ΑΕΠΠ/82/2017
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η επίμαχη προδικαστική προσφυγή αφορά τον ανοικτό ηλεκτρονικό δημόσιο διαγωνισμό της ΕΥΑΘ Α.Ε. με αριθμό 23/2017. Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης, επειδή απαιτεί – επί ποινή αποκλεισμού – ο φάκελος τεχνικής προσφοράς όλων των υποψηφίων να περιλαμβάνει εγκαταστάσεις συνεργείου επισκευών ηλεκτροκινητήρων στον Νομό Θεσσαλονίκης. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών ετήσιας επισκευής ηλεκτροκινητήρων υδρευτικών εγκαταστάσεων, με προϋπολογισμό 120.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για ένα έτος, με δικαίωμα προαίρεσης για έξι μήνες, συνολικού προϋπολογισμού 180.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/704/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ:«Παραχώρηση υπηρεσιών συλλογής και διαχείρισης υγρών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου των πλοίων που καταπλέουν στη θαλάσσια περιοχή αρμοδιότητας της …. Α.Ε.»(...)Ενόψει των ανωτέρω και δοθέντος ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης, ο φάκελος με τα στοιχεία της οποίας υποβλήθηκε για έλεγχο, ανέρχεται σε 480.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ήτοι υπολείπεται του ορίου του ενός εκατομμυρίου ευρώ χωρίς ΦΠΑ, η εν λόγω σύμβαση εκφεύγει του προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Κατά συνέπεια, απαραδέκτως εισάγεται για έλεγχο ο φάκελος με τα στοιχεία και το οικείο σχέδιο σύμβασης.
ΕλΣυν/ΚλΖ/308/2016
ΜΕΛΕΤΕΣ(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, εφόσον η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη χωρίς ΦΠΑ της προς ανάθεση μελέτης υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ και υπολείπεται του ποσού των 500.000 ευρώ, το Κλιμάκιο τούτο στερείται αρμοδιότητας για τη διενέργεια του προβλεπόμενου από το άρθρο 36 παρ. 2 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την εκπόνηση της ως άνω μελέτης, καθώς και του οικείου σχεδίου σύμβασης. Για το λόγο αυτό, ο υποβληθείς φάκελος με τα στοιχεία της εν λόγω διαδικασίας και το σχέδιο σύμβασης πρέπει να παραπεμφθούν στη Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό .......
ΑΕΠΠ/25/2021
Ο προσφεύγων αιτείται: (A) Την ακύρωση ή τροποποίηση του όρου της διακήρυξης που απαιτεί τη διαθεσιμότητα 15 τεχνιτών για την Ομάδα 1, με την επιδιωκόμενη μείωση του αριθμού με γνώμονα την αναλογικότητα, (B) Την ακύρωση ή τροποποίηση του όρου για την Άδεια Λειτουργίας Συνεργείου βαρέων οχημάτων στην Ομάδα 1, ώστε να γίνουν αποδεκτές και βεβαιώσεις νόμιμης λειτουργίας, και (Γ) Την ακύρωση ή τροποποίηση του όρου που αφορά την πιστοποίηση επισκευών στην Ομάδα 3, ώστε να απαιτείται και πτυχίο πιστοποιημένου ηλεκτροσυγκολλητή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την επισκευή και συντήρηση οχημάτων, μηχανημάτων έργου και αγροτικών μηχανημάτων του Δήμου, με προϋπολογισμό €489.842 χωρίς ΦΠΑ και διαχωρισμό σε ομάδες εργασιών.
ΕΣ/ΚΛΙΜ.ΣΤ/78/2018
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ. (..) νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια υγρών καυσίμων Δήμου ...Με τα δεδομένα αυτά, η υποβληθείσα προς έλεγχο προμήθεια συνολικής ενδεικτικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 480.431,72 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.) είναι διάφορη της αρχικής προμήθειας συνολικής ενδεικτικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 803.453,39 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.), αφού για την πραγματοποίηση των προμηθειών αυτών δεν ακολουθήθηκε ενιαία διαδικασία, αλλά διεξήχθησαν ξεχωριστοί διαγωνισμοί, με διαδικασίες που χαρακτηρίζονται από πραγματική και νομική αυτοτέλεια (πράξ. ΣΤ΄ Κλιμ. 142/2017, 71, 10/2016, 41/2008, 6/2006, 7, 6/2001, Ζ΄ Κλιμ. 88, 87, 86/2004). Κατά συνέπεια, εφόσον η προϋπολογιζόμενη δαπάνη (χωρίς ΦΠΑ) της υποβληθείσας προς έλεγχο νέας διαδικασίας είναι κατώτερη των 500.000,00 ευρώ, το Κλιμάκιο στερείται αρμοδιότητας για τη διενέργεια του προβλεπόμενου στο άρθρο 36 του ν. 4129/2013 ελέγχου νομιμότητάς της και, επομένως, ο φάκελος και το σχέδιο σύμβασης πρέπει να παραπεμφθούν στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ..., που είναι αρμόδια για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας των σχεδίων συμβάσεων που συνάπτονται από το Δήμο ... και τα νομικά του πρόσωπα, όταν η προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους (χωρίς ΦΠΑ) κυμαίνεται μεταξύ 200.000,00 και 500.000,00 ευρώ.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/10/2016
Νομιμότητα σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια τροφίμων.Με τα δεδομένα αυτά, η υπό έλεγχο προμήθεια προϋπολογιζόμενης δαπάνης 421.560,40 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) είναι διάφορη της αρχικής προμήθειας προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.268.006,96 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), αφού για τη σύναψη των προμηθειών αυτών δεν ακολουθήθηκε ενιαία διαδικασία, αλλά διεξήχθησαν ξεχωριστοί διαγωνισμοί, με διαδικασίες, που χαρακτηρίζονται από πραγματική και νομική αυτοτέλεια...Συνεπώς, εφόσον η προϋπολογιζόμενη δαπάνη (προ Φ.Π.Α.) της υποβληθείσας προς έλεγχο νέας διαδικασίας είναι κατώτερη των 500.000 ευρώ, το Κλιμάκιο τούτο στερείται αρμοδιότητας για τη διενέργεια του προβλεπόμενου στο άρθρο 36 του ν. 4129/2013 ελέγχου νομιμότητάς της. Για τον λόγο αυτό, ο φάκελος και τα οικεία σχέδια συμβάσεων πρέπει να παραπεμφθούν στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ..., που είναι αρμόδια για την άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας επί των σχεδίων συμβάσεων που συνάπτονται από το Δήμο ...Παραπέμπει προς έλεγχο το φάκελο της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων, που αφορούν στην προμήθεια τροφίμων για τις ανάγκες του Δήμου ... και του νομικού του προσώπου, για τα έτη 2016 και 2017, στην αρμόδια Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ....
ΕΑΔΗΣΥ/1685/2023
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης διακήρυξης και την επαναπροκήρυξή της με νόμιμους όρους, καθώς επίσης και την επιστροφή του κατατεθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού για διεθνή διαγωνισμό σύμφωνα με τις απαιτήσεις του νόμου 4850/2021, συμπεριλαμβανομένης φορητής συσκευής ανίχνευσης επικοινωνίας και άλλων τεχνολογικών στοιχείων, με συνολική εκτιμώμενη αξία 180.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι της διακήρυξης αποκλείουν παρανόμως τη συμμετοχή της.
ΑΕΠΠ/192/2019
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης 570/2018 του Δ.Σ. του αναθέτοντος φορέα (ΕΥΑΘ Α.Ε.), η οποία απορρίπτει την προσφορά της και αποδέχεται την προσφορά της παρεμβαίνουσας. Επίσης, ζητά την ακύρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας λόγω παραλείψεων και πλημμελειών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη «Προμήθεια & Τοποθέτηση Τηλεέλεγχου και Αυτοματισμού του συστήματος Ύδρευσης της περιοχής εξυπηρέτησης της ΕΥΑΘ» με προϋπολογισμό 4.150.340,76 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή θεμελιώνεται σε ασυμφωνίες με τους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς τεχνικές προδιαγραφές και την αρχή της διαφάνειας.
ΑΕΠΠ/543/2018
Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 200/10.05.2018 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα (ΕΥΑΘ Α.Ε.), με την οποία εγκρίθηκαν τα πρακτικά της Επιτροπής Διενέργειας του διαγωνισμού για την «Παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των κτιριακών εγκαταστάσεων της ΕΥΑΘ Α.Ε. για 1 έτος» με προϋπολογισμό 120.000,00 € (συν ΦΠΑ) και δικαίωμα προαίρεσης για 6 επιπλέον μήνες (συνολικός προϋπολογισμός 180.000,00 € συν ΦΠΑ). Ισχυρίζεται ότι οι προσφορές των οικονομικών φορέων (συμπεριλαμβανομένης της παρεμβαίνουσας) έπρεπε να απορριφθούν λόγω πλημμελειών στις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους, όπως ελλιπή δικαιολογητικά, μη συμμόρφωση με ειδικούς όρους της διακήρυξης και υποβολή ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών χωρίς επαρκή αιτιολόγηση.
ΑΕΠΠ/958/2021
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την απόρριψη της τεχνικής προσφοράς του για την προμήθεια 7 ασθενοφόρων οχημάτων τύπου Β 4χ4 για τις ανάγκες της Περιφέρειας, στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2014-2020. Η απόρριψη βασίστηκε στην μη συμμόρφωση ως προς την ύπαρξη εξουσιοδοτημένου συνεργείου γενικών επισκευών με αποθήκη ανταλλακτικών στην έδρα της Περιφέρειας, έναντι του οποίου ο προσφεύγων διαφωνεί, θεωρώντας ότι το κινητό συνεργείο του ικανοποιεί τις απαιτήσεις της διακήρυξης. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του έγινε αυθαίρετα και χωρίς νόμιμο έρεισμα, ζητώντας την αναγνώριση της τεχνικής του προσφοράς.
ΑΕΠΠ/597/2021
Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης που ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο την εταιρία «…», με δ.τ. «…», στον διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών καθαρισμού και συντήρησης χώρων πρασίνου στην παραλία «…», στον οικισμό «…» και στον «…», με συνολική προϋπολογιζόμενη αξία 120.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται στον ισχυρισμό ότι η προσωρινή ανάδοχος δεν συμπεριέλαβε στην οικονομική της προσφορά υποχρεωτικές κρατήσεις (π.χ. 8% παρακράτηση φόρου εισοδήματος) και διοικητικά κόστη, γεγονός που καθιστά την προσφορά της κατά την άποψη της προσφεύγουσας αθέμιτη και παράνομη.