ΑΕΠΠ/218/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα επιχείρηση επιδιώκει τη μεταρρύθμιση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Γαλατσίου αριθμ. 22/2018, η οποία απορρίπτει τη συμμετοχή της για την ομάδα Β1 του διαγωνισμού προμήθειας ειδών διατροφής και ατομικής προστασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια φρέσκου γάλακτος, έτοιμων γευμάτων, ειδών παντοπωλείου, ελαιόλαδου, κατεψυγμένων λαχανικών, ιχθυοπωλείου, κρεοπωλείου, αρτών και ζαχαροπλαστικής για τις ανάγκες του Δήμου Γαλατσίου και των εποπτευόμενων νομικών του προσώπων για τα έτη 2018-2019, με συνολικό προϋπολογισμό 1.399.025,88 ευρώ συν ΦΠΑ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στον αποκλεισμό της αιτούσας λόγω έλλειψης υποβολής απαιτούμενου πιστοποιητικού HACCP ή ISO 22000 για το προϊόν «βούτυρο μαργαρίνη».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/559/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ζωγράφου (υπ’ αρ. 57/2019), η οποία τον απέκλεισε από το τμήμα 7 της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «Προμήθεια ειδών συσσιτίων». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ειδών όπως παντοπωλείου, αρτοποιείου-ζαχαροπλαστείου, έτοιμου γεύματος, τυροκομικών, ελαιόλαδου, βαμβακέλαιου, κατεψυγμένων, κρεοπωλείου, και οπωροπωλείου για τις ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου. Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανερχόταν σε 1.058.869,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), με το τμήμα 7 (κατεψυγμένα είδη ιχθυοπωλείου-λαχανικών) να έχει επιμέρους αξία 122.675,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η απόρριψή του βασίστηκε σε αόριστη και αναιτιολόγητη αιτιολογία, ενώ πληρούσε όλες τις προδιαγραφές και προσέφερε μεγαλύτερη έκπτωση (31%) σε σχέση με τους αποδεκτούς ανταγωνιστές (29%).
ΑΕΠΠ/295/2018
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ορεστιάδας με αριθμό 50/2018, η οποία εγκρίνει το Πρακτικό Κατακύρωσης 4415/09.03.2018 του ηλεκτρονικού ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, ζητεί η ακύρωση κατά το μέρος που κηρύχθηκε έκπτωτη και απορρίφθηκε η πλέον οικονομική προσφορά της για την Ομάδα 3 του διαγωνισμού, επικαλούμενη ασάφεια και αοριστία στους όρους της διακήρυξης, ιδίως αναφορικά με τα απαιτούμενα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ειδών παντοπωλείου, γαλακτοκομικών ειδών, αρτοποιείου, κατεψυγμένων προϊόντων, κρεοπωλείου, ιχθυοπωλείου, οπωροπωλείου, πλαστικών σκευών φαγητού, ελαίων και εδεσμάτων για την οργάνωση εκδηλώσεων του Δήμου Ορεστιάδας και των νομικών του προσώπων για τα έτη 2018 και 2019.
ΑΕΠΠ/296/2021
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της Απόφασης με αρ. 746/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία κρίνει αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα στα τμήματα 4, 5, 9 και 12 της διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση δημόσιας σύμβασης για προμήθεια ειδών διατροφής και σίτισης, συγκεκριμένα για τα είδη Ελαιόλαδο, Είδη Οπωροπωλείου, Είδη Κρεοπωλείου και Είδη Ιχθυοπωλείου, με εκτιμώμενη αξία άνευ ΦΠΑ 209.027,55 ευρώ. Ο προσφεύγων επικεντρώνεται σε ζητήματα μη συμμόρφωσης των προσφορών με τους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς την υποχρεωτική υποβολή πιστοποιητικών ποιότητας (ISO 9001, ISO 22000) για τους παραγωγούς των προϊόντων και την τήρηση των διαδικασιακών προϋποθέσεων.
ΑΕΠΠ/52/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή αιτείται την μερική ακύρωση της απόφασης με αρ. 304/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αμαρουσίου, η οποία την απέκλεισε από τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την προμήθεια γάλακτος και άλλων τροφίμων. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια γάλακτος για εργαζόμενους του Δήμου και λοιπών τροφίμων (αρτοποιείου, κρεοπωλείου, ιχθυοπωλείου, παντοπωλείου, οπωροπωλείου) για τις ανάγκες του Ν.Π.Δ.Δ. Ο.ΚΟΙ.Π.Α.Δ.Α. Η προσφυγή επικαλείται εσφαλμένο αποκλεισμό λόγω μη προσκόμισης πιστοποιητικού ISO 14001:2004 από διανομέα και παραγωγό, καθώς και ασαφή αναφορά πεδίου εφαρμογής σε πιστοποιητικό ISO 22000:2005.
ΑΕΠΠ/1761/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για την προμήθεια νωπών κρεάτων (με εκτιμώμενη αξία 199.750 ευρώ χωρίς ΦΠΑ) λόγω ανισότητας στα κριτήρια συμμετοχής μεταξύ μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρημάτων, ασάφειας ως προς τους όρους της διαδικασίας, και άνισης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων που δεν εγκατεστημένοι στη νήσο όπου θα πραγματοποιηθεί η προμήθεια. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια νωπών κρεάτων οπληφόρων και πουλερικών για την παροχή τροφίμων. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι οι διαφοροποιημένες απαιτήσεις για πιστοποιητικά HACCP/ISO 22000 και η προτίμηση σε νωπά έναντι κατεψυγμένων κρεάτων δημιουργούν άδικα εμπόδια στον ανταγωνισμό.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/171/2025
Η Πράξη 171/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του διαγωνισμού και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια ειδών κρεοπωλείου, κατεψυγμένων ψαριών, γαλακτοκομικών, οπωρολαχανικών, άρτου και έτοιμου φαγητού για τις ανάγκες του Δήμου Νεάπολης – Συκεών και της Κ.Ε.Υ.Ν.Σ., συνολικού προϋπολογισμού 3.490.909,07 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η διαδικασία περιλάμβανε την αποδοχή προσφορών δέκα φορέων, τον αποκλεισμό ορισμένων (για εκπρόθεσμη εγγυητική ή μη αιτιολόγηση ασυνήθιστα χαμηλών τιμών), καθώς και τη ματαίωση της προμήθειας φρέσκου γάλακτος, λόγω αντικατάστασής της με χρηματική καταβολή. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή των συμβάσεων, υπό τον όρο της εξειδίκευσης της ρήτρας αναπροσαρμογής για τα είδη εκτός δελτίου πιστοποίησης τιμών, με την προσθήκη του σχετικού κωδικού COICOP5.
ΑΕΠΠ/1470/2021
Ο προσφεύγων, ως μειοδότης, ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος στην κατηγορία Α (Αρτοσκευάσματα) στο πλαίσσιμο σύναψης τετραετούς συμφωνίας-πλαισίου για προμήθεια Ειδών Κυλικείου (Αρτοσκευασμάτων, Σφολιατοειδών και Ειδών Ζαχαροπλαστικής) προς κάλυψη αναγκών εκτιμώμενης αξίας 1.400.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ειδικότερα, επιχειρηματολογεί ότι ο παρεμβαίνων δεν πληρούσε την απαιτούμενη πιστοποίηση ISO 22000 για αποθήκευση προϊόντων, ενώ η τεχνική προσφορά του περιελάμβανε λανθασμένη εκατοστιαία σύνθεση για τα σάντουιτς (εκτός των προδιαγραφών).
ΕΑΔΗΣΥ/893/2023
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθ. … απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, καθώς και της ενσωματωμένης σε αυτήν υπ’ αριθ. … απόφασης, κατά το σκέλος που απορρίφθηκε η προσφορά του για το Τμήμα … της σύμβασης, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ειδών … με συνολικό προϋπολογισμό 192.841,16€ (με ΦΠΑ), ενώ το υπό κρίση τμήμα Γ ανέρχεται σε 6.004,54€ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται παράνομη απόρριψη της προσφοράς του λόγω μη υποβολής πιστοποιητικού HACCP, ισχυριζόμενος ότι τα κατατεθέντα πιστοποιητικά ISO 22000:2018 περιλαμβάνουν τις απαιτήσεις HACCP και καλύπτουν τις προϋποθέσεις της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/682/2020
Με την πρώτη προσφυγή ζητείται η ακύρωση του Πρακτικού της 11ης Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του φορέα, κατά το μέρος που επικυρώνονται τα πρακτικά της Επιτροπής Διαγωνισμού και γίνεται δεκτή η προσφορά της εταιρείας «…………» για την προμήθεια δύο έτοιμων γευμάτων (μεσημεριανό-βραδινό) στους ξενώνες του φορέα για 1 έτος. Με τη δεύτερη προσφυγή ζητείται η ακύρωση της ίδιας πράξης κατά το μέρος που γίνονται δεκτές οι προσφορές των λοιπών διαγωνιζομένων (εκτός της δεύτερης προσφεύγουσας). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ημερήσιων γευμάτων με αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές (ISO 22000/HACCP, υλικά Α΄ ποιότητας, ελεγχόμενη μεταφορά κ.λπ.) για 80 άτομα ημερησίως με προϋπολογισμό 150.000€ (συμπερ. ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/367/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 460/23.12.2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία απορρίπτει την προσφορά της για τον δημόσιο διαγωνισμό με τίτλο 'Προμήθεια ειδών κρεοπωλείου για τις ανάγκες του Δήμου και του νομικού του προσώπου για τα έτη 2020, 2021 και 2022'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων κρεοπωλείου με προϋπολογισμό 298.725,69 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφυγή θεμελιώνεται στην άρνηση της αναθέτουσας αρχής να δεχτεί την φορολογική ενημερότητα της προσφεύγουσας και την μη υποβολή πιστοποιητικού ISO 22000:2018, παρόλο που η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι πληρούσε τους όρους σύμφωνα με τις διαθέσιμες νομοθετικές ρυθμίσεις και τις μεταβατικές διατάξεις.