ΑΕΠΠ/824/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης με την οποία εγκρίθηκε το 2ο Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου του έργου «Κανονικοποίηση της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού – Λουτρακίου με ηλεκτροκίνηση». Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η μετατροπή της υφιστάμενης μονής μετρικής γραμμής σε κανονικού εύρους ηλεκτροκινούμενη γραμμή και η τελική της σύνδεση με την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι ο προσωρινός ανάδοχος δεν απέδειξε τη μη αναστολή της επιχειρηματικής δραστηριότητας των μελών του σύμφωνα με το άρθρο 22.Α.4 της Διακήρυξης, επικαλούμενος ως λόγο αποκλεισμού την έλλειψη σχετικού πιστοποιητικού από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1161/2020
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 3770/10.07.2020 του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα, η οποία καθόριζε την κατάπτωση της εγγύησης συμμετοχής της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής, με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 43.684.474,77 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η κατάπτωση της εγγύησης είναι παράνομη, καθώς δεν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις και δεν υπάρχει υπαιτιότητα από την πλευρά της.
ΑΕΠΠ/1045/2020
Η προσφεύγουσα Ένωση Εταιριών επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντα φορέα (αριθ. 3756/29.06.2020), η οποία ανακαλεί μερικώς την υπ’ αριθμ. 3564/20.11.2018 απόφαση που είχε εγκρίνει το 1ο Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και αναπέμπει το 1ο Πρακτικό στην Επιτροπή Διαγωνισμού για επανεξέταση. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, με προϋπολογισμένη αξία 43.684.474,77 € χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή στηρίζεται σε υποτιθέμενες παραβάσεις διαδικαστικών κανόνων και στην μη νόμιμη εφαρμογή κριτηρίων από προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ που αφορούσε διαφορετικό διαγωνισμό.
ΑΕΠΠ/1055/2018
Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση της Διακήρυξης με ΑΔΑ 18PROC003485920 και της διενέργειας του διαγωνισμού για την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων ενόργανης παρακολούθησης σε 14 σιδηροδρομικές γέφυρες της γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα-Δομοκός (Αξίας 4.650.703€). Αιτιολογούσε με 9 ερωτήματα περί ασαφειών στις τεχνικές προδιαγραφές, μεταφοράς δεδομένων, κόστους ογκοχρέωσης, κυριότητας εξοπλισμού, σύστασης αισθητήρων και συγχρονισμού καταγραφικών σταθμών. Επίσης επέκρινε την μη χορήγηση επεξηγήσεων και παρατάσεως χρόνου για υποβολή προσφορών, ισχυριζόμενος ότι οι ελλείψεις εμπόδιζαν την σωστή κατάρτιση τεχνικής και οικονομικής προσφοράς.
ΔΔΘΕΚΑ Α 1157856 ΕΞ 2019
Δασμολογική κατάταξη συσκευών λήψης εικόνων υψηλών ταχυτήτων σύμφωνα με την Απόφαση ΔΕΕ στην υπόθεση C-327/17 ΑΔΑ: ΩΒΨΡ46ΜΠ3Ζ-Β25
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/69/2025
Η Πράξη 69/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την αναβολή της έκδοσης οριστικής κρίσης επί της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου - Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες "Daniel" και "Elias"». Το έργο έχει προϋπολογισμό 46.500.000,00 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.). Το Κλιμάκιο διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου με απαραίτητα στοιχεία για τη διαμόρφωση ασφαλούς κρίσης. Ζητούνται, μεταξύ άλλων, τα Τεχνικά Δελτία Υποέργων, η τεκμηρίωση του ύψους και η ανάλυση του προϋπολογισμού, τα παραδοτέα του Τεχνικού Συμβούλου, καθώς και η απόφαση της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. επί της προδικαστικής προσφυγής και βεβαίωση περί μη αλληλοεπικάλυψης του αντικειμένου με την εν εξελίξει σύμβαση της ΕΡΓΟΣΕ.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/67/2025
Η Πράξη 67/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, μετά τις θεομηνίες "Daniel" και "Elias"», προϋπολογισμού 146,5 εκατ. ευρώ. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι ο φάκελος δεν ήταν πλήρης, ζητώντας αναβολή της οριστικής κρίσης. Ζητήθηκαν στοιχεία για την τεκμηρίωση του προϋπολογισμού, τα παραδοτέα του Τεχνικού Συμβούλου, έγγραφα του ΟΣΕ, καθώς και η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ επί της προδικαστικής προσφυγής που είχε ασκηθεί κατά της διαδικασίας ανάθεσης με διαπραγμάτευση.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/108/2025
Η Πράξη 108/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας ενός σχεδίου σύμβασης μεταξύ της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., των Δήμων Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγ. Θεοδώρων και Κορινθίων. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η υλοποίηση του έργου «Ανάπλαση ενιαίου παραλιακού μετώπου μεταξύ Κορίνθου και Λουτρακίου» και, κυρίως, η παραχώρηση της χρήσης τμήματος παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής (ιδιοκτησίας του ΟΣΕ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι, παρά τον τίτλο της ως «προγραμματική σύμβαση», πρόκειται για αμιγώς ιδιωτικό συμφωνητικό παραχώρησης χρήσης ακινήτου, το οποίο συνάπτεται κατ' εφαρμογή του ν. 3891/2010. Δεδομένου ότι οι συμβάσεις παραχώρησης χρήσης ακινήτων από τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες συμβάσεων που υπόκεινται σε προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο (άρθρο 324 του ν. 4700/2020), το Κλιμάκιο απείχε του ελέγχου νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης ως απαραδέκτως εισαγόμενο.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/132/2025
Η Πράξη 132/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης του έργου «Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου - Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες "Daniel" και "Elias"». Το Κλιμάκιο έκρινε ότι νομίμως η αναθέτουσα αρχή προσέφυγε στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση (άρθρο 32 παρ. 2 περ. γ του ν. 4412/2016 και άρθρο 25 του ν. 5049/2023). Διαπιστώθηκε ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του απρόβλεπτου γεγονότος (θεομηνίες Σεπτεμβρίου 2023) και της κατεπείγουσας ανάγκης για άμεση αποκατάσταση των βλαβών, ώστε να αρθεί ο κίνδυνος και να ολοκληρωθούν οι εργασίες εντός του δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος χρηματοδότησης. Ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης ύψους 44.593.500,00 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.) με την ανάδοχο εταιρεία ("… Α.Ε.").
ΕΣ/ΚΛ.Ε/227/2021
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου της 3ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή … – …», συμβατικής δαπάνης 21.852.123,88 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α. (27.096.633,61 ευρώ, με Φ.Π.Α.).(....)Επομένως, συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις σύναψης της 3ης συμπληρωματικής σύμβασης για τις ανωτέρω εργασίες, δεδομένου ότι είναι απαραίτητες, προκειμένου το σύνολο του έργου να είναι τεχνικά άρτιο, λειτουργικό και αξιόπιστο, ενώ κατέστησαν αναγκαίες εξαιτίας μη οφειλόμενων σε υπαιτιότητα της αναθέτουσας αρχής απρόβλεπτων περιστάσεων κατά την τεχνική εκτέλεση του αρχικού έργου.Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 3ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή … – …».
132846 ΕΞ 2024
Ένταξη Έργου «Ενίσχυση της συνδεσιμότητας υπερ-υψηλών ταχυτήτων μέσω προγράμματος επιδότησης “Gigabit” (”Gigabit Voucher Scheme”)», με κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5224378 , της Δράσης με ID "16818 - Υποδομές Οπτικών Ινών σε κτήρια” του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. ΑΔΑ:9ΛΚ9Η-ΚΡΛ