ΑΕΠΠ/228/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης που απορρίπτει την προσφορά της και αναδεικνύει προσωρινό ανάδοχο τον παρεμβαίνοντα οικονομικό φορέα στον διαγωνισμό για τη σύμβαση «***», συνολικής αξίας 1.214.574,63 €. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά έργα οδοποιίας, οικοδόμικα, υδραυλικά, λιμενικά, ηλεκτρομηχανικά, βιομηχανικά, ενεργειακά και έργα πρασίνου. Η προσφυγή στηρίζεται στο ότι η απορρίψει της προσφοράς της ήταν άδικη, καθώς πληρούσε τα κριτήρια του διαγωνισμού, ιδίως της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, και ότι η αναθέτουσα αρχή απέκλεισε εσφαλμένα την προσφορά της.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΝΣβ/1732/ΦΝ 466/2019
Εξειδίκευση του είδους των παραδοτέων στοιχείων ανά στάδιο και ανά κατηγορία μελέτης σε ό,τι αφορά τα συγκοινωνιακά (οδικά) έργα, τα υδραυλικά, τα λιμενικά και τα κτιριακά έργα.
ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ: ΔΙΟΡΘ.ΣΦΑΛΜ.-ΦΕΚ:2681/Β/02.07.2019
ΚΥΑ 170545/2013
Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β΄ της 3ης Ομάδας «Λιμενικά έργα» του παραρτήματος III της υπ’ αριθμ. 1958/2012 υπουργικής απόφασης (Β΄ 21), όπως εκάστοτε ισχύει.
Κ.Υ.Α 171923/2013
Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 2ης Ομάδας "Υδραυλικά έργα"του παραρτήματος ΙΙ της υπ’ αριθμ. 1958/2012 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β 21), όπως εκάστοτε ισχύει.
ΑΕΠΠ/1318/2021
Η προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθ. 161/2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας για τον ανοικτό διαγωνισμό 'Κατασκευή Αρδευτικού Δικτύου στην Κοινότητα του Δήμου' (εκτιμώμενη αξία 1.733.870,97€). Επιπλέον, ζητείται η απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας ως ασυνήθιστα χαμηλή (με έκπτωση 39,20%), ο αποκλεισμός της από τη διαδικασία και η κλήση της για εξήγηση της τιμής της. Το αντικείμενο αφορά υδραυλικά και ηλεκτρομηχανολογικά έργα με ιδιαιτερότητες λόγω απομακρυσμένης θέσης.
ΑΕΠΠ/1748/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος στη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για έργο εκτιμώμενης αξίας 806.451,61 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες που δεν προσδιορίζονται λεπτομερώς στο απόσπασμα, αλλά πιθανόν σχετίζονται με λιμενικά έργα. Οι λόγοι της προσφυγής περιλαμβάνουν ισχυρισμούς για μη νόμιμη επίκληση δανείας εμπειρίας από τον παρεμβαίνοντα και μη πλήρωση κριτηρίων επιλογής, ιδίως ως προς την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα. Η απόφαση εξετάζει λεπτομερώς αυτούς τους ισχυρισμούς και τελικά τους απορρίπτει.
Ν.4504/2017
Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις.
ΑΕΠΠ/1037/2018
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την προδικαστική προσφυγή του αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και απέρριψε την προσφορά του. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά το έργο «Επισκευές - συντηρήσεις κοινόχρηστων χώρων» (CPV 45431000-7) με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 382.258,06 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν άδικη, καθώς η προσθήκη που έκανε στο Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) δεν συνιστά ουσιώδη τροποποίηση και δεν θα έπρεπε να οδηγήσει σε αποκλεισμό του. Επίσης, ισχυρίζεται ότι η Επιτροπή Διαγωνισμού είχε την υποχρέωση να τον καλέσει για διευκρίνιση πριν απορρίψει την προσφορά του σύμφωνα με το άρθρο 102 του Ν. 4412/2016.
ΕΣ/ΚΠΕ/TM.7/121/2017
ΕΡΓΑ.Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη (II) της παρούσας, συνάγεται ότι η 84/26.4.2016 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ..., με την οποία εγκρίθηκε η απευθείας ανάθεση του έργου, ελήφθη στον συντομότερο δυνατό, κατά τις περιστάσεις, χρόνο επέλευσης της θεομηνίας (22.10.2015), δοθέντος ότι για τη λήψη της απόφασης αυτής προηγήθηκε αφενός η διαδικασία έγκρισης της χρηματοδότησης των απαιτούμενων έργων αποκατάστασης από το Υπουργείο ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. και αντίστοιχης αναμόρφωσης του προϋπολογισμού του Δήμου, αφετέρου η σύνταξη της προβλεπόμενης μελέτης του συγκεκριμένου έργου. Εξάλλου, ως αφετηρία για τον υπολογισμό του κρίσιμου διαστήματος μεταξύ της λήψης της απόφασης ανάθεσης του έργου και της υπογραφής της εργολαβικής σύμβασης πρέπει να ληφθεί όχι η 26.4.2016, κατά την οποία εκδόθηκε η σχετική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, αλλά η 21.6.2016, κατά την οποία εκδόθηκε η με αρ. Πρωτ. 80813/3110/21.6.2016 απόφαση της Γενικής Γραμματείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, με την οποία ολοκληρώθηκε ο έλεγχος νομιμότητας σύμφωνα με το άρθρο 225 του ν.3852/2010 και εγκρίθηκε η ανωτέρω απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής...Εξάλλου, αναφορικά με τον λόγο άρνησης θεώρησης, που αναφέρεται το πρώτον στην έκθεση διαφωνίας και αφορά στην ικανότητα του αναδόχου να εκτελέσει το συγκεκριμένο έργο βάσει της άδειας εγγραφής της επιχείρησής του στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Π.Ε. ... για υδραυλικά έργα.....τυγχάνει και απορριπτέος ως αβάσιμος. Τούτο, διότι, εφόσον από τον (συνημμένο στην 20/2016 Μελέτη) προϋπολογισμό της δαπάνης επιμέρους εργασιών προκύπτει ότι το συγκεκριμένο δημόσιο έργο ανήκει σε δύο κατηγορίες, ήτοι σε εκείνη των έργων οδοποιίας καθώς και σε εκείνη των υδραυλικών, η ικανότητα του αναδόχου να εκτελέσει κάθε επιμέρους κατηγορία του δημοπρατηθέντος έργου προσδιορίζεται από το αντίστοιχο μέρος του προϋπολογισμού (βλ. άρθρο 16 παρ. 2 και 6 ν.3669/2008). Επομένως κρίσιμη εν προκειμένω για την ικανότητα του αναδόχου σε σχέση με τις υπαγόμενες στα υδραυλικά έργα εργασίες δεν ήταν η συνολική δαπάνη του έργου, αλλά μόνο εκείνη των συγκεκριμένων εργασιών, η οποία ανήρχετο συνολικώς σε 4.240,75 ευρώ. Συνακόλουθα, ο ανωτέρω ανάδοχος και φερόμενος ως δικαιούχος του υπό κρίση χρηματικού εντάλματος, βάσει της αδείας του (για υδραυλικά έργα προϋπολογιζόμενης δαπάνης έως 18.000 ευρώ), ήταν καθόλα ικανός να εκτελέσει τις υδραυλικές εργασίες του επίμαχου έργου.
Δ17α/03/101/ΦΝ437/2004
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΕΜΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΤΆΞΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 59 ΠΑΡ.5 ΤΟΥ Ν.4146/2013.Καθορισμός ορίου ποσοστού έκπτωσης άνω του οποίου είναι υποχρεωτική η προσκόμιση προσθέτων εγγυήσεων σε έργα που ανήκουν στις κατηγορίες Οδοποιίας, Υδραυλικών, Λιμενικών και Πρασίνου, καθώς και σε έργα που εκτελούνται σε νησιωτικές περιοχές.
3113.6/49054/2018
Διευκρινήσεις επί του ν. 4504/2017 (Α΄-184) Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις.(ΑΔΑ:ΩΦΟΟ4653ΠΩ-ΦΧΦ)