ΑΕΠΠ/574/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση ή τροποποίηση του άρθρου 2.2.5 (Οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια) και του άρθρου 2.2.6 (Τεχνική και επαγγελματική ικανότητα) σε συνδυασμό με το άρθρο 1.1 (Οχήματα μεταφόρτωσης και μεταφοράς) της μελέτης 47/2017. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την υπηρεσία «Μεταφόρτωση και μεταφορά των αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) και των ανακυκλώσιμων υλικών (υλικών συσκευασίας) του Δήμου Σιθωνίας» για χρονική διάρκεια δύο ετών με δικαίωμα προαίρεσης ενός έτους. Οι προσφεύγουσες θεωρούν ότι οι συγκεκριμένοι όροι περιορίζουν τον ανταγωνισμό, ευνοούν συγκεκριμένο οικονομικό φορέα και δεν είναι αναγκαίοι για την εκτέλεση της σύμβασης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/789/2020
Οι προσφεύγουσες (δύο εταιρείες) αίτησαν την ακύρωση της απόφασης 155/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου *****, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό αποσφράγισης προσφορών για τη σύμβαση 'Μεταφορά ανακυκλώσιμων υλικών σε συνεργαζόμενο ΚΔΑΥ του συστήματος ΕΕΑΑ'. Η πρώτη προσφεύγουσα επικαλέστηκε έλλειψη υπογραφής στην ηλεκτρονική τεχνική προσφορά της άλλης εταιρείας κατά παράβαση της νομοθεσίας, ενώ η δεύτερη προσφεύγουσα επέκρινε τον προσδιορισμό των οχημάτων χωρίς αριθμούς κυκλοφορίας και ιδιοκτησίας, υποστηρίζοντας ότι η αξιολόγηση δεν πληρούσε τα κριτήρια της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης περιελάμβανε μεταφορά ανακυκλώσιμων υλικών με ειδικά οχήματα hook lift και containers για την περιοχή ***** και *****, με προϋπολογισμό 145.158,75€ (συμπλ. ΦΠΑ). Η ΕΑΔΗΣΥ έκρινε θεμιτή μόνο την πρώτη προσφυγή, ακυρώνοντας την απόφαση για τη προσφορά της δεύτερης εταιρείας.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/147/2019
Προγραμματική Σύμβαση:Όπως έχει ήδη κριθεί με τις 275/2018 και 263/2018 Πράξεις του Κλιμακίου, ο υπολογισμός του τέλους διαχείρισης αποβλήτων συσκευασίας των Δήμων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, βάσει της από Νοέμβριο 2017, πλήρως και επαρκώς εμπεριστατωμένης μελέτης της «…..», είναι νόμιμος. Σε κάθε περίπτωση η «διαχείριση των αποβλήτων συσκευασίας» δεν περιλαμβάνει αποκλειστικά την «επίβλεψη» του συστήματος, ώστε να αφορά μόνο στο διοικητικό κόστος αυτού, αλλά στην έννοια της διαχείρισης εμπίπτει και η «λειτουργία» των Μ.Ε.Λ. και Κ.Δ.Α.Υ., καλύπτοντας ως εκ τούτου και το λειτουργικό κόστος αυτών. Περαιτέρω, με τη 248/2017 Πράξη του Κλιμακίου είχε κριθεί αντίθετη στην αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, η διάφορη περίπτωση του υπολογισμού του τέλους διαχείρισης αποκλειστικά βάσει του συνόλου των Α.Σ.Α.. Ο δε προκείμενος υπολογισμός του τέλους διαχείρισης αποκλειστικά πλέον βάσει της εκτιμώμενης ποσότητας ανακυκλώσιμων υλικών, που έγινε από την προαναφερθείσα μελέτη σε συμμόρφωση με την ως άνω Πράξη, είναι πρόσφορος και δεν αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας (ΚΠΕΔ VIIΤμ. 263/2018). Τέλος, η ζύγιση των ανακυκλώσιμων αποβλήτων συσκευασίας προβλέπεται κατά το χρόνο εκτέλεσης της σύμβασης, προκειμένου να πιστοποιηθεί η εκτέλεση των εργασιών από την Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της Σύμβασης (άρθρο 4 αυτής), με την αποκομιδή των αποβλήτων (ζύγιση των απορριμματοφόρων κατά την εισαγωγή τους στους Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, μηνιαία καταγραφή και παρακολούθηση της μεταφόρτωσης και μεταφοράς αποβλήτων συσκευασίας από τους Δήμους της Περιφέρειας στα Κ.Δ.Α.Υ.), κατά συνέπεια δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί στο πρότερο στάδιο της σύναψης της σύμβασης, οπότε λαμβάνει χώρα απλώς εκτίμηση των ποσοτήτων ανακυκλώσιμων υλικών.
ΑΕΠΠ/1040/2019
Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (αριθμ. 5935/09.07.2019 και 6126/12.07.2019) οι οποίες εκδόθηκαν στο πλαίσιο της Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος (αριθμ. 4373/24.05.2019). Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Παραχώρηση υπηρεσιών λειτουργίας και διαχείρισης χώρων εστίασης και αναψυχής (αναψυκτήριο και εστιατόριο) του Μουσείου». Οι προσφεύγουσες θεωρούν ότι οι προσβαλλόμενες αποφάσεις υποβαθμίζουν τη νομιμότητα της διαδικασίας και παραβιάζουν όρους της πρόσκλησης, ζητώντας την δέουσα εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του νόμου.
ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/77949/1247/2023
Υπολογισμός ανά Ο.Τ.Α. α’ βαθμού των ποσοτήτων των αποβλήτων συσκευασιών και λοιπών ανακτώμενων υλικών καθώς και των προσμίξεων, στο ρεύμα των εισερχομένων αποβλήτων στα Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ)
ΑΕΠΠ/541/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγουσες ενώσεις εταιρειών επιδιώκουν την ακύρωση της υπ' αριθμ. 1498(ε)/06.03.2019 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στο πλαίσιο της Διακήρυξης RFP-318/2017, της οποίας αντικείμενο ήταν οι «Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου Έργων Μετρό Αθήνας». Οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση της απόφασης κατά το μέρος που απέρριψε τις δικές τους προσφορές και έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας ένωσης εταιρειών, την οποία θεωρούν ότι παραβίασε διατάξεις της Διακήρυξης και έπρεπε να είχε απορριφθεί.
88422/2021
2Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» : «Προμήθεια απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών» ΑΔΑ:Ω3ΟΞ46ΜΤΛ6-ΑΒ4
ΑΕΠΠ/502/2020
Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης που αφορά την ανάδειξη της εταιρίας «…………………» ως προσωρινής αναδόχου για τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων και χώρων του Πανεπιστημίου, ισχυριζόμενες ότι η προσφέρουσα δεν συμπεριέλαβε στην οικονομική της προσφορά το προβλεπόμενο ποσοστό παρακράτησης φόρου εισοδήματος 8%. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών φύλαξης για 24 μήνες στις Πανεπιστημιουπόλεις του ΠΑΕΠΘ, με προϋπολογισμένη αξία 1.045.161,29€ (χωρίς ΦΠΑ). Οι προσφεύγουσες θεωρούν ότι η παραλειπόμενη φορολογική επιβάρυνση παραβιάζει τους όρους της διακήρυξης και τις νομοθετικές διατάξεις, θέτοντας θέμα ισότητας και διαφάνειας στη διαδικασία.
ΑΕΠΠ/284/2020
Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (1/14.01.2020), η οποία απέρριψε τις τεχνικές προσφορές τους και έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ενός κλιβάνου αποστείρωσης 8STU με ενσωματωμένη ατμογεννήτρια/δίκτυο ατμού για τις ανάγκες νοσοκομειακής μονάδας, με προϋπολογισμένη αξία 90.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ειδικότερα, οι προσφεύγουσες θεωρούν τον αποκλεισμό τους άδικο και αντισυνταγματικό, καθώς υπέδειξαν ότι πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ενώ η αναθέτουσα αρχή δεν εφάρμοσε σωστά τις διατάξεις περί διευκρινίσεων κατά τον αποκλεισμό.
ΕΑΔΗΣΥ/1824/2023
Οι προσφεύγουσες (τρεις διαφορετικοί οικονομικοί φορείς) αιτούνται την ακύρωση της απόφασης μερικής ματαίωσης του δημοσίου διαγωνισμού με τίτλο «Προμήθεια … για τις ανάγκες του …», εκτιμώμενης αξίας … € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε συγκεκριμένα είδη που είχαν προηγουμένως κατακυρωθεί στους προσφεύγοντες. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι η απόφαση ματαίωσης είναι μη νόμιμη και αναιτιολόγητη, καθώς δεν τηρήθηκε η διαδικασία του άρθρου 73 παρ. 7 και 8 του ν. 4412/2016, που προβλέπει αξιολόγηση επανορθωτικών μέτρων πριν από τον αποκλεισμό. Επίσης, θεωρούν ότι υφίσταται δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη λόγω της ματαίωσης.
ΕΑΔΗΣΥ/1194/2023
Σύμφωνα με την απόφαση 1194/2023, οι προσφεύγουσες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης 488/12.05.2023 της οικονομικής επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε το πρακτικό Νο 1 της επιτροπής διενέργειας του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με τίτλο «…», εκτιμώμενης αξίας 22.016.129,03€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργα ανακαίνισης οδικής υποδομής, συμπεριλαμβανομένων εργασιών ασφάλτου, ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, σήμανσης, κατασκευής πεζοδρομίων και άλλων συναφών έργων (κωδικός CPV: …). Οι προσφεύγουσες θεωρούν ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τη νομοθεσία αποδεχόμενη μη νόμιμες προσφορές, ιδίως γιατί δεν δηλώθηκαν υπεργολάβοι και λόγω ζημιογόνου χαρακτήρα των υποβληθέντων τιμολογίων.