ΑΕΠΠ/820/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση ή μεταρρύθμιση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής με αριθμό 2312/22-5-2019, η οποία απέρριψε την τεχνική προσφορά της και την αποκλείει από τη συνέχεια του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη Γενική Επισκευή (Overhaul) τεσσάρων τεμαχίων υλικού ΛΟΛ, συγκεκριμένων υδραυλικών αναρτήσεων (HYDRAULIC HOIST) για ελικόπτερα τύπου SUPER PUMA. Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψη της τεχνικής προσφοράς της ήταν άδικη, καθώς η Αναθέτουσα Αρχή ερμήνευσε λανθασμένα τους όρους της διακήρυξης και δεν της έδωσε τη δυνατότητα να διορθώσει τυχόν ελλείψεις πριν τον αποκλεισμό της.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/822/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά με την προδικαστική προσφυγή της: (Α) την ανάκληση, ακύρωση ή μεταρρύθμιση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής με ΑΔΑ: ..........................., ημερομηνίας 22-05-2019, η οποία απέρριψε την τεχνική της προσφορά και δεν αξιολόγησε την οικονομική της προσφορά, (Β) την ανάκληση, ακύρωση ή μεταρρύθμιση κάθε προγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης που αποτέλεσε βάση της απορριπτικής απόφασης και (Γ) την κατακύρωση του Διαγωνισμού σε αυτήν. Το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά τη Γενική Επισκευή (Overhaul) τεσσάρων (4) τεμαχίων υλικού ΛΟΛ (NSN 1680-14-532-6030, Ρ/Ν 76368-240-D, HYDRAULIC HOIST, E/Π SUPER PUMA) της Πολεμικής Αεροπορίας.
ΑΕΠΠ/746/2020
Η προσφεύγουσα, με τη Προδικαστική Προσφυγή, αίτεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με ημερομηνία 27.04.2020, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της και κρίθηκαν αποδεκτές οι προσφορές των οικονομικών φορέων «…» και «…», αναδεικνύοντας τελευταία ως προσωρινή ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η επισκευή (Repair) πέντε (5) τεμαχίων υλικού NSN …, P/N …, RADAR TRANSCEIVER, Ε/Π SUPER PUMA, με προϋπολογισμένη δαπάνη 250.000,00€ απαλλασσόμενη ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν άδικη, καθώς, κατά τους ισχυρισμούς της, η προσφορά της ήταν σύμφωνη με τους όρους της Διακήρυξης, ενώ η αναθέτουσα αρχή απέρριψε την τεχνική της προσφορά με αιτιολογία σχετική με την αποκλίνουσα εγγύηση καλής λειτουργίας και την έλλειψη ορισμένων δικαιολογητικών.
ΑΕΠΠ/805/2021
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμ. 85/2021 απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τα τμήματα 1, 2, 3, 4 και 5 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια όπου στεγάζονται Κεντρικές Υπηρεσίες του φορέα για 10 μήνες, με συνολικό προϋπολογισμό 676.685,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην αντίκρουση των λόγων απόρριψης, ισχυριζόμενη ότι η αναθέτουσα αρχή ερμήνευσε λανθασμένα τον όρο 1.13 της διακήρυξης, ο οποίος αφορούσε την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης για την απασχόληση αλλοδαπών.
ΑΕΠΠ/135/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 2252.1.1/77604/20/19 Νοεμβρίου 2020, με την οποία έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας και απορρίφθηκε η δική της προσφορά. Ειδικότερα, η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η επιτροπή ερμήνευσε λανθασμένα τις προϋποθέσεις της προκήρυξης σχετικά με τα χαρακτηριστικά του πλοίου που απαιτούνταν για τις γραμμές 16α, 16β, 16γ και 16δ, ισχυριζόμενη ότι το πλοίο της πληρούσε όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις. Επιπλέον, η προσφεύγουσα αμφισβητεί τη νομιμότητα της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, ισχυριζόμενη ότι ο φάκελος της δεν ήταν πλήρης και περιείχε ανακριβή στοιχεία.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/78/2022
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με δεδομένα αυτά και την 125762/19.11.2021 βεβαίωση του ως άνω Γενικού Γραμματέα ότι δεν εκκρεμούν ένδικα μέσα (βοηθήματα) κατά των πράξεων της ανωτέρω διαγωνιστικής διαδικασίας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο κατά το μέρος που αφορά στο Τμήμα 1 (προμήθεια 3.780 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 1.290 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 1.975 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 1.848 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης και του ΟΑΕΠ, που εδρεύουν στην Γεωγραφική Ενότητα Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης), στο Τμήμα 2 (προμήθεια 1.640 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 384 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 1.395 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 679 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης, που εδρεύουν στην Γεωγραφική Ενότητα Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων), στο Τμήμα 3 (προμήθεια 3.763 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 777 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 2.166 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 2.188 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων των Υπουργείων που εδρεύουν στην Γεωγραφική Ενότητα Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου), στο Τμήμα 4 (προμήθεια 2.876 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 1.892 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 2.798 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 1.809 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης, που εδρεύουν στην Γεωγραφική Ενότητα Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Κρήτης, Πειραιά και Νήσων Αττικής), στο Τμήμα 5 (προμήθεια 4.732 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 918 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 3.702 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 1.476 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών και εποπτευόμενων φορέων των Υπουργείων Υγείας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Δικαιοσύνης και του ΟΑΕΠ, που εδρεύουν στην Γεωγραφική Ενότητα Αττικής) και στο Τμήμα 7 (προμήθεια 3.000 τεμαχίων Η/Υ τυπικών, 3.000 τεμαχίων Η/Υ απαιτήσεων, 1.500 τεμαχίων επίπεδων οθονών Η/Υ τύπου led 21,5 ιντσών και 1.500 τεμαχίων οθονών Η/Υ τύπου led 23 ιντσών για τις ανάγκες υπηρεσιών της ΕΛΑΣ - Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που εδρεύουν στην Αττική).
ΑΕΠΠ/126/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την τεχνική της προσφορά για την προμήθεια και εγκατάσταση νέου ψηφιακού στεφανιογράφου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης. Κατηγορεί την αναθέτουσα αρχή ότι ερμήνευσε αυθαίρετα τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, απορρίπτοντας λανθασμένα την προσφορά της. Παράλληλα, ζητά να γίνει δεκτή η δική της προσφορά και να διαταχθεί η επιστροφή του κατατεθέντος παραβόλου. Η προσβαλλόμενη πράξη απορρίπτει την προσφορά της για τρεις λόγους: ανεπαρκές πεδίο θέασης του ανιχνευτή, ασάφειες σχετικά με το προσφερόμενο μοντέλο και έλλειψη πιστοποιητικού CE για τον ανεξάρτητο σταθμό επεξεργασίας.
ΔΕΔ/Αθ/287/2025
Η απόφαση αφορά την αποδοχή της ενδικοφανούς προσφυγής αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας (ΑΜΚΕ) κατά της απόρριψης εκπρόθεσμης τροποποιητικής δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2015 και της επακόλουθης πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου. Η εταιρεία προσπάθησε να διορθώσει ένα ανθρώπινο λάθος, όπου για δέκα ακίνητα (ιερούς ναούς) συμπληρώθηκε λανθασμένα ο κωδικός χρήσης («2» αντί του ορθού «3»), με αποτέλεσμα να μην τύχει της νόμιμης απαλλαγής από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 74 του Ν. 5104/2024 περί «πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης», καθώς για τα επόμενα έτη (2016-2024), η φορολογική αρχή είχε αποδεχθεί τον ορθό κωδικό απαλλαγής, οδηγώντας σε μηδενικό κύριο φόρο. Κατά συνέπεια, ακυρώθηκε η πράξη απόρριψης του ΚΕ.ΦΟ.Κ. Αττικής και διατάχθηκε η τροποποίηση του προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ 2015.
ΑΕΠΠ/510/2020
Η προσφυγή ζητούσε την αντικατάσταση του ειδικού όρου 10 των τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης, όσον αφορά την αναγωγή της τιμής ανά μονάδα όγκου (ml) συσκευασίας για τα αιμοστατικά υλικά. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια 300 τεμαχίων αιμοστατικού υλικού με ανθρώπινη θρομβίνη, 20 τεμαχίων αιμοστατικού επιθέματος και 10 τεμαχίων άλλων αιμοστατικών υλικών συγκεκριμένων διαστάσεων και προδιαγραφών. Οι προσφέρουσα έκρινε ότι η υπάρχουσα διατύπωση ευνόητα ανταγωνιστικά προϊόντα με μεγαλύτερη συσκευασία.
ΑΕΠΠ/480/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης που απορρίφθηκε η προσφορά της και τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, καθώς και την επαναπροκήρυξη νέας. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια εξοπλισμού ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων ακτινοσκοπικών συσκευών (X-RAY) για χειραποσκευές, αποσκευές και ογκώδη αντικείμενα, καθώς και μαγνητικών πυλών ατόμων, για τις ανάγκες της αναθέτουσας αρχής. Συγκεκριμένα, ζητείται η προμήθεια 4 τεμαχίων ακτινοσκοπικών μηχανημάτων ελέγχου χειραποσκευών, 2 τεμαχίων ακτινοσκοπικών μηχανημάτων ελέγχου αποσκευών, 1 τεμαχίου ακτινοσκοπικού μηχανήματος ελέγχου ογκωδών αντικειμένων και 6 τεμαχίων μαγνητικών πυλών ελέγχου επιβατών.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/385/2020
Προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας...Με βάση τα ανωτέρω και λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι όπως προκύπτει από την 87904/2.10.2020 βεβαίωση του Διοικητή της 5ης Υ.ΠΕ. κατά της ελεγχόμενης διαδικασίας δεν εκκρεμούν προσφυγές και αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την σύναψη των σχεδίων σύμβασης μεταξύ της 5ης Υ.ΠΕ. και των οικονομικών φορέων 1) «….», κατά το μέρος που αφορά στην προμήθεια 2.800.000 τεμαχίων του είδους χειρουργικές μάσκες 3ply με λάστιχο (α/α 1), 2) «…» για την προμήθεια 100.000 τεμαχίων του είδους χειρουργικές μάσκες 3ply με λάστιχο (α/α 1), 3) «…» για την προμήθεια α) 11.000 τεμαχίων του είδους μάσκα αναπνευστικής προστασίας τύπου FFP2 (α/α 2), β) 28.000 τεμαχίων του είδους μάσκα αναπνευστικής προστασίας τύπου FFP3 (α/α 3) και γ) 21.000 τεμαχίων του είδους μπλούζες χειρουργικές αποστειρωμένες αδιάβροχες (α/α 11), 4) «…» για την προμήθεια 140.000 τεμαχίων του είδους καλύμματα κεφαλής (α/α 5), 5) «…» για την προμήθεια 2.450 τεμαχίων του είδους προστατευτικά ματιών - γυαλιά προστασίας έλεγχο (με α/α 8) και 6) «…» για την προμήθεια 14.000 τεμαχίων του είδους αντισηπτικό χεριών ½ λίτρο (α/α 12). Τέλος, το Κλιμάκιο επισημαίνει ότι πριν από την υπογραφή των εν λόγω σχεδίων πρέπει να εκδοθεί η σχετική Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης.