×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΑΔΗΣΥ/1824/2023

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Οι προσφεύγουσες (τρεις διαφορετικοί οικονομικοί φορείς) αιτούνται την ακύρωση της απόφασης μερικής ματαίωσης του δημοσίου διαγωνισμού με τίτλο «Προμήθεια … για τις ανάγκες του …», εκτιμώμενης αξίας … € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε συγκεκριμένα είδη που είχαν προηγουμένως κατακυρωθεί στους προσφεύγοντες. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι η απόφαση ματαίωσης είναι μη νόμιμη και αναιτιολόγητη, καθώς δεν τηρήθηκε η διαδικασία του άρθρου 73 παρ. 7 και 8 του ν. 4412/2016, που προβλέπει αξιολόγηση επανορθωτικών μέτρων πριν από τον αποκλεισμό. Επίσης, θεωρούν ότι υφίσταται δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη λόγω της ματαίωσης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΑΔΗΣΥ/1826/2023

Οι προσφεύγουσες αιτούνται την ακύρωση της υπ’ αριθμ. ... απόφασης μερικής ματαίωσης του διαγωνισμού, σύμφωνα με το άρθρο 106 παρ. 3 του ν. 4412/2016, η οποία αφορά στον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο «Προμήθεια ... για τις ανάγκες του ...», εκτιμώμενης αξίας ... € (πλέον ΦΠΑ 24%). Υποστηρίζουν ότι η απόφαση είναι αναιτιολόγητη και μη νόμιμη, καθώς δεν τηρήθηκε η διαδικασία του άρθρου 73 παρ. 7 και 8 του ν. 4412/2016 περί αξιολόγησης των επανορθωτικών μέτρων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια συγκεκριμένων αγαθών ή υπηρεσιών για τις ανάγκες του φορέα ανάθεσης, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής.


ΕΑΔΗΣΥ/1825/2023

Οι προσφεύγουσες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης μερικής ματαίωσης του δημοσίου διαγωνισμού με τίτλο «Προμήθεια … για τις ανάγκες του …», εκτιμώμενης αξίας … € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%), ο οποίος διεξήχθη με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Η προσβαλλόμενη απόφαση αφορά τη ματαίωση του διαγωνισμού ως προς τρεις συγκεκριμένες εταιρείες, μεταξύ των οποίων και οι προσφεύγουσες, λόγω σφαλμάτων στον έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής τους, χωρίς να έχει προηγηθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 73 του ν. 4412/2016 διαδικασία αξιολόγησης των επανορθωτικών μέτρων τους.


ΑΕΠΠ/1381/2020

Οι προσφεύγοντες (τρεις διαφορετικοί οικονομικοί φορείς) ζητούν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε τις προσφορές τους για συγκεκριμένα τμήματα της σύμβασης με αντικείμενο τη 'Μεταφορά μαθητών των δημόσιων σχολείων'. Ειδικότερα, ο πρώτος προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση για το Τμήμα 17, ο δεύτερος για τα Τμήματα 6, 10 και 15 και ο τρίτος για τα Τμήματα 5 και 9. Οι προσφυγές στηρίζονται στο ότι η απόρριψη βασίστηκε στην έλλειψη υπεύθυνης δήλωσης σχετικά με τον χρόνο ισχύος των προσφορών, κάτι που θεωρούν επουσιώδες, καθώς υποστηρίζουν ότι οι προσφορές τους περιέχουν σχετικές πληροφορίες. Η συνολική αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 2.910.747,48 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/646/2019

Οι προσφυγόμενες οικονομικοί φορείς ασκούν προδικαστικές προσφυγές ζητώντας την ακύρωση της απόφασης που έκρινε απαράδεκτες τις προσφορές τους και τις αποκλείσε από τον διαγωνισμό για την ανάθεση της υπηρεσίας «Συντήρηση και αποκατάσταση των τοιχογραφιών του Ιερού Ναού Αγίας Μαρίνας». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες συντήρησης τοιχογραφιών με προϋπολογισμό 563.155,00€ άνευ ΦΠΑ. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι η απόφαση παραβιάζει αρχές διαφάνειας, ισότητας και προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθώς θεωρούν ότι η μη συμπλήρωση ορισμένων στοιχείων στο ΕΕΕΣ δεν δικαιολογεί τον αποκλεισμό τους, ειδικά όταν τα στοιχεία αυτά υπήρχαν σε άλλα έγγραφα της προσφοράς τους.


ΑΕΠΠ/641/2019

Οι προσφεύγουσες εταιρείες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου που απορρίπτει τις τεχνικές τους προσφορές για την προμήθεια και εγκατάσταση δύο κλιβάνων αποστείρωσης ατμού τουλάχιστον 500 λίτρων έκαστος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια εξοπλισμού για τις ανάγκες του νοσοκομείου με προϋπολογισμό 117.419,35€ πλέον ΦΠΑ και κριτήριο κατακύρωσης τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι οι απορριφθείσες προσφορές τους πληρούν τους όρους της διακήρυξης και ότι η απόφαση του Δ.Σ. του νοσοκομείου είναι αναιτιολόγητη, παραβιάζοντας τις αρχές διαφάνειας και αμεροληψίας.


ΑΕΠΠ/488/2021

Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμ. πρωτ. οικ. 551/08-01-2021, η οποία αφορά την αποδοχή πρακτικών επιτροπής και την απόρριψη προσφορών στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για υπηρεσίες καθαρισμού στο Τμήμα Α΄ με προϋπολογισμένη δαπάνη 163.064,52 € χωρίς ΦΠΑ. Ειδικότερα, αμφισβητούν την απόφαση της αναθέτουσας αρχής σχετικά με την αποδοχή προσφορών και την ανακήρυξη προσωρινής αναδόχου, καθώς θεωρούν ότι παραβιάζονται οι αρχές διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν ότι δεν τηρήθηκαν οι διατάξεις του νόμου και της διακήρυξης ως προς τον υπολογισμό των κρατήσεων και του φόρου εισοδήματος στις προσφορές. Ως αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαρισμού σε πέντε συνεχείς εργάσιμες ημέρες εβδομαδιαίως (Δευτέρα έως Παρασκευή).


ΣτΕ/418/2008/ΕΑ

.Διαγωνισμός εκπόνησης μελέτης. Αίτηση αναστολής εκτελέσεως κατά της πράξης αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών. 6. Επειδή, με την οικεία αίτηση ακυρώσεως η αιτούσα προβάλλει ότι, κατά την έννοια του ανωτέρω άρθρου 20.β της διακήρυξης, η μειωμένη εμπειρία των επιστημόνων που αναφέρονται στη διάταξη αυτή αποτελεί λόγο αποκλεισμού διαγωνιζομένου από την περαιτέρω διαδικασία, ότι η εκτεθείσα στην προηγούμενη σκέψη κρίση της προσβαλλόμενης αποφάσεως είναι μη νόμιμη και ότι, συνεπώς, η παρεμβαίνουσα θα έπρεπε να είχε αποκλεισθεί από την περαιτέρω διαδικασία. Ο λόγος όμως αυτός ακυρώσεως δεν μπορεί να θεωρηθεί βάσιμος, και μάλιστα προδήλως. Τούτο διότι, ευλόγως μπορεί να υποστηριχθεί, ως προς την έννοια των ανωτέρω διατάξεων της διακήρυξης, η άποψη, σύμφωνα με την οποία οι διαγωνιζόμενοι πρέπει, επί ποινή αποκλεισμού, να δηλώσουν ότι θα συνεργασθούν με επιστήμονες των δύο αυτών ειδικοτήτων, η ειδική εμπειρία των οποίων αξιολογείται, ως προς την επάρκειά της, στα πλαίσια του 2ου κριτηρίου αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών και ειδικότερα στα πλαίσια της αξιολόγησης της ομάδας μελέτης, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 22.1.2 της διακήρυξης. Εξάλλου, και οι λοιποί λόγοι ακυρώσεως, σύμφωνα με τους οποίους η προσφορά της παρεμβαίνουσας έπρεπε να λάβει μικρότερη βαθμολογία, η δε προσφορά της αιτούσας μεγαλύτερη, δεν μπορούν να θεωρηθούν ως προδήλως βάσιμοι. Ενόψει αυτών, ο ήδη προβαλλόμενος λόγος, σύμφωνα με τον οποίον η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή λόγω προδήλου βασιμότητας της αιτήσεως ακυρώσεως, είναι αβάσιμος και απορριπτέος. 7. Επειδή, τέλος, η αιτούσα σύμπραξη προβάλλει ότι, αν το αποτέλεσμα του διαγωνισμού δεν κατακυρωθεί στην ίδια, θα υποστεί ανεπανόρθωτη, άλλως δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη. Ο ισχυρισμός όμως αυτός είναι απορριπτέος, αφενός μεν διότι επιχείρηση που συμμετέχει σε δημόσιους διαγωνισμούς αναλαμβάνει, από τη φύση της δραστηριότητάς της, τον κίνδυνο να αποκλεισθεί ή να μην της ανατεθεί το έργο, αφετέρου δε διότι η βλάβη αυτή, ως οικονομική, είναι, κατ` αρχήν, επανορθώσιμη (βλ. Ε.Α. 148/2008 κ.ά.). Δ ι ά τ α ύ τ α Απορρίπτει την αίτηση.


ΕΣ/ΤΜ.1/168/2016

ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:ζητείται παραδεκτώς η αναστολή εκτέλεσης της ... απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος της αιτούσας δημοσιονομική διόρθωση ποσού 97.249,01 ευρώ, πλέον των νόμιμων τόκων, που φέρεται ότι έλαβε παρανόμως από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους, στο πλαίσιο χρηματοδότησης του Υποέργου «Εξατομικευμένη παροχή υπηρεσιών από τη Μονάδα Αντιμετώπισης Προβλημάτων νόσου Alzheimer “…”», της πράξης «Εξατομικευμένη παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας από το φορέα “…” στις Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού».(...)Περαιτέρω, προβάλλει ότι η άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφασης θα προκαλέσει σε αυτό ανεπανόρθωτη οικονομική βλάβη, δεδομένου ότι 1) συνιστά κοινωφελές, μη κερδοσκοπικό, σωματείο, το οποίο παρέχει υπηρεσίες αφιλοκερδώς χωρίς οικονομική επιβάρυνση των ασθενών ή των συγγενών τους, απασχολώντας τόσο εθελοντές όσο και αμειβόμενο επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό, 2) οι οικονομικοί του πόροι προέρχονται κατά 95% από επιχορήγηση που λαμβάνεται σε ανταποδοτική βάση από το Υπουργείο Υγείας και το ΕΣΠΑ (Εταιρικό Σύμφωνο για το  Πλαίσιο Ανάπτυξης), χωρίς να υφίστανται άλλες αξιόλογες πηγές εσόδων για την εξυπηρέτηση των σκοπών του, ούτε και σχηματισθέν αποθεματικό ή άλλα περιουσιακά στοιχεία, πέραν των αναγκαίων για την άσκηση της δραστηριότητάς του, ενώ 3) οι χρηματοδοτήσεις που λαμβάνει για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών του, έχουν καθυστερήσει λόγω της γενικότερης δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, με αποτέλεσμα οι οφειλές του να έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.(...)Με τα δεδομένα αυτά και λαμβανομένου υπόψη του ύψους του καταλογισθέντος σε βάρος του αιτούντος σωματείου ποσού, πιθανολογείται ότι η άμεση καταβολή του θα προκαλέσει σ’ αυτό δυσχερώς επανορθώσιμη οικονομική βλάβη και, ως εκ τούτου, συντρέχει ειδικός λόγος χορήγησης της αιτούμενης αναστολής.Δέχεται την αίτηση του σωματείου με την επωνυμία «…».