ΑΕΠΠ/1881/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της ζητεί την ακύρωση της υπ' αριθμ. 239/2021 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία είχε αποδεχθεί ως νόμιμη την κατακύρωση ενός δημοσίου έργου με τίτλο «...» και προϋπολογισμού 1.870.967,74€, σε μια ενώση οικονομικών φορέων. Η προσφεύγουσα επικαλείται πλημμελή εκπλήρωση των απαιτήσεων της διακήρυξης από τον προσωρινό μειοδότη, ιδίως ως προς τη μη υποβολή πλήρων δικαιολογητικών ασφαλιστικής ενημερότητας για την επικουρική ασφάλιση των στελεχών του και την έλλειψη πιστοποιητικού για μη διάπραξη σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος. Αυτές οι ελλείψεις, σύμφωνα με την προσφεύγουσα, οδηγούν σε παράβαση της αρχής της τυπικότητας και της διαφάνειας και θα έπρεπε να οδηγήσουν στον αποκλεισμό του μειοδότη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
οικ.2155/2018
Διάπραξη σοβαρού εγκλήματος και οι συνέπειές της στη χορήγηση και ανάκληση του καθεστώτος διεθνούς προστασίας, καθώς και στη χορήγηση άδειας διαμονής ενιαίου τύπου (ΑΔΕΤ).(ΑΔΑ:7ΤΨΛ465ΧΘΕ-8ΦΩ)
ΝΣΚ/451/2000
Κοινοτικό Δίκαιο - Κτηνοτροφία. Δωρεάν διανομή συμπυκνωμένου γάλακτος στους απόρους της χώρας. Κριτήρια ποιοτικής επιλογής προμηθευτών. Εννοια σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος κατ άρθρο 14 παρ.1 στοιχ.δ π.δ.370/95.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια του, αποτελούντος κριτήριο της ποιοτικής επιλογής προμηθευτών κατ άρθρο 14 παρ.1 π.δ.370/95, "σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος", προσδιορίζεται από στοιχεία όπως η σοβαρότητα του προστατευομένου δια της παραβιασθείσης διατάξεως εννόμου αγαθού, η έκταση της προξενηθείσης σ αυτό βλάβης ή ο κίνδυνος που απειλήθηκε, ο βαθμός και η ένταση της υπαιτιότητας του δράστη, και οι λοιπές περιστάσεις χρόνου, τόπου, μέσων και τρόπου, υπό τις οποίες εκτελέσθη το επαγγελματικό παράπτωμα. Στην επιτροπή του διαγωνισμού εναπόκειται η εκτίμηση της σοβαρότητας του επαγγελματικού παραπτώματος εταιρίας που συμμετέχει στον ανωτέρω διαγωνισμό, κατά την συστατική εν προκειμένω κρίση της, περί της συνδρομής των στοιχείων εκείνων, που πληρούν τα προαναφερθέντα κριτήρια.
ΑΕΠΠ/1364/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης 3744/05-08-2020 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία ανακήρυξε την παρεμβαίνουσα εταιρεία ως προσωρινή ανάδοχο του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη φύλαξη χώρων εναπόθεσης συρμών του συστήματος της γραμμής 1 για διάστημα δύο μηνών, με εκτιμώμενη αξία 259.500 ευρώ συν ΦΠΑ. Η προσφυγή επικαλείται παράβαση του όρου 2.2.3.4.θ της διακήρυξης, ο οποίος προβλέπει αποκλεισμό λόγω σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος, συγκεκριμένα την ύπαρξη τριών πράξεων επιβολής προστίμου για παραβιάσεις εργατικής νομοθεσίας υψηλής σοβαρότητας εντός δύο ετών.
ΣΤΕ ΕΑ 81/2009
Εργασίες καθαρισμού νοσοκομείου-Κοινοτικό δίκαιο-Αποκλεισμός υποψηφίου:Υπό τα δεδομένα αυτά, και ενόψει των ήδη κριθέντων με την ΕΑ 428/2008, η ως άνω αιτιολογία απορρίψεως της προσφοράς της αιτούσας φαίνεται ότι στηρίζεται σε ορθή ερμηνεία των σχετικών όρων της διακηρύξεως καθώς και των διατάξεων του π.δ/τος 60/2007, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, η διάπραξη σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος εκ μέρους του ομορρύθμου εταίρου και διαχειριστή της ομόρρυθμης εταιρίας- μέλους της, συνιστά νόμιμο λόγο αποκλεισμού της από τον διαγωνισμό, τα περιστατικά δε τα οποία αποδίδονται στον εν λόγω εταίρο ότι, δηλαδή, διέπραξε σοβαρό επαγγελματικό παράπτωμα, ευρίσκουν επαρκές έρεισμα στα στοιχεία του φακέλου και δη στην προμνησθείσα 32/20.12.2002 απόφαση της Συγκλήτου του καθ΄ ου Πανεπιστημίου, με την οποία ο …… είχε κηρυχθεί έκπτωτος από τις προαναφερθείσες εργολαβίες λόγω της κατ’ επανάληψη παρατηρηθείσας πλημμελούς εκτέλεσης των ανατεθεισών σε αυτόν εργασιών
ΑΕΠΠ/188/2018
Η προσφεύγουσα με την Προδικαστική Προσφυγή ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμ. 14/23.01.2018 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Νέας Ιωνίας, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά της Επιτροπής Αξιολόγησης για τον διαγωνισμό προμήθειας ειδών διατροφής (γάλα δικαιούχων εργαζομένων και προϊόντων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο και το ΚΕ.ΒΡΕ.ΦΟ.), με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 441.828,52€ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.). Ισχυρίζεται ότι η προσφορά της απορρίφθηκε αδίκως λόγω μη νόμιμης διαπίστωσης «σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος», ενώ η προσφορά της παρεμβαίνουσας έπρεπε να αποκλειστεί επειδή δεν πληρούσε τις απαιτήσεις της Διακήρυξης (π.χ. ISO 22000 για μεταφορά γάλακτος, ελλιπή ΕΕΕΣ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια τροφίμων για κοινωνική διακονία.
ΔΕΕ/C-387/2014
«Προδικαστική παραπομπή – Δημόσιες συμβάσεις – Οδηγία 2004/18/ΕΚ – Αρχές της ίσης μεταχειρίσεως, της απαγορεύσεως των διακρίσεων και της διαφάνειας – Τεχνικές ή/και επαγγελματικές ικανότητες των οικονομικών φορέων – Άρθρο 48, παράγραφος 3 – Δυνατότητα του οικονομικού φορέα να στηριχθεί στις ικανότητες άλλων φορέων – Άρθρο 51 – Δυνατότητα συμπληρώσεως της προσφοράς – Άρθρο 45, παράγραφος 2, στοιχείο ζ΄ – Αποκλεισμός από τη συμμετοχή σε δημόσια σύμβαση λόγω σοβαρού παραπτώματος»
ΕΣ/Τ6/12/2007
Από το συνδυασμό των διατάξεων αυτών, συνάγεται ότι συνιστά λόγο αποκλεισμού από το διαγωνισμό η τελεσίδικη ποινική καταδίκη των νομίμων εκπροσώπων των υποψηφίων συμπραττόντων ανωνύμων εταιρειών για αδίκημα συναπτόμενο προς την επαγγελματική συμπεριφορά τους. Το ίδιο ισχύει και ως προς τη διάπραξη επαγγελματικού παραπτώματος εκ μέρους των ως άνω εκπροσώπων έστω και μιας των συμπραττουσών εταιρειών. Για την απόδειξη της έλλειψης των ανωτέρω λόγων αποκλεισμού υποβάλλεται, υποχρεωτικά, απόσπασμα ποινικού μητρώου όλων των νομίμων εκπροσώπων των συμπραττουσών εταιρειών, δηλαδή όλων των φυσικών προσώπων τα οποία, σύμφωνα με το καταστατικό εκπροσωπούν και δεσμεύουν την εταιρεία.
ΑΕΠΠ/169/2019
Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της Απόφασης 11110-55/05.12.2018 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό Αξιολόγησης των Δικαιολογητικών Κατακύρωσης του προσωρινού αναδόχου στον δημόσιο διαγωνισμό για το έργο «Καθαρισμός, συντήρηση τεχνικών έργων και εργασίες αντιπλημμυρικής προστασίας» στην ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ…. Η αιτούσα υποστηρίζει ότι τα δικαιολογητικά του προσωρινού αναδόχου ήταν ελλιπή, ιδίως ως προς την απόδειξη μη διαπραγμάτευσης σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος, και ότι η σύμβαση έπρεπε να ανατεθεί σε αυτήν ως δεύτερη κατά σειρά μειοδότρια.
ΝΣΚ/123/2016
Διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης (ΕΔΕ) από Οικονομικούς Επιθεωρητές της Διευθύνσεως Εσωτερικών Υποθέσεων (ΔΕΣΥΠ) του Υπουργείου Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 126 του Ν 3528/2007, κατά την οποία αν ο υπάλληλος, στον οποίο αποδίδεται η διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος, είναι προϊστάμενος οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου, η εντολή για διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης (ΕΔΕ) ανατίθεται σε προϊστάμενο τουλάχιστον ίδιου επιπέδου οργανικής μονάδας, ισχύει και στην περίπτωση διενέργειας ΕΔΕ από το προσωπικό της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων του Υπουργείου Οικονομικών.
ΑΕΠΠ/506/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 3888/28.12.2020 του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για υπηρεσίες φύλαξης συνολικής εκτιμώμενης αξίας 990.000 ευρώ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στον αδικαιολόγητο αποκλεισμό του λόγω σοβαρού επαγγελματικού παραπτώματος του τρίτου οικονομικού φορέα που τον στηρίζει, καθώς και στον ισχυρισμό ότι η οικονομική προσφορά του καλύπτει την υποχρεωτική εισφορά υπέρ ΕΛΠΚ, ενώ διαμαρτύρεται για τη μη διενέργεια της προβλεπόμενης διαδικασίας διευκρινίσεων για τη χαμηλή οικονομική προσφορά.