×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/856/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή η αιτούσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με την οποία ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος η ανταγωνίστριά της για την σύναψη δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα Καρπάθου (ΚΑΚΠ) για το χρονικό διάστημα από 1/7/2018 έως 30/6/2020. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαρισμού εσωτερικών και υπαίθριων χώρων του αερολιμένα, συμπεριλαμβανομένων αιθουσών, γραφείων, χώρων υγιεινής και υπαίθριων χώρων, με διαφοροποιημένο ωράριο λειτουργίας για θερινή και χειμερινή περίοδο, απασχόληση εξειδικευμένου προσωπικού πλήρους απασχόλησης και τήρηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1130/2021

(Τουλάχιστον 50 λέξεις) Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού που έκρινε αποδεκτές τις προσφορές των οικονομικών φορέων '...' και 'δεύτερος προσφεύγων', στο πλαίσιο διαδικασίας σύναψης δημόσιας σύμβασης για υπηρεσίες καθαρισμού χώρων, εγκαταστάσεων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα '...' (εκτιμώμενης αξίας 1.961.309,16 ευρώ άνευ ΦΠΑ). Ο πρώτος προσφεύγων ασκεί προσφυγή κατά της απόφασης για την αποδοχή του δεύτερου προσφεύγοντα ως προσωρινού αναδόχου, ενώ ο δεύτερος προσφεύγων προσβάλλει την αποδοχή του οικονομικού φορέα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες γενικού καθαρισμού και συντήρησης των εγκαταστάσεων του αερολίμενα, με συγκεκριμένα καθήκοντα όπως καθαρισμός δαπέδων γραφείων, διαχείριση χώρων υγιεινής, καθαρισμός υαλοπινάκων, καθαρισμός πυρηνοσταθμών, καθαρισμός σχαρών ομβρίων, καθώς και ειδικές απαιτήσεις για θερινή/χειμερινή περίοδο και πρόσθετο προσωπικό κατά τους μήνες υψηλής κίνησης.


ΑΕΠΠ/1129/2021

Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού που έκρινε αποδεκτές τις προσφορές ορισμένων οικονομικών φορέων, σε διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού χώρων, εγκαταστάσεων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα, εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 1.961.309,16 ευρώ. Αιτιολογούν τα αιτήματά τους με αντικοινωνικές παρεκκλίσεις στις οικονομικές προσφορές των ανταγωνιστών, όπως μη συμμόρφωση με τους όρους της διακήρυξης για κοινές τιμές μονάδας σε θερινή και χειμερινή περίοδο, ανεπάρκεια εργατικού και ασφαλιστικού κόστους και μη συμπερίληψη νόμιμων κρατήσεων.


ΑΕΠΠ/1322/2021

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού από 30-6-2021, με την οποία κρίθηκαν αποδεκτές οι προσφορές του παρεμβαίνοντος και άλλου οικονομικού φορέα για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης. Η σύμβαση αφορά την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών καθαρισμού χώρων, εγκαταστάσεων και επιφανειών σε πέντε κρατικούς αερολιμένες, με συνολική εκτιμώμενη αξία 608.162,95 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν καθαρισμό κατά τη θερινή και χειμερινή περίοδο, με διαφοροποιημένα τιμήματα και παρακράτηση φόρου κατά νόμο. Ο προσφεύγων προσβάλλει τη διαδικασία έγκρισης των προσφορών και τον τρόπο υπολογισμού του φόρου.


ΕΑΔΗΣΥ/1431/2022

Με τις υπόψη προδικαστικές προσφυγές αμφότερες οι προσφεύγουσες στρέφονται κατά: α) της υπ’ αριθ. πρωτ. .../28-7-2022 απόφασης του Υπουργού ... με θέμα: «Έγκριση πρακτικού δικαιολογητικών κατακύρωσης και κατακύρωση αποτελεσμάτων ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα ..., για το χρονικό διάστημα από 01-07- 2022 έως 30-06-2025, με πραγματική ημερομηνία έναρξης την εγκατάσταση του αναδόχου» και β) της ενσωματωθείσας στην ανωτέρω απόφασης υπ’ αριθ. πρωτ. ... του Υπουργού ... με θέμα: «Έγκριση πρακτικών αποσφράγισης και αξιολόγησης τεχνικών προσφορών-δικαιολογητικών συμμετοχής και οικονομικών προσφορών, του ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα ..., για το χρονικό διάστημα από 01-07- 2022 έως 30-06-2025, με πραγματική ημερομηνία έναρξης την εγκατάσταση του αναδόχου». 


ΕΑΔΗΣΥ/1432/2022

Με τις υπόψη προδικαστικές προσφυγές αμφότερες οι προσφεύγουσες στρέφονται κατά: α) της υπ’ αριθ. πρωτ. .../28-7-2022 απόφασης του Υπουργού ... με θέμα: «Έγκριση πρακτικού δικαιολογητικών κατακύρωσης και κατακύρωση αποτελεσμάτων ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα ..., για το χρονικό διάστημα από 01-07- 2022 έως 30-06-2025, με πραγματική ημερομηνία έναρξης την εγκατάσταση του αναδόχου» και β) της ενσωματωθείσας στην ανωτέρω απόφασης υπ’ αριθ. πρωτ. ... του Υπουργού ... με θέμα: «Έγκριση πρακτικών αποσφράγισης και αξιολόγησης τεχνικών προσφορών-δικαιολογητικών συμμετοχής και οικονομικών προσφορών, του ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα ..., για το χρονικό διάστημα από 01-07- 2022 έως 30-06-2025, με πραγματική ημερομηνία έναρξης την εγκατάσταση του αναδόχου». 


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/529/2019

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας του διαγωνισμού και του σχεδίου σύμβασης για τον καθαρισμό του κρατικού αερολιμένα …(....)που εντάσσεται στο πλαίσιο του ευρύτερου διαγωνισμού για την «ανάδειξη αναδόχου καθαρισμού χώρων και επιφανειών των Κρατικών Αερολιμένων …, …, …, …, …, …, …, …, …, …, …, … και των ∆ηµοτικών Αερολιµένων …, …, …, …  για τα έτη 2019 και 2020 και του  Κρατικού αερολιμένα … για το έτος 2020», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.021.008,03 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.(....)Με αυτά τα δεδομένα, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, υπό τους κάτωθι όρους: α) αναδιαμόρφωσης του εργατικού κόστους της σύμβασης κατά τρόπο, ώστε να είναι σύμφωνο με τις προβλέψεις της ως άνω Υ.Α. περί αύξησης του νόμιμου κατώτατου ημερομισθίου (VI Tμ. 979, 1246/2019, Ζ΄ Κλιμ. 488, 390, 389/2019), β) συμπλήρωσης του συμβατικού κείμενου με την εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης, που οφείλει να καταθέσει η ανάδοχος, ποσού ίσου με το 5% της συμβατικής δαπάνης χωρίς Φ.Π.Α. (βλ. άρθρο 9.5 της διακήρυξης) και τέλος γ) απάλειψης στο άρθρο 2 του πίνακα  με τον αριθμό των εργαζομένων και τις ημέρες και ώρες απασχόλησης τους κατά τη θερινή και χειμερινή περίοδο, κατά το μέρος που αυτός εκ παραδρομής επαναλαμβάνεται δύο επιπλέον φορές.


ΣΤΕ/ΕΑ/456/2013

Ανάδειξη αναδόχου καθαρισμού χώρων...Επειδή, όπως έχει ήδη εκτεθεί, μεταξύ των δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2004/17 είναι και οι δραστηριότητες εκμετάλλευσης γεωγραφικής περιοχής, με σκοπό την «διάθεση» αερολιμένος σε αεροπορικούς μεταφορείς (άρθρο 7 περ. β΄). Εν προκειμένω όμως, η υπό ανάθεση σύμβαση με αντικείμενο, όπως προκύπτει από τα οριζόμενα στη διακήρυξη ( βλ. άρθρο 4 και 5 της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων), συνήθεις εργασίες καθαρισμού χώρων κοινών κτιριακών εγκαταστάσεων (επιφανειών, υαλοπινάκων, χώρων υγιεινής, επίπλων γραφείων, αιθουσών επιβατών κ.λ.π.) του Αεροσταθμού Κρατικού Αερολιμένα ..., δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί αμέσως την ανωτέρω δραστηριότητα, κατά την ήδη εκτεθείσα έννοια της Οδηγίας 2004/17. Συνεπώς, εν όψει και της επιβαλλόμενης, σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, στενής ερμηνείας των διατάξεων της Οδηγίας 2004/17, ο επίδικος διαγωνισμός εκφεύγει του πεδίου εφαρμογής της Οδηγίας αυτής και εμπίπτει, ως εκ του αντικειμένου του και του ύψους της προϋπολογισθείσης δαπάνης, στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2004/18 [(πρβλ. ΕΑ 82/2013, 499/2012, με τις οποίες κρίθηκε ότι, διαγωνισμοί για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας σε χώρους λιμένων, ενέπιπταν στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2004/17, διότι, λόγω του ειδικού αντικειμένου τους (εκτέλεση εργασιών καθαρισμού και ειδικών λιμενικών χώρων και εγκαταστάσεων), τελούσαν σε άμεση σχέση με την εκπλήρωση της δραστηριότητας «διάθεσης» λιμένος σε θαλασσίους μεταφορείς, πρβλ. επίσης ΕΑ 433/2011, 986/2010, 872/2007, 785/2007, 769/2007)]. Επομένως, αρμόδιο, κατά τις διατάξεις του ν. 3886/2010, για την εκδίκαση της υπό κρίση αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων είναι, ενόψει του ύψους του προϋπολογισμού της υπό ανάθεση σύμβασης, το Διοικητικό Εφετείο της έδρας της αναθέτουσας αρχής, ήτοι το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, στο οποίο πρέπει να παραπεμφθεί.


ΑΕΠΠ/855/2021

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την επωνυμία «...» ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής «ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ .../...», η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά της «...» για το τμήμα του Κρατικού Αερολιμένα ..., στο πλαίσιο διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου των υπηρεσιών καθαρισμού χώρων, εγκαταστάσεων και επιφανειών των Κρατικών Αερολιμένων ... και ..., καθώς και του Δημοτικού Αερολιμένα ... για το χρονικό διάστημα από 01-01-2021 έως 31-12-2022. Η προσφυγή αφορά την απόφαση της αναθέτουσας αρχής που κήρυξε τον πρώτο μειοδότη προσωρινό ανάδοχο, ενώ ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η τεχνική προσφορά του πρώτου μειοδότη ήταν ελλιπής και αόριστη, χωρίς την απαιτούμενη τεκμηρίωση συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/1541/2021

Η προδικαστική προσφυγή του οικονομικού φορέα ασκήθηκε κατά της απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αριθμό πρωτοκόλλου Κ.Γ./Δ11/Ε 23759/14-7-2021, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα και άλλων διαγωνιζομένων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού χώρων, εγκαταστάσεων και επιφανειών σε κρατικούς αερολιμένες, με συνολική εκτιμώμενη αξία (άνευ ΦΠΑ) 608.162,95 ευρώ. Συγκεκριμένα, η προσφυγή επικεντρώνεται σε υπολειπόμενες υποχρεώσεις καθαρισμού (297.858,80 τ.μ. μηνιαίως για τη θερινή περίοδο) και ελλιπείς οικονομικές προσφορές που αδυνατούν να καλύψουν το συμβατικό αντικείμενο, καθώς και σε ζητήματα σχετικά με τον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών για το έτος 2022.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/105/2017

Προμήθεια και τοποθέτηση αιθουσών διδασκαλίας:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με το τελευταίο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι η επείγουσα ανάγκη για τη στέγαση των μαθητών του Δήμου ενόψει της επικείμενης έναρξης του σχολικού έτους 2016-2017 οφείλεται στην παράλειψη των αρμόδιων δημοτικών οργάνων να προκηρύξουν έγκαιρα διαγωνισμό για την προμήθεια των απαιτούμενων αιθουσών διδασκαλίας και χώρων υγιεινής. Συγκεκριμένα, ενώ ήταν γνωστό ήδη από το Δεκέμβριο του 2015 ότι η «..» είχε απορρίψει το υποβληθέν με το 65884/17.12.2015 έγγραφο του Δήμου αίτημα για την προμήθεια δέκα αιθουσών ελαφράς προκατασκευής για τη στέγαση των μαθητών του Δήμου .., τα αρμόδια όργανά του, αντί να μεριμνήσουν εγκαίρως για την προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια των απαιτούμενων αιθουσών διδασκαλίας και χώρων υγιεινής, αδράνησαν αδικαιολόγητα για χρονικό διάστημα πλέον των επτά μηνών, τελικά δε, αποφάσισαν μόλις στις 2.8.2016 να προμηθευτούν οκτώ αίθουσες διδασκαλίας και δύο χώρους υγιεινής με ανάθεση κατόπιν διαπραγμάτευσης.Ενόψει όμως του ότι αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με το ότι η προσφορά της αναδόχου κρίθηκε ικανοποιητική.. το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια δημοτικά όργανα δεν είχαν πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων.(συγγνωστή πλάνη)