ΑΕΠΠ/573/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση ορισμένων όρων των Τεχνικών Προδιαγραφών της Πρόσκλησης, η οποία αφορά την επείγουσα προμήθεια έως και 5.000.000 Rapid Tests για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Covid-19. Συγκεκριμένα, προσβάλει όρους που απαιτούν οι δοκιμές να έχουν περάσει συγκεκριμένες αξιολογήσεις από οργανισμούς όπως ο WHO ή η FIND, ή να έχουν δημοσιευτεί σε συγκεκριμένα περιοδικά με κριτές, με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Υποστηρίζει ότι αυτές οι απαιτήσεις είναι υπερβολικές, αντιτίθενται στην Οδηγία 98/79/ΕΟΚ και περιορίζουν τον ανταγωνισμό, καθώς εκτός από τη σήμανση CE απαιτούν πρόσθετες πιστοποιήσεις που θεωρούνται μη αναγκαίες.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/625/2021
Με την προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα εταιρεία «…» επιδιώκει την ακύρωση των προσβαλλόμενων αποφάσεων του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, οι οποίες απορρίπτουν την τεχνική προσφορά της ενώ αποδέχονται την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας «…». Το αντικείμενο της σύμβασης αποτελεί την επείγουσα προμήθεια έως και 5.000.000 Rapid Tests για την αντιμετώπιση του Covid-19, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Η προσφυγή αμφισβητεί τόσο τον αποκλεισμό της προσφεύγουσας λόγω μη συμμόρφωσης με τις τεχνικές προδιαγραφές (συγκεκριμένα την απαίτηση για δημοσιευμένες μελέτες με συγκεκριμένες προϋποθέσεις), όσο και την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, θεωρώντας ότι δεν πληροί τις προδιαγραφές για τα δείγματα (ρινικά/φαρυγγικά κ.λπ.).
ΑΕΠΠ/574/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση δύο αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της καθ' ης εταιρείας, συγκεκριμένα: α) της απόφασης της 14ης Φεβρουαρίου 2021, κατά το μέρος που κρίθηκε παραδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας και ανακηρύχθηκε αυτή προσωρινός ανάδοχος της διαγωνιστικής διαδικασίας, και β) της απόφασης της 16ης Φεβρουαρίου 2021, κατά το μέρος που κρίθηκαν παραδεκτά τα υποβληθέντα δικαιολογητικά κατακύρωσης της παρεμβαίνουσας εταιρείας και ανακηρύχθηκε αυτή οριστικός ανάδοχος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Επείγουσα προμήθεια έως και 5.000.000 Rapid Tests για την κάλυψη αναγκών αντιμετώπισης του κορωνοϊού», με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής. Η διαγωνιστική διαδικασία αναρτήθηκε στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ) την 01.02.2021.
ΑΕΠΠ/1110/2019
Οι προσφεύγουσες εταιρείες αιτούνται την ακύρωση της Απόφασης 6/18.07.2019 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκανε αποδεκτούς τους φακέλους των ανταγωνιστών τους για συγκεκριμένα υποέργα της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για το ακτινοδιαγνωστικό τμήμα του νοσοκομείου, συγκεκριμένα: για το ΥΠΟΕΡΓΟ 3 ζητείται η προμήθεια 2 ακτινολογικών συγκροτημάτων με ανάρτηση οροφής, όπου οι τεχνικές προδιαγραφές απαιτούν γεννήτρια ακτίνων Χ με εύρος 800mA, και για το ΥΠΟΕΡΓΟ 1 ζητείται 1 ψηφιακός μαστογράφος σύγχρονης τεχνολογίας με δυνατότητες αναβάθμισης και συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές όπως ομοιόμορφη συμπίεση και υψηλή ποιότητα εικόνας.
ΕΑΔΗΣΥ/412/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης και των συμβατικών τευχών, συγκεκριμένα των άρθρων 2.2.6 β’, 2.2.8.1, 2.2.9.2 Β2 α’, β’ της διακήρυξης, καθώς και των όρων του άρθρου 10 της Γενικής Συγγραφής Υποχρεώσεων και του άρθρου 5 της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η συντήρηση και επισκευή διάφορων τύπων οχημάτων, με συγκεκριμένες απαιτήσεις για τεχνική ικανότητα και οργάνωση των συνεργείων. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν τον ανταγωνισμό και παραβιάζουν τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της αναλογικότητας, καθώς επιβάλλουν αδικαιολόγητους γεωγραφικούς περιορισμούς και υπερβολικές απαιτήσεις σε σχέση με το αντικείμενο της σύμβασης.
ΕΣ/ΤΜ.6/974/2019
Εργασίες μεταφοράς αποβλήτων...Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι αν και οι εργασίες μεταφοράς των αποβλήτων από εκσκαφές, κατασκευές και κατεδαφίσεις προς τη μονάδα εναλλακτικής διαχείρισής τους ανάγονται στην αρμοδιότητα του Δήμου … και συγκεκριμένα του Τμήματος Καθαριότητας αυτού, δεν υπάρχει δυνατότητα διαχείρισης των αποβλήτων με ίδια μέσα καθώς οι συγκεκριμένες εργασίες απαιτούν ειδικές εγκαταστάσεις με άδεια λειτουργίας, πιστοποίηση κατά ΙSO καθώς και ΑΕΠΟ (άδεια Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων) όπου μπορούν να λάβουν χώρα οι εξειδικευμένες διεργασίες εναλλακτικής διαχείρισης τις οποίες ο Δήμος δεν διαθέτει ενώ παρόλο που του έχει χορηγηθεί άδεια συλλογής και μεταφοράς μη επικίνδυνων αποβλήτων από τα στοιχεία του φακέλου(βλ. σκέψηΙΙΙ) αποδεικνύεται ότι δεν διαθέτει επαρκή αριθμό οχημάτων για τη μεταφορά των ογκωδών απορριμμάτων και των ΑΕΚΚ από τα εργοτάξια προσωρινής αποθήκευσης στις εγκαταστάσεις του αναδόχου. Συνακόλουθα νόμιμα και αιτιολογημένα ο αιτών Δήμος προέβη στη διαδικασία διενέργειας δημοσίου διεθνούς διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου με εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία στη μεταφόρτωση και διάθεση Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών, Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) και Ογκωδών Απορριμμάτων
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/204/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, κρίνεται ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης, καθ’ υπέρβαση των ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου, από τους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων υπαλλήλους, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους 2017, δεν είναι νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον αναπληρωτή Επίτροπο με τον πρώτο λόγο διαφωνίας. Τούτο, καθόσον οι 25308/198/13.2.2017 και 56662/507/4.4.2017 αποφάσεις του Περιφερειάρχη …, περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης, δεν διαλαμβάνουν την απαιτούμενη, κατά τα προεκτεθέντα, πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών) που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση και, συνεπώς, δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Αντ’ αυτού, στις εν λόγω αποφάσεις γίνεται μία γενική και αόριστη επίκληση έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών κατά τη λειτουργία του Γραφείου Αντιπεριφερειάρχη, που προκύπτουν καθημερινά λόγω συσκέψεων με φορείς του νομού ή συναντήσεων με πολίτες και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες, καθιστώντας αναγκαία την έγκριση της υπερωριακής αυτής απασχόλησης των υπαλλήλων, χωρίς, ωστόσο, να εξειδικεύονται οι ειδικοί λόγοι και οι συγκεκριμένες περιστάσεις που επιβάλλουν τη χρονικώς αποκλίνουσα απασχόληση του προσωπικού προς διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας αυτής.(...)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και για το λόγο αυτό τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/22/2020
Καταβολή αποζημίωσης για απογευματινή υπερωριακλη απασχόληση...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε κρίνεται ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση των ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου από τους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους του Τμήματος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, για το χρονικό διάστημα από το μήνα Φεβρουάριο έως και τον μήνα Ιούνιο του έτους 2019, δεν είναι νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την αναπληρώτρια Επίτροπο με τον πρώτο λόγο διαφωνίας. Τούτο διότι η 33244/14.12.2018 απόφαση του Δημάρχου .. περί καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης δεν διαλαμβάνει την απαιτούμενη, κατά τα προεκτεθέντα, πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών), που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση, σε αντιστοίχιση προς τις ώρες που πράγματι θα απαιτηθούν για τη διεκπεραίωσή τους, προκειμένου να καθίσταται εφικτός ο προγραμματισμός της λειτουργίας των υπηρεσιών υπό όρους διαφάνειας, τόσο για την προστασία των υπαλλήλων από τυχόν υπερβάσεις στο ωράριο εργασίας τους, όσο και για την τήρηση των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης κατά τη διάθεση των πρόσθετων δημοσίων πόρων, που συνεπάγεται η απασχόληση του προσωπικού πέραν του τακτικού του ωραρίου. Εξάλλου, και στην προηγηθείσα της ανωτέρω απόφασης καθιέρωσης της υπερωριακής εργασίας εισήγηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών, περιγράφονται συνήθη καθήκοντα του προσωπικού του Τμήματος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, όπως προκύπτουν από τον Ο.Ε.Υ. του Δήμου ... (βλ. την 9387/25.10.2011 απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..., Β΄ 2593, όπως ισχύει), χωρίς να εξειδικεύονται οι ειδικοί λόγοι και οι συγκεκριμένες περιστάσεις που επιβάλλουν την χρονικώς αποκλίνουσα απασχόληση του προσωπικού προς διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας αυτής. Περαιτέρω, και στις σχετικές αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων ανά μήνα γίνεται γενική και αόριστη αναφορά στις υπηρεσιακές ανάγκες του Τμήματος που αφορούν στις διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού ορισμένου χρόνου, χωρίς προσδιορισμό του όγκου των συσσωρευθεισών αναγκών και χωρίς να γίνεται επίκληση συγκεκριμένων επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών που κατέστησαν αδύνατο τον χρονικό προγραμματισμό και την εκτέλεση των σχετικών εργασιών από τους υπηρετούντες υπαλλήλους στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωραρίου τους. Αντιθέτως, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος ο δεύτερος λόγος διαφωνίας της αναπληρώτριας Επιτρόπου, δεδομένου ότι οι 9534/6.3.2019 και 11680/30.3.2019 αποφάσεις συγκρότησης συνεργείου για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο του 2019 αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «Διαύγεια» σε χρόνο προγενέστερο της υλοποίησης των υπερωριών των αντίστοιχων ως άνω μηνών και συγκεκριμένα στις 6.5.2019 και 30.5.2019 αντίστοιχα. Οι δε μεταγενεστέρως της υλοποίησης των εν λόγω υπερωριών αναρτηθείσες στο πρόγραμμα «Διαύγεια», ήτοι στις 9.7.2019 και 8.7.2019 αντίστοιχα, αποφάσεις συγκρότησης συνεργείου για τους μήνες αυτούς αφορούν σε ορθή επανάληψη των αρχικών αποφάσεων συγκρότησης συνεργείου, λόγω σφάλματος στην ημερομηνία έκδοσης αυτών.