×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/930/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της Διακήρυξης υπ’ αριθμ. 621/20/2019 για δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με αντικείμενο «Υπηρεσίες σίτισης των δικαιούχων φοιτητών της φοιτητικής εστίας Πάτρας». Ειδικότερα, προσβάλλει την ασαφή διατύπωση του αριθμού των δικαιούχων δωρεάν σίτισης (3.000 ή 4.000), την έλλειψη καθορισμού του αριθμού μη δικαιούχων που θα σιτίζονται έναντι αντιτίμου, καθώς και την ανάθεση της σύμβασης χωρίς προηγούμενη έκδοση άδειας λειτουργίας του εστιατορίου. Αυτές οι ασάφειες, κατά τη γνώμη της, παραβιάζουν αρχές διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης, δυσχεραίνοντας ουσιαστικά τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/970/2019

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης υπ' αρ. 621/19/2019 της αναθέτουσας αρχής (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) για τον δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό με αντικείμενο 'Υπηρεσίες σίτισης των δικαιούχων της σπουδαστικής εστίας Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.'. Ειδικότερα, αμφισβητεί: 1) την έλλειψη προδιαγραφής του αριθμού μη δικαιούχων δωρεάν σίτισης που θα σιτίζονται έναντι αντιτίμου, 2) την ασάφεια σχετικά με την ύπαρξη άδειας λειτουργίας του εστιατορίου, 3) την επιβολή αναλογικού τέλους χαρτοσήμου 3% και εισφοράς ΟΓΑ 20% επί της κράτησης 0,02% προς το Δημόσιο, και 4) την απαίτηση για πρόσθετες παροχές/εξοπλισμό μετά την παρακράτηση φόρου 8%, θεωρώντας ότι οι όροι αυτοί παραβιάζουν τη νομιμότητα και την αρχή της ίσης μεταχείρισης.


ΑΕΠΠ/931/2019

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της Διακήρυξης υπ’ αριθμ. 621/21/2019 με αντικείμενο 'Υπηρεσίες σίτισης των δικαιούχων φοιτητών της φοιτητικής εστίας Ιωαννίνων' λόγω: (α) μη προσδιορισμού του αριθμού των μη δικαιούχων δωρεάν σίτισης που θα σιτίζονται έναντι αντιτίμου 3€ ημερησίως, (β) ασύμφορου χαρακτήρα του διαγωνισμού λόγω υπερβολικών τεχνικών προδιαγραφών και περιορισμένου προϋπολογισμού (231.804€ μη συμπ. ΦΠΑ), και (γ) έλλειψης εκ των προτέρων άδειας λειτουργίας του κτιρίου του εστιατορίου. Επισημαίνεται ότι η αοριστία ως προς τον αριθμό των σιτιζομένων δημιουργεί κίνδυνο αδυναμίας εκτέλεσης της σύμβασης, ενώ η έλλειψη άδειας λειτουργίας καθιστά ανασφαλή τη συνεργασία.


ΑΕΠΠ/335/2019

Αντικείμενο της προδικαστικής προσφυγής (Αριθμός 335/2019) είναι η ακύρωση της διακήρυξης για τον δημόσιο ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό με αριθμό εσ. 621/04/2019, η οποία αφορά στην παροχή υπηρεσιών σίτισης δικαιούχων φοιτητών της Φοιτητικής Εστίας Πάτρας. Συγκεκριμένα, η προσφυγή αμφισβητεί τον όρο 2.4.4 της διακήρυξης και το αντίστοιχο εδάφιο του Παραρτήματος ΙΙΙ, όπου ορίζεται ότι η προσφερόμενη τιμή δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1,80 ευρώ ανά ημέρα σίτισης για κάθε δικαιούχο (χωρίς ΦΠΑ), θεωρώντας ότι αυτός ο όρος είναι παράνομος και αποτελεί μη νόμιμο ανταγωνιστικό πεδίο. Οι προσφεύγοντες ισχυρίζονται ότι η τιμή του ημερησίου σιτηρεσίου έχει καθοριστεί σταθερά σε 1,80 ευρώ με βάση κανονιστικές διατάξεις και ότι η δυνατότητα μείωσης της τιμής αυτής παραβιάζει το νόμο και θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της σίτισης.


ΑΕΠΠ/352/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ακύρωση της διακήρυξης για τον δημόσιο ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό με αντικείμενο τις υπηρεσίες σίτισης των δικαιούχων φοιτητών της φοιτητικής εστίας, ιδίως κατά το μέρος που ορίζει ότι η προσφερόμενη τιμή δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1,80€ άνευ ΦΠΑ ανά ημέρα σίτισης για κάθε δικαιούχο. Η προσφυγή επικαλείται την παράνομη διαμόρφωση του κριτηρίου ανάθεσης, διότι η τιμή του σιτηρεσίου έχει κανονιστικά καθορισθεί σταθερή στα 1,80€ και δεν επιτρέπεται η μείωσή της, γεγονός που δημιουργεί άνισο ανταγωνιστικό πεδίο και θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της σίτισης.


ΑΕΠΠ/482/2019

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 6078/360/4.03.2019 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), η οποία την κατέταξε στην τρίτη θέση κατά την τεχνική αξιολόγηση των προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες σίτισης δικαιούχων φοιτητών σε φοιτητικές εστίες, με προϋπολογισμένη δαπάνη 813.780€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικαλείται παράβαση αρχής διαφάνειας, αντικειμενικότητας και αμεροληψίας λόγω ελλιπούς αιτιολόγησης της βαθμολόγησης, ισχυριζόμενη ότι το πρακτικό αξιολόγησης δεν παρέχει συγκριτική ανάλυση των κριτηρίων ούτε αποδεικνύει τη συγκριτική διαβάθμιση μεταξύ των προσφορών.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/200/2017

Παροχή υπηρεσιών σίτισης (αποδοχή τεχνικής προσφοράς κατά παράβαση όρου διακήρυξης).(..) Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, προκύπτει ότι, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας, κατά παράβαση του, ρητώς προβλεπόμενου στο άρθρο 2.11 της παρ. 2 του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ 2 και κατά τα λοιπά σαφώς συναγόμενου από τις λοιπές προαναφερθείσες διατάξεις της επίμαχης διακήρυξης, όρου περί προετοιμασίας και παρασκευής των φαγητών καθώς και παροχής των υπηρεσιών σίτισης στους χώρους του Φοιτητικού Εστιατορίου, έγινε δεκτή στο διαγωνισμό η τεχνική προσφορά του «...», καθόσον αυτή αφορά σε προετοιμασία και παρασκευή των γευμάτων σε χώρο ευρισκόμενο στη Μεγάλη Χώρα του (πρώην) Δήμου ...και ακολούθως μεταφορά αυτών και παροχή των υπηρεσιών σίτισης σε έτερο χώρο, προοριζόμενο να λειτουργήσει ως φοιτητικό εστιατόριο, ευρισκόμενο στο κέντρο του ... (..), αντί της απαιτούμενης από τη διακήρυξη τόσο παρασκευής των γευμάτων όσο και παροχής των υπηρεσιών σίτισης στους χώρους του Φοιτητικού Εστιατορίου. ...Κατόπιν αυτών το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΑΕΠΠ/353/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 621/01/2019 διακήρυξης δημοσίου διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών σίτισης δικαιούχων στη Σπουδαστική Εστία, καθώς και την ανάκληση ή τροποποίηση των όρων που επιτρέπουν την υποβολή οικονομικών προσφορών με τιμή ανά δικαιούχο χαμηλότερη από το κανονιστικά ορισμένο ημερήσιο σιτηρέσιο των 1,80 ευρώ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προετοιμασία, παρασκευή και παροχή γευμάτων για τη σίτιση 1.000 δικαιούχων για διάστημα 12 μηνών (από 1/4/2019 έως 31/3/2020) με εκτιμώμενη αξία σύμβασης 493.200 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή στοιχειοθετείται σε παράβαση διατάξεων περί κανονιστικού καθορισμού της αξίας του σιτηρεσίου και αρχών δημοσίων συμβάσεων.


ΑΕΠΠ/342/2018

Ο προσφεύγων (εταιρεία με την επωνυμία «...CATERING ΑΕ») ζητά την ακύρωση της απόφασης του ΔΣ του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), η οποία απέρριψε την τεχνική του προσφορά για τον διαγωνισμό υπηρεσιών προετοιμασίας και παρασκευής γευμάτων στη Φοιτητική Εστία Θεσσαλονίκης (ΦΕΘ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ενίσχυση προσωπικού μαγειρείου-εστιατορίου με προϋπολογιζόμενη δαπάνη €203,500 (πλέον ΦΠΑ) για το χρονικό διάστημα από 1/3/2018 έως 23/12/2018 (εξαιρουμένων των διακοπών). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η τεχνική του προσφορά περιελάμβανε πλήρη τεκμηρίωση για τα κριτήρια αξιολόγησης Β1 (οργάνωση, προσόντα προσωπικού) και Β2 (διοικητικές διαδικασίες), και ότι η απόρριψή του ήταν άδικη, ενώ η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας έγινε αποδεκτή παρά παρόμοιες ελλείψεις.


ΑΕΠΠ/1347/2020

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα κοινοπραξία επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης του διαγωνισμού, ιδίως ως προς τους όρους που αφορούν τον αριθμό των δικαιούμενων φοιτητών (μέγιστο 7.500), τους όρους πληρωμής, τις παροχές σίτισης σε φοιτητές της Σχολής Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στις «…» χωρίς σαφή προτροπή αριθμού, την υποχρέωση απόκτησης πρόσθετου εξοπλισμού, τα κριτήρια ανάθεσης (ιδίως τις πρόσθετες παροχές) και τους όρους μείωσης του τιμήματος λόγω πανδημίας. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκμετάλλευση του φοιτητικού μαγειρείου-εστιατορίου για σίτιση μέχρι 7.500 φοιτητών του «…», συνολικής προϋπολογισμένης δαπάνης 7.785.000€ (χωρίς ΦΠΑ) για δύο έτη με δυνατότητα παράτασης για ένo έτος.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/805/2019

Παροχή υπηρεσιών σίτισης...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, ανεξαρτήτως του ζητήματος του παραδεκτού ή μη της υποβολής της επίμαχης διαδικασίας προς έλεγχο δεδομένης της μη υποβολής σχεδίου σύμβασης για την επίμαχη φερόμενη ως τροποποίηση, όσον αφορά στο χρονικό διάστημα των ημερών που απομένουν έως τις 31.12.2019, οπότε και λήγει η διάρκεια του .... συμφωνητικού παράτασης της .... αρχικής σύμβασης, η επίμαχη φερόμενη ως τροποποίηση αποφασίσθηκε κατά παράβαση του άρθρου 24 παρ. 4 του π.δ.118/2007. Και τούτο διότι ούτε στο κείμενο της αρχικής σύμβασης, ούτε στο κείμενο του .... συμφωνητικού παράτασης αυτής προβλέπεται δυνατότητα τροποποίησης του περιεχομένου τους, ενώ ελλείπει η συμφωνία και των δύο συμβαλλόμενων μερών, ήτοι η αποδοχή της «τροποποίησης» από τον ανάδοχο. Εξάλλου, η ελεγχόμενη διαδικασία δεν δύναται να εκληφθεί ούτε ως «τροποποίηση» των ως άνω συμβατικών κειμένων ως προς τη διάρκεια του χρόνου ισχύος της παράτασης της επίμαχης συμβατικής σχέσης, για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτό θα συνιστούσε ανεπίτρεπτη εκ των υστέρων αλλοίωση ουσιωδών όρων της προεκτεθείσας 1/2016 διακήρυξης (πρβλ. Ε.Σ. Πρ. Ζ' Κλ. 363, 17, 18/2018). Εξάλλου, σε κάθε περίπτωση, ενόψει της ευελιξίας στη διαμόρφωση του τελικώς καταβαλλόμενου ποσού στον ανάδοχο βάσει του προεκτεθέντος άρθρου 3 της αρχικής σύμβασης, του ενδεικτικού χαρακτήρα του αναγραφόμενου στην σύμβαση αυτή αριθμού δικαιούχων φοιτητών και της μη αναγραφής σε αυτήν καθαρής αλλά εκτιμώμενης αξίας ποσού 1.250.000,00 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., η οποία δεν μεταβάλλεται, το Πανεπιστήμιο θα μπορούσε στο πλαίσιο της υπάρχουσας συμβατικής σχέσης να ανταποκριθεί στις ανάγκες σίτισης του αυξημένου - κατά 10% - αριθμού δικαιούχων φοιτητών από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 με την κάλυψη του κόστους που θα προκύψει από την αντίστοιχη μείωση του Φ.Π.Α. στην εστίαση από 24% σε 13%, χωρίς να απαιτείται η τροποποίηση της. Περαιτέρω, όσον αφορά στο διάστημα από 1.1.2020 και εντεύθεν, ήτοι το διάστημα μετά την εκπνοή του χρόνου ισχύος του .... συμφωνητικού παράτασης, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η επίμαχη διαδικασία αποτελεί μία αυτοτελή απευθείας ανάθεση υπηρεσιών σίτισης, ανεξάρτητη της προηγούμενης συμβατικής σχέσης των μερών, δεδομένου άλλωστε ότι στην από 22.10.2019 (6η Συνεδρίαση, αρ. πρωτ. ....) απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Φοιτητικής Λέσχης του Πανεπιστημίου γίνεται επίκληση απρόβλεπτων περιστάσεων. Ωστόσο, για την ελεγχόμενη απευθείας ανάθεση δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του -εφαρμοστέου κατά τον χρόνο λήψης της ως άνω απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Φοιτητικής Λέσχης του Πανεπιστημίου- άρθρου 32 του ν. 4412/2016, τις οποίες, άλλωστε, πέραν των απρόβλεπτων περιστάσεων, δεν επικαλείται ούτε η αναθέτουσα αρχή. Ειδικότερα δε, όσον αφορά τις προϋποθέσεις της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 32, τις οποίες θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι επικαλείται το Πανεπιστήμιο κατ’ ορθό νομικό χαρακτηρισμό των προεκτεθέντων στην από 22.10.2019 (6η Συνεδρίαση, αρ. πρωτ. ....) απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Φοιτητικής Λέσχης, η επίμαχη διαδικασία δεν ερείδεται σε κατεπείγουσα ανάγκη οφειλόμενη σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή, τα οποία δεν απορρέουν από δική της ευθύνη. Και τούτο διότι αφενός η μείωση του Φ.Π.Α. από 24% σε 13% στην παροχή υπηρεσιών εστίασης δυνάμει του άρθρου 121 του ν.4611/2019 ήταν γνωστή στο Πανεπιστήμιο από τις 20.5.2019, αφετέρου το Πανεπιστήμιο γνώριζε ήδη από την κατάρτιση του συμφωνητικού παράτασης της επίμαχης σύμβασης, ήτοι από τις 31/8/2018, ότι η διάρκειά του λήγει στις 31.12.2019 και, ως εκ τούτου, ήταν εφικτός ο προγραμματισμός της διενέργειας νέου ανοιχτού διαγωνισμού για το πέραν της 31ης.12.2019 χρονικό διάστημα για την κάλυψη των επίμαχων τακτικών αναγκών σίτισης των φοιτητών του, η δε επίμαχη αύξηση των δικαιούχων δωρεάν σίτισης φοιτητών κατά ποσοστό 10% το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 θα μπορούσε, κατά τα προεκτεθέντα, να καλυφθεί στο πλαίσιο εκτέλεσης μίας νέας συμβατικής σχέσης με αντίστοιχες προβλέψεις ως προς τον τρόπο αμοιβής του αναδόχου με την .... αρχική σύμβαση.