ΑΕΠΠ/744/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκανε δεκτή την προσφορά της εταιρείας «………………」 για τη δρομολογιακή γραμμή με αριθμό 5 («……………………. ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ»). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας, με διάρκεια μέχρι 31.10.2020 για συμβάσεις ενός έτους ή μέχρι 31.10.2023 για συμβάσεις τετραετούς διάρκειας. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι το πλοίο της αντιπάλου εταιρείας δεν πληροί τις απαιτήσεις ασφαλείας, ευστάθειας και νομοθεσίας, ενώ η αναθέτουσα αρχή απέκλεισε τη δική της προσφορά λόγω κατηγορίας του πλοίου της, χωρίς να εξετάσει επαρκώς αυτά τα ζητήματα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/175/2020
Οι προσφεύγουσες ασκούν προδικαστικές προσφυγές για την ακύρωση της υπ’ αριθμ. [...] απόφασης του Υπουργού [...], η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο της διακήρυξης για την «Προκήρυξη Αρχικού Μειοδοτικού Διαγωνισμού για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας» διάρκειας από 01.11.2019 μέχρι 31.10.2020 για συμβάσεις ενός έτους ή μέχρι 31.10.2023 για τετραετικές συμβάσεις. Η πρώτη προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της πράξης όσον αφορά την απόρριψη της προσφοράς της και την αποδοχή της προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας για τη δρομολογιακή γραμμή 18. Η δεύτερη προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της πράξης ως προς την απόρριψη της δικής της προσφοράς για την ίδια δρομολογιακή γραμμή. Η παρεμβαίνουσα επιδιώκει την απόρριψη των προσφυγών και τη διατήρηση της πράξης. Το ποσό του διαγωνισμού κυμαίνεται από 50.995.473,99€ έως 68.843.889,89€ για το πρώτο έτος.
ΑΕΠΠ/176/2020
Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού που αφορά την ανάθεση δρομολογιακών γραμμών για τη σύναψη Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας με διάρκεια από 01.11.2019 έως 31.10.2020 ή 31.10.2023. Ειδικότερα, η πρώτη προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης όσον αφορά την απόρριψη της δικής της προσφοράς και την αποδοχή της προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας για τη δρομολογιακή γραμμή 18. Η δεύτερη προσφεύγουσα προσβάλλει την απόρριψη της δικής της προσφοράς για την ίδια γραμμή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με συνολική εκτιμώμενη δαπάνη από 50.995.473,99€ έως 68.843.889,89€ χωρίς ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/1191/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων (ένωση οικονομικών φορέων) ζητά την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού που κρίνει αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα για τη δρομολογιακή γραμμή 1 του παραρτήματος IV. Η σύμβαση αφορά την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων δρομολογιακών γραμμών για περίοδο έως 31/10/2021 (1 έτος) ή έως 31/10/2023 (3 έτη), με εκτιμώμενη δαπάνη 8.441.232,81€ - 9.469.615,12€ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικρίνει την απόφαση για παράνομη αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος, η οποία περιελάμβανε πλοίο αντικατάστασης, ενώ η δική του προσφορά δεν περιελάμβανε τέτοιο πλοίο, με αποτέλεσμα να αποκλείεται από τη διαδικασία ανάθεσης.
ΑΕΠΠ/1806/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτοκόλλου 2252.1.1/76854/21, η οποία αφορά τη μη πρόκρισή του στο επόμενο διαγωνιστικό στάδιο για τη δρομολογιακή γραμμή 1 του Παραρτήματος IV της διακήρυξης. Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά την ανάθεση δημόσιας σύμβασης για υπηρεσίες που καλύπτουν την περίοδο από 01/11/2021 μέχρι 31/10/2022 (ή 31/10/2023 για διετείς συμβάσεις), με ελάχιστο προϋπολογισμό για το πρώτο έτος 70.328.351,37 ευρώ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι αδικείται από την απόρριψη της προσφοράς του, η οποία αφορούσε πλοίο κατηγορίας 3, ενώ προκρίθηκε προσφορά με πλοίο ανώτερης κατηγορίας (κατηγορία 1) και με πλοίο αντικατάστασης, σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/1516/2021
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης με αρ. πρωτ. 2252/1.1/77604/20 της Αναθέτουσας Αρχής και του εισηγητικού πρακτικού που έγινε δεκτό με αυτή, σχετικά με τη δρομολογιακή γραμμή με α/α 38. Επιδιώκει να προκριθεί η δική της προσφορά έναντι της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στη σύναψη Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας για εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών θαλάσσιων μεταφορών, με εκτιμώμενη προϋπολογισθείσα δαπάνη από 63.256.695,02 έως 78.400.124,49 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για το πρώτο έτος. Η διαδικασία εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Βιβλίου IV του Ν. 4412/2016 και διέπεται από τις διατάξεις για τις συμβάσεις παραχώρησης δημόσιας υπηρεσίας.
ΑΕΠΠ/207/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 2252.1.1/90905/19/19.12.2019 απόφασης του Υπουργού, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τις δρομολογιακές γραμμές με α/α 12 α), β), γ) του Παραρτήματος IV της προκήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας για διάρκεια από 1/11/2019 έως 31/10/2020 (για συμβάσεις ενός έτους) ή έως 31/10/2023 (για συμβάσεις τετραετούς διάρκειας). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι το πλοίο της πληροί τις απαιτήσεις της προκήρυξης ως προς τη μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες (350 χειμώνα - 800 θέρους) και ότι η προσωρινή μείωση των επιβατών λόγω ελέγχου σωσίβιων σχεδιών δεν επηρέαζε τη συμμόρφωση με τους όρους κατά τη διεξαγωγή του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/145/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά του και έκρινε ως αποδεκτή την προσφορά ενός άλλου οικονομικού φορέα για τη δρομολογιακή γραμμή με α/α 38. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, με εκτιμώμενη αξία (άνευ ΦΠΑ) από 50.995.473,99 έως 66.843.889,99 ευρώ. Οι διάρκειες των συμβάσεων κυμαίνονται από 1 έτος έως 4 έτη, ανάλογα με την κατηγορία του πλοίου.
ΑΕΠΠ/164/2020
Οι προσφεύγουσες εταιρείες με τις προδικαστικές προσφυγές τους (ΓΑΚ 1594/2019 και ΓΑΚ 1599/2019) επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού που απέρριψε τις προσφορές τους για συγκεκριμένα δρομολόγια. Η πρώτη προσφεύγουσα θέλει να ανατεθεί η γραμμή ΚΕΡΚΥΡΑ-ΠΑΞΟΙ-ΛΕΥΚΑΔΑ-ΜΕΓΑΝΗΣΙ-ΠΙΣΑΕΤΟΣ ΙΘΑΚΗΣ-ΣΑΜΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ-ΖΑΚΥΝΘΟΣ με το πλοίο «******», ενώ η δεύτερη προσφεύγουσα διεκδικεί τη γραμμή ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΛΕΡΟΣ-ΛΕΙΨΟΙ-ΑΡΚΙΟΙ-ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ-ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ-ΣΑΜΟΣ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών για ένα έτος (01/11/2019 έως 31/10/2020) ή τέσσερα έτη (μέχρι 31/10/2023), με συνολική προϋπολογισμένη αξία 1.549.935,00 ευρώ. Ως αιτίες ακυρώσεων αναφέρονται η μη προσκόμιση στοιχείων για το έτος καθέλκυσης του πλοίου και η έλλειψη απόδειξης ταχύτητας πλοίου στο 90% της ισχύος των μηχανών (για την πρώτη προσφυγή), καθώς και η μη συμμόρφωση με τους όρους ονομαστικών μετοχών (για τη δεύτερη προσφυγή).
ΕΣ/ΤΜ.6/224/2007
Εξυπηρέτηση δρομολογιακών ακτοπλοϊκών γραμμών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΙ, το Τμήμα κρίνει ότι, εσφαλμένα υπέλαβε το Κλιμάκιο ότι η αιτούσα την ανάκληση εταιρεία έπρεπε να αποκλεισθεί από την περαιτέρω διαδικασία του διαγωνισμού, λόγω του γεγονότος ότι το πλοίο της ....... είχε δεσμευθεί σε άλλη δρομολογιακή γραμμή (…) και συνεπώς, τόσο η αίτηση συμμετοχής της στον επίμαχο διαγωνισμό όσο και η από 10.11.2006 υπεύθυνη δήλωση (του ν.1599/1986) του νόμιμου αντιπροσώπου της περί ανεπιφύλακτης αποδοχής των όρων του διαγωνισμού είναι αναληθείς, δεδομένου ότι, α) η δήλωση τακτικής δρομολόγησης για το ως άνω πλοίο τελούσε υπό την επιφύλαξη ανάληψης της υπό κρίση σύμβασης (βλ. σχετικά την από 31.10.2006 επιστολή της αιτούσας προς το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας/ΔΘΣ/Α΄, αριθμ πρωτ. 2570/31.10.2006), εξαιτίας της οποίας η εταιρεία ουδέποτε πραγματοποίησε το ανωτέρω δρομολόγιο, εκδόθηκε δε σχετικά και το από 221445/12.2006 σήμα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας περί έγκρισης της προσωρινής αποδρομολόγησης του πλοίου από την ανωτέρω γραμμή μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας για την οριστική αποδρομολόγησή του και β) από κανένα όρο της διακήρυξης του υπό κρίση διαγωνισμού δεν προκύπτει ότι η τυχόν συμμετοχή υποψήφιου πλοίου σε γραμμή τακτικής δρομολόγησης αποτελεί λόγο αποκλεισμού του από τον υπό έλεγχο διαγωνισμό. Σύμφωνα δε με την παρ. 28 του Παραρτήματος Ι της προκήρυξης, το γεγονός ότι το πλοίο για το οποίο έγινε η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού είναι τακτικής δρομολόγησης, παίζει ρόλο και εξετάζεται από τον αρμόδιο Υπουργό Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής μόνο κατά τη φάση της κατακύρωσης, οπότε και αποφασίζεται η τυχόν εκ νέου επανάληψη του διαγωνισμού. Εξάλλου, κατά την ημερομηνία κατακύρωσης του αποτελέσματος του διαγωνισμού, ήτοι στις 26.4.2007, η αιτούσα την ανάκληση εταιρεία είχε ήδη αποδεσμεύσει το πλοίο της από το ως άνω τακτικό δρομολόγιο με σχετική δήλωση ανάκλησης που είχε εγκριθεί από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας με την 281435/02.07 απόφασή του για ανάκληση αποδοχής δήλωσης δρομολόγησης, όπως προκύπτει από το σχετικό (281435/02.07) σήμα του Υπουργού αυτού προς τις λιμενικές αρχές …, …. Συνεπώς, δεν υπήρχε κώλυμα για τη συμμετοχή της αιτούσας την ανάκληση εταιρείας στον επίμαχο διαγωνισμό, η δε από 10.11.2006 υπεύθυνη δήλωση του (ν.1599/1986) του νόμιμου αντιπροσώπου της περί ανεπιφύλακτης αποδοχής των όρων του διαγωνισμού ήταν αληθής.(..)Αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης μέχρι να προσκομισθεί το έγγραφο του ΝΑΤ με το οποίο να αποσαφηνίζεται εάν η εταιρεία «.......» είχε εκπληρώσει πριν από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης συμμετοχής της στο διαγωνισμό, στις 17.11.2006, τις υποχρεώσεις της από εισφορές κοινωνικής ασφάλισης.
ΑΕΠΠ/145/2021
Με την πρώτη προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτοκόλλου ****** από 19/11/2020, η οποία αποδέχτηκε το πρακτικό της Επιτροπής διενέργειας μειοδοτικών διαγωνισμών από 11/11/2020 για την αξιολόγηση των δικαιολογητικών. Επίσης, ζητείται η ακύρωση του πρακτικού της Επιτροπής Διεξαγωγής απο 11/11/2020 και κάθε άλλης συναφούς πράξης που αναφέρεται ή παραλείπεται από την προσβαλλόμενη απόφαση. Η δεύτερη προσφυγή αφορά τη δρομολογιακή γραμμή **** και επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής ως προς το ότι δεν προκρίθηκε και ανακηρύχτηκε ως προσωρινή ανάδοχος η πρώτη προσφεύγουσα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών, συμπεριλαμβανομένης της γραμμής ****, για συμβάσεις ενός έτους ή τριετούς διάρκειας με εκτιμώμενη δαπάνη που κυμαίνεται από 63.256.695,02 έως 97.105.910,82 ευρώ.