×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/458/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα ιδιωτική εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά της για το Δ’ Υποείδος (Φορητά Ραντάρ) του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια μεταφορικών μέσων και εξοπλισμού, συγκεκριμένα 6 τεμαχίων φορητών ραντάρ ελέγχου ταχύτητας, ως μέρος του προγράμματος «Ενεργητική Οδική Ασφάλεια». Η προσφυγή επικεντρώνεται στην άρνηση της τεχνικής προσφοράς λόγω μη υποβολής πιστοποιητικού συμμόρφωσης με το πρότυπο ΕΝ 60825 από επίσημο εργαστήριο, παρά την υποβολή ισοδυνάμων εγγράφων όπως πιστοποιητικά από αμερικανικές αρχές και δηλώσεις κατασκευαστή. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα υποβληθέντα στοιχεία ικανοποιούσαν τις απαιτήσεις και ότι η απόρριψη ήταν άδικη.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/650/2020

Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης του Προϊσταμένου του Κλάδου με ημερομηνία 15.04.2020, η οποία απέρριπτε την προσφορά της και αποδέχονταν την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρίας για το υποείδος Δ' της δημοπρατούμενης σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια εξοπλισμού υπηρεσιών τροχαίας με συνολική προϋπολογιζόμενη αξία 1.321.851,51 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), και συγκεκριμένα για το υποείδος Δ' που αφορούσε φορητά ραντάρ, με προϋπολογιζόμενη αξία 149.596,74 ευρώ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα πιστοποιητικά που προσέφερε συμμορφούνταν με τις απαιτήσεις της διακήρυξης και ότι η απόφαση στερείται εμπεριστατωμένης αιτιολογίας, παραβιάζοντας την αρχή της ισότητας.


ΑΕΠΠ/664/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης που έκανε αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας ως προσωρινής αναδόχου για το υποείδος των «Ασύρματων Πομποδεκτών Αυτοκινήτων» (203 τεμάχια), σε δημόσιο διαγωνισμό για την «Προμήθεια εξοπλισμού Υπηρεσιών». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει επίσης υποείδη όπως Συστήματα Τυποποιημένου Εξοπλισμού για έλεγχο ταχογράφων (42 τεμ.), Φορητά ραντάρ (53 τεμ.), και άλλο εξοπλισμό, με συνολική προϋπολογιζόμενη αξία 1.321.851,51 €. Η προσφεύγουσα προσβάλλει την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, επειδή η τελευταία δεν παρέπεμψε σε συγκεκριμένη σελίδα του τεχνικού εγχειριδίου της για να τεκμηριώσει τη συμμόρφωσή της με τις τεχνικές προδιαγραφές.


ΑΕΠΠ/1188/2020

Με την Προδικαστική Προσφυγή της 30.07.2020, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμ. Φ.600.163/16/416742/Σ.1961/17.07.2020 Απόφασης της αναθέτουσας αρχής. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε κατόπιν του ενιαίου Πρακτικού ελέγχου και αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής/τεχνικών προσφορών, αξιολόγησης οικονομικών προσφορών και ελέγχου δικαιολογητικών κατακύρωσης της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού. Αντικείμενο της σύμβασης, στο πλαίσιο της υπ' αριθμ. 35/2020 Πρόσκλησης Συμμετοχής σε Διαπραγμάτευση Χωρίς Προηγούμενη Δημοσίευση, είναι η «Προμήθεια (17) φορητών συστημάτων ασύρματων επικοινωνιών φωνής και διακίνησης δεδομένων υψηλής ταχύτητας διεκπεραίωσης, συγκεκριμένων χαρακτηριστικών για την εκτέλεση της αποστολής των Μονάδων, στο πλαίσιο συνδρομής για την αντιμετώπιση της έκτακτης και απρόβλεπτης αύξησης των προσφυγικών-μεταναστευτικών ροών και της συνακόλουθης επιδείνωσης της προσφυγικής-μεταναστευτικής κρίσης». Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 610.500,00 €, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης, καθώς θεωρεί ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας έγινε μη νομίμως αποδεκτή, εφόσον δεν πληροί τις τεχνικές απαιτήσεις της Προσθήκης «1» του Παραρτήματος Ι της Πρόσκλησης.


ΣΤΕ/ΕΑ/506/2008

Προμήθεια μονάδας αφαλάτωσης θαλασσινού νερού...Περαιτέρω, στην προσβαλλόμενη απόφαση, μολονότι η αναθέτουσα αρχή -αποδεχόμενη ότι δεν υπάρχει επίσημος φορέας πιστοποίησης της καταλληλότητας των φίλτρων που χρησιμοποιούνται σε μονάδες παραγωγής νερού - συνομολογεί ότι η εταιρία …… δεν έχει εν προκειμένω συμπεριλάβει στην προσφορά της το απαιτούμενο από τη διακήρυξη, επί ποινή απαραδέκτου, πιστοποιητικό, εντούτοις μη νομίμως και κατά παράβαση του τεθέντος με το άρθρο 10 των τεχνικών προδιαγραφών όρου δεσμεύοντος, άλλωστε, και την ίδια, έκανε, τελικώς, δεκτή την τεχνική προσφορά της εταιρίας ……, (πρβλ. ΕΑ 463, 1012/2007, 13/2006, 564/2005 κ.ά.). Εξάλλου, πιθανολογείται σοβαρώς ότι δεν συνιστά νόμιμη αιτιολογία αποδοχής της τεχνικής προσφοράς της εταιρίας …… το γεγονός ότι η ίδια η αναθέτουσα αρχή χρησιμοποιώντας ήδη τα εν λόγω φίλτρα βεβαιώνει ότι έχει διαπιστώσει την καταλληλότητά τους. Αν και κατά την άποψη του Προεδρεύοντος Συμβούλου, εφόσον το ως άνω πιστοποιητικό προέρχεται από το Κεντρικό Εργαστήριο Νερών του Γ.Χ.Κ., επίσημο, όπως κρίθηκε, φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά την έννοια της διακήρυξης, μετά συνεκτίμηση των στοιχείων που αναλυτικά παραθέτει (πιστοποιητικού ISO, υπευθύνων δηλώσεων της …….., αποτελεσμάτων αναλύσεων νερού), ο λόγος περί του ότι δεν συνιστά στοιχείο σύμφωνο με το άρθρο 10 των τεχνικών προδιαγραφών γιατί στηρίζεται σε μόνη τη δήλωση της εταιρίας …… φαίνεται αφενός μεν να ερείδεται σε ανακριβή προϋπόθεση, αφετέρου δε να βάλλει κατά της ανέλεγκτης ουσιαστικής κρίσεως της Διοικήσεως, με αποτέλεσμα να μην πιθανολογείται, και μάλιστα σοβαρά, η βασιμότητά του.Επειδή, κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι ο επικαλούμενος από την αναθέτουσα αρχή με το υπ’ αριθμ. 4117/19-11-2007 έγγραφο των απόψεών της στο Δικαστήριο κίνδυνος της λειψυδρίας ως λόγος δημοσίου συμφέροντος που επιβάλλει τη συνέχιση του διαγωνισμού, λόγος για τον οποίο ισχυρίζεται ότι ο Νομός .... έχει με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών τεθεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, φαίνεται να εξέλιπε ύστερα από τα προβαλλόμενα με το από 18-4-2008 υπόμνημά της περί ουσιαστικής ματαιώσεως του ένδικου διαγωνισμού, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να ανασταλεί η εκτέλεση της υπ’ αριθμ. 218/2007 απόφασης του Κοινοτικού Συμβουλίου ..., με την οποία απορρίφθηκε η προδικαστική προσφυγή της αιτούσας, κατά το μέρος που με αυτήν η αναθέτουσα αρχή ενέμεινε στην αποδοχή της τεχνικής προσφοράς της εταιρίας ……….


ΕΣ/ΚΛ.Ε/497/2020

Συμπληρωματική σύμβαση έργου...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας:1) Όσον αφορά στις εργασίες παραλλαγής της χάραξης από Χ.Θ. 11+420 έως Χ.Θ. 13+904, οι οποίες δεν έχουν εκτελεστεί (βλ. την 84791/38.4.2020 βεβαίωση του Διευθυντή της Διευθύνουσας Υπηρεσίας Κατασκευών Κεντρικής, .... της αναθέτουσας αρχής), το Κλιμάκιο κρίνει ότι, από την προσήκουσα εκτίμηση του συνόλου των στοιχείων του φακέλου και ιδίως από τις αιτιολογημένες τεχνικές κρίσεις της από 27.2.2019 έκθεσης εμπειρογνωμοσύνης «επί της προτεινόμενης από την Ανάδοχο παραλλαγής χάραξης» του Ομ. Καθηγητή Ε.Μ.Π. ... και του Καθηγητή Ε.Μ.Π. ..., συνάγεται ότι, στην προκείμενη υπόθεση συντρέχουν οι προϋποθέσεις των άρθρων 132 παρ. 1 περ. γ και 156 παρ. 1 του ν.4412/2016 για τη σύναψη της ελεγχόμενης 1ης συμπληρωματικής σύμβασης ως προς τις εργασίες αυτές. Και τούτο, διότι η ανάγκη εκτέλεσης των ως άνω εργασιών ανέκυψε λόγω νεότερων γεωλογικών στοιχείων, τα οποία δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν ή να διαγνωστούν κατά το στάδιο εκπόνησης της αρχικής μελέτης. Ειδικότερα, στην περιοχή της παραλλαγής χάραξης και συγκεκριμένα στην περιοχή εξόδου της σήραγγας Σ2, βρισκόταν ήδη από το στάδιο της μελέτης εγκατεστημένο το αποκλισιόμετρο ΔΝ-03. Η δε περιοχή αυτή είχε χαρακτηριστεί γεωτεχνικά ως «ασταθής». Η αναγνώριση της περιοχής ως «ασταθούς» και οι αρχικές μετρήσεις του αποκλισιόμετρου είχαν συμβάλει στη διαμόρφωση της εγκεκριμένης μελέτης στην περιοχή, ήτοι την κάτω στομίου εξόδου της εν λόγω σήραγγας με τη μέθοδο cover&cut με τεχνικό, που μελετήθηκε να κατασκευαστεί με σύστημα πασσαλοστοιχιών και πλάκα οροφής. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, για μεγάλο χρονικό διάστημα (3,5 έτη) στο αποκλισιόμετρο υπήρχε συστηματική μετακίνηση του επιφανειακού εδαφικού μανδύα έως βάθος 9 περίπου μέτρων και με μέσο ρυθμό κίνησης περίπου 1mm/μήνα. Από τις μετρήσεις, όμως, που πραγματοποιήθηκαν κατά τον επόμενο χρόνο, ήτοι από την έναρξη της σύμβασης (Μάιος 2018) έως τον μήνα Απρίλιο του έτους 2019, καταγράφηκαν διατμητικές μετακινήσεις πενταπλάσιας ταχύτητας εδαφικής μετακίνησης σε βάθος 9 μέτρων από αυτήν που υπήρχε πριν τη δημοπράτηση του έργου, γεγονός που κατέστησε απαραίτητη την επανεξέταση και αναμόρφωση των συμβατικών οριστικών μελετών στην περιοχή και την υποβολή εκ μέρους του αναδόχου πρότασης παραλλαγής χάραξης. Με τις περιλαμβανόμενες στην παραλλαγή της χάραξης εργασίες, τα έργα απομακρύνονται από την περιοχή των ερπυστικών παραμορφώσεων του εδαφικού μανδύα, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται γεωτεχνικά προβλήματα στην περιοχή εξόδου. Οι ως άνω αποκλίσεις από την αρχική μελέτη επιβεβαιώνονται και από τις μετρήσεις που διενήργησε ο ανάδοχος εγκαθιστώντας το αποκλισιόμετρο ΓΚ Δ623 σε θέση ορύγματος που παρακάμπτεται με την παραλλαγή της χάραξης (βλ. αναλυτικά το από 4.6.2020 υπηρεσιακό σημείωμα του Διευθυντή της Διευθύνουσας Υπηρεσίας Κατασκευών ... της «....»). Η παραλλαγή της χάραξης βασίζεται, κυρίως,, στην ευθυγράμμιση της συμβατικής χάραξης με την κατάργηση των περισσότερων χωματουργικών (ορύγματα και επιχώματα και ορισμένα εκ των οποίων είναι οπλισμένα) και τεχνικών έργων (τοίχοι αντιστήριξης, τέσσερις γέφυρες και μία σήραγγα) και την κατασκευή δύο σηράγγων (μήκους 475 και 170μ.) και μιας νέας γέφυρας (μήκους 120μ.). Ως άμεσο αποτέλεσμα, μειώνεται το μήκος του έργου στο συγκεκριμένο τμήμα από 2.484μ. σε 2.017μ. (μείωση 19% στο συγκεκριμένο τμήμα και 5,6% στο συνολικό μήκος του έργου). Εξάλλου, με την παραλλαγή της χάραξης από Χ.Θ. 11+420 έως Χ.Θ. 13+904, σύμφωνα με την ως άνω από 27.2.2019 έκθεση εμπειρογνωμοσύνης και την από 2.4.2019 γνωμοδότηση του Καθηγητή ... (σχετικά με το αν είναι επιτρεπτή σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4412/2016 η τροποποίηση της σύμβασης και ειδικότερα η προτεινόμενη παράλλαξη χάραξης από Χ.Θ. 11+420 έως Χ.Θ. 13+904), γίνονται δεκτά τα εξής: α) ελαχιστοποιούνται οι γεωτεχνικοί κίνδυνοι, εξασφαλίζοντας ομαλή εξέλιξη της κατασκευής (χρονικά και οικονομικά) και ασφαλέστερη συμπεριφορά του έργου μακροχρόνια, β) αυξάνεται η οδική ασφάλεια και κυκλοφοριακή εξυπηρέτηση του έργου, γ) επιτυγχάνεται ταχύτητα μελέτης που καλύπτει τη διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας -,Βουλγαρίας, δ) μειώνεται δραστικά η περιβαλλοντική όχληση, ε) μειώνονται οι απαιτήσεις συντήρησης και βελτιώνεται η μακρόχρονη λειτουργικότητα του έργου, στ) μειώνεται το εύρος κατάληψης του έργου, ενώ οι περιορισμένες, σε συγκεκριμένες θέσεις, υπερβάσεις των αδειοδοτημένων και εγκεκριμένων ορίων πραγματοποιούνται κατά κόρον σε δημόσιες εκτάσεις, ζ) υποβοηθιέται το χρονοδιάγραμμα των εργασιών, καθώς η κατασκευή εντός των σηράγγων είναι ανεξάρτητη των καιρικών συνθηκών, θ) το εκτιμώμενο κόστος είναι μόλις κατά 2% μεγαλύτερο από το εκτιμώμενο κόστος της συμβατικής χάραξης, που είχε προσδιοριστεί στο ποσό των 5.669.671,26 ευρώ, θ) με την τροποποίηση δεν εισάγονται όροι που θα επέτρεπαν τη συμμετοχή περισσότερων υποψηφίων - αναδόχων και ι) η ως άνω λύση δεν συνεπάγεται αλλαγή της οικονομικής ισορροπίας υπέρ του αναδόχου, είτε άμεσα με την αύξηση της αμοιβής του, ήτοι του συμβατικού τιμήματος, είτε έμμεσα με τη μείωση των συμβατικών υποχρεώσεων ή μη επιτρεπτή κρατική ενίσχυση. Κατά συνέπεια, οι συμπληρωματικές εργασίες παραλλαγής χάραξης από Χ.Θ. 11+420 έως Χ.Θ. 13+904 συνδέονται άρρηκτα με την αρχική εργολαβία και είναι αναγκαίες για την ολοκλήρωση του τεχνικού της αντικειμένου. Σε κάθε δε περίπτωση, η ως άνω παραλλαγή χάραξης, η οποία προέκυψε λόγω νεών γεωλογικών - γεωτεχνικών συνθηκών δεν συνιστά κατασκευή άλλου έργου (βλ. Ε.Σ. Τμ. Μείζ.-Επτ. Συνθ. 1378/2017, πρβλ. Τμ. Μείζ.-Επτ. Συνθ. 4001/2013, Ε΄ Κλ. 889, 586/2019). Τέλος, η γεωλογική έρευνα και μελέτη, με βάση την οποία προσδιορίστηκε και δημοπρατήθηκε το τεχνικό αντικείμενο του αρχικού έργου, συντάχθηκε με τα δεδομένα του έτους 2015 (βλ. σχετική έκθεση εμπειρογνωμοσύνης των καθηγητών ... και ... υποβληθείσα στις 24.11.2015, με βάση την οποία οριστικοποιήθηκαν οι μελέτες των έργων στην παραπάνω γεωτεχνικά κρίσιμη περιοχή). Επομένως, οι διατμητικές μετακινήσεις πενταπλάσιας ταχύτητας εδαφικής μετακίνησης, που διαπιστώθηκαν από το αποκλισιόμετρο ΔΝ-03 μετά την υπογραφή της σύμβασης - κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ Μαΐου 2018 και Απριλίου 2019 - στην περιοχή του έργου, ανάγονται σε χρόνο μεταγενέστερο των αρχικών ερευνών και μελετών και δεν μπορούσαν να προβλεφθούν. Κατόπιν τούτων, συνεκτιμώμενου του επείγοντος χαρακτήρα για την εκτέλεση των επίμαχων συμπληρωματικών εργασιών και του ότι με την ελεγχόμενη σύμβαση δεν επέρχεται επέκταση του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου της αρχικής σύμβασης, αλλά ολοκλήρωση αυτού, το Κλιμάκιο κρίνει ότι συντρέχουν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη σύναψη της επίμαχης συμπληρωματικής σύμβασης ως προς τις εργασίες παραλλαγής χάραξης από Χ.Θ. 11+420 έως Χ.Θ. 13+904.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1893/2020