ΑΕΠΠ/1560/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή του, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη απόφαση της Υπουργού περί έγκρισης των Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης του Τμήματος 5 του διαγωνισμού. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (tablet) για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σχολικές μονάδες της επικράτειας. Στόχος είναι η αξιοποίηση των συσκευών από εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να έχουν όλοι πρόσβαση μέσω τηλεκπαίδευσης στο αγαθό της εκπαίδευσης, το οποίο αποτελεί επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο. Ο διαγωνισμός υποδιαιρείται σε 6 Τμήματα, και οι προσφορές μπορούν να υποβληθούν για έως και δύο Τμήματα, αλλά για το σύνολο των ζητούμενων ειδών και ποσοτήτων κάθε Τμήματος, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Ο προϋπολογισμός του Τμήματος 5, στο οποίο αφορά η προσφυγή, ανέρχεται σε 1.648.185,48€ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1403/2020
Ο προσφεύγων στον διαγωνισμό για την «Προμήθεια φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (tablet)» αιτείται την ακύρωση της απόφασης που απορρίπτει την τεχνική του προσφυγή και εγκρίνει τις προσφορές των άλλων διαγωνιζομένων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και παροχή tablet για τηλεκπαίδευση, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1.617.338,71€ (συνολικά 12.103.250€ για 6 τμήματα). Οι λόγοι προσφυγής περιλαμβάνουν παραβάσεις διαδικασίας, ελλείψεις αιτιολόγησης της απόρριψης και αποκλίσεις δειγμάτων από τις τεχνικές προδιαγραφές.
ΑΕΠΠ/1579/2020
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου Φ.478.6/181/130561/A2/29-09-2020 απόφασης της αναθέτουσας αρχής. Ειδικότερα, επιδιώκει να ακυρωθεί το μέρος της απόφασης που αναδειξε ως προσωρινό ανάδοχο του Τμήματος 2 του διαγωνισμού την παρεμβαίνουσα εταιρεία και της απέστειλε πρόσκληση για την υποβολή δικαιολογητικών κατακύρωσης. Επίσης, ζητά την ακύρωση κάθε άλλης συναφούς προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης της αναθέτουσας αρχής, και ιδίως των πρακτικών της Επιτροπής Διαγωνισμού (υπ' αριθμούς 3/20.8.2020, 4/2/24.8.2020, 5/25.8.2020, 6/26.8.2020, 7/27.8.2020, 8/2/7.9.2020, 9/2/9.9.2020, 10/2/18.9.2020 και 11/2/25.9.2020). Σκοπός της προσφυγής είναι ο αποκλεισμός της παρεμβαίνουσας εταιρείας από τον διαγωνισμό και η ανάδειξη της προσφεύγουσας ως προσωρινού αναδόχου της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (tablet) για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση» των σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με εκτιμώμενη δαπάνη 1.721.774,19 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προμήθεια αποσκοπεί στην ενίσχυση της χρήσης ψηφιακής τεχνολογίας, τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην εκπαίδευση και την εξοικείωση των μαθητών με το τεχνολογικό περιβάλλον, ειδικά λόγω της τηλεκπαίδευσης.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1826/2021
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΑ ΧΑΜΗΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ:ζητείται η αναθεώρηση της 1138/2021 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία απορρίφθηκε προσφυγή του Ελληνικού Δημοσίου για την ανάκληση της 168/2021 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με την τελευταία αυτή πράξη κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή δύο σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου δια της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και της εταιρείας με την επωνυμία «… Ανώνυμη Εταιρεία» για την προμήθεια των ειδών των τμημάτων 2 και 5, αντίστοιχα, της ενιαίας διαδικασίας ανάθεσης για την «Προμήθεια φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (tablet) για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».(...)Και τούτο διότι με τον ανωτέρω ισχυρισμό, αφενός επαρκώς και ορισμένως εξειδικεύονται οι ευνοϊκές συνθήκες που η ως άνω εταιρεία επικαλέστηκε και διαθέτει για την παράδοση του εν λόγω προϊόντος, αφετέρου η παρατιθέμενη στο κείμενο των εξηγήσεων ανάλυση του κόστους του προσφερόμενου προϊόντος και ο καθορισμός σε ποσοστιαία βάση των πρόσθετων επιβαρύνσεων που εξαιτίας των συνθηκών αυτών εξοικονομούνται, όπως το κέρδος του προμηθευτή σε περίπτωση που η … Α.Ε. δεν είχε την ιδιότητα του κατασκευαστή και δεν παρείχε αυτοδυνάμως υπηρεσίες υποστήριξης (after sale services), τεκμηριώνουν με την παράθεση συγκεκριμένων οικονομικών στοιχείων το ύψος της τελικής προσφερόμενης από την εν λόγω εταιρεία τιμής του προϊόντος.Δέχεται την προσφυγή αναθεώρησης.Ανακαλεί την 168/2021 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου.
ΕΑΔΗΣΥ/521/2022
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ανακληθεί, άλλως ακυρωθεί η υπ’ αρ. 24/2022 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (εφεξής η «προσβαλλομένη») με θέμα: Έγκριση 1ου πρακτικού ανοιχτού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για την προμήθεια «Ψηφιακός ξεναγός πολιτιστικών διαδρομών … με χρήση φορητών συσκευών», με την οποία απερρίφθη η προσφορά της και κρίθηκαν πλήρη τα δικαιολογητικά συμμετοχής και η τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας, να γίνει δεκτή η προσφορά της και να απορριφθεί η προσφορά της παρεμβαίνουσας.
ΑΕΠΠ/90/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας "…", με διακριτικό τίτλο "…", αιτείται την ακύρωση της Δι ακήρυξης με αρ. 2020-11-27 (ΑΔΑ: …) για την "ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΟΥ … «…»". Στόχος είναι η απάλειψη όρων της Διακήρυξης που θεωρούνται πληττόμενοι, συγκεκριμένα τα άρθρα 2.2.6 (τεχνική και επαγγελματική ικανότητα), 2.2.9.2 Β.4 (αποδεικτικά μέσα), άρθρο 11 του Παραρτήματος Ι (Εμπειρία – Ειδίκευση – Εφαρμογή), 2.2.5 (οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια), 2.2.9.2 Β.3 (αποδεικτικά μέσα), και το άρθρο 4 του Παραρτήματος Ι (Εσωτερική Επένδυση - απαιτήσεις για τον τύπο της μεμβράνης και την εμπειρία χρήσης της). Οι αιτούμενοι όροι θεωρούνται παράνομοι, καθώς αντίκεινται στις αρχές του ελεύθερου, υγιούς και επαρκούς ανταγωνισμού και της αναλογικότητας, βαίνοντας πέραν του αναγκαίου μέτρου.
ΝΣΚ/366/2005
Χρήση φορητών τεχνικών-ηλεκτρονικών φωτογραφικών συσκευών για την καταγραφή των παραβάσεων που διαπράττουν οι οδηγοί οχημάτων, που κινούνται σε λωρίδες κυκλοφορίας λεωφορείων ή σε λεωφορειοδρόμους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις του Ν 2472/1997 και του άρθρου 104 παρ.1 του Ν 2696/1999 (σχετική προειδοποίηση προς το κοινό), είναι σύννομη η καταγραφή παραβάσεων που διαπράττουν οι οδηγοί οχημάτων, σε λεωφορειολωρίδες ή λεωφορειοδρόμους, με φορητές ηλεκτρονικές, τεχνικές φωτογραφικές συσκευές (φωτογραφικές μηχανές) που διαθέτουν τις υπό του νόμου οριζόμενες βασικές τεχνικές προδιαγραφές και που χειρίζονται αστυνομικοί των αρμοδίων υπηρεσιών.
ΑΕΠΠ/576/2021
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 7/26-2-2021, η οποία αφορούσε τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια καυσίμων (Πετρελαίου Κίνησης, Πετρελαίου Θέρμανσης και Βενζίνης Αμόλυβδης) για τις ανάγκες τριών οργανικών μονάδων της αναθέτουσας, με εκτιμώμενη αξία 244.517,77 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τους όρους της συμβάσης κατακυρώνοντας σε συγκεκριμένο μειοδότη μέρος ποσότητας συγκεκριμένου τμήματος (ανά είδος) και ότι ο διαγωνισμός κατατμήθηκε σε 6 τμήματα αντί για 4 όπως αναφερόταν στην προκήρυξη. Επίσης, διαμαρτυρήθηκε για τη μείωση των ποσοτήτων που του κατακυρώθηκαν, παρά το ότι ήταν ο μόνος προσφέρων για τα τμήματα βενζίνης.
ΝΣΚ/78/2005
Απάλειψη ή μη όρου από την απόφαση υπαγωγής, που προβλέπει τις μετά την επένδυση μόνιμες θέσεις εργασίας, για επιχείρηση που υλοποιεί επένδυση της υποπερίπτ. (xix) της περίπτ. (α) της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 2601/1998.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με το Ν 2601/1998 και την ΚΥΑ 13552/ΔΒΕ1471/18-7-2002, η κάλυψη και διατήρηση των προτεινόμενων με την αίτηση υπαγωγής θέσεων εργασίας αποτελεί υποχρέωση των υπαγόμενων στην ενίσχυση επιχορήγησης του Ν 2601/98 επενδύσεων της υποπερίπτ. (xix) της περίπτ. (α) της παρ.1 του άρθρου 3 του προαναφερόμενου νόμου. Ως εκ τούτου νομίμως έχει τεθεί στην οικεία απόφαση υπαγωγής όρος σχετικά με τις μετά την επένδυση μόνιμες θέσεις εργασίας της επιχείρησης και δεν μπορεί να απαλειφθεί ο όρος αυτός.
ΝΣΚ/275/2011
Δυνατότητα ή μη χορήγησης βεβαιώσεων αντιστοιχίας πιστοποιητικών σπουδών, που έχουν αποκτηθεί με το πρόγραμμα σπουδών εξ αποστάσεως ή δι’ αλληλογραφίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υφίσταται νομοθετική πρόβλεψη για την αναγνώριση και αντιστοιχία τίτλων σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποκτηθέντων βάσει προγραμμάτων σπουδών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ή δι’ αλληλογραφίας. Στην περίπτωση που ο νομοθέτης ήθελε την αναγνώριση τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως φοίτησης και μάθησης, προέβλεψε τούτο ρητώς και έθεσε και τις προϋποθέσεις για την αναγνώριση των τίτλων αυτών. Ως εκ τούτου, ελλείψει νομοθετικής ρυθμίσεως δεν δύναται να αναγνωρισθεί η αντιστοιχία των ως άνω τίτλων προς τους χορηγούμενους από τα ελληνικά σχολεία Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. (ομοφ.)
ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)106/2012
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη που αφορά μισθώματα για τη στέγαση του Τμήματος Τροχαίας ..... και του Τμήματος Λαθρομετανάστευσης ..... δεν είναι νόμιμη, καθόσον, τόσο η πρόληψη και η καταστολή της λαθρομετανάστευσης, όσο και η ρύθμιση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων στους δρόμους, η πρόληψη και βεβαίωση τροχονομικών παραβάσεων και διερεύνηση των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, αποτελεί κρατική αρμοδιότητα, η άσκηση της οποίας έχει ανατεθεί με νόμο στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης (Προστασίας του Πολίτη και ήδη Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη), ενώ δεν συνιστά τοπική υπόθεση, καθόσον η πραγματοποίηση της δαπάνης αυτής δεν συνδέεται με την προστασία, την ανάπτυξη και τη συνεχή βελτίωση των συμφερόντων και της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινωνίας και των κατοίκων του Δήμου, αλλά αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση της λειτουργίας του Τμήματος Τροχαίας ..... και του τοπικού Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης και Δίωξης Λαθρομετανάστευσης. Περαιτέρω, το γεγονός ότι από τη λειτουργία των ως άνω υπηρεσιών ο Δήμος εισπράττει έσοδα από τις βεβαιωθείσες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. και παράλληλα ενισχύεται το έργο της Δημοτικής Αστυνομίας με το ανθρώπινο δυναμικό της συνοριοφυλακής δεν αναιρεί την αποκλειστική κρατική αρμοδιότητα για τη ρύθμιση όλων των ανωτέρω θεμάτων, και συνεπώς ο σχετικός ισχυρισμός του Δήμου είναι αβάσιμος.