ΑΕΠΠ/883/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία την απέκλεισε από τον διαγωνισμό για την ανάθεση της σύμβασης του έργου με τίτλο «ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Π.Ι.Ν. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ Π.Ε. ...». Το έργο είχε προϋπολογισμό δημοπράτησης 750.000,00€ με Φ.Π.Α. Η προσφεύγουσα, η οποία είχε ανακηρυχθεί πρώτη κατά σειρά μειοδοσίας, προσέφυγε λόγω της απόρριψης της προσφοράς της μετά την επίσημη καταχώρηση των τεκμηρίων του διαγωνισμού, τονίζοντας πως ήταν ανακριβώς αιτιολογημένη και έγινε με υποκατάσταση αρμοδίων οργάνων από τη Νομική Υπηρεσία της Περιφέρειας. Επίσης, ισχυρίστηκε ότι η διαδικασία ήταν ελλιπής, καθώς δεν τη συμπλήρωσε τα δικαιολογητικά κατά την κρίση της Επιτροπής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1055/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθ. 1596/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Η απόφαση αυτή ενέκρινε το από 25-6-2019 υπ’ αριθ. 1δ πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, με το οποίο ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος του υποέργου «ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΟΤΑΜΟΥ ΑΛΦΕΙΟΥ, Π.Ε. ΗΛΕΙΑΣ ΕΤΟΥΣ 2017-2018» του έργου «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΠΔΕ», ο οικονομικός φορέας «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΕΤΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης αντιπλημμυρικών έργων στον Ποταμό Αλφειό, Π.Ε. Ηλείας, συμπεριλαμβανομένων της άρσης προσχώσεων κάτω από υφιστάμενα τεχνικά και γέφυρες, καθώς και της απομάκρυνσης απορριμμάτων, μπαζών ή βλάστησης κατά μήκος της πεδινής κοίτης.
ΔΕΔ/Θεσ/847/2025
Η απόφαση 847/13.05.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος / επιβολής προστίμου για το φορολογικό έτος 2018, συνολικού ύψους €243.625,52. Η φορολογική αρχή είχε επιβάλει τη διαφορά λόγω προστιθέμενης διαφοράς δαπανών ύψους €320.469,93, που προέκυψε από τη χορήγηση δανείου €310.000,00 του προσφεύγοντος προς την εταιρεία του, καθώς και από την απόσβεση δανείων €10.469,93, σύμφωνα με τις διατάξεις περί τεκμηρίων (άρθρα 30-34 του ν.4172/2013). Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι ο καταλογισμός του δανείου ήταν λάθος καταχώρησης. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι η καταχώρηση στα βιβλία της εταιρίας και η υποβολή δήλωσης τελών χαρτοσήμου αποδεικνύουν τον δανεισμό, ενώ απέρριψε και το αίτημα ακρόασης και τον ισχυρισμό περί παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας.
ΔΕΔ/Θεσ/315/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2023, η οποία προέκυψε κατόπιν εναλλακτικής ελάχιστης φορολόγησης (τεκμήρια). Ο προσφεύγων ζητούσε την ακύρωση της πράξης, ισχυριζόμενος ότι ποσό ύψους 31.043,88€, προερχόμενο από αποζημιώσεις του ΕΛ.Γ.Α. των ετών 2020, 2021 και 2022, έπρεπε να υπολογιστεί ως ανάλωση κεφαλαίου προηγούμενων ετών για την κάλυψη τεκμηρίων. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον ισχυρισμό ως αβάσιμο, τονίζοντας ότι σύμφωνα με τις φορολογικές διατάξεις (ν.4172/2013 και τη σχετική ΠΟΛ.1116/2015), οι αγροτικές αποζημιώσεις δεν περιλαμβάνονται στον προσδιορισμό του κέρδους από αγροτική δραστηριότητα και, επιπλέον, δεν δύνανται να καλύπτουν τεκμήριο. Ως εκ τούτου, η οριστική φορολογική υποχρέωση ύψους 8.232,10€ επικυρώθηκε.
ΑΕΠΠ/625/2019
Η προσφεύγουσα με την Προδικαστική Προσφυγή της ζητάει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 88/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Σερρών. Η εν λόγω απόφαση εκδόθηκε στο πλαίσιο της υπ’ αριθμ. 36575/21.11.2018 Διακήρυξης, η οποία αφορούσε ανοικτό, ηλεκτρονικό διαγωνισμό άνω των ορίων για την «Αποκομιδή και μεταφορά απορριμμάτων του Δήμου Σερρών για τα έτη 2019-2022». Η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη ήταν 750.000,00€ πλέον ΦΠΑ, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της χαμηλότερης τιμής. Ο διαγωνισμός περιλάμβανε δύο τμήματα, το Τμήμα Α (420.000,00€) και το Τμήμα Β (330.000,00€).
ΑΕΠΠ/659/2018
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης 98/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ελασσόνας, η οποία αφορά τη διαδικασία της «Προμήθειας υγρών καυσίμων και λιπαντικών 2018-2019». Το συγκεκριμένο αντικείμενο της σύμβασης αφορά την Ομάδα 3 «Λιπαντικά» με προϋπολογισμό 29.010€ (συν ΦΠΑ 24%), όπου το κριτήριο κατακύρωσης ήταν η χαμηλότερη τιμή. Η προσφυγή βασίζεται στην έλλειψη ψηφιακής υπογραφής στα έγγραφα που υποβλήθηκαν, παραβιάζοντας τις διατάξεις του νόμου 4412/2016 και του Π.Δ. 39/2017 για τη νόμιμη υποβολή των τεκμηρίων.
ΑΕΠΠ/213/2020
Η ανώνυμη εταιρεία προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με την οποία απορρίφθηκε το 2ο πρωτόκολλο της Επιτροπής του Διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Κατασκευή Έργων Μουσειογραφικής Μελέτης των Εκθεσιακών Χώρων της [συγκεκριμένης τοποθεσίας]» με εκτιμώμενη αξία 3.721.760,00 ευρώ. Η προσφυγή περιέχει ισχυρισμούς για εσφαλμένη απόρριψη τεκμηρίων τεχνικής ικανότητας και μη συμμόρφωση με τους όρους της διακήρυξης, ζητώντας την αναγνώριση της ως νόμιμου αναδόχου του έργου.
ΔΕΔ/Αθ/669/2025
Η απόφαση 669/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου 100,00€ για το φορολογικό έτος 2018. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής τροποποιητικής δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα (συγκεντρωτική εσόδων ΜΥΦ) στις 23-04-2019. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η υποβολή ήταν τροποποιητική εμπρόθεσμη, καθώς η προθεσμία έληγε στις 20-05-2019. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι η καταληκτική ημερομηνία για τις αρχικές και τροποποιητικές καταστάσεις πελατών (εσόδων) του 2018 ήταν η 22-04-2019, και η προθεσμία "20-05-2019" αφορούσε αποκλειστικά τη διόρθωση αποκλίσεων στα στοιχεία προμηθευτών.
ΕΑΔΗΣΥ/1015/2024
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης κατακύρωσης του διαγωνισμού στον οικονομικό φορέα «…», με αντικείμενο τη διαδικασία ανεύρεσης προμηθευτή για τη προμήθειά προϊόντων. Επισημαίνει ότι η αναθέτουσα Αρχή παραβίασε τα άρθρα 102 και 103 του ν.4412/16, καθώς και τις προβλέψεις της διακήρυξης, ζητώντας τη συμπλήρωση δικαιολογητικών μετά την υποβολή των τεκμηρίων κατακύρωσης. Επίσης, κατακρίνει την ανακριβή δήλωση του προσωρινού αναδόχου ως «παραγωγού» των προϊόντων, ενώ αυτός δεν ήταν, και τη μη νόμιμη εφαρμογή της διάταξης για αντιστροφή σταδίων αξιολόγησης.
ΔΕΔ/Αθ/708/2025
Η απόφαση 708/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της Πράξης Επιβολής Προστίμου ύψους 100,00 ευρώ για το φορολογικό έτος 2018. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στην προσφεύγουσα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας. Η καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής ήταν η 31.07.2018, ενώ η σχετική δήλωση υποβλήθηκε στις 11.12.2018. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν στη διόρθωση του ΑΦΜ της μισθώτριας εταιρείας (η οποία ήταν υπό ίδρυση). Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι η μισθώτρια εταιρεία απέκτησε ΑΦΜ στις 11.06.2018, δίνοντας έτσι στην προσφεύγουσα τη δυνατότητα να προβεί σε εμπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης έως την καταληκτική ημερομηνία.
ΑΕΠΠ/1041/2020
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζήτησε μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης έργου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορού την εκτέλεση έργου με εκτιμώμενη αξία 524.193,55 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), το οποίο δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ και ΕΣΗΔΗΣ ΕΡΓΩΝ. Οι λόγοι αποκλεισμού ήταν δύο: 1) η εγγυητική συμμετοχή του προσφεύγοντα δεν απευθυνόταν στον σωστό φορέα και 2) δεν συμπλήρωσε στο ΤΕΥΔ ή σε υπεύθυνη δήλωση τους λόγους μη επιβολής προστίμου από το ΣΕΠΕ. Η ΕΑΔΗΣΥ έκρινε ότι ο αποκλεισμός ήταν παράνομος, δεχόμενη την προσφυγή, ακυρώνοντας την απόφαση της αναθέτουσας και διατάσσοντας την επιστροφή του παραβόλου των 2.620,97 ευρώ.