×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1671/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων, η εταιρεία με επωνυμία «…», ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά των αποφάσεων 199/05.05.2021 και 219/17.05.2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με τις οποίες εγκρίθηκε η διενέργεια διαδικασίας διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση διακήρυξης για τις «ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ …». Ζητεί η ακύρωση αυτών των αποφάσεων, καθώς ισχυρίζεται ότι η επιλεγείσα διαδικασία παραβιάζει τους κανόνες δημοσίων συμβάσεων, δεδομένου ότι δεν υφίσταται η απαραίτητη κατεπείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη που θα δικαιολογούσε τη διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση. Αρχικά, η απόφαση 199/05.05.2021 εγκρίνει την επιλογή ανάδοχου για το έργο με εκτιμώμενη αξία 951.612,90€ (συμπ. ΦΠΑ 24%), ενώ η 219/17.05.2021 αποφασίζει την πρόσκληση συγκεκριμένων οικονομικών φορέων. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ως εγγεγραμμένη τεχνική εταιρεία με επαρκή προσόντα και εμπειρία σε παρόμοια έργα, αδικείται από την εξαιρετική αυτή διαδικασία, η οποία αποκλείει τη δυνατότητά του να συμμετάσχει και να υποβάλει προσφορά, γεγονός που θεωρεί παράνομο και αντιανταγωνιστικό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/385/2020

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση των υπ’ αρ. 9087815/12-2-2020 και 9089284/24-2-2020 Αποφάσεων του Προέδρου Δ.Σ. και Διευθύνοντος Συμβούλου του αναθέτοντος φορέα, οι οποίες αφορούν τη διενέργεια διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάθεση των υπηρεσιών καθαρισμού των στεγασμένων και υπαίθριων χώρων του Σιδηροδρομικού Δικτύου για το χρονικό διάστημα από 1-3-2020 έως 30-4-2020. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι η διαδικασία αυτή παραβιάζει τις διατάξεις του άρθρου 269 του Ν. 4412/2016, καθώς δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση και κακή χρήση της διακριτικής ευχέρειας του αναθέτοντος.


ΑΕΠΠ/580/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία 'KORINTHIAN PALACE CATERING Α.Ε.' αιτείται την ακύρωση των αποφάσεων υπ’ αριθ. 7/50/21.2.2020 και 8/73/26.2.2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Κορινθίων, με τις οποίες ματαιώθηκε ο διαγωνισμός υπ’ αριθ. 5577/31-07-2018 για την 'ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, ΕΙΔΩΝ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ, ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΙΤΙΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ', καθώς και την έγκριση νέας διαδικασίας με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση για την 'ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΤΟΙΜΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ'.


ΣΤΕ/503/2006

Δημοσίευση τυπικών νόμων και κανονιστικών πράξεων:..Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, όπως προκύπτει από τα από 18.9.2002 και 20.1.2003 αποδεικτικά δημοσιεύσεως που επισυνάπτονται στις ως άνω προσβαλλόμενες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ..., στο δημοτικό κατάστημα τοιχοκολλήθηκαν πίνακες με περίληψη των αποφάσεων που ελήφθησαν, αντιστοίχως, κατά τις συνεδριάσεις της 13.9.2002 και της 16.1.2003. Ειδικότερα, ο πίνακας με την περίληψη των αποφάσεων της 13.9.2002 αναφέρει τα εξής : «Απόφαση 146: Αποφασίστηκε να λειτουργήσει το νέο Κοιμητήριο Δ.Δ. ... από 1.10.2002». Εξ άλλου, ο πίνακας με την περίληψη των αποφάσεων της 16.1.2003 αναφέρει, μεταξύ των θεμάτων της ημερησίας διατάξεως, το θέμα «Περί λειτουργίας κοιμητηρίου ...», περαιτέρω δε αναφέρει τον αριθμό της σχετικής αποφάσεως (23/2003) και, ως περίληψη της αποφάσεως, τη μνεία «Εγκρίθηκε». Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι δεν δημοσιεύθηκε το πλήρες περιεχόμενο των προσβαλλομένων αποφάσεων. Συνεπώς, δεν τηρήθηκαν οι μνημονευόμενες στην προηγούμενη σκέψη διατάξεις των άρθρων 96 παρ. 6 και 119 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα ως προς τη δημοσίευση των προσβαλλομένων κανονιστικών αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου ... Για το λόγο αυτό, ο οποίος εξετάζεται αυτεπαγγέλτως, ως αναγόμενος στη νόμιμη υπόσταση των προσβαλλομένων αποφάσεων, πρέπει να ακυρωθούν οι αποφάσεις αυτές, αφού, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, έχουν ήδη εφαρμοσθεί.Επειδή, μετά την ακύρωση των προσβαλλομένων πράξεων για τον προαναφερθέντα, αυτεπαγγέλτως εξεταζόμενο, λόγο ακυρώσεως, παρέλκει ως αλυσιτελής η έρευνα των λόγων ακυρώσεως που προβάλλονται με την κρινόμενη αίτηση.


ΑΕΠΠ/911/2020

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της πρόσκλησης για διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, με αριθμό πρωτοκόλλου 82684/18-6-2020, η οποία αφορά τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης έργου. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκτέλεση έργου με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 403.225,80 ευρώ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η διαδικασία δεν πληρούς τους νόμιμους όρους, καθώς δεν συνήρχθη η προϋπόθεση της κατεπείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης που απαιτείται για τη διενέργεια διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση. Επιπλέον, επικαλείται ότι αποκλείστηκε άδικα από τη συμμετοχή στην διαπραγμάτευση, αφού δεν κλήθηκε.


ΝΣΚ/198/2015

Περί της παραγραφής αξιώσεως αχρεωστήτως καταβληθέντων στο Δημόσιο, σε περίπτωση εφετειακών αποφάσεων αναπροσδιορισμού οφειλής έναντι του Δημοσίου, όπως και μεταρρυθμίσεως του νόμιμου τίτλου και πράξεων διοικητικής εκτέλεσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παραγραφή της έναντι του Δημοσίου αξιώσεως άρχισε με τη δημοσίευση των τελεσιδίκων αποφάσεων που αναιρεσιβλήθηκαν από τις δύο πλευρές υπό τον όρο αχρεώστητων καταβολών πριν από τη δημοσίευση, διεκόπη με την υποβολή αιτήσεως του δικαιούχου στην αρμόδια Υπηρεσία και συμπληρώθηκε πριν από την υποβολή δεύτερης αιτήσεως. ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/258/2018

ΜΙΣΘΩΣΗ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά, εν προκειμένω δεν ήταν δυνατή η τήρηση του χρόνου που απαιτείται για τη διεξαγωγή συνοπτικού διαγωνισμού, συνεπώς επιτρεπτά προσέφυγε η αναθέτουσα αρχή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, καθώς α) ο Δήμος ......... τελούσε σε διαπιστωμένη κατάσταση έκτακτης ανάγκης καθ’ όλο το χρονικό διάστημα από τη λήψη της απόφασης περί ανάθεσης των υπηρεσιών με την εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση μέχρι και την υπογραφή του σχετικού συμφωνητικού, β) μεταξύ των ως άνω αποφάσεων των αρμόδιων οργάνων του Δήμου δε μεσολάβησε μεγάλο χρονικό διάστημα, ενόψει και του χρόνου που απαιτήθηκε για την έγκρισή τους από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, γ) η πάροδος χρονικού διαστήματος περίπου μηνός μεταξύ της 31545/14.2.2018 απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, περί ελέγχου νομιμότητας της 232/22/ 23.12.2017 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ......... και της σύνταξης            και θεώρησης της μελέτης του έργου (12.3.2018) δικαιολογείται με βάση τις συνεχιζόμενες δυσχερείς καιρικές συνθήκες και δ) σε κάθε περίπτωση η προσφυγή στη διαδικασία του συνοπτικού διαγωνισμού θα διαρκούσε, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, περισσότερο χρόνο από τη διεξαχθείσα διαδικασία της διαπραγμάτευσης.


ΑΕΠΠ/1698/2020

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση των αποφάσεων που εκδόθηκαν στο πλαίσιο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση πρόσκλησης, οι οποίες αφορούσαν την επιλογή αναδόχου για τον εκσυγχρονισμό και την αποκατάσταση ζημιών στις στέγες δημοτικών κτιρίων και σχολείων του Δήμου. Η εκτιμώμενη αξία του έργου ανέρχεται σε 1.400.000,00 ευρώ με ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η διαδικασία ήταν παράνομη, καθώς δεν συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις του άρθρου 32 παρ.2γ του Ν.4412/2016, ενώ επικαλείται παραβίαση της αρχής της διαφάνειας και έλλειψη δημοσιότητας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες αποκατάστασης ζημιών που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία ΙΑΝΟΣ, με συγκεκριμένες παρεμβάσεις σε πολλά δημοτικά κτίρια.


ΕΑΔΗΣΥ/250/2022

Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της από 13-9-2021 κοινοποιηθείσας Απόφασης με αρ. 37/9-9-2021 ΘΕΜΑ 15ο ΔΣ της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος έκρινε αποδεκτό τον παρεμβαίνοντα στο α/α 31 ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΤΟΥ ΝΕΦΡΟΥ …, εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 19.740 ευρώ, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ», αθροιστικής εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ 346.925,06 ευρώ, που απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 19-4- 2021 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ …την 23-4-2021 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α … Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 28-9-2021 Απόψεις της και ο προσφεύγων, εμπροθέσμως κατά παρέκταση στην επόμενη εργάσιμη ημέρα, το από 4-10-2021 υπόμνημά του.


ΕΑΔΗΣΥ/1559/2023

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί α) η υπ’ αριθ. …/2023 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κρήτης (με ΑΔΑ: …) με την οποία εγκρίθηκε η προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση του άρθρου 32.2.γ του ν. 4412/2016 και β) η Πρόσκληση, που δημοσιεύτηκε στο ΚΗΜΔΗΣ με στοιχεία … 2023-08-22, για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργου με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση του άρθρου 32 παρ. 3γ του ν. 4412/2016 λόγω κατεπείγουσας ανάγκης και του νέου άρθρου 32Α του ν. 4412/2016, που προστέθηκε με το άρθρο 43 του Ν. 4605/2019 και αφορά στην ανάθεση του έργου με τίτλο …. 


ΑΕΠΠ/858/2021

Στην προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγοντες αίτησαν την ακύρωση της πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης σύμφωνα με το άρθρο 32 παρ. 2 περ. γ’ του ν. 4412/2016, με αντικείμενο σύμβασης την «Προμήθεια Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων ταχέων ελέγχων αντιγόνων SARS-CoV-2 Rapid Test», εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 15.000.000 ευρώ. Επίσης, ζητήθηκε η ακύρωση του Πρακτικού Συνεδρίασης του ΔΣ της αναθέτουσας αρχής, το οποίο απέρριψε κάποιους προσφέρτες και ενέκρινε άλλους. Οι προσφεύγοντες επικαλέστηκαν παραβάσεις των όρων της πρόσκλησης, μη νόμιμη διαδικασία ανάθεσης και έλλειψη δικαιολόγησης για την επιλογή της διαδικασίας χωρίς προηγούμενη δημοσίευση.