδοχή όμως αυτή της παραπάνω απόφασης είναι εσφαλμένη, γιατί με την από 22-9-1998 τροποποιητική σύμβαση παρατάθηκε μέχρι τις 22-9-2003 η συμβατική δέσμευση των μερών. Για το λόγο αυτό πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση θεραπείας της πιο πάνω εταιρείας.


ΝΣΚ/282/2006

Άδεια αλιευτικού σκάφους. Μεταβίβαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η μεταβίβαση της αδείας αλιευτικού σκάφους όταν αυτό που μεταβιβάστηκε ως ναυάγιο σε πλειοδότη σχετικού διαγωνισμού κατά τις ειδικές διατάξεις του Ν 2881/2001, συνεπάγεται και μεταβίβαση του δικαιώματος ανανεώσεως της αδείας αυτού και, συνακόλουθα, της εκμεταλλεύσεως αυτού, εφόσον συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις (αποκατάσταση αξιοπλοϊας κ.λπ.).