ΑΕΠΠ/1540/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα ένωση οικονομικών φορέων αιτείται την ακύρωση της απόφασης κατακύρωσης της σύμβασης για την εκπόνηση της μελέτης «*******», της εκριθείσης προσωρινής αναδόχου ένωσης και κάθε συναφούς πράξης. Επιπλέον, διαμαρτύρεται για την αποδοχή ως έγκυρων δικαιολογητικών εκπροσώπησης που δεν εκδόθηκαν εντός του απαιτούμενου χρονικού πλαισίου (30 εργάσιμες ημέρες πριν την υποβολή), καθώς και για την παράλειψη υποβολής υπευθύνων δηλώσεων που αφορούν την εθνική νομοθεσία (άρθρο 8 Ν.3310/2005). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά μελέτη εκτιμώμενης αξίας 2.579.981,96 € (χωρίς ΦΠΑ), με κριτήριο ανάθεσης την βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/43/2020
Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση ή τροποποίηση δύο συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης για την ανάθεση συστήματος Μαγνητικού Συντονισμού (MRI) 1,5 Tesla αξίας 900.000€. Ειδικότερα, διαμαρτύρεται για: α) την απαίτηση ομοιογένειας μαγνητικού πεδίου ≤4,6 ppm (η προσφερόμενη της λύση έχει ≤5 ppm), υποστηρίζοντας ότι η τιμή αυτή είναι αυστηρή χωρίς κλινική σημασία, και β) την απαίτηση μέγιστης κάλυψης απεικόνισης ≥165 cm (η λύση της καλύπτει 140 cm), θεωρώντας ότι περιορίζεται τεχνητά ο ανταγωνισμός. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια συστήματος MRI 1,5 Tesla για ιατρικές απεικονίσεις, με κριτήριο την βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής.
ΑΕΠΠ/467/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει: (α) την αποδοχή της προσφυγής, (β) την ακύρωση των προσβαλλόμενων όρων της διακήρυξης ή ενδεχομένως την τροποποίησή τους, ως αντιθέτων προς την εθνική και κοινοτική νομοθεσία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια «ΡΑΜΜΑΤΩΝ» (CPV 33141126-9) για τις ανάγκες του Γενικού Νοσοκομείου Ημαθίας - Μονάδας Βέροιας, με προϋπολογισμένη δαπάνη 149.644,31 € (συνολικά με ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα διαμαρτύρεται για ασάφειες στις τεχνικές προδιαγραφές, μη τήρηση αρχής διαφάνειας, και καταγγέλλει ότι οι όροι περιορίζουν τον ανταγωνισμό.
ΑΕΠΠ/488/2020
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία αποφασίστηκε η αποδοχή των δικαιολογητικών και η κατακύρωση της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης στον προσωρινό ανάδοχο (νυν παρεμβαίνοντα). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την 'Παροχή υπηρεσιών αξιολόγησης αποτελεσμάτων των δράσεων του Προγράμματος: Προώθηση της φέτας ΠΟΠ στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά' με κριτήριο ανάθεσης τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής και εκτιμώμενη αξία 95.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή εστιάζει σε τρία ζητήματα: τη μη ψηφιακή υπογραφή υπευθύνων δηλώσεων, την έλλειψη φορολογικής/ασφαλιστικής ενημερότητας κατά τον χρόνο υποβολής προσφοράς, και τη μη νόμιμη συμπερίληψη τρίτου συνεργάτη ως μόνιμου στελέχους.
ΑΕΠΠ/1412/2020
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της υπ’ αριθ. πρωτ. 23002/16.09.2020 απόφασης του Διοικητή του Νοσοκομείου, ειδικότερα ως προς το μέρος που κάνει δεκτή την προσφορά της εταιρείας για το είδος με α/α 5 «ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΕΣ ΜΑΣΚΕΣ», καθώς και κάθε συναφή μεταγενέστερη ή προγενέστερη πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής. Η προσφυγή αφορά την πρόσκληση με αριθμό … για την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας (CPV) για τις κατεπείγουσες ανάγκες του Νοσοκομείου, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι η απόφαση είναι παράνομη λόγω μη συμμόρφωσης με τους όρους της πρόσκλησης, ειδικά ως προς την υποβολή του απαιτούμενου πιστοποιητικού ισχύουσας εκπροσώπησης ΓΕΜΗ.
ΝΣΚ/336/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου σε οργανικές θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Παρέχεται δυνατότητα κάλυψης του ελλείποντος χρόνου των 23 ημερών προς συμπλήρωση του απαιτούμενου, κατ άρθρο 17 παρ.1α του Ν 2839/2000, 24 μήνου χρονικού διαστήματος, κατ αντιστοιχία προς τις προβλέψεις των σχετικών εγκριτικών Υπουργικών αποφάσεων, μόνον, εφόσον ήθελε βεβαιωθεί από την αρμόδια υπηρεσία, ότι συντρέχει το στοιχείο της παραδρομής κατά την κατάρτιση της αντίστοιχης σύμβασης. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/374/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση όρων της διακήρυξης αριθ. 3/2018 του Γενικού Νοσοκομείου Χαλκιδικής σχετικά με την προμήθεια αντιδραστηρίων και αναλωσίμων για βιοχημικούς και ανοσολογικούς αναλυτές. Ειδικότερα, επικεντρώνονται σε τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν την υποχρεωτική διενέργεια της εξέτασης «ολική ανοσοσφαιρίνη Ε» από βιοχημικό αναλυτή (παρά την ύπαρξη ανοσολογικού), ελλείμματα στην περιγραφή των ποσοτήτων αντιδραστηρίων, απαιτήσεις για υψηλή ταχύτητα αναλυτών που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, καθώς και ζητήματα χρονικού πλαισίου ισχύος προσφορών και δαπανών δημοσιεύματος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια εξοπλισμού και υλικών για εργαστήριο με προϋπολογισμό 119.256,44 € και κριτήριο κατακύρωσης τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής.
ΝΣΚ/105/2009
Δυνατότητα μετακίνησης ή απόσπασης δημοσίων υπαλλήλων για την στελέχωση Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας, πριν την παρέλευση του απαιτούμενου χρόνου παραμονής στην υπηρεσία τοποθέτησής τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν είναι δυνατή η μετακίνηση δημοσίων υπαλλήλων από υπηρεσία παραμεθορίου περιοχής Περιφέρειας, στην οποία έχουν μεταταχθεί, σύμφωνα με το άρθρο 72 του Ν 3528/2007, σε Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της αυτής Περιφέρειας, σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν 3614/2007, πριν την παρέλευση του χρονικού διαστήματος της δεκαετίας το οποίο ορίζεται ως απαιτούμενος ελάχιστος χρόνος παραμονής στην υπηρεσία μετάταξης. β) Δεν είναι δυνατή η απόσπαση δημοσίων υπαλλήλων σε Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του Ν 3614/2007, σύμφωνα με το άρθρο 18 του ιδίου νόμου, πριν την παρέλευση του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν αναλάβει υποχρέωση να παραμείνουν στον τόπο διορισμού ή στην υπηρεσία τοποθέτησής τους, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/184/2019
Προμήθεια τροφίμων..:Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον η διάθεση της οικείας πίστωσης έγινε από την Οικονομική Επιτροπή και όχι από το Δήμαρχο, κατά παράβαση του άρθρου 58 παρ. 1 του ν.3852/2010, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο (25.7.2018). Ωστόσο, λαμβανομένου υπόψη του ισχυρισμού του Δήμου ότι τα αρμόδια όργανά του δεν είχαν ενημερωθεί για τη νέα ρύθμιση λόγω του μικρού χρονικού διαστήματος που είχε μεσολαβήσει από την έναρξη ισχύος της (5 εργάσιμες ημέρες), εν προκειμένω αυτά ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης της ως άνω διάταξης και τα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής τους πλάνης.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες, πλην τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΑΕΠΠ/55/2020
Αποπεράτωση δημοτικού σταδίου...Επειδή από το γράμμα του Νόμου ως μεταφέρθηκε στους αντίστοιχους όρους της διακήρυξης, λαμβάνοντας υπόψη και το με αριθμό 2210/ 19 – 4- 2019 διευκρινιστικό έγγραφο της ΕΑΔΔΗΣΥ καθίσταται σαφέςως είναι άλλωστε εύλογο, ότι α) η φορολογική ενημερότητα και οι αντίστοιχες ασφαλιστικές (συμπεριλαμβανομένων αυτές που αφορούν τα έργα) δέον είναι να είναι σε ισχύ κατά το χρόνο υποβολής τους, β) το περιεχόμενο του εγγράφου [υπεύθυνη δήλωση κατά το άρθρο 23.3. (ββ) διακήρυξης] πρέπει να αναφέρεται σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών πριν από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής προσφοράς (12/8/2019) και γ) ο αποδεκτός χρόνος έκδοσης του πιστοποιητικού που αφορά την εκπροσώπηση του προσωρινού αναδόχου είναι έως και τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες πριν την υποβολή τους (βλ. 23.8. άρθρο διακήρυξης), ενώ απαιτείται και ΦΕΚ εκπροσώπησης, το οποίο δεν έχει υποβληθεί. Επομένως, σε κάθε περίπτωση προκύπτει ότι τα ως άνω αναφερθέντα δικαιολογητικά κατακύρωσης, που υπέβαλε η προσφεύγουσα δεν είναι αποδεκτά με βάση τη διακήρυξη και το Νόμο.
Ν.3414/2005
Τροποποίηση του ν. 3310/2005 «Μέτρα για τη διασφάλιση της διαφάνειας και την αποτροπή καταστρατηγήσεων κατά τη διαδικασία σύναψης δημοσίων συμβάσεων» (ΦΕΚ 30/Α΄/14.2.2005).