×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/441/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα κοινοπραξία ζητάει με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό 30/14.05.2018 για τη σύναψη σύμβασης υπηρεσιών σίτισης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου. Η σύμβαση αφορά την παροχή υπηρεσιών σίτισης σε προσφύγες/μετανάστες στα νησιά Λέσβος, Χίος, Λέρος, Σάμος και Κω, με προϋπολογισμό 22.324.038,75 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφυγή ασκείται κατά της σύντομης 15ήμερης προθεσμίας που δόθηκε για τον διαγωνισμό, θεωρώντας ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για επείγουσα διαδικασία, καθώς υπήρχε ήδη απόφαση για ανάθεση μακροπρόθεσμης σύμβασης στην ίδια κοινοπραξία. Ζητείται επαναδημοπράτηση με κανονικές διαδικασίες.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/269/2018

Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε από την κοινοπραξία «…» κατά της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που την απέκλεισε από τη διαδικασία επαναληπτικής διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης για τη σύναψη σύμβασης υπηρεσιών σίτισης στο ΚΥΤ Λέσβου Β΄ Φάση. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών σίτισης, καθαριότητας και συντήρησης στα ΚΥΤ των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, με συνολικό προϋπολογισμό 4.703.895,00 €. Η προσφυγή ζητούσε την ακύρωση της απόφασης αποκλεισμού, καθώς και κάθε συναφούς πράξης ή παράλειψης της αναθέτουσας, και την ανάσχεση από περαιτέρω συνέχιση των διαδικασιών του διαγωνισμού, συμπεριλαμβανομένης της επαναδημοπράτησης και της ανάδειξης άλλου αναδόχου.


ΑΕΠΠ/1033/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα κοινοπραξία επιδιώκει την ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης, με την οποία απερρίφθηκε η προσφορά της στον διαγωνισμό για την 'Παροχή σίτισης στο ΚΥΤ Λέσβου 6 Β΄ Φάση'. Επιπλέον, ζητεί να ακυρωθεί η κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών συμμετοχής της και να αποσχεί η αναθέτουσα αρχή από κάθε περαιτέρω συνέχιση των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών, συμπεριλαμβανομένης της επαναδημοπράτησης νέου διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών σίτισης, καθαριότητας και συντήρησης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΚΥΤ) των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, με συνολικό προϋπολογισμό 4.703.895,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης 2014-2020.


ΑΕΠΠ/147/2017

Με την Προδικαστική Προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της παράλειψης της αναθέτουσας αρχής να ενημερώσει νομότυπα τους διαγωνιζόμενους για την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, συγκεκριμένα για την ηλεκτρονική ανάρτηση και την Εισηγητική έκθεση της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Παροχή υπηρεσιών σίτισης, καθαριότητας και συντήρησης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) των νησιών» στο πλαίσιο του ΕΠ 2014-2020, με ειδικότερο έργο την «Παροχή Καθαριότητας στο ΚΥΤ Κω Α'ΦΑΣΗ». Η προσφυγή επικεντρώνεται σε διαδικαστικά λάθη, ιδίως την έλλειψη νόμιμης ενημέρωσης μέσω του ΕΣΗΔΗΣ, που επηρέασε τη διαφάνεια και τη νομιμότητα της διαδικασίας.


ΑΕΠΠ/124/2018

Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης αποκλεισμού της προσφύγουσας από τη διαδικασία σύναψης σύμβασης παροχής υπηρεσιών σίτισης στα ΚΥΤ του Ανατολικού Αιγαίου, ισχυριζόμενη παραβιάσεις διαδικασιών και αρχών. Ειδικότερα, ζητήθηκε η επανεξέταση της συμμετοχής της σε διαγωνισμό για παροχή γευμάτων σε ΚΥΤ Κω, με αντικείμενο την παρασκευή, συντήρηση και διανομή τροφίμων υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις υγιεινής και ασφάλειας, όπως ορίζουν οι σχετικοί κανονισμοί.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/771/2019

«Παροχή υπηρεσιών σίτισης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου (Ν. Σάμου)»(...)Κατά της απόφασης αυτής η δεύτερη μειοδότρια ένωση εταιρειών «… Α.Ε. – … Α.Ε.» άσκησε προσφυγή ενώπιον της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (Α.Ε.Π.Π.), ζητώντας την ακύρωση αυτής κατά το μέρος, με το οποίο αναδείχθηκε προσωρινή μειοδότρια η ένωση εταιρειών «… Α.Ξ.Ε.Ε. – … & Σια Ε.Ε. – … Ο.Ε. – … Ε.Π.Ε.», καθώς και τον αποκλεισμό της τελευταίας από το διαγωνισμό προβάλλοντας αιτιάσεις που αφορούσαν στην απόδειξη της απαιτούμενης από τη διακήρυξη τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας της προσωρινής αναδόχου, ελλείψεις στα δικαιολογητικά συμμετοχής που αυτή είχε υποβάλει, αλλά και στην τέλεση επαγγελματικού παραπτώματος από εταιρεία-μέλος αυτής. Με την 519/13.5.2019 απόφαση της Α.Ε.Π.Π. έγινε δεκτή η προσφυγή της ένωσης εταιρειών «… Α.Ε. – … Α.Ε.»(...)Σε συμμόρφωση με την ως άνω απόφαση της Α.Ε.Π.Π. η Α.Σ.Δ.Υ.Σ. με την Φ.600.163/47/413783/Σ.1022/24.5.2019 απόφασή της απέρριψε την προσφορά της ένωσης εταιρειών «… Α.Ξ.Ε.Ε. – … & Σια Ε.Ε. – … Ο.Ε. – … Ε.Π.Ε.» και ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο για την ανάθεση της υπηρεσίας στο Κ.Υ.Τ. Σάμου την ένωση εταιρειών «… Α.Ε. – … Α.Ε.»(...)Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης


ΑΕΠΠ/1051/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης με την οποία κρίθηκε η απόρριψη της προσφοράς της για το Τμήμα 1 (ΚΥΤ ΛΕΣΒΟΥ) του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ειδών Α΄ ανάγκης για τα ΚΥΤ των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου (Λέσβου, Χίου, Σάμου, Λέρου, Κω), με συνολική προϋπολογισμένη αξία 725.273,75 €. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της έγινε εσφαλμένα, καθώς τα έγγραφα που υποβλήθηκαν για διευκρινίσεις (συμπεριλαμβανομένων βεβαιώσεων καλής εκτέλεσης συμβάσεων και τεχνικών προδιαγραφών) κάλυπταν τα αιτούμενα, παρά το γεγονός ότι κάποια είχαν λήξει ψηφιακές υπογραφές.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/204/2020

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα των σχεδίων τροποποίησης των 0042Ν/2019, 0043Ν/2019, 0044Ν/2019, 0069Ν/2019 και 0011Ν/2020 συμβάσεων παροχής υπηρεσιών σίτισης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου (....)Τούτο δε διότι αντικείμενο των εν λόγω σχεδίων είναι μεν η ανάθεση υπηρεσιών πρόσθετων και όμοιων με εκείνες των αρχικών συμβάσεων, πλην αφορά σε χρονικό διάστημα που έπεται της λήξης ισχύος των τελευταίων, η οποία επήλθε με την ανάλωση της αρχικής συμβατικής τους αξίας. Εφόσον, επομένως, οι αρχικές συμβάσεις έχουν λήξει και δεν βρίσκονται πλέον σε στάδιο εκτέλεσης, κατά τη διάρκεια των οποίων και μόνο επιτρέπεται η εκτέλεση πρόσθετων εργασιών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι με τα ελεγχόμενα σχέδια τροποποίησης των 0042Ν/2019, 0043Ν/2019 και 0044Ν/2019 συμβάσεων σκοπείται κατ’ ουσίαν η χρονική παράταση των αρχικών συμβάσεων, με αντίστοιχη αύξηση του οικονομικού τους αντικειμένου, χωρίς ωστόσο να υπάρχει σχετική πρόβλεψη περί αυτού στις τελευταίες ούτε επιφύλαξη περί άσκησης εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής σχετικού δικαιώματος προαίρεσης.(....)Δεδομένου, όμως, ότι πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενες συμβάσεις, το δε οικονομικό αντικείμενο των αναθέσεων αυτών ανέρχεται, αντίστοιχα, χωρίς Φ.Π.Α., στο ποσό των 3.367.125,00 ευρώ, των 1.789.960,00 ευρώ και των 1.568.770,00 ευρώ και, επομένως, υπολείπεται του ποσού των 10.000.000,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι στερείται αρμοδιότητας για την άσκηση ελέγχου νομιμότητας των υποβληθέντων ενώπιον του προαναφερθέντων τριών σχεδίων.(....)Εξάλλου, με τις ελεγχόμενες τροποποιήσεις δεν μεταβάλλεται η συνολική φύση των αρχικών συμβάσεων, καθόσον οι σχετικές υπηρεσίες εμπίπτουν στο αντικείμενό τους και παρίστανται απαραίτητες για την ολοκλήρωσή τους, ενώ, περαιτέρω, η συνολική δαπάνη των ως άνω τροποποιήσεων δεν υπερβαίνει το 50% της αξίας των αρχικών συμβάσεων.Αποφαίνεται ότι: 1. Τα σχέδια τροποποίησης των 0042Ν/2019, 0043Ν/2019 και 0044Ν/2019 συμβάσεων παροχής υπηρεσιών σίτισης ... απαραδέκτως υποβάλλονται ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας και 2. Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων ... σχεδίων τροποποίησης των 0069Ν/2019 και 0011Ν/2020 συμβάσεων παροχής υπηρεσιών σίτισης...


ΑΕΠΠ/519/2019

Η προδικαστική προσφυγή της ένωσης οικονομικών φορέων με την επωνυμία «…» και των δύο μελών της αιτείται την ακύρωση της από 6-3-2019 απόφασης της αναθέτουσας αρχής «… (…)» και των πρακτικών της Επιτροπής Διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, ζητείται η ακύρωση του μέρους της απόφασης που ενέκρινε την προσφορά της παρεμβαίνουσας ένωσης οικονομικών φορέων για το τμήμα 5 του διαγωνισμού/ΚΥΤ «…» και την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου. Επιπλέον, ζητείται η ακύρωση κάθε προγενέστερης και μεταγενέστερης συναφούς πράξης και παράλειψης. Η διαφορά αυτή αναφύεται στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών σίτισης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) των Νησιών, η οποία προκηρύχθηκε με τη Διακήρυξη Ηλεκτρονικού Ανοιχτού Δημόσιου Διαγωνισμού με αρ. πρωτ. … και αρ. … Το τμήμα 5 της προσφυγής αφορά το ΚΥΤ «…», με εκτιμώμενη αξία 7.856.625,00 ευρώ και διάρκεια 12 μηνών, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει αποκλειστικά τιμής.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/886/2024

Παροχή γευμάτων σίτισης νοσηλευομένων και προσωπικού (catering).(...)Ο περαιτέρω, όμως ισχυρισμός, ότι η προκαλούμενη, εκ της παράλειψης δημοσίευσης της προκήρυξης στην Ε.Ε.Ε.Ε. ακυρότητα είναι μερική και περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στο δικαίωμα προαίρεσης ή σε μέρος αυτού δεν έχει έρεισμα στο νόμο ενώ και  η επικαλούμενη 1641/2020 απόφαση της Ολομέλειας Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά άλλο ζήτημα. Πλην, όμως το Δικαστήριο κρίνει, εκτιμώντας τις περιστάσεις της συγκεκριμένης υπόθεσης, ότι, κατ’ εξαίρεση, η πλημμέλεια αυτή δεν παρίσταται στην προκειμένη περίπτωση ουσιώδης, λαμβανομένου υπόψη σωρευτικώς ότι: i) τηρήθηκαν όλες οι επιβαλλόμενες σε εθνικό επίπεδο διατυπώσεις δημοσιότητας χωρίς να υποβληθούν κατά της διακήρυξης προσφυγές ή άλλα ένδικα βοηθήματα εκ μέρους κάποιου υποψηφίου, ii) κατά τα γνωστά στο Δικαστήριο, σε ανάλογους διαγωνισμούς δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον συμμετοχής εκ μέρους αλλοδαπών εταιριών, ακόμη και σε περιπτώσεις προκηρύξεων με κατά πολύ μεγαλύτερη εκτιμώμενη αξία (βλ. ενδεικτικά την υπόθεση του Εβδόμου Τμ. 1815/2021, όπου η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 224.335.075,50 ευρώ, τον διαγωνισμό για την  «Παροχή υπηρεσιών σίτισης και καθαριότητας στα Κ.Υ.Τ. των νησιών του ανατολικού Αιγαίου και κάλυψη των λειτουργικών εξόδων τους», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 40.405.500,00 ευρώ, Πρ. Ζ΄ Κλιμακίου 771, 885/2019    ή την σύναψη από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου συμφωνίας - πλαίσιο τετραετούς διάρκειας, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών παρασκευής, μεταφοράς και διανομής γευμάτων σε δομές φιλοξενίας προσώπων που έχουν ζητήσει διεθνή προστασία, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 823.673.600 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), Ζ΄ Κλ. 367/2021 κ.α) iii) στην διακήρυξη του διαγωνισμού μνημονεύεται συγκεκριμένη ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης στην Ε.Ε.Ε.Ε., γεγονός που στηρίζει την βασιμότητα των προβαλλομένων με την ένδικη προσφυγή ισχυρισμών, ότι από απειρία και σφάλμα των αρμοδίων υπηρεσιών του προσφεύγοντος δεν ολοκληρώθηκε τελικά η διαδικασία δημοσίευσης της προκήρυξης, γεγονός που διαπιστώθηκε εκ των υστέρων. Ως εκ τούτου, δικαιολογείται στην προκειμένη περίπτωση κατ’ εξαίρεση η υπογραφή του σχεδίου της ελεγχόμενης σύμβασης λόγω μη συνδρομής ουσιώδους νομικής πλημμέλειας τόσο για την ετήσια διάρκεια παροχής των ελεγχόμενων υπηρεσιών όσο και κατά το δικαίωμα παράτασης της σύμβασης για ένα (1) επιπλέον έτος.Για τους λόγους αυτούς.Διατάσσει την απόδοση στο προσφεύγον του κατατεθέντος από αυτό παραβόλου ως αχρεωστήτως καταβληθέντος.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης.Ανακαλεί την 4/2024 Πράξη του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στη 2η Υπηρεσία Επιτρόπου αυτού στον τομέα Υγείας.