×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1433/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της υπ' αριθμό 667/2021 απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής, η οποία ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την 'Διαμόρφωση - Αποκατάσταση Διαδρομής του ισόπεδου τμήματος της [...]', με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνή ανώτερης των 60.000€. Η προσφυγή στηρίζεται σε δύο κύριους λόγους: α) η παρεμβαίνουσα δεν διαθέτει τα υποχρεωτικά πτυχία ΜΕΚ Δ Πρασίνου που απαιτούνται για τις εργασίες πρασίνου του έργου, και β) δεν έχει την απαιτούμενη εμπειρία σε έργα σε κηρυγμένα μνημεία σύμφωνα με τον Ν. 3028/2002. Η προσφυγή θεωρεί ότι αυτές οι παραβάσεις οδηγούν σε παραβίαση των αρχών της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/311/2016

Αν τα ναυάγια πλοίων και αεροσκαφών, που έχουν χαρακτηρισθεί ως μνημεία, με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, αποτελούν κινητά ή ακίνητα μνημεία κατά τις διακρίσεις του αρχαιολογικού νόμου (3028/2002).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα ναυάγια πλοίων και αεροσκαφών, τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ως μνημεία με την ΥΠΠΟΑ/ΓΛΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ43/48604/3385/5.9.2003 απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, αποτελούν ακίνητα μνημεία, εφαρμοζομένων, όμως, όπου απαιτείται, διατάξεων που αφορούν σε κινητά μνημεία. (ομόφ.)


ΝΣΚ/115/2003

Πολιτιστική κληρονομιά. Προστασία ακινήτων νεοτέρων μνημείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η επιχείρηση των διαφόρων ενεργειών της παρ.3 του άρθρου 10 του Ν. 3028/2002 αναφέρεται ενιαίως τόσο σε ακίνητα αρχαία μνημεία, όσο και σε ακίνητα νεότερα μνημεία και επομένως ο Υπουργός Πολιτισμού έχει αρμοδιότητα και εντεύθεν υποχρέωση να ελέγχει τις αναφερόμενες στις διατάξεις αυτές ενέργειες και επεμβάσεις που εκτελούνται πλησίον ακινήτου νεότερου μνημείου.


7037/557/2018

Χορήγηση άδειας δόμησης σε ρυμοτομούμενα ή μη οικοδομήσιμα οικόπεδα – γήπεδα για την εκτέλεση εργασιών αποκατάστασης / ανακαίνισης κτιρίων χαρακτηρισμένων ως διατηρητέα (ν.4067/12) ή νεώτερα μνημεία (ν.3028/02) ΑΔΑ: ΩΞ604653Π8-Ε7Λ


ΑΕΠΠ/1549/2021

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης του Γενικού Γραμματέα που την απέκλεισε από τον διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου κατασκευής ενός έργου. Το έργο αφορά την εκτέλεση αναστηλωτικών εργασιών σε αρχαίο ακίνητο μνημείο που προστατεύεται από το Ν. 3028/2002, με εκτιμώμενη αξία 725.806,45 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόφαση αποκλεισμού της είναι παράνομη, καθώς πληροί το κριτήριο της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, έχοντας εκτελέσει παρόμοια έργα σε μνημεία έως το 1830.


ΑΕΠΠ/3/2021

Κατασκευή έργου...Επειδή, σε αντίθεση με τα ως άνω γενόμενα δεκτά, η αναθέτουσα αρχή, δεν απέδειξε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ο επίμαχος όρος είναι απολύτως ανάλογος και συνδεδεμένος με το αντικείμενο των προκηρυσσόμενων υπηρεσιών, δεδομένου ότι όπως ισχυρίζεται η προσφεύγουσα, πράγματι, υπάρχουν και σε αλλοδαπές χώρες, εκκλησιαστικά κτίρια ή σύνολα, τα οποία εμπίπτουν στην έννοια των προστατευόμενων μνημείων, ωστόσο δεν τυγχάνει εφαρμογής για αυτά ο Ν. 3028/2002 είτε γιατί πρόκειται για μνημεία που δεν βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας είτε γιατί πρόκειται για πολιτιστικά αγαθά που, ακόμα και αν βρίσκονται στην αλλοδαπή, δεν συνδέονται με την Ελλάδα, κατά την έννοια του ανωτέρω νόμου, όπως επικαλείται τις ίδιες τις διατάξεις αυτού και η αναθέτουσα αρχή. Ωστόσο, η βασιμότητα των ως άνω ισχυρισμών της αναθέτουσας αρχής, δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς, καθώς, όσα αναφέρονται στις απόψεις της, δεν καταρρίπτουν άνευ άλλου τινός τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας. Ειδικότερα, παρά το γεγονός ότι γίνεται αντιληπτή η αναγκαία απόδειξη προηγούμενης εμπειρίας σε παρόμοιες εργασίες σε προστατευόμενα εκκλησιαστικά μνημεία, δεν απεδείχθη πέραν πάσης αμφιβολίας και εντός των πλαισίων της αναλογικότητας, όπως αναπτύχθηκε στην αμέσως προηγούμενη σκέψη, για ποιο λόγο, απολείεται η απόκτηση εμπειρίας εκ μέρους του οικονομικού φορέα, σε συναφές αντικείμενο, ακόμα και αν πρόκειται για προστατευόμενα εκκλησιαστικά μνημεία που δεν εμπίπτουν στην έννοια του Ν. 3028/2002, μέσω των διατάξεων του οποίου, ρητά απαιτείται κατ’ αποκλειστικότητα να προσδιορίζεται η αναγκαία εμπειρία, ως μέρος της τεχνικής και επαγγελματικής επάρκειας του υποψήφιου οικονομικού φορέα. Σε κάθε περίπτωση, η αναθέτουσα αρχή δεν απέδειξε άνευ άλλου τινός την αναγκαιότητα θέσπισης ενός τόσο περιοριστικού του ανταγωνισμού όρου ούτε δικαιολόγησε την αναγκαιότητα θέσπισής του από επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, ειδικά υπό το πρίσμα διεξαγωγής ενός διεθνούς διαγωνισμού που απευθύντεται και σε οικονομικούς φορείς, με ανάλογη εμπειρία, όπως αυτή που τεκμηριώνεται μέσω της εκτέλεσης έργων επί μνημείων του Ν. 3028/2002, έστω και αν τα εν λόγω έργα, για τους λόγους που εκτέθηκαν αμέσως παραπάνω, δεν εντάσσονται στο ρυθμιστικό πλαίσιο  του εν λόγω νόμου. Κατά συνέπεια, ενόψει των ανωτέρω εκτεθέτνων, ο έκτος λόγος προσφυγής πρέπει να γίνει δεκτός ως νόμω και ουσία βάσιμος, ενώ κρίνονται απορριπτέοι οι περί του αντιθέτου προβαλλόμενοι ισχυρισμοί της αναθέτουσας αρχής.


ΝΣΚ/9/2018

Έννοια αρχαίων κινητών μνημείων - Αρχαιότητες αλλοδαπής – Εισαγωγή και καθεστώς προστασίας - Παράλειψη ή καθυστέρηση δήλωσης εισαγωγής κινητών μνημείων - Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα δηλωθέντα από τον Γ.Χ. κινητά αντικείμενα είναι «αρχαία» κινητά μνημεία, κατά την έννοια του άρθρου 20 παρ.1 του ν. 3028/2002, προστατευόμενα ως τέτοια από την ελληνική νομοθεσία. Εφόσον, η οικεία Υπηρεσία εκτιμήσει ότι, στην προκειμένη περίπτωση, υπήρξε παράλειψη (άρθρο 73 παρ. 3 του ν. 3028/2002) ή υπαίτια καθυστέρηση από τον Γ.Χ. της δήλωσης της εισαγωγής τους (άρθρα 24 παρ. 1 και 33 παρ. 2 του ν. 3028/2002), ανεξάρτητα από το πότε πράγματι μεταφέρθηκαν αυτά στην Ελλάδα, θεωρούνται ως ευρεθέντα στην Ελλάδα, ανήκουν κατά κυριότητα στο Ελληνικό Κράτος και ο Γ.Χ. δεν έχει δικαίωμα σε αναγνώριση κυριότητας ή κατοχής αυτών. Τα ανωτέρω ισχύουν υπό την επιφύλαξη της Σύμβασης των Παρισίων, που αφορά τα ληπτέα μέτρα για την απαγόρευση και παρεμπόδιση της παράνομης εισαγωγής, εξαγωγής και μεταβίβασης της κυριότητας των πολιτιστικών αγαθών και κυρώθηκε με το ν. 1103/1980, δηλαδή ότι δεν αποδεικνύεται ότι τα ανωτέρω κινητά αρχαία, έχουν μεταφερθεί και κατέχονται στην Ελλάδα, μετά παράνομη αφαίρεση από νόμιμο ιδιοκτήτη ή κάτοχο αυτών στην αλλοδαπή. (πλειοψ.)


ΑΕΠΠ/1506/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της υπ' αριθμόν 667/2021 πράξης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, κατά το μέρος που αποκλείστηκε από την περαιτέρω διεξαγωγή του διαγωνισμού. Ζητά επίσης την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού στην ίδια. Το αντικείμενο της σύμβασης, για την οποία έγινε ο δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός, αφορά το έργο «Διαμόρφωση – Αποκατάσταση Διαδρομής του Ισόπεδου Τμήματος της…» (CPV…, Εργασίες διαμόρφωσης τοπίου). Κριτήριο ανάθεσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, μόνο βάσει τιμής (χαμηλότερη τιμή), με εκτιμώμενη αξία σύμβασης 3.109.677,42 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφορά της προσφεύγουσας απορρίφθηκε επειδή η εταιρεία δεν διαθέτει ΜΕΕΠ στην κατηγορία ΠΡΑΣΙΝΟΥ, αντ' αυτού στηρίζεται στην ικανότητα τρίτου φορέα, κάτι που η αναθέτουσα αρχή έκρινε ότι δεν πληροί τα κριτήρια επιλογής 22.Β. και 22.Γ. της διακήρυξης.


ΝΣΚ/314/2002

Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Στελέχωση με πτυχιούχους ΜΕΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι ατομικές εργοληπτικές επιχειρήσεις έχουν υπό την ισχύ του Ν 2940/2001 τη δυνατότητα στελέχωσης και με άλλα, πλέον του επιχειρηματία, στελέχη εγγεγραμμένα στο ΜΕΚ, χωρίς να είναι αναγκαίο να περιβληθούν εταιρικό σχήμα οιασδήποτε μορφής. Υπό την ισχύ του Ν 2940/2001 τα στελέχη με πτυχίο ΜΕΚ που απασχολούνται στις, υπό εταιρική μορφή, εργοληπτικές επιχειρήσεις δεν απαιτείται να φέρουν την ιδιότητα του εταίρου προσωπικής εταιρίας ή ΕΠΕ, ή του μέλους του ΔΣ της ανώνυμης εταιρίας. Ειδικότερα, επί των ανωνύμων εταιριών-μελών του ΜΕΕΠ, δεν ισχύει πλέον η επιταγή του προϊσχύσαντος δικαίου να συμμετέχουν δύο από τα στελέχη της με πτυχίο ΜΕΚ στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας.


ΝΣΚ/353/2005

Συμμόρφωση της Διοίκησης σε ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, περί ανανέωσης πτυχίου μελετητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, συμμορφούμενη σε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που ακυρώνει την παράλειψή της να ανανεώσει, ως όφειλε, τα μελετητικά πτυχία μελών του Διδακτικού-Επιστημονικού Προσωπικού (ΔΕΠ) Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, οφείλει να ανανεώσει τα πτυχία εφαρμόζοντας το νομικό και πραγματικό καθεστώς που ίσχυε όταν επισυνέβη η ακυρωθείσα παράλειψη. Τα πτυχία που θα ανανεωθούν με τον τρόπο αυτόν θα ισχύσουν μέχρι τον χρόνο της κατά νόμον λήξης τους, παρά την εν τω μεταξύ έναρξη ισχύος του Ν 3316/05, που θεσπίζει ασυμβίβαστο απόκτησης πτυχίου από μέλη ΔΕΠ.


ΝΣΚ/160/2018

Δικαίωμα των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) για ελεύθερη είσοδο σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και μνημεία που ανήκουν στο Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι φοιτητές του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) έχουν δικαίωμα για είσοδο χωρίς την καταβολή σχετικού αντιτίμου σε μεμονωμένα μνημεία, οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και μουσεία που ανήκουν στο Δημόσιο. (ομόφ.) Σχετική η υπ’ αριθ. 99/2001 γνωμοδότηση Β΄ Τμήματος ΝΣΚ.