ΑΕΠΠ/682/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την πρώτη προσφυγή ζητείται η ακύρωση του Πρακτικού της 11ης Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του φορέα, κατά το μέρος που επικυρώνονται τα πρακτικά της Επιτροπής Διαγωνισμού και γίνεται δεκτή η προσφορά της εταιρείας «…………» για την προμήθεια δύο έτοιμων γευμάτων (μεσημεριανό-βραδινό) στους ξενώνες του φορέα για 1 έτος. Με τη δεύτερη προσφυγή ζητείται η ακύρωση της ίδιας πράξης κατά το μέρος που γίνονται δεκτές οι προσφορές των λοιπών διαγωνιζομένων (εκτός της δεύτερης προσφεύγουσας). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ημερήσιων γευμάτων με αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές (ISO 22000/HACCP, υλικά Α΄ ποιότητας, ελεγχόμενη μεταφορά κ.λπ.) για 80 άτομα ημερησίως με προϋπολογισμό 150.000€ (συμπερ. ΦΠΑ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/683/2020
Με τις προδικαστικές προσφυγές 477/2020 και 490/2020, οι προσφεύγουσες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αφορά τον δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια δύο έτοιμων γευμάτων (μεσημεριανού και βραδινού) στους ξενώνες της, για διάρκεια ενός έτους, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 150.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ειδικότερα, η πρώτη προσφυγή ζητεί την ακύρωση της αποδοχής της προσφοράς της εταιρείας «…………» ως προσωρινής αναδόχου, υποστηρίζοντας ελλιπή τεχνική προσφορά και παράβαση οικονομικών όρων, ενώ η δεύτερη προσφυγή αμφισβητεί τη νομιμότητα της αποδοχής των προσφορών όλων των λοιπών συμμετεχόντων, υπό το πρίσμα της μη τήρησης υποχρεωτικών διατυπώσεων οικονομικών στοιχείων.
ΑΕΠΠ/218/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα επιχείρηση επιδιώκει τη μεταρρύθμιση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Γαλατσίου αριθμ. 22/2018, η οποία απορρίπτει τη συμμετοχή της για την ομάδα Β1 του διαγωνισμού προμήθειας ειδών διατροφής και ατομικής προστασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια φρέσκου γάλακτος, έτοιμων γευμάτων, ειδών παντοπωλείου, ελαιόλαδου, κατεψυγμένων λαχανικών, ιχθυοπωλείου, κρεοπωλείου, αρτών και ζαχαροπλαστικής για τις ανάγκες του Δήμου Γαλατσίου και των εποπτευόμενων νομικών του προσώπων για τα έτη 2018-2019, με συνολικό προϋπολογισμό 1.399.025,88 ευρώ συν ΦΠΑ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στον αποκλεισμό της αιτούσας λόγω έλλειψης υποβολής απαιτούμενου πιστοποιητικού HACCP ή ISO 22000 για το προϊόν «βούτυρο μαργαρίνη».
ΕΣ/ΤΜ.6/1079/2020
Προμήθεια ειδών...ζητείται η ανάκληση της 119/2020 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Περαιτέρω, η αιτούσα ισχυρίζεται ότι, παρόλο που δεν διαθέτει την πιστοποίηση ISO 22000, που απαιτούσε η διακήρυξη, εντούτοις πληροί τις προδιαγραφές αυτοελέγχου, βάσει των αρχών HACCP, οι οποίες (αρχές HACCP) εφαρμόζονται κατά νόμο με ευθύνη της ίδιας της επιχείρησης και πρέπει να θεωρηθούν ισοδύναμες του προτύπου ISO 22000, συνεπώς, κατά τους ισχυρισμούς της, κατ’ ουσίαν πληροί τις προϋποθέσεις που τίθενται από τον σχετικό όρο της διακήρυξης. Εντούτοις, ο ισχυρισμός αυτός πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος διότι, ανεξαρτήτως του αν κατά νόμο η εφαρμογή και διατήρηση πάγιων διαδικασιών βάσει των αρχών Ανάλυσης Κινδύνων και Κρίσιμων Σημείων Ελέγχου (Hazard Analysis Critical Control Points – HACCP) επιβάλλεται για τη διασφάλιση της ποιότητας των τροφίμων και για τη νόμιμη λειτουργία επιχειρήσεων που εμπλέκονται στην αλυσίδα τροφίμων και ποτών (βλ. άρθρο 5 Καν. ΕΚ 852/2004, αποφάσεις Υπουργού Υγείας Υ1γ/ΓΠ/οικ.96967/8.10.2012 – ΦΕΚ Β΄ 2718, Υ1γ/ΓΠ/οικ.47829/21.6.2017 – ΦΕΚ Β΄2161), εντούτοις, στη διακήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού απαιτείται, επί ποινή απόρριψης της προσφοράς, η πιστοποίηση της συμμόρφωσης αυτής. Συνεπώς, ισοδύναμο της πιστοποίησης βάσει του προτύπου ISO 22000 (που εκπονήθηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης, ενσωματώνοντας τις απαιτήσεις του HACCP, και προδιαγράφει τις απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιούν οι επιχειρήσεις που εμπλέκονται στην αλυσίδα τροφίμων, ανεξαρτήτως μεγέθους, ώστε να καταδεικνύουν την ικανότητά τους στον έλεγχο των κινδύνων βλ. https://www.iso.org/standard/65464.html), δεν αποτελεί η απλή δήλωση του οικονομικού φορέα ότι τηρεί τις αρχές συστήματος HACCP, αλλά η πιστοποίηση από ανεξάρτητο διαπιστευμένο φορέα για την προσήκουσα ανάπτυξη, εφαρμογή και τήρηση του συστήματος αυτού, τέτοια δε πιστοποίηση η αιτούσα συνομολογεί ότι δεν διαθέτει. Εξάλλου, η τιθέμενη με την διακήρυξη υποχρέωση (ήτοι, της πιστοποίησης), η οποία επιβάλλεται για την εξυπηρέτηση του προαναφερθέντος δημόσιου σκοπού, είναι συνήθης σε αντίστοιχου αντικειμένου διαγωνισμούς προμηθειών, εύλογη και δεν περιορίζει υπέρμετρα τη συμμετοχή οικονομικών φορέων στο διαγωνισμό, δοθέντος άλλωστε ότι η αναθέτουσα αρχή δεν διαθέτει άλλα μέσα για τη διαπίστωση της συμμόρφωσης των τελευταίων στις ανωτέρω προδιαγραφές. Τέλος, ανεξαρτήτως του ότι, κατ’ άρθρο 102 του ν. 4412/2016, δεν επιτρέπεται η μεταγενέστερη υποβολή εγγράφων σε συμμόρφωση προς τους όρους της διακήρυξης, σε κάθε περίπτωση, η προσκόμιση πιστοποιητικών ISO 22000 που αφορούν σε άλλες, πλην της αναδόχου, επιχειρήσεις δεν δύνανται να υποκαταστήσουν το ζητούμενο δικαιολογητικό, επομένως, τα προσκομιζόμενα από την αιτούσα πιστοποιητικά που αφορούν σε φερόμενους προμηθευτές της, δεν είναι εν προκειμένω ουσιώδη.Απορρίπτει την αίτηση ανάκλησης.
ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜ/1642/2020
ΑΕΠΠ/778/2020
Στην προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της απόφασης 259/2020 του διοικητικού συμβουλίου της ανώνυμης εταιρείας «......», η οποία αφορά τον διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου του έργου «Κατασκευή Επέκτασης Εγκατάστασης Επεξεργασίας Νερού ...... – Φάση Α2». Οι προσφεύγουσες ενώσεις αμφισβητούν τη νομιμότητα της διαδικασίας με βάση ότι γίνονται δεκτές προσφορές με ασυνήθιστα χαμηλές τιμές χωρίς αιτιολόγηση, καθώς και ότι γίνονται δεκτές προσφορές από ενώσεις που δεν πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την επέκταση της υφιστάμενης εγκατάστασης επεξεργασίας νερού, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά της από 150.000 m3 σε 300.000 m3 ημερησίως, με συνολική διάρκεια έργου 30 μήνες (20 μήνες κατασκευή, 4 μήνες δοκιμαστική λειτουργία και 6 μήνες αποδοτική λειτουργία).
ΑΕΠΠ/1138/2020
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της πράξης του Διοικητικού Συμβουλίου του φορέα, με την οποία εγκρίθηκαν τα πρακτικά της επιτροπής αποσφράγισης προσφορών και αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών, για τον διεθνή ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό προμήθειας τροφίμων (συγκεκριμένα για την κατηγορία Α3 «Οπωροκηπευτικά»). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια τροφίμων για ένα έτος, συνολικού προϋπολογισμού 370.115,120€ με ΦΠΑ (13% & 24%), με δικαίωμα τρίμηνης παράτασης. Η προσφυγή ασκείται κατά το μέρος που κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας για την κατηγορία Οπωροκηπευτικά, με επιχειρήματα σχετικά με μη συμμόρφωση στις τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. ελλειπή πιστοποιητικά ISO 22000:2005 και ελλιπείς υπεύθυνες δηλώσεις προμηθευτών).
ΕΣ/ΟΛΟΜ/1642/2020
Προμήθεια τροφίμων..ζητείται η αναθεώρηση της 1079/2020 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά (σκέψεις 21 έως 24), το Δικαστήριο κρίνει ότι μη νομίμως έγινε δεκτή η τεχνική προσφορά της προσφεύγουσας, καθόσον δεν υπέβαλε πιστοποιητικό ποιότητας ISO 22000 ή ισοδύναμο. Εξάλλου, όπως ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση, ισοδύναμο της πιστοποίησης βάσει του εν λόγω προτύπου (που εκπονήθηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης, ενσωματώνοντας τις απαιτήσεις του HACCP, και προδιαγράφει τις απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιούν οι επιχειρήσεις που εμπλέκονται στην αλυσίδα τροφίμων, ανεξαρτήτως μεγέθους, ώστε να καταδεικνύουν την ικανότητά τους στον έλεγχο των κινδύνων βλ. https://www.iso.org/standard/65464.html), δεν αποτελεί η απλή δήλωση του οικονομικού φορέα ότι τηρεί τις αρχές συστήματος HACCP, αλλά η πιστοποίηση από ανεξάρτητο διαπιστευμένο φορέα για την προσήκουσα ανάπτυξη, εφαρμογή και τήρηση του συστήματος αυτού, τέτοια δε πιστοποίηση η προσφεύγουσα συνομολογεί ότι δεν διαθέτει. Τέλος, ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας περί συνδρομής επιτακτικών λόγων δημοσίου συμφέροντος, ιδίως ενόψει της πανδημίας που προκλήθηκε από την ασθένεια Covid-19, που καθιστά δυσχερή την ανεύρεση κατάλληλων αναδόχων, πρέπει να απορριφθεί, καθόσον οι λόγοι δημοσίου συμφέροντος που επικαλείται η προσφεύγουσα δεν αναιρούν την υποχρέωση της αναθέτουσας αρχής να τηρεί τους κανόνες ανάθεσης των δημόσιων συμβάσεων, οι οποίοι έχουν επίσης θεσπιστεί για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Ενόψει, επομένως, της συνδρομής της ουσιώδους πλημμέλειας που διαπιστώθηκε στην προηγούμενη σκέψη, το Δικαστήριο, επιβεβαιώνοντας τη σχετική απόφαση του Τμήματος, κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για το Τμήμα 4 της διακήρυξης («Κρέατα νωπά για το ... (ΔΕ ...). Αναθεωρεί εν μέρει τη 1079/2020 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΕΣ/ΤΜ.4/24/2019
Προμήθεια τροφίμων:..ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 62/2019 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα, Με δεδομένα τα ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι όσον αφορά τη μη νόμιμη χορήγηση της άδειας καταλληλότητας του οχήματος της αναδόχου εταιρείας με την επωνυμία «....», αυτή, κατά παραδοχή του σχετικού λόγου ανακλήσεως, νομίμως εχώρησε από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας ...., εφόσον, σύμφωνα με τα αναφερθέντα ανωτέρω (παρ. ΙΙΙ) αρμόδιες για τη χορήγηση αυτού του είδους της βεβαίωσης είναι, όταν πρόκειται για μεταφορά τροφίμων ζωικής προελεύσεως, οι κατά τόπους αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες Κτηνιατρικής (ανάλογα με το πού έλαβε χώρα η ταξινόμηση ή έκδοση άδειας κυκλοφορίας του οχήματος) και, εν προκειμένω, η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας .... (άρθρα 14 και 18 του π.δ. 145/2010 «Οργανισμός της Περιφέρειας ....» εκδοθέν κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 241 παρ. 1 και 7 του ν. 3852/2010). Όσον αφορά δε τον ισχυρισμό του αιτούντος την ανάκληση νομικού προσώπου ότι δεν ήταν απαραίτητη από πλευράς της αναδόχου …. η υποχρέωση προσκόμισης πιστοποιητικού HACCP, αλλά απλώς υποχρέωση δήλωσης ότι εφαρμόζει τις αρχές HACCP, η οποία (υποχρέωση) καλύφθηκε από σχετική δήλωση στην προσφορά της, ορθώς κρίθηκε από το Κλιμάκιο ότι η προσκόμιση πιστοποιητικού HACCP ήταν υποχρεωτική, προεχόντως, διότι προβλεπόταν στη διακήρυξη επί ποινή αποκλεισμού, όπως ρητά και με σαφήνεια αναγράφεται στη σελ. 50 αυτής (…είναι απαραίτητο το πιστοποιητικό εφαρμογής του συστήματος Ανάλυσης Κινδύνων & Κρίσιμων Σημείων Ελέγχου HACCP των προμηθευτών …), ενώ η διατήρηση από το Νοσοκομείο της δυνατότητας μη παραλαβής όσων προϊόντων δεν ανταποκρίνονταν στις απαιτούμενες ποιοτικές προδιαγραφές σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την πιστοποιημένη εφαρμογή των αρχών του ως άνω συστήματος. Λαμβανομένου, όμως, υπ’ όψιν του γεγονότος ότι η εν λόγω ανάδοχος υπέβαλε δήλωση ότι τηρεί τον Οδηγό Υγιεινής 2 του ΕΦΕΤ (ο οποίος βασίζεται στις αρχές HACCP), γεγονός που οδήγησε τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου να θεωρήσουν συγγνωστώς ότι καλύπτεται η σχετική απαίτηση της διακήρυξης, ότι η σύμβαση έχει κατά το μεγαλύτερο μέρος της εκτελεσθεί, χωρίς να ανακύψουν προβλήματα ως προς την ποιότητα των παρεχομένων προϊόντων, καθώς και ότι τυχόν διακοπή της τροφοδοσίας θα δημιουργήσει στο Νοσοκομείο μεγάλες δυσχέρειες στη λειτουργία του, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και η προσβαλλόμενη πράξη πρέπει να ανακληθεί. Κατά τη γνώμη, όμως, του Συμβούλου Κωνσταντίνου Παραθύρα και του Παρέδρου Ιωάννη Νταλαχάνη η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί, διότι ο σχετικός όρος της διακήρυξης περί πιστοποίησης εφαρμογής αρχών HACCP από τους αναδόχους ήταν σαφής και η σχετική έλλειψη δεν μπορεί να καλυφθεί κατ’ άλλο τρόπο, λαμβανομένου υπ’ όψιν και του γεγονότος ότι αφορά τον ευαίσθητο τομέα της τροφοδοσίας ασθενών.
ΑΕΠΠ/1438/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η η υπ’ αριθμ. 1672/3/09-07-2021 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ….., κατά το μέρος που ανακηρύσσει προσωρινό ανάδοχο του Τμήματος 43 του διαγωνισμού την παρεμβαίνουσα.(....)προκηρύχθηκε δημόσιος ηλεκτρονικός ανοιχτός διαγωνισμός με αντικείμενο την «παροχή υπηρεσιών παρασκευής –συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων (Σχολικά Γεύματα), σε μαθητές Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης(....)Οι παραγωγικές μονάδες … και … της παρεμβαίνουσας έχουν την δυνατότητα παραγωγής ημερησίως 22.000 μερίδων και όχι διπλάσιων όπως αβάσιμα ισχυρίζεται η αναθέτουσα αρχή, διότι από την προσφορά της παρεμβαίνουσας προκύπτει ότι οι ανωτέρω μονάδες παράγουν τον συγκεκριμένο αριθμό σε ημερήσια βάση και όχι ανά οκτάωρο. Κατόπιν των ανωτέρω εκτεθέντων συνάγεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν καλύπτει την απαιτούμενη τεχνική και επαγγελματική επάρκεια του άρθρου 2.2.6 της Διακήρυξης για το επίμαχο Τμήμα 43 του διαγωνισμού, γενομένων δεκτών των ισχυρισμών της προσφεύγουσας και απορριπτομένων των αντίθετων ισχυρισμών της αναθέτουσας αρχής και της παρεμβαίνουσας.Ακυρώνει την προσβαλλόμενη 1672/3/09-07-2021 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, κατά το μέρος που ανακηρύσσει προσωρινό ανάδοχο του Τμήματος 43 του διαγωνισμού την παρεμβαίνουσα, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό της παρούσης.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΕΠΠ/295/2021, ΕΣ/ΚΛ.Ζ/177/2022, ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/963/2022 ΚΑΙ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1404/2022.
ΑΕΠΠ/726/2018
Με την προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση του υπ' αριθμ. 196/05.07.2018 Πρακτικού Συνεδρίασης της Τριμελούς Επιτροπής Διαχείρισης επιχορήγησης της αναθέτουσας αρχής, με το οποίο επικυρώνονται τα αποτελέσματα της επίμαχης διαγωνιστικής διαδικασίας και καλείται ο αναδειχθείς προσωρινός ανάδοχος προς υποβολή των δικαιολογητικών κατακύρωσης. Ειδικότερα, ζητείται η ακύρωση ως προς το μέρος που εγκρίθηκε το Πρακτικό 3/03.07.2018 της Επιτροπής Αξιολόγησης Αποτελεσμάτων Διαγωνισμού και αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος η Εταιρεία ……., η διάγνωση παράλειψης της Αναθέτουσας Αρχής να υποβάλει αίτημα παροχής διευκρινήσεων επί της οικονομικής προσφοράς του παρεμβαίνοντος, και η εξέταση από την ΑΕΠΠ της οικονομικής προσφοράς του πρώτου μειοδότη οικονομικού φορέα, η κρίση αυτής ως ιδιαίτερα χαμηλή και η απόρριψή της για αυτόν τον λόγο. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας όλων των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του Δικαστικού Μεγάρου του Εφετείου Αθηνών επί της οδού Κυρίλλου Λουκάρεως 14, καθώς και του νέου Δικαστικού Κτηρίου του Εφετείου Αθηνών επί της οδού Δέγλερη. Στα κτήρια αυτά στεγάζονται οι υπηρεσίες του Εφετείου Αθηνών, της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, της Εταιρείας Προστασίας Ανηλίκων Αθηνών, της Υπηρεσίας του Ποινικού Μητρώου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, των Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής Αθήνας, το Αρχείο του Ειρηνοδικείου Αθηνών και το Γενικό Αρχείο και Τμήμα του Ποινικού Αρχείου του Πρωτοδικείου Αθηνών. Η σύμβαση έχει διάρκεια ενός (1) έτους από την ημερομηνία υπογραφής της, με δικαίωμα παράτασης για ένα (1) επιπλέον έτος χωρίς αύξηση του φυσικού ή οικονομικού αντικειμένου και χωρίς προσαύξηση του αρχικού προϋπολογισμού. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 670.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24 % (προϋπολογισμός χωρίς Φ.Π.Α.: 540.322,58 ευρώ, Φ.Π.Α.: 129.677,42 ευρώ).
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1646/2020
Προμήθεια και διανομή ειδών διατροφής...ζητείται η αναθεώρηση της 714/2020 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Ειδικότερα, παρίσταται δικαιολογημένη η, κατ’ επίκληση της αρχής της οικονομικότητας, μη υποδιαίρεση της σύμβασης ανά δικαιούχο φορέα, καθόσον η δημοπράτηση μεγαλυτέρων ποσοτήτων ήταν πρόσφορη μέθοδος για την επίτευξη ευνοϊκότερων προσφορών, ένεκα της οικονομίας κλίμακας που ήταν δυνατό να επιτευχθεί (πρβλ. και τα σημεία 69 έως 71 του προοιμίου της Οδηγίας 2014/24), αποτέλεσμα, άλλωστε, που σε σχέση με τους προηγούμενους διαγωνισμούς επιτεύχθηκε (έκπτωση στον ελεγχόμενο διαγωνισμό ύψους 4,46%, έναντι 0,42% και 0,67% κατά μέσο όρο στους διαγωνισμούς του 2016 και 2018). Δεδομένου, επιπροσθέτως, ότι, αν ένα μέρος του διαγωνισμού απέβαινε άγονο, το συνολικό αποτέλεσμα της προμήθειας (κάλυψη των αναγκών σίτισης των ωφελούμενων προσώπων μέσω της παροχής γευμάτων) θα ετίθετο σε διακινδύνευση, ευλόγως ο Δήμος θεώρησε, με βάση και την προηγούμενη εμπειρία του (άγονοι διαγωνισμοί για μέρος των ζητουμένων ειδών), ότι η μη υποδιαίρεση της προμήθειας ανά είδος θα υποχρέωνε τους υποψήφιους αναδόχους σε προσφορά για το σύνολο των υπό προμήθεια ειδών. Άλλωστε, κατά τους προηγούμενους, ήτοι κατά τα έτη 2016 και 2018, διαγωνισμούς του Δήμου .... (πράξεις Στ΄ Κλιμακίου ΕλΣ 149/2016, 210/2018), με όμοιο αντικείμενο και κατά τους οποίους δόθηκε η δυνατότητα υποβολής προσφοράς για τμήμα της προμήθειας, δεν υπήρξε εκτεταμένη συμμετοχή μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Περαιτέρω, λαμβανομένου υπόψιν ότι ο συντονισμός περισσότερων προμηθευτών στο πλαίσιο του ίδιου συνολικού επιδιωκόμενου αποτελέσματος (παροχή γεύματος) θα ήταν δυσχερέστερος, ενόψει και των πολλών διαφορετικών σημείων διενέργειας καθημερινών, κατά κανόνα, παραδόσεων, η επιλογή της μη υποδιαίρεσης της προμήθειας των ανωτέρω ειδών παρίσταται, επίσης, δικαιολογημένη..Αναθεωρεί την 714/2020 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου