×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1668/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή (ΓΑΚ Α.Ε.Π.Π. 1517/20.10.2020) αίτησε την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό πρωτ. **** για την ανάδειξη αναδόχου για την προμήθεια τροφίμων στο πλαίσιο της πράξης «ΤΜΗΜΑ Α: ****» των έξι Κοινωνικών Συμπράξεων Π.Ε. στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «*****», καθώς και την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και διανομή τροφίμων για τις ανάγκες των Κοινωνικών Συμπράξεων, συμπεριλαμβανομένων ειδών παντοπωλείου, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1.232.169,57 € (άνευ ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώθηκε σε όρους της διακήρυξης που θεωρήθηκαν περιοριστικοί, όπως απαιτήσεις ειδικού κύκλου εργασιών, τεχνικής ικανότητας, έκτακτων αποθηκευτικών χώρων και μη τμηματοποίησης της σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

3599/2020

Ενημέρωση των Κοινωνικών Συμπράξεων σχετικά με την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή διανομών τροφίμων και την υποστήριξη των ωφελουμένων ΤΕΒΑ.


ΑΕΠΠ/1257/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ένωση εταιρειών αιτείται την ακύρωση όρων της διακήρυξης 2021/26-04-2021 για τον διαγωνισμό «Προμήθεια Τροφίμων και Βασικής Υλικής Συνδρομής» της Περιφέρειας ... και την επαναπρόκληση με νόμιμους όρους. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τροφή και βασικά είδη συνδρομής για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα των Κοινωνικών Συμπράξεων τριών Π.Ε. (περιφερειακών ενοτήτων) για το 2020, με προϋπολογισμό 1.329.360,84 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώθηκε κυρίως στον περιορισμό της συμμετοχής λόγω κριτηρίων τεχνικής επάρκειας, την ασάφεια των όρων αναπροσαρμογής ποσοτήτων και τη δήθεν αδυναμία υπολογισμού κόστους λόγω της μελέτης της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/1006/2019

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας υπ’ αριθ. 1427/2019, σχετικά με τον διαγωνισμό για την προμήθεια ειδών βασικής υλικής συνδρομής και τροφίμων της πράξης 'Αποκεντρωμένες Προμηθείες Τροφίμων και Βασικής Υλικής Συνδρομής, Διοικητικές Δαπάνες και Παροχή Συνοδευτικών Μέτρων 2018-2019' των Κοινωνικών Συμπράξεων των Περιφερειακών Ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας. Συγκεκριμένα, ζητείται η ακύρωση του Πρακτικού Νο 1 αποσφράγισης-αξιολόγησης προσφορών, καθώς και η αναστολή της διαδικασίας έως την έκδοση απόφασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια, πακετοποίηση, μεταφορά, αποθήκευση και διανομή τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής.


Αριθμ. Δ23/οικ.23761/1507/2015

Προσδιορισμός Κοινωνικών Συμπράξεων νια την υλοποίηση των παρεμβάσεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ι «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (TEBA/FEAD).


ΑΕΠΠ/1202/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση των όρων της υπ' αριθμό 206366/5485/8.4.2021 διακήρυξης, η οποία αφορά ανοικτό ηλεκτρονικό διεθνή διαγωνισμό για το έργο 'Προμήθεια Τροφίμων & Βασικής Υλικής Συνδρομής'. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια τροφίμων και βασικών υλικών για τις ανάγκες της Περιφέρειας ως Επικεφαλής Εταίρου έξι Κοινωνικών Συμπράξεων, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος 'Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή' του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για Απόρους (ΤΕΒΑ) 2014-2020. Η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη ανέρχεται σε €5.365.500,11 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/883/2025

Η απόφαση 0883/2025 του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου απέρριψε την προσφυγή ένωσης οικονομικών φορέων κατά της πράξης 140/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου, η οποία έκρινε ότι κωλυόταν η υπογραφή συμφωνίας-πλαίσιο με την Περιφέρεια Κρήτης για την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής (προϋπολογισμού άνω των 10 εκατ. ευρώ). Το Δικαστήριο έκρινε ότι οι όροι τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας της διακήρυξης (άρθρα 2.2.6.1 και 2.2.6.2) ήταν υπέρμετρα περιοριστικοί και δυσανάλογοι. Συγκεκριμένα, το Δικαστήριο επικύρωσε ότι ο συνδυασμός απαιτήσεων για προηγούμενες συμβάσεις ήταν υπερβολικά λεπτομερής, και ότι ήταν μη νόμιμη η απαίτηση για εκ των προτέρων κατοχή αποθηκευτικών χώρων μεγάλου εμβαδού και υπερβολικά υψηλού αριθμού οχημάτων (20 φορτηγά), καθώς θα μπορούσε να είχε τεθεί ως ειδικός όρος εκτέλεσης. Η πλημμέλεια κρίθηκε ουσιώδης λόγω του περιορισμού του ανταγωνισμού, καθώς υποβλήθηκε μόνο μία προσφορά.


ΑΕΠΠ/726/2020

Στις δύο προδικαστικές προσφυγές (Α.Ε.Π.Π. 529/04-05-2020 και 531/04-05-2020), οι προσφεύγουσες οικονομικοί φορείς ζητούν την ακύρωση της υπ' αριθμ. 85/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε τις προσφορές τους για συγκεκριμένα τμήματα της σύμβασης (ΤΜΗΜΑ 14 - ΜΑΣΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΛΛΗΣΗΣ και ΤΜΗΜΑ 25 - ΑΡΒΥΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ για την πρώτη, και είδη 12,13,20,22,24,31,37 για τη δεύτερη). Επιπλέον, επιδιώκουν να γίνουν δεκτές οι προσφορές τους ως οριστικοί ανάδοχοι, να μην αναδειχθούν οι προσωρινοί ανάδοχοι που ορίστηκαν, να μην καταπέσει η εγγυητική επιστολή συμμετοχής τους (2.200€ για την πρώτη), και να διαταχθεί η επιστροφή του παραβόλου.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/185/2025

Η Πράξη 185/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κωλύει την υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο μεταξύ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και της ένωσης «BENUAL Α.Ε. - ΜΠΙΚΑΣ Α.Ε.». Η συμφωνία αφορούσε την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής για την αντιμετώπιση της υλικής στέρησης απόρων, με συμβατικό τίμημα 25.149.758,76 ευρώ (προ ΦΠΑ). Η κώλυση προέκυψε διότι οι όροι τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας (άρθρα 2.2.6.1 και 2.2.6.2) κρίθηκαν υπέρμετρα περιοριστικοί και σε δυσαναλογία με τον επιδιωκόμενο σκοπό. Συγκεκριμένα, ορίστηκε υπερβολικά σύνθετη και λεπτομερής εμπειρία και απαιτήθηκε η κατοχή συγκεκριμένων εγκαταστάσεων (κέντρο αποθήκευσης 750 τ.μ.) και οχημάτων (πέντε φορτηγά) πριν την ανακήρυξη του αναδόχου. Οι περιοριστικοί αυτοί όροι επιβεβαιώθηκαν από το γεγονός ότι υποβλήθηκε μόνο μία παραδεκτή αίτηση συμμετοχής.


ΑΕΠΠ/1561/2020

Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της διακήρυξης διεθνούς δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΩΝ ΒΑΣΙΚΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ «ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ, ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ 2018-2019», καθώς και των συμπροσβαλλόμενων Διευκρινίσεων της αναθέτουσας αρχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά ένα ολοκληρωμένο έργο προμήθειας και διανομής τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής για τους δικαιούχους του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Άπορους (ΤΕΒΑ) 2014-2020. Περιλαμβάνει ομαδοποίηση συσκευασιών, μεταφορά, εκφόρτωση, παράδοση και ταξινόμηση ειδών σε χώρους διανομής, καθώς και τη διαχείριση αδιάθετων δεμάτων για επαναδιανομή, ειδικά για τρόφιμα ψύξης. Η εκτέλεση του έργου λαμβάνει χώρα εντός των διοικητικών ορίων των Κοινωνικών Συμπράξεων, με κεντρικό συντονισμό για την ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και ευελιξία στην εξυπηρέτηση των ωφελουμένων.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/415/2024

Η Πράξη 415/2024 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης για το έργο "ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ... ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΡΙΟ". Η συμπληρωματική σύμβαση αφορούσε την ολοκλήρωση υπολειπόμενων εργασιών υποδομής και υδραυλικών έργων (από την αποτυχημένη σύμβαση με Α.Σ. 716/17) συνολικής αξίας 48.164.123,75 ευρώ (38,30% της αρχικής). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι κωλύεται η υπογραφή της. Οι εργασίες θεωρήθηκαν μη επιτρεπτή επέκταση του τεχνικού αντικειμένου της αρχικής σύμβασης (Α.Σ. 1510), καθώς συνιστούν ουσιαστικά ανάθεση ενός νέου έργου που δεν συνδέεται άμεσα με το φυσικό αντικείμενο της αρχικής σύμβασης (κατασκευή σταθμών και επιδομής).