ΑΕΠΠ/590/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα κοινοπραξία επιδιώκει μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση ή τροποποίηση της υπ’ αριθ. 54/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος της σύμβασης ο οικονομικός φορέας «………………..». Παράλληλα, αιτείται να ανακηρυχθεί η ίδια ως οριστική ανάδοχος της σύμβασης «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ», η οποία αφορά σε έργο προϋπολογισμένης αξίας 190.807,49 € και διάρκειας 12 μηνών. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η βελτίωση παιδικών χώρων, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Η προσφυγή υποστηρίζει ότι ο αναδειχθείς ανάδοχος δεν προσκόμισε απαραίτητα δικαιολογητικά, όπως υπεύθυνη δήλωση για εγκληματικές πράξεις, ένορκη βεβαίωση, βεβαίωση μη αναστολής δραστηριοτήτων και βεβαίωση ανεκτέλεστου υπολοίπου οικονομικών συμβάσεων, τα οποία αποτελούσαν αναγκαία προϋπόθεση συμμετοχής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/493/2019
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης 476/2019 της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία ανακηρύχθηκε ως οριστικός ανάδοχος η εργοληπτική επιχείρηση. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΠΡΟΣ ΛΙΜΝΗ» σε συγκεκριμένη τοποθεσία, με εκτιμώμενη αξία 306.451,62 Ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή θεμελιώνεται στον ισχυρισμό ότι ο ανάδοχος υπέβαλε ένορκη βεβαίωση που δεν πληροί τις νόμιμες απαιτήσεις, καθώς αφορά μελλοντικό χρονικό διάστημα και όχι το παρελθόν.
ΑΕΠΠ/840/2018
Η προσφεύγουσα επιχείρηση ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης της Επιτροπής του Δήμου Περάματος, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά και ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο στον διαγωνισμό για την «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ ΔΗΜΟΥ». Ζητεί την ακύρωση της απόφασης σε ό,τι αφορά την αποδοχή της τεχνικής προσφοράς και την ανάδειξη της συμμετέχουσας εταιρίας, ισχυριζόμενη ότι υπάρχουν πλημμέλειες στα υποβληθέντα δικαιολογητικά, όπως η έλλειψη πιστοποιητικών συμμόρφωσης με τα πρότυπα ασφάλειας και ασυνέπεια στις τεχνικές προδιαγραφές. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών αναπλάσεως παιδικών χαρών με εκτιμώμενη δαπάνη 417.867,70€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/348/2022
Ο προσφεύγων ζητά τη διαγραφή των τεχνικών προδιαγραφών που ορίζονται στις παραγράφους β, γ, ε και ζ του κεφαλαίου «Αναλυτικές Τεχνικές Προδιαγραφές Προμήθειας» της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ». Ο προσφεύγων θεωρεί ότι οι διατυπωμένες απαιτήσεις, όπως η αρχική πιστοποίηση των προϊόντων, τα πρότυπα ISO και άλλα έγγραφα, έχουν φωτογραφικό χαρακτήρα και περιορίζουν τον ανταγωνισμό, καθιστώντας δυσχερή ή αδύνατη τη συμμετοχή του.
ΑΕΠΠ/1742/2020
Οι προσφεύγουσες εταιρείες με τις προδικαστικές προσφυγές τους αίτησαν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του ... με αριθμό 520/10.11.2020, η οποία αφορούσε τον διαγωνισμό για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ ΤΟΥ ...». Συγκεκριμένα, η πρώτη προσφεύγουσα εταιρεία επεδίωκε την ακύρωση της απόφασης ως προς την αποδοχή της προσφοράς της προσωρινής αναδόχου, ενώ η δεύτερη προσφεύγουσα εταιρεία ζητούσε την ακύρωση της απόφασης ως προς τον αποκλεισμό της από τη συνέχεια του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για την αναβάθμιση παιδικών χαρών, με συνολική εκτιμώμενη αξία 219.300,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, στο πλαίσιο του προγράμματος «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ».
ΑΕΠΠ/302/2019
Η προσφεύγουσα ζητάει μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση της Απόφασης υπ’ αριθμ. 19/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία έκανε δεκτή την τεχνική προσφορά της εταιρείας «...», καθώς και την απόρριψη της τεχνικής προσφοράς αυτής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ, ΣΥΝΘΕΤΙΚΩΝ & ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΔΑΠΕΔΩΝ», με συνολικό προϋπολογισμό 99.390,00 € χωρίς ΦΠΑ, διαιρούμενο σε τρεις ομάδες: εξοπλισμός παιδικής χαράς, δάπεδα ασφαλείας και διακοσμητικός συνθετικός χλοοτάπητας. Η προσφυγή εστιάζει στην Ομάδα 2 (δαπέδα ασφαλείας), ισχυριζόμενη ότι η τεχνική προσφορά της αντιπάλου εταιρείας δεν πληροί τις προδιαγραφές της διακήρυξης, ειδικά ως προς τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης με τα πρότυπα ασφαλείας ΕΛΟΤ ΕΝ 1176-1, ΕΛΟΤ ΕΝ 1177 και ΕΝ 71-3.
ΑΕΠΠ/695/2019
Ο προσφεύγων, με την προδικαστική προσφυγή, ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με την οποία αποκλείστηκε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ», με εκτιμώμενη αξία 188.832,95 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο αποκλεισμός του έγινε με την αιτιολογία ότι δεν προσκόμισε Τεχνικές Προδιαγραφές για τα άρθρα 18 έως 22 της μελέτης, παρά την απαίτηση της διακήρυξης. Ο προσφεύγων αντιτείνει ότι η διακήρυξη δεν προέβλεπε ρητά την υποβολή Τεχνικών Προδιαγραφών για αυτά τα άρθρα και ότι συμμορφώθηκε με όλες τις απαιτήσεις, υποβάλλοντας πιστοποιήσεις σύμφωνα με τα πρότυπα EN και ISO.
ΑΕΠΠ/1741/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγουσες εταιρείες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου που αφορά τον διαγωνισμό για την 'ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ'. Οι προσφεύγουσες ισχυρίζονται ότι η απόφαση έγινε αποδεκτή μετά από μη νόμιμη αξιολόγηση των προσφορών, καθώς οι τεχνικές προδιαγραφές και τα πιστοποιητικά ποιότητας των προσφερομένων ειδών δεν πληρούσαν τους όρους της διακήρυξης. Ειδικότερα, επικεντρώνονται σε θέματα όπως το κρίσιμο ύψος πτώσης των οργάνων παιδικής χαράς, η ύπαρξη στέγης σε συγκεκριμένα όργανα και ο αριθμός χρηστών, τα οποία θεωρούν ότι ήταν εκτός των προβλεπόμενων προδιαγραφών.
ΑΕΠΠ/454/2021
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης υπ' αριθμ. πρωτ. ... για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ...». Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια και εγκατάσταση νέου πιστοποιημένου εξοπλισμού σε κοινόχρηστους χώρους υφιστάμενων ή νέων παιδικών χαρών, με στόχο την πλήρη πιστοποίηση και εξασφάλιση του σήματος καταλληλότητάς τους. Η προσφεύγουσα διαμαρτύρεται ότι οι όροι της διακήρυξης αποκλείουν παράνομα εργοληπτικές επιχειρήσεις εγγεγραμμένες στο ΜΕΕΠ στην κατηγορία έργων πρασίνου (όπως η ίδια), επιβάλλοντας συμμετοχή μόνο μέσω εγγραφής στην κατηγορία οικοδομικών έργων, παρότι σημαντικό τμήμα του έργου (π.χ. κατασκευές εξοπλισμού παιδικών χαρών) ανήκουν νομοθετικά στην κατηγορία πρασίνου.
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ/4/2017
Προμήθειες. ζητείται η αναθεώρηση της 2391/2016 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, απορριπτικής των αιτήσεων ανάκλησης που ασκήθηκαν από την ήδη αιτούσα, καθώς και την αντισυμβαλλόμενη αυτής στην επίμαχη σύμβαση και ήδη παρεμβαίνουσα εταιρεία με τον διακριτικό τίτλο «....», κατά της 156/2016 πράξης του ΣΤ' Κλιμακίου...Με την προσβαλλόμενη απόφαση κρίθηκε ότι η συνοδεύουσα τη Νο 135/21.10.2007 σύμβαση ένορκη βεβαίωση του εκπροσώπου της …δεν πληροί τις απαιτήσεις της Διακήρυξης, καθόσον η δυνατότητα υποκατάστασης εγγράφων από υπεύθυνη δήλωση ή ένορκη βεβαίωση αφορά στην διοικητική λειτουργία κάθε Κράτους και την υποκατάσταση συγκεκριμένων δικαιολογητικών που τυχόν δεν εκδίδονται σε αυτό και δεν καλύπτει την εξολοκλήρου απόδειξη της τεχνικής ικανότητας της δανείζουσας εμπειρία εταιρείας, η οποία, άλλωστε, μπορούσε να διαπιστωθεί με την υποβολή πιστοποιητικών καλής εκτέλεσης για την έτερη επικαλούμενη από την εταιρεία σύμβαση που εκτελέστηκε στο Μαρόκο.(..)Με βάση τα προεκτεθέντα, η αναπλήρωση του πιστοποιητικού καλής εκτέλεσης της σύμβασης με ένορκη βεβαίωση ή υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 13.4 της Διακήρυξης είναι δυνατή, όπως σαφώς ορίζεται σ’ αυτή, όχι μόνο για λόγους που ανάγονται στη νομική αδυναμία έκδοσης του εν λόγω πιστοποιητικού, αλλά και σε περίπτωση συνδρομής λόγου ανωτέρας βίας που καθιστά αδύνατη την προσκομιδή του προβλεπόμενου από τη Διακήρυξη δικαιολογητικού και ισοδυναμεί με μη δυνατότητα έκδοσής του.(..)Κατά συνέπεια, η προσκομισθείσα ένορκη βεβαίωση του εκπροσώπου της εταιρείας ... συνιστά νόμιμο δικαιολογητικό, το οποίο υποκαθιστά τη μη δυνάμενη να προσκομισθεί βεβαίωση καλής εκτέλεσης της Υπηρεσίας Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως της Δαμασκού. Πέραν δε τούτου, από τα κατατεθέντα από την παρεμβαίνουσα στη διαγωνιστική διαδικασία δικαιολογητικά, αλλά και τα τεθέντα ενώπιον του παρόντος Τμήματος ως άνω πρόσθετα στοιχεία δεν καταλείπεται αμφιβολία ότι η εταιρεία ... πληροί την απαίτηση εμπειρίας του άρθρου 13.2.2.1 (β) της Διακήρυξης. (..) Δέχεται την αίτηση αναθεώρησης. Αναθεωρεί την 2391/2016 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. ....Ανακαλεί την 156/2016 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΕΠΠ/550/2019
Με την προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό πρωτοκόλλου 4341/28.02.2019 του Δήμου Μαραθώνος, η οποία αφορά την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΑΠΕΔΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ». Η προσφεύγουσα επικαλείται ότι οι τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης είναι φωτογραφικές και ευνοούν συγκεκριμένα προϊόντα, παραβιάζοντας την αρχή της ίσης μεταχείρισης και του ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα, ζητεί την ακύρωση των όρων που αφορούν το σχήμα του φωτιστικού σώματος (περιστέρι) και την ραβδωτή σωλήνα, καθώς και των όρων για τα ελαστικά πλακίδια με φύλλο EPDN, καθώς αποκλείουν άλλα παρόμοια προϊόντα. Επιπλέον, ζητεί την ακύρωση όρων που αφορούν την υποβολή δικαιολογητικών και τη σύγχυση μεταξύ των φακέλων συμμετοχής και της τεχνικής προσφοράς.