ΑΕΠΠ/52/2017
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της διακήρυξης του διαγωνισμού και την επαναπροκήρυξή του χωρίς τους όρους που θεωρεί ότι παραβιάζουν την αρχή της νομιμότητας ως προς την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4053/2012. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Καταγραφή καταναλώσεων, διανομή λογαριασμών, ταυτοποίηση υδρομέτρων και έλεγχος σύνδεσης στο δίκτυο αποχέτευσης για δύο έτη» με προϋπολογισμό 180.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ 24%, όπου το κριτήριο ανάθεσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/635/2019
Με την προδικαστική προσφυγή ζητήθηκε η ακύρωση της Διακήρυξης με αριθμό 1972/18.04.2019, η οποία προκήρυττε ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την υπηρεσία ελέγχων, αφαιρέσεων, σφραγίσεων, αποσφραγίσεων, αλλαγών υδρομέτρων, καταγραφής ενδείξεων υδρομέτρων και διανομής λογαριασμών, με συνολικό προϋπολογισμό 355.831,50€ συν ΦΠΑ. Η προσφυγή επικεντρώθηκε στην Ομάδα Β΄, η οποία αφορούσε τη διανομή λογαριασμών, υποστηρίζοντας ότι οι όροι της Διακήρυξης περιορίζουν παράνομα τη συμμετοχή της προσφεύγουσας και άλλων ταχυδρομικών εταιρειών, καθώς απαιτούν κατοχή γενικής άδειας από την ΕΕΤΤ αντί ειδικής για την ταχυδρομική υπηρεσία. Επίσης, επεσήμαναν ασάφειες ως προς τις ποιοτικές προδιαγραφές της υπηρεσίας και την αδικητική σύνδεση μεταξύ καταγραφής υδρομέτρων και διανομής λογαριασμών, που αποκλείει τους αμιγώς ταχυδρομικούς φορείς.
ΑΕΠΠ/228/2019
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης του ανοικτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού με αντικείμενο την «Αναβάθμιση εγκαταστάσεως επεξεργασίας λυμάτων οικισμών (Προμήθεια Η/Μ εξοπλισμού)», προσβαλλόμενος κυρίως τρεις όρους: α) τον όρο 2.2.6α) που περιορίζει υπέρμετρα τον ανταγωνισμό, β) την ταυτοποίηση των κριτηρίων επιλογής (όρος 2.2.6) με κριτήρια ανάθεσης (όρος 2.3.1 Κ4, Κ6), και γ) την έλλειψη διαστασιολόγησης του εξοπλισμού που θα εγκατασταθεί. Η προσφυγή θεωρεί ότι οι ρυθμίσεις αυτές παραβιάζουν το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο των δημοσίων συμβάσεων, επηρεάζοντας τη διαφάνεια και την ισότιμη συμμετοχή.
ΝΣΚ/246/2012
Χορήγηση άδειας εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων κατηγορίας Α΄ – Απαιτούμενοι τρόποι σύνδεσης των αποθηκευτικών χώρων επιχείρησης – Εφαρμοστέα διάταξη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφαρμοστέα διάταξη για τη διαπίστωση της συνδρομής των τρόπων της σύνδεσης των αποθηκευτικών χώρων επιχείρησης, προκειμένου να της χορηγηθεί άδεια εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων κατηγορίας Α΄, είναι αποκλειστικά το άρθρο 6 παρ.5 περιπτ.β’ του Ν. 3054/2002, το οποίο αφορά στη διαθεσιμότητα των αποθηκευτικών χώρων προς πλήρωσή τους και όχι το άρθρο 6 παρ.6 περιπτ.α’ του αυτού νόμου, το οποίο αφορά στη σύνδεση των αποθηκευτικών χώρων, όπως αναφέρονται στην άδεια εμπορίας, ως προϋπόθεση άσκησής της, από την άποψη του εφοδιασμού και της φόρτωσης προς διανομή. Τα βυτιοφόρα οχήματα, που περιλαμβάνονται στη δεύτερη, όχι όμως στην πρώτη από τις ανωτέρω διατάξεις, δεν εξυπηρετούν την ανάγκη άμεσης, εύκολης, ασφαλούς και οικονομικά συμφέρουσας μεταφοράς καυσίμων για την πλήρωση των δεξαμενών, κατά τους σκοπούς του Ν. 3054/2002, ενόψει αφ’ ενός του ελάχιστου όγκου των αποθηκευτικών χώρων (13.000 κυβικά μέτρα για τις άδειες εμπορίας Α΄) και της υποχρέωσης λειτουργικής αξιοποίησής τους, ώστε να μη μένουν κενοί και αφ’ ετέρου της μέγιστης δυνατότητας μεταφοράς των βυτιοφόρων οχημάτων (40 κυβικά μέτρα πλέον 10 κυβικών μέτρων επί ρυμουλκούμενου οχήματος). (ομοφ.)
ΑΕΠΠ/416/2020
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση-ανάκληση της προσβαλλόμενης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου που αφορά στην έγκριση του 1ου πρακτικού αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών του ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την 'Προμήθεια σωλήνων και ειδικών τεμαχίων ύδρευσης, δικλείδων, χυτοσιδηρών ειδικών τεμαχίων, βανών, εξαρτημάτων δικτύων και αντλιοστασίων, υδρομέτρων και μικροϋλικών ύδρευσης'. Ο διαγωνισμός είχε προϋπολογισμό 300.000 € πλέον ΦΠΑ και αποτελείτο από πέντε ομάδες, με την επίμαχη Ομάδα Γ 'ΧΥΤΟΣΙΔΗΡΕΣ ΒΑΝΕΣ & ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ' να διαθέτει εκτιμώμενη αξία 60.646 € πλέον ΦΠΑ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η καθυστερημένη υποβολή των εγγράφων οφειλόταν αποκλειστικά σε υπαιτιότητα του αναθέτοντα φορέα, ενώ η προσφορά του είχε υποβληθεί εμπρόθεσμα.
ΑΕΠΠ/866/2018
Η Προσφεύγουσα εταιρία ζητεί την ακύρωση επιμέρους όρων της Διακήρυξης με αριθ. 2/2018, οι οποίοι αφορούν την απαίτηση προσκόμισης συγκεκριμένων πιστοποιητικών (ΔΥ8δ/1348 για διακίνηση γεννητριών οξυγόνου και ISO 9001, ISO 13485 για εγκατάσταση/συντήρηση δικτύων ιατρικών αερίων). Ισχυρίζεται ότι αυτοί οι όροι παραβιάζουν το νομικό πλαίσιο και τις αρχές ίσης μεταχείρισης, καθώς η Υπουργική Απόφαση ΔΥ8δ/1348/2004 ρυθμίζει γενικά τη διανομή ιατροτεχνολογικών προϊόντων χωρίς εξειδίκευση. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση συστήματος τροφοδοσίας οξυγόνου με μονάδα παραγωγής για ιατρική χρήση, με προϋπολογισμό 322.580,64 €.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/254/2024
Η απόφαση του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Πράξη 254/2024) κωλύει την υπογραφή σύμβασης με αντικείμενο την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος υδρομέτρων απομακρυσμένης μέτρησης στην Κοζάνη, προϋπολογισμού 5.467.080 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Λόγοι: Αβεβαιότητα χρηματοδότησης, καθώς μόνο δεσμεύτηκε πίστωση 316.200 ευρώ από τον προϋπολογισμό 2023, ενώ η ένταξη σε προγράμματα ΕΣΠΑ λήγει χωρίς εγγύηση. Επίσης, αοριστία στα κριτήρια αξιολόγησης Κ1.2 (επικοινωνιακός εξοπλισμός) και Κ2.3 (εκπαίδευση), που δεν εξειδικεύονται επαρκώς, παραβιάζοντας αρχές διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης, με επιρροή στο τελικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/1717/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία υποβάλει προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της υπ' αριθμ. 667/2021 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στο πλαίσιο ανταγωνιστικής διαδικασίας διαπραγμάτευσης για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των υπηρεσιών της Περιφέρειας. Ο προϋπολογισμός της καθαριότητας ανέρχεται σε 180.000,00€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει μόνο τιμής. Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης επικαλούμενη ότι οι προσφορές των δύο πρώτων σε κατάταξη οικονομικών φορέων είναι μη νόμιμες, καθώς το υπολογιζόμενο εργατικό κόστος υπολείπεται του κατώτερου νόμιμου, η ψηφιακή τους υπογραφή δεν φέρει ασφαλή χρονοσήμανση και το δηλωθέν μηνιαίο κόστος αναλωσίμων είναι ασυνήθιστα χαμηλό.
ΑΕΠΠ/1171/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο οικονομικός φορέας "[...]" ζητά την ακύρωση τηςυπ αρ. πρωτ. 490/18750/23-10-2018 διακήρυξης του Δήμου Θερμαϊκού και των τεχνικών προδιαγραφών αυτής, καθώς και την επαναπροκήρυξή της. Η εν λόγω διακήρυξη αφορά τον ανοικτό, δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου για «Εργασίες καθαρισμού ακτών Δήμου Θερμαϊκού για ένα έτος», με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Ο προϋπολογισθείς δαπάνη της σύμβασης ανέρχεται σε 145.033,00 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι παρεμποδίζεται να συμμετάσχει λόγω των τιθέμενων τεχνικών προδιαγραφών, οι οποίες θεωρεί ότι περιορίζουν τον ανταγωνισμό και ευνοούν συγκεκριμένες επιχειρήσεις.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/457/2024
Η απόφαση του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Πράξη 457/2024) εξετάζει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης προμήθειας για την «Ηλεκτρονική Καταμέτρηση Οικιακών Υδρομέτρων σε υφιστάμενα δίκτυα ύδρευσης της ΔΕΥΑ Κομοτηνής», προϋπολογισμού 7.257.202 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο κρίνει ότι η χρηματοδότηση δεν είναι εξασφαλισμένη, καθώς η αρχική ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 έληξε στις 31.12.2023 και η νέα ενσωμάτωση στο ΠΠ 2021-2027 είναι αβέβαιη και εκκρεμής έγκρισης. Επιπλέον, η βαθμολόγηση της μοναδικής τεχνικής προσφοράς δεν περιλαμβάνει πλήρη και ειδική λεκτική αιτιολόγηση, παραβιάζοντας τις αρχές διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης. Συνεπώς, κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης λόγω αυτών των ουσιωδών πλημμελειών.
ΑΕΠΠ/538/2020
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος της ΕΑΔΗΣΥ (υπ’ αριθμ. …/10.03.2020) για την ανάθεση υπηρεσιών διανομής λογαριασμών κατανάλωσης νερού (CPV …), με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 130.000,00€ πλέον ΦΠΑ και διάρκεια 6 μηνών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διανομή 765.000 τεμαχίων λογαριασμών, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά βάσει τιμής. Η προσφυγή επικαλείται παραβάσεις νομικού πλαισίου, όπως μη χρήση του ηλεκτρονικού συστήματος ΕΣΗΔΗΣ, ασάφεια τεχνικών προδιαγραφών και ανεπίτρεπτη προϋπολογισθείσα τιμή μονάδας (0,1699€/φάκελο), θεωρώντας ότι οι όροι αντιβαίνουν τις αρχές διαφάνειας και ανταγωνισμού.