ΑΕΠΠ/187/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Οι προσφεύγοντες στην Προδικαστική Προσφυγή ζητούν την ακύρωση της Διακήρυξης (με αριθμό ΚΗΜΔΗΣ ……) για την «Προμήθεια και Τοποθέτηση Οργάνων και Εξοπλισμού Παιδικών Χαρών» του Δήμου ……, εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 117.895,00 ευρώ, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΕΣΗΔΗΣ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση οργάνων παιδικής χαράς, δαπέδων ασφαλείας και συνθετικού χλοοτάπητα, με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές και απαιτήσεις πιστοποιήσεων. Οι προσφεύγοντες θεωρούν ότι οι όροι της διακήρυξης είναι παράνομοι και περιοριστικοί, καθώς επιβάλλουν απαιτήσεις που δυσχεραίνουν ή αποκλείουν τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1018/2020
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό πρωτ. «…» για την ανάδειξη αναδόχου για το έργο κατασκευής συνθετικού τάπητα στο στίβο του Δημοτικού Σταδίου «…», καθώς και κάθε άλλης εργασίας που κρίθηκε αναγκαία για την πλήρη και ορθή κατασκευή του. Επιπλέον, ζητεί την ακύρωση των καταχρηστικών όρων στα άρθρα 22Δ και 22Ε της διακήρυξης, οι οποίοι περιλαμβάνουν απαιτήσεις για πιστοποιητικά τεχνίτη εφαρμογής αθλητικών δαπέδων και πέντε πρόσθετα πιστοποιητικά (ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ΕΛΟΤ 1801:2008/OHSAS 18001:2007, ISO 50001:2011, ISO 37001:2016). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί είναι καταχρηστικοί, αδικαιολόγητοι και περιορίζουν τον ανταγωνισμό, καθώς δεν συνδέονται αναλογικά με το αντικείμενο της σύμβασης και δυσχεραίνουν ή αποκλείουν τη συμμετοχή της.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/32/2017
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:Η υποβληθείσα για έλεγχο προγραμματική σύμβαση μεταξύ των ΟΤΑ Περιφέρεια ..... και Δήμος Ν…. - Αγίου …. είναι προϋπολογιζόμενης δαπάνης 500.743,89 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (βλ. άρθρο 3 του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης και τον σχετικό «Προϋπολογισμό και αναλυτική επιμέτρηση εργασιών», που επισυνάπτεται στην αναφερόμενη στο άρθρο 1 του σχεδίου σύμβασης 58278/2015 επικαιροποιημένη σχετική μελέτη, η οποία εγκρίθηκε με τις 235/2015 και 159/2016 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του ανωτέρω Δήμου) και έχει αντικείμενο το τοπικό πρόγραμμα ανάπλασης (ανάπτυξης) δεκαπέντε (15) παιδικών χαρών του ανωτέρω Δήμου, όπως αυτό περιγράφεται στην ανωτέρω μελέτη (βλ. άρθρο 1 του σχεδίου σύμβασης), το οποίο πρόκειται να υλοποιηθεί αποκλειστικώς διά της ανάθεσης από τον ανωτέρω Δήμο σχετικής μεικτής δημόσιας σύμβασης προμηθειών και υπηρεσιών (εργασιών) σε έναν και μόνο ανάδοχο (βλ. άρθρα 3 παρ. 3, 4, 5 παρ. 1, 6 παρ. Β, και 7 του σχεδίου σύμβασης). Η μεικτή αυτή σύμβαση έχει ως κύριο οικονομικό αντικείμενο την προμήθεια (αγορά) αγαθών και την εκτέλεση παρεμπιπτουσών εργασιών τοποθέτησης - εγκατάστασής τους. Και τούτο, διότι αφενός στην ανωτέρω μελέτη αναφέρεται ότι η σύμβαση θα αφορά στην «(…) προμήθεια και εγκατάσταση οργάνων παιδικής χαράς, ελαστικών πλακιδίων ασφαλείας και αστικού εξοπλισμού, φυτών και αρδευτικού υλικού (…)» και αφετέρου από τον ανωτέρω συνημμένο στην εν λόγω μελέτη σχετικό αναλυτικό προϋπολογισμό - επιμέτρηση, που δεν περιλαμβάνει κανέναν υπολογισμό προσιδιαζουσών σε σύμβαση εκτέλεσης έργου δαπανών για απρόβλεπτα, αναθεώρηση, γενικά έξοδα και εργολαβικό όφελος, προκύπτει ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της σύμβασης (500.743,89 ευρώ χωρίς ΦΠΑ) αφορά κατά το ποσό των 326.923,00 ευρώ σε προμήθειες αγαθών και εκτέλεση παρεμπιπτουσών εργασιών εγκατάστασης - τοποθέτησής τους (229.423,00 ευρώ για προμήθειες οργάνων παιδικής χαράς, παγκακιών, δαπέδων ασφαλείας και κάδων απορριμμάτων, 80.940,00 ευρώ για παρεμπίπτουσες εργασίες μεταφοράς των οργάνων, διάνοιξης λάκκων για τα όργανα, συναρμολόγησης των οργάνων, τοποθέτησης βάσης πάκτωσης των οργάνων, πάκτωσης των οργάνων σε σκυρόδεμα, τοποθέτησης των οργάνων, μεταφοράς των παγκακιών, έκσκαφής λάκκων για τα παγκάκια, πάκτωσης των παγκακιών με σκυρόδεμα και τοποθέτησής τους, καθαρισμού - ισοπέδωσης εδάφους και απομάκρυνσης - μεταφοράς άχρηστων υλικών για την τοποθέτηση των δαπέδων, τοποθέτησης των δαπέδων με χρήση κόλλας πολυουρεθάνης και πύρων, τοποθέτησης των κάδων απορριμμάτων, 3.000,00 ευρώ για προμήθειες κατασκευασμένων πινακίδων, 2.000,00 ευρώ για προμήθειες κατασκευασμένων πορτών εισόδου, 4.200,00 ευρώ για προμήθειες κατασκευασμένων τραπεζόπαγκων, 7.360,00 για προμήθεια κατασκευασμένου κιοσκιού) και μόνο κατά το υπόλοιπο ποσό της σε παροχή υπηρεσιών (κατασκευής περιφράξεων, βρυσών, υποβάσεων, οικολογικών διαδρόμων, κρασπέδων, αγωγών, στρώσεων στράγγισης και σχαρών δένδρων, αποξήλωσης και απομάκρυνσης παλαιών οργάνων παιδικής χαράς, αποξήλωσης και ανακύκλωσης παλαιών δαπέδων ασφαλείας, διάνοιξης λάκκων για φύτευση φυτών, φύτευσης φυτών, τοποθέτησης πασσάλων στήριξης δένδρων, κατασκευής αρδευτικών δικτύων, γενικής μόρφωσης επιφάνειας εδάφους, εγκατάστασης οργάνων παιδικής χαράς που ήδη διαθέτει ο Δήμος, αλλαγής θέσεων οργάνων παιδικής χαράς, πιστοποίησης παιδικών χαρών). Επομένως, αρμόδιο για τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του υποβληθέντος σχεδίου της ανωτέρω προγραμματικής σύμβασης είναι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη Ι, το ΣΤ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, στο οποίο και πρέπει το παρόν (Ε΄) Κλιμάκιο να το παραπέμψει, από κοινού με τον φάκελό του, για την άσκηση του σχετικού ελέγχου.
ΑΕΠΠ/1741/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγουσες εταιρείες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου που αφορά τον διαγωνισμό για την 'ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ'. Οι προσφεύγουσες ισχυρίζονται ότι η απόφαση έγινε αποδεκτή μετά από μη νόμιμη αξιολόγηση των προσφορών, καθώς οι τεχνικές προδιαγραφές και τα πιστοποιητικά ποιότητας των προσφερομένων ειδών δεν πληρούσαν τους όρους της διακήρυξης. Ειδικότερα, επικεντρώνονται σε θέματα όπως το κρίσιμο ύψος πτώσης των οργάνων παιδικής χαράς, η ύπαρξη στέγης σε συγκεκριμένα όργανα και ο αριθμός χρηστών, τα οποία θεωρούν ότι ήταν εκτός των προβλεπόμενων προδιαγραφών.
ΑΕΠΠ/898/2021
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση του πρακτικού της 7ης/8.3.2021 συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, το οποίο αποκλείει τους προσφεύγοντες και κρίνει αποδεκτούς άλλους διαγωνιζόμενους για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης προμήθειας ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, συγκεκριμένα συστήματος αξονικής τομογραφίας 32 τομών με εγχύτη, εκτιμώμενης αξίας 282.258,06 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Η σύμβαση αποτελεί τμήμα ευρύτερης προμήθειας ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού συνολικής αξίας 651.612,90 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), η οποία δημοσιεύθηκε στις 21/12/2020. Οι προσφεύγοντες θεωρούν ότι ο αποκλεισμός τους βασίστηκε σε εσφαλμένα κριτήρια αξιολόγησης και παραβιάσεις των όρων της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/822/2018
Στην προδικαστική προσφυγή τους, οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 442/09.08.2018 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία αποφάσισε τον αποκλεισμό τους από τα επόμενα στάδια του διαγωνισμού και την αποδοχή της προσφοράς μιας άλλης εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την 'Προμήθεια και εγκατάσταση αθλητικών ειδών γηπέδων ποδοσφαίρου των δήμων Αμοργού, Κύθνου, Νάξου, Μ. Κυκλάδων, Σύρου-Ερμούπολης και Τήνου' (CPV 39293400-6, 37451710-4, 39113000-7 και 37450000-7), με εκτιμώμενη αξία της σύμβασης 486.724,80 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι οι τεχνικές τους προσφορές πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης και ότι τα ισοδύναμα πιστοποιητικά που προσέφεραν για την χαμηλή εκπομπή χημικών/τοξικών και άλλων ρύπων του συνθετικού χλοοτάπητα ήταν επαρκή, παρά τη μη προσκόμιση του συγκεκριμένου πιστοποιητικού Greenguard Gold που απαιτούσε η διακήρυξη.
ΑΕΠΠ/986/2020
Οι προσφεύγοντες, με την προδικαστική προσφυγή τους, ζητούν την ακύρωση της απόφασης υπ’ αρ. 492/2020 του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου της αναθέτουσας αρχής, η οποία κήρυξε αποδεκτές τις προσφορές των παρεμβαινόντων στη διαδικασία ανάθεσης δημοσίας σύμβασης έργου. Το αντικείμενο της σύμβασης, που έχει εκτιμώμενη αξία 70.000.000,00 ευρώ άνευ ΦΠΑ, αφορά την ανάθεση έργου με τίτλο «…………….». Η διαδικασία δημοσιεύθηκε στην ΕΕΕΕ και στο ΚΗΜΔΗΣ, αλλά οι προσφεύγοντες θεωρούν ότι η απόφαση παραβιάζει νόμιμες διαδικασίες και κριτήρια επιλογής, ζητώντας έτσι την ακύρωσή της.
ΑΕΠΠ/792/2018
Η απόφαση 792/2018 της ΕΑΔΗΣΥ αφορά τρεις προδικαστικές προσφυγές οικονομικών φορέων σχετικά με δημόσιο ηλεκτρονικό διεθνή διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης 'Προμήθειας, Εγκατάστασης, Λειτουργίας και Συντήρησης Συστήματος Τροφοδοσίας Οξυγόνου με μονάδα παραγωγής οξυγόνου για ιατρική χρήση'. Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της διακήρυξης λόγω παραβιάσεων κανονιστικών ρυθμίσεων, ελλιπών προϋπολογισμών και μη τήρησης αρχής αναλογικότητας. Ειδικότερα, επικεντρώνονται στον περιορισμό του αντικειμένου μόνο στην Κύρια Πηγή, στον μη συνυπολογισμό κόστους 10ετούς συντήρησης και σε απαιτήσεις πιστοποιήσεων. Η ΑΕΠΠ απορρίπτει δύο προσφυγές και δέχεται εν μέρει την τρίτη, ακυρώνοντας τον όρο για τη συντήρηση και αναπέμποντας τη διακήρυξη για διόρθωση.
ΑΕΠΠ/989/2020
Οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της Απόφασης με αριθμό 647/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, καθώς ο πρώτος προσφεύγων αποκλείστηκε και η διαδικασία ματαιώθηκε για τη σύμβαση του έργου «…………….» (εκτιμώμενης αξίας 17.935.483,87 ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά δημόσια έργα, ενώ οι προσφεύγοντες θεωρούν ότι η διαδικασία διεξήχθη με τρόπο που παραβίασε τις διατάξεις του νόμου, ιδίως ως προς τα κριτήρια επιλογής και τη μορφή του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ), που οδήγησε σε μη νόμιμο αποκλεισμό και μη νόμιμη ματαίωση της διαδικασίας.
ΑΕΠΠ/1875/2021
Οι προσφεύγοντες αίτουνται την ακύρωση της υπ’ αριθ. … Διακήρυξης και του υπ’ αρ. πρωτ. …/08-11-2021 εγγράφου διευκρινίσεων της Αναθέτουσας Αρχής, ειδικά ως προς τον όρο 2.2.6 που αφορά την απαίτηση για παρόμοια σύμβαση σε ισχύ κατά την υποβολή των προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη αναδόχου για τους κτιριακούς χώρους και το περιβάλλον ενός νοσοκομείου, με εκτιμώμενη αξία 190.000 ευρώ άνευ ΦΠΑ και διάρκεια ενός μήνα. Οι προσφεύγοντες θεωρούν ότι οι όροι της διακήρυξης είναι αδικαιολόγητοι και περιορίζουν τον ανταγωνισμό, καθώς απαιτούν υψηλά κριτήρια οικονομικής και τεχνικής ικανότητας που δεν είναι ανάλογα με το αντικείμεγο της σύμβασης.
ΑΕΠΠ/1619/2021
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης του Διοικητή της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 1588/10-9-2021, κατά την οποία αποκλείστηκαν από τη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια τροφίμων, ποτών, καπνού και συναφών προϊόντων, με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 683.050,22 ευρώ. Η διαδικασία δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ και ΕΣΗΔΗΣ την 22-3-2021. Οι προσφεύγοντες θεωρούν ότι ο αποκλεισμός τους ήταν άδικος, καθώς οι αιτιολογίες για τον αποκλεισμό (έλλειψη βεβαίωσης πιστοληπτικής ικανότητας και δήλωσης συνεργασίας) δεν ήταν νόμιμες, αφού τα σχετικά δικαιολογητικά δεν απαιτούνταν να υποβληθούν με την προσφορά, αλλά ως δικαιολογητικά κατακύρωσης.