×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/211/2024

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 211/2024 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας τροποποίησης της σύμβασης 41/21.4.2023 μεταξύ ΟΑΣΑ και εταιρείας «… ΑΒΕΤΕ» για προμήθεια εξοπλισμού Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου σε επεκτάσεις Μετρό και Τραμ. Η τροποποίηση αυξάνει το αντικείμενο κατά 375.223,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ και παρατείνει χρονικά κατά 136 ημέρες. Το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρόκειται για «de minimis» τροποποίηση (άρθρο 337 παρ. 2 ν. 4412/2016), καθώς η αξία είναι κάτω από τα κατώτατα όρια (443.000 ευρώ) και το 10% της αρχικής σύμβασης (6.574.799,00 ευρώ), χωρίς να αλλάζει η φύση της. Επομένως, δεν απαιτείται νέα διαδικασία σύναψης και εξαιρείται από προσυμβατικό έλεγχο (άρθρο 324 παρ. 5 ν. 4700/2020). Η υποβολή κρίνεται απαραδέκτως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/766/2018

Η προδικαστική προσφυγή της ένωσης εταιρειών αιτείται την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της υπ' αριθμ. 4070/17.07.2018 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΑ. Με αυτή την απόφαση εγκρίθηκαν τα πρακτικά της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού (υπ' αριθμ. 1/10.07.2018 και 2/17.07.2018) που αφορούσαν τη Διακήρυξη 10/2018. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια Μέσων Προϊόντων Κομίστρου υπό Μορφή "Έξυπνων Καρτών", που Απαιτούνται κατά τη Λειτουργία του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (Α.Σ.Σ.Κ.)» (CPV: 30237131-6 Ηλεκτρονικές κάρτες), με προϋπολογισμό 5.000.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη από οικονομικής άποψης προσφορά βάσει τιμής. Η προσφυγή επιδιώκει να ακυρωθεί η απόφαση που ανέδειξε την παρεμβαίνουσα ως προσωρινή ανάδοχο.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/257/2022

Η Πράξη 257/2022 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για τη σύμβαση «Προμήθεια και τοποθέτηση οργάνων σε 12 παιδικές χαρές» του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.). Ο προϋπολογισμός της δαπάνης ανερχόταν σε 1.974.966,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), υπερβαίνοντας το όριο του 1.000.000 ευρώ για υποχρεωτικό έλεγχο. Η σύμβαση κρίθηκε ότι δεν υποδιαιρείται σε τμήματα λόγω της ανάγκης ισχυρού κεντρικού συντονισμού. Στον διαγωνισμό, δύο οικονομικοί φορείς αποκλείστηκαν, καθώς δεν προσκόμισαν εγγυητική επιστολή συμμετοχής. Τελικός οριστικός ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία «... ΑΒΕΤΕ», με οικονομική προσφορά ύψους 1.856.468,04 ευρώ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΑΕΠΠ/449/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (13-02-2020, υπ’αρ. 3573/24-01-2020) με την οποία έγινε δεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντος και ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος. Το αντικείμενον της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών απολύμανσης, απεντόμωσης και μυοκτονίας στους χώρους των συρμών, σταθμών και αμαξοστασίων του συστήματος των γραμμών 2 & 3 του Μετρό Αθήνας, του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου και του συστήματος Τραμ, με εκτιμώμενη αρχική αξία 322.400,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και δικαίωμα παράτασης για ένα έτος.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/213/2025

Η Πράξη 213/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με τίτλο «Στοιχειώδης συντήρηση Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου αρμοδιότητας Υ.Τ.Ε.Μ.Ε.Θ.». Το έργο είχε προϋπολογιζόμενη δαπάνη 2.419.354,84 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ανατέθηκε μέσω ανοικτού διαγωνισμού βάσει τιμής. Ως προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας «..ΑΒΕΤΕ», ο οποίος προσέφερε μέση έκπτωση 18,92%. Το Κλιμάκιο, ολοκληρώνοντας τον έλεγχο, διαπίστωσε ότι δεν υπήρχαν νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/236/2025

Η Πράξη 236/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης 7811/24.2.2023 μεταξύ του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη και ενός οικονομικού φορέα, για την προμήθεια ειδών παντοπωλείου. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι η προτεινόμενη τροποποίηση αφορούσε μόνο αλλαγές στις ποσότητες των ειδών και εσωτερική ανακατανομή μεταξύ των δομών του Δήμου, χωρίς να αλλάζει η τιμή μονάδας ή η συνολική φύση της σύμβασης. Η οικονομική μεταβολή ήταν μειωτική (κατά 17.655,41 ευρώ), υπολειπόμενη τόσο του 10% της αρχικής αξίας της σύμβασης (506.870,97 ευρώ) όσο και των κατώτατων ορίων. Ως εκ τούτου, η τροποποίηση κρίθηκε ήσσονος σημασίας βάσει του άρθρου 132 παρ. 2 του ν. 4412/2016 και απαραδέκτως υποβλήθηκε για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/185/2025

Η Πράξη 185/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του Συμπληρώματος Νο1 στη σύμβαση ΔΕΑ-42121_A_2022, που αφορά τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση υπογείων και υποβρύχιων καλωδίων για τη διασύνδεση Λαύριο-Σέριφος και Σέριφος-Μήλος (Δ' Φάση Διασύνδεσης Κυκλάδων). Η τροποποίηση κρίθηκε ουσιώδης καθώς αλλάζει τους όρους πληρωμής και την έναρξη της περιόδου εγγύησης, αλλά είναι επιτρεπτή υπό το άρθρο 337 παρ. 1 περ. γ΄ του ν.4412/2016. Σκοπός της είναι η εισαγωγή της δυνατότητας τμηματικής προσωρινής παραλαβής του υποβρύχιου τμήματος του έργου. Αυτή η ανάγκη προέκυψε λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων, συγκεκριμένα της καθυστέρησης στην ολοκλήρωση των Υποσταθμών Μήλου και Σερίφου, η οποία οφειλόταν σε καθυστέρηση έκδοσης αδειών δόμησης, χωρίς υπαιτιότητα του αναθέτοντος φορέα. Η τροποποίηση δεν μεταβάλλει τη φύση του έργου ούτε αυξάνει το συμβατικό τίμημα.


ΝΣΚ/117/2004

Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Έκτακτη αναθεώρηση λόγω δυσμενών οικονομικών στοιχείων. Ανάκληση απόφασης για την έγκριση συγχώνευσης εργοληπτικών επιχειρήσεων. Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κατάσταση που διαμορφώθηκε μετά την ανάκληση της συγχώνευσης της επιχείρησης "....ΑΒΕΤΕ" και του εργοληπτικού κλάδου της εταιρείας "ΑΕ ...." πρέπει να εκτιμηθεί, στα πλαίσια της αρμοδιότητας της υπηρεσίας τήρησης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων να διενεργεί έκτακτη αναθεώρηση αν περιέλθουν σε γνώση της οικονομικά στοιχεία δυσμενή για οποιαδήποτε επιχείρηση του ΜΕΕΠ. Η υπηρεσία αυτή, κατά την έκτακτη αναθεώρηση του πτυχίου της εταιρείας "....ΑΒΕΤΕ", πρέπει να τηρήσει τη συνήθη διαδικασία της έκτακτης αναθεώρησης, δηλαδή έλεγχο τήρησης των κατωτάτων υποχρεωτικών ορίων κατά το χρόνο της αναθεώρησης για την παραμονή της ε.ε. στην τάξη και στις κατηγορίες όπου είναι εγγεγραμμένη.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/91/2025

Το ΣΤ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου εξέτασε το σχέδιο τροποποιητικής (συμπληρωματικής) σύμβασης για την «Ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων ύδρευσης και αποχέτευσης» της Δ.Ε.Υ.Α. Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης. Η τροποποίηση, η οποία αυξάνει το αρχικό συμβατικό τίμημα κατά 228.200,00 ευρώ (10,1%), κρίθηκε «ουσιώδης» και υποβλήθηκε σε προσυμβατικό έλεγχο. Οι πρόσθετες προμήθειες και εργασίες κατέστησαν αναγκαίες κατά την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης, καθώς διαπιστώθηκαν σοβαρές φθορές και διαβρώσεις σε δομικά μέρη και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό. Η απόφαση έκρινε ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 337 παρ. 1 περ. β΄ του ν. 4412/2016, καθώς η αλλαγή αναδόχου θα ήταν ασύμφορη για τεχνικούς λόγους συμβατότητας, ενώ η αύξηση παραμένει εντός του επιτρεπόμενου ορίου του 50%. Κατόπιν τούτων, δεν κωλύεται η υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/99/2025

Η Πράξη 99/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου 2ης τροποποίησης της από 29.9.2019 προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Αγρινίου και του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 2ης Δ.Ε. Ν. Αιτ/νίας, σχετικά με την υλοποίηση του έργου «Έργα ολοκληρωμένης διαχείρισης στερεών αποβλήτων...». Η τροποποίηση κρίθηκε ουσιώδης, καθώς αυξάνει τη συνολική εκτιμώμενη δαπάνη σε 24.710.830,82 ευρώ (με Φ.Π.Α.) και προσθέτει νέο υποέργο, το υποέργο 6 («Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου»). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης, κρίνοντας ότι έχει συνταχθεί κατόπιν κοινής συμφωνίας των συμβαλλομένων μερών.


ΕλΣυν.Κλ.Στ'/85/2017

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ:Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγέςκαι αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων ή άλλα ένδικα βοηθήματα κατά της ελεγχόμενης διαδικασίας (αριθ. πρωτ. ALX-61257/22.5.2017 έγγραφο του Αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της «….»), δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης.Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, μεταξύ της «….» και της εταιρείας «…», με αντικείμενο την προμήθεια εξοπλισμού για την τροποποίηση των συστημάτων αυτοματισμών και ελέγχου κτιρίων (BACS) στους σταθμούς των γραμμών 2 & 3 του μετρό και τη σύνδεσή τους με το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) του ….[Τμήμα Β - βασικό έργο του μετρό (19 σταθμοί)].