×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/766/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προδικαστική προσφυγή της ένωσης εταιρειών αιτείται την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της υπ' αριθμ. 4070/17.07.2018 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΑ. Με αυτή την απόφαση εγκρίθηκαν τα πρακτικά της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού (υπ' αριθμ. 1/10.07.2018 και 2/17.07.2018) που αφορούσαν τη Διακήρυξη 10/2018. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια Μέσων Προϊόντων Κομίστρου υπό Μορφή "Έξυπνων Καρτών", που Απαιτούνται κατά τη Λειτουργία του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (Α.Σ.Σ.Κ.)» (CPV: 30237131-6 Ηλεκτρονικές κάρτες), με προϋπολογισμό 5.000.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη από οικονομικής άποψης προσφορά βάσει τιμής. Η προσφυγή επιδιώκει να ακυρωθεί η απόφαση που ανέδειξε την παρεμβαίνουσα ως προσωρινή ανάδοχο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/211/2024

Η απόφαση 211/2024 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας τροποποίησης της σύμβασης 41/21.4.2023 μεταξύ ΟΑΣΑ και εταιρείας «… ΑΒΕΤΕ» για προμήθεια εξοπλισμού Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου σε επεκτάσεις Μετρό και Τραμ. Η τροποποίηση αυξάνει το αντικείμενο κατά 375.223,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ και παρατείνει χρονικά κατά 136 ημέρες. Το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρόκειται για «de minimis» τροποποίηση (άρθρο 337 παρ. 2 ν. 4412/2016), καθώς η αξία είναι κάτω από τα κατώτατα όρια (443.000 ευρώ) και το 10% της αρχικής σύμβασης (6.574.799,00 ευρώ), χωρίς να αλλάζει η φύση της. Επομένως, δεν απαιτείται νέα διαδικασία σύναψης και εξαιρείται από προσυμβατικό έλεγχο (άρθρο 324 παρ. 5 ν. 4700/2020). Η υποβολή κρίνεται απαραδέκτως.


ΑΕΠΠ/1207/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της υπ' αριθμ. 12649/20.04.2021 Διακήρυξης, η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τίτλο "Ηλεκτρονικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης δημοτών και επιχειρήσεων με χρήση συστήματος διαχείρισης ροών εργασιών στο Δήμο ...", με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 104.838,71€ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%). Το κριτήριο κατακύρωσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας/τιμής. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι έχουν τεθεί παράνομοι και ασαφείς όροι σχετικά με την τεχνική ικανότητα των υποψηφίων, δεν αναφέρονται επαρκή τεχνικά χαρακτηριστικά για τον Ηλεκτρονικό Σταθμό Αυτόματης Εξυπηρέτησης (e-ΚΕΠ), δεν έχει ληφθεί υπόψη το ισχύον θεσμικό πλαίσιο Ν. 4727/2020 για την ψηφιακή σφραγίδα, και δεν έχουν τεθεί τεχνικά στοιχεία για την ταυτοποίηση των χρηστών και την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των έξυπνων καρτών. Επίσης, δεν καθίσταται σαφές εάν το προσφερόμενο λογισμικό θα αποτελέσει επέκταση ή διασύνδεση με το υφιστάμενο Ηλεκτρονικό Πρωτόκολλο.


ΝΣΚ/329/2003

Παροχή καρτών ελεύθερης διέλευσης από τους Σταθμούς Διοδίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εταιρεία με το διακριτικό τίτλο «Τ.Ε.Ο. Α.Ε.» πρέπει να χορηγήσει κάρτες ελεύθερης διέλευσης από Σταθμούς Διοδίων, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι σχετικές αιτήσεις υποβλήθηκαν μετά την προθεσμία που ορίζεται στο άρθρο 21 (παρ.6) του Ν 2539/1997, από μόνιμους – κατόχους Ι.Χ. αυτοκινήτων Δήμων ή Κοινοτήτων στην περιφέρεια των οποίων λειτουργούν Σταθμοί Διοδίων. (πλειοψ.)


ΑΕΠΠ/1265/2019

Ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, η οποία αποδέχθηκε την προσφορά του παρεμβαίνοντος και απέρριψε τη δική του ως τεχνικά μη αποδεκτή για την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας (2η Ομάδα). Ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς του βασίστηκε σε πλημμελή και ασαφή αιτιολογία, καθώς τα αντιδραστήριά του χρησιμοποιούν την ίδια μέθοδο (κάρτες γέλης) με εκείνα του παρεμβαίνοντος. Παράλληλα, επικαλείται την αρχή του ενιαίου μέτρου κρίσης, υποστηρίζοντας ότι η αποδοχή της προσφοράς του ανταγωνιστή παραβιάζει τους όρους της διακήρυξης, οι οποίοι απαιτούσαν τεχνική καρτών μικροσφαιριδίων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια αντιδραστηρίων για εξακρίβωση ομάδας αίματος με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 298.387,09 € (συν ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/505/2021

Η προσφεύγουσα Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της υπ' αριθμ. ... Απόφασης (Απόσπασμα Πρακτικού της 17.12.2020), με την οποία αποκλείστηκε η προσφορά της από τη συνέχεια του διεθνούς ηλεκτρονικού ανοιχτού διαγωνισμού για την 'Προμήθεια Μέσων Προϊόντων Κομίστρου υπό Μορφή «...» που Απαιτούνται κατά τη Λειτουργία του ...'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη αναδόχου για την παραγωγή και παράδοση 2.000.000 καρτών με δυνατότητα προαίρεσης έως 50%, με προϋπολογισμό 1.800.000€ πλέον ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ζητά επίσης να γίνει δεκτή η προσφορά της, να ανακηρυχθεί προσωρινή ανάδοχος καθώς προσέφερε χαμηλότερη τιμή, και να προκληθεί για υποβολή δικαιολογητικών κατακύρωσης.


ΕΑΔΗΣΥ/1657/2022

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της από 1/9/2022 απόφασης του ΔΣ της αναθέτουσας αρχής, η οποία ελήφθη κατά την 31η /1.9.2022 συνεδρίαση του ανωτέρω οργάνου με θέμα 11ο: «Υποβολή πρακτικού τεχνικής και οικονομικής αξιολόγησης ανοικτού διεθνή ηλεκτρονικού διαγωνισμού, με αρ. διακ. …, για την ανάδειξη …, συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 214.000,00€ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), για δύο (2) έτη, με κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη από οικονομικής άποψης προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας (…/11-8-22)», κατά το μέρος της με το οποίο έγινε δεκτή η προσφορά της κάτωθι παρεμβαίνουσας και βαθμολογήθηκε αυτή με βαθμό 103,75. 


ΕΑΔΗΣΥ/991/2024

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η απόφαση του ΔΣ της αναθέτουσας αρχής με ημερομηνία 25/4/2024 που περιέχεται στο απόσπασμα πρακτικών της 17ης/25-4-2024 τακτικής συνεδρίασης με θέμα 10ο: «Υποβολή πρακτικού διενέργειας του Διεθνή Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού άνω των ορίων με κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη από από οικονομικής άποψης προσφορά βάσει τιμής (χαμηλότερη συνολική τιμή) ανά τμήμα για την …., καθώς και του … αυτών για δυο (2) έτη με δυνατότητα προαίρεσης ενός (1) έτους ακόμη, συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 10.782.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ 2023 - 2024 - 2025 -2026’ (13528/23-4-24)», κατά το μέρος που απορρίφθηκε η προσφορά της για το Τμήμα Α’ της σύμβασης, ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για το αντίστοιχο τμήμα και αποφασίστηκε η επαναπροκήρυξή του.


ΕΑΔΗΣΥ/1344/2022

Με την κρινόμενη προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της από 7/7/2022 απόφασης του ΔΣ της αναθέτουσας αρχής που περιέχεται στο Πρακτικό Συνεδρίασης υπ’ αριθ. 30/7.7.2022 με θέμα 9 ο : «Έγκριση πρακτικού τεχνικής αξιολόγησης και ελέγχου δικαιολογητικών συμμετοχής του υπ’ αριθμ. 1/2021 Ανοικτού Δημόσιου Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού κάτω των ορίων για την ανάδειξη αναδόχου εταιρείας για την προμήθεια υλικών ταυτοποίησης μικροβίων καλλιεργειών (ελάχιστης ανασταλτικής πυκνότητας / mic) και δοκιμασίας αντιβιογράμματος με συνοδό εξοπλισμό. Σύστημα ταυτοποίησης και προσδιορισμού της ελάχιστης ανασταλτικής πυκνότητας (mic) μικροβίων σε αντιβιοτικά με ενσωματωμένο επωαστικό κλίβανο αυτόματου αναλυτή και b. Σύστημα ταυτοποίησης μικροοργανισμών με συνοδό εξοπλισμό αναλυτή τεχνολογίας τύπου φασματομετρίας μαζών (maldi-tof ....), για ένα (1) έτος, για τις ανάγκες του … … … «....», CPV ….-0, προϋπολογισθείσας δαπάνης 121.635,00 € συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας - τιμής (συμφερότερη προσφορά)», κατά το μέρος της με το οποίο απερρίφθη η προσφορά της προσφεύγουσας και έγινε δεκτή η προσφορά της


ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/96/2010

Η διακήρυξη ανοικτού διαγωνισμού που αφορά στην προμήθεια οχημάτων, μέσω σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), με κριτήριο ανάθεσης τη συμφερότερη προσφορά και συνακόλουθα όλη η διαδικασία διενέργειας του διαγωνισμού, είναι μη νόμιμες, καθόσον τέθηκαν με τη διακήρυξη και λήφθηκαν υπόψη για την εξεύρεση της πλέον συμφέρουσας από οικονομι¬κής άποψης προσφοράς, κριτήρια α) όπως «Αξιοπιστία του κατασκευαστή, του αντιπροσώπου (θα ληφθεί υπόψη «η διαγωγή» του οχήματος και του προμηθευτή στην Έλληνική αγορά, η οργάνωση, η εμπειρία, ο απαιτούμενος εξοπλισμός του διαγωνιζομένου, πιστοποίηση σειράς ISO κλπ)» και β) «Πωλήσεις παρομοίων οχημάτων στην Έλλάδα». Τα ως άνω κριτήρια τέθηκαν μη νομίμως, καθόσον α) τα κριτήρια «Αξιοπιστία του κατασκευαστή, του αντιπροσώπου, η οργά¬νωση, η εμπειρία, ο απαιτούμενος εξοπλισμός, πιστοποίηση σειράς !SO» αφορούν αποκλειστι¬κά στην εξακρίβωση της καταλληλότητας των υποψηφίων οικονομικών φορέων να εκτελέσουν τη σύμβαση και δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη για την εξεύρεση της πλέον συμφέρουσας από οικονομικής άποψης προσφοράς και β) ως προς το μέρος που αναφέρονται σε πωλήσεις των υπό προμήθεια ειδών στην Έλλάδα και στη «διαγωγή» του οχήματος και του προμηθευτή στην Έλληνική αγορά, τα εν λόγω κριτήρια αφενός τελούν σε αντίθεση προς τις αρχές της ίσης μεταχείρισης των οικονομικών φορέων και της απαγόρευσης των διακρίσεων και διαφάνειας, αφετέρου δεν μπορούν νομίμως να ληφθούν υπόψη για την εξεύρεση της πλέον συμφέρουσας από οικονομικής άποψης προσφοράς, αλλά μπορούν να εκτιμηθούν από την αναθέτουσα αρχή μόνο στο πλαίσιο ελέγχου της καταλληλότητας του οικονομικού φορέα για την εκτέλεση της σύμβασης σε σχέση με τις πραγματοποιηθείσες από αυτόν κυριότερες παραδόσεις. Οι ως άνω μη νόμιμοι όροι της διακήρυξης έπληξαν ουσιωδώς τον ελεύθερο ανταγωνισμό, διότι ενδεχομένως απέτρεψαν τυχόν υποψήφιους οικονομικούς φορείς να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία, υποβάλλοντας σχετική προσφορά. Με την 3144/2010 Απόφασή του το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανακάλεσε την ως άνω Πράξη του Κλιμακίου αναγνωρίζοντας συγγνωστή πλάνη στα αρμόδια όργανα της αναθέτουσας αρχής.


ΕΑΔΗΣΥ/1544/2023

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με ημερομηνία ***/7/2023 που περιέχεται στο απόσπασμα πρακτικών της 27ης/18-7-2023 τακτικής συνεδρίασης του ΔΣ της αναθέτουσας αρχής με θέμα 8ο: «Υποβολή πρακτικού συμμετοχής, τεχνικών και οικονομικών προσφορών του Ανοικτού Διεθνή Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με κριτήριο κατακύρωσης την συμφερότερη από οικονομικής άποψης προσφορά βάσει τιμής (χαμηλότερη συνολική τιμή) ανά τμήμα, για την ανάδειξη συνεργείου καθαρισμού των χώρων εντός και εκτός του **** καθώς και του περιβάλλοντος χώρου αυτών για δύο (2) έτη και με δυνατότητα προαίρεσης ενός (1) έτους ακόμη, συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 9.650.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%), πιστώσεις -2023-2024-2025-2026, με αρ. Διακήρυξης ***** (*****/14-7-23)», κατά το μέρος της που απορρίφθηκε η προσφορά της για το Τμήμα Β’ του διαγωνισμού και αποφασίστηκε η ματαίωση και επαναπροκήρυξή του ως προς το τμήμα αυτό, καθώς επίσης και την ακύρωση της παράλειψης της αναθέτουσας αρχής να της χορηγήσει πρόσβαση στις λοιπές οικονομικές προσφορές.