×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/353/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 621/01/2019 διακήρυξης δημοσίου διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών σίτισης δικαιούχων στη Σπουδαστική Εστία, καθώς και την ανάκληση ή τροποποίηση των όρων που επιτρέπουν την υποβολή οικονομικών προσφορών με τιμή ανά δικαιούχο χαμηλότερη από το κανονιστικά ορισμένο ημερήσιο σιτηρέσιο των 1,80 ευρώ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προετοιμασία, παρασκευή και παροχή γευμάτων για τη σίτιση 1.000 δικαιούχων για διάστημα 12 μηνών (από 1/4/2019 έως 31/3/2020) με εκτιμώμενη αξία σύμβασης 493.200 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή στοιχειοθετείται σε παράβαση διατάξεων περί κανονιστικού καθορισμού της αξίας του σιτηρεσίου και αρχών δημοσίων συμβάσεων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/352/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ακύρωση της διακήρυξης για τον δημόσιο ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό με αντικείμενο τις υπηρεσίες σίτισης των δικαιούχων φοιτητών της φοιτητικής εστίας, ιδίως κατά το μέρος που ορίζει ότι η προσφερόμενη τιμή δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1,80€ άνευ ΦΠΑ ανά ημέρα σίτισης για κάθε δικαιούχο. Η προσφυγή επικαλείται την παράνομη διαμόρφωση του κριτηρίου ανάθεσης, διότι η τιμή του σιτηρεσίου έχει κανονιστικά καθορισθεί σταθερή στα 1,80€ και δεν επιτρέπεται η μείωσή της, γεγονός που δημιουργεί άνισο ανταγωνιστικό πεδίο και θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της σίτισης.


ΑΕΠΠ/335/2019

Αντικείμενο της προδικαστικής προσφυγής (Αριθμός 335/2019) είναι η ακύρωση της διακήρυξης για τον δημόσιο ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό με αριθμό εσ. 621/04/2019, η οποία αφορά στην παροχή υπηρεσιών σίτισης δικαιούχων φοιτητών της Φοιτητικής Εστίας Πάτρας. Συγκεκριμένα, η προσφυγή αμφισβητεί τον όρο 2.4.4 της διακήρυξης και το αντίστοιχο εδάφιο του Παραρτήματος ΙΙΙ, όπου ορίζεται ότι η προσφερόμενη τιμή δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1,80 ευρώ ανά ημέρα σίτισης για κάθε δικαιούχο (χωρίς ΦΠΑ), θεωρώντας ότι αυτός ο όρος είναι παράνομος και αποτελεί μη νόμιμο ανταγωνιστικό πεδίο. Οι προσφεύγοντες ισχυρίζονται ότι η τιμή του ημερησίου σιτηρεσίου έχει καθοριστεί σταθερά σε 1,80 ευρώ με βάση κανονιστικές διατάξεις και ότι η δυνατότητα μείωσης της τιμής αυτής παραβιάζει το νόμο και θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της σίτισης.


ΑΕΠΠ/364/2018

Με την Προδικαστική Προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρία αίτησε την ακύρωση της υπ' αριθμ. 1/2018 Διακήρυξης (αρ. πρωτ. 72131/8.03.2018) της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορούσε την πραγματοποίηση δημόσιου ανοικτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η σίτιση των φοιτητών του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, με προϋπολογισμό €433.064,52 (χωρίς ΦΠΑ), και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, λαμβάνοντας υπόψη τη σταθερή τιμή του ημερήσιου σιτηρεσίου ανά φοιτητή (1,80€ χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επέμενε ότι η διαδικασία ήταν εσφαλμένη, αλλά η προσφυγή απερρίφθη λόγω εκπρόθεσμης υποβολής.


ΑΕΠΠ/768/2018

Η Προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση: (α) του όρου 7(ε) της Διακήρυξης και της παραγράφου 3 του διευκρινιστικού εγγράφου που απαιτούν από τον υποψήφιο ανάδοχο να διαθέτει μονάδα παραγωγής γευμάτων εντός Αττικής, ως περιοριστικού και απρόσφορου όρου, (β) του κριτηρίου Στ3 του Πίνακα Συμμόρφωσης Τεχνικής Προσφοράς που εξειδικεύει ειδικό ετήσιο κύκλο εργασιών (≥1.748.032,26€/έτος για τριετία) από υπηρεσίες μαζικής εστίασης, ως ασαφούς και υπερβολικού και (γ) των κριτηρίων Β1 (20% βάρος σε κύκλο εργασιών/εμπειρία σίτισης) και Β2 (10% βάρος σε επιτυχή παρόμοια έργα) ως μη συνδεόμενων άμεσα με την εκτέλεση της σύμβασης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκμετάλλευση του φοιτητικού εστιατορίου της Πανεπιστημιούπολης 1 στο ΙΛΙΟΝ για σίτιση 3.600 φοιτητών μέσω κάρτας με ημερήσιο κόστος 1,80€ (άνευ ΦΠΑ), με υποχρέωση αδιάλειπτης παροχής γευμάτων και διάθεσης εστιατορίου 300τ.μ. στο κέντρο της Αθήνας για Σαββατοκύριακα/αργίες.


ΑΕΠΠ/863/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης ανοικτού διαγωνισμού με αριθμό 621/10/2019 για την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Προσωπικού στη Φοιτητική Εστία Αθηνών, η οποία εκτιμάται χωρίς ΦΠΑ στα 77.000,00 ευρώ. Ως λόγους προσφυγής επικαλείται: 1) μη τήρηση της ελάχιστης νόμιμης προθεσμίας υποβολής προσφορών, 2) ιδιαίτερα χαμηλό και κάτω των νομίμων ορίων υπολογισμό ανώτατου εργατικού κόστους, και 3) εσφαλμένο και ανεπαρκές προϋπολογισμό για κόστος αναλωσίμων και πρόσθετων υπηρεσιών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή τεχνικών υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας εγκαταστάσεων της φοιτητικής εστίας.


ΑΕΠΠ/864/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης ανοικτού διαγωνισμού υπηρεσιών (αριθμός 621/13/2019) για την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Προσωπικού στη Φοιτητική Εστία Κομοτηνής. Το εκτιμώμενο κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε 120.000 € (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται δύο κύριους λόγους: α) μη τήρηση της ελάχιστης νόμιμης προθεσμίας υποβολής προσφορών και β) εσφαλμένη και ιδιαίτερα χαμηλή τιμή κονδυλίου για αναλώσιμα υλικά και πρόσθετες υπηρεσίες σε σχέση με το πραγματικό κόστος. H διαδικασία δημοσιεύτηκε στον ΚΗΜΔΗΣ στις 11/6/2019 και στον ΕΣΗΔΗΣ στις 12/6/2019.


ΑΕΠΠ/930/2019

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της Διακήρυξης υπ’ αριθμ. 621/20/2019 για δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με αντικείμενο «Υπηρεσίες σίτισης των δικαιούχων φοιτητών της φοιτητικής εστίας Πάτρας». Ειδικότερα, προσβάλλει την ασαφή διατύπωση του αριθμού των δικαιούχων δωρεάν σίτισης (3.000 ή 4.000), την έλλειψη καθορισμού του αριθμού μη δικαιούχων που θα σιτίζονται έναντι αντιτίμου, καθώς και την ανάθεση της σύμβασης χωρίς προηγούμενη έκδοση άδειας λειτουργίας του εστιατορίου. Αυτές οι ασάφειες, κατά τη γνώμη της, παραβιάζουν αρχές διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης, δυσχεραίνοντας ουσιαστικά τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό.


ΑΕΠΠ/931/2019

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της Διακήρυξης υπ’ αριθμ. 621/21/2019 με αντικείμενο 'Υπηρεσίες σίτισης των δικαιούχων φοιτητών της φοιτητικής εστίας Ιωαννίνων' λόγω: (α) μη προσδιορισμού του αριθμού των μη δικαιούχων δωρεάν σίτισης που θα σιτίζονται έναντι αντιτίμου 3€ ημερησίως, (β) ασύμφορου χαρακτήρα του διαγωνισμού λόγω υπερβολικών τεχνικών προδιαγραφών και περιορισμένου προϋπολογισμού (231.804€ μη συμπ. ΦΠΑ), και (γ) έλλειψης εκ των προτέρων άδειας λειτουργίας του κτιρίου του εστιατορίου. Επισημαίνεται ότι η αοριστία ως προς τον αριθμό των σιτιζομένων δημιουργεί κίνδυνο αδυναμίας εκτέλεσης της σύμβασης, ενώ η έλλειψη άδειας λειτουργίας καθιστά ανασφαλή τη συνεργασία.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/235/2015

Σίτιση φοιτητών..Η ως άνω ασάφεια δε των όρων της διακήρυξης πλήττει ουσιωδώς το κύρος αυτής, συμπαρασύροντας ολόκληρη την επακολουθήσασα διαγωνιστική διαδικασία, καθόσον ανάγεται σε πλημμέλεια αφορώσα ένα ουσιώδες στοιχείο της εκτέλεσης των επίμαχων υπηρεσιών και συγκεκριμένα της οικονομικής επιβάρυνσης που τελικά θα επωμιστεί ο ανάδοχος ή η αναθέτουσα αρχή κατά την εκτέλεση της σύμβασης. Πέραν των ανωτέρω, ο όρος 13, από την εφαρμογή του οποίου γεννάται μία πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση του φορέα, είναι μη νόμιμος για τον πρόσθετο λόγο ότι από το πλέγμα των κείμενων διατάξεων συνάγεται ότι στην ορισθείσα με την Φ.547452/Β3/9.5.2007 Κ.Υ.Α. τιμή του σιτηρεσίου ενσωματώνονται όλες οι δαπάνες που αντιστοιχούν στο κόστος παραγωγής και διάθεσης των γευμάτων..Κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης για την εκτέλεση της υπηρεσίας σίτισης φοιτητών του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος … κατά το χρονικό διάστημα από 1.9.2015 έως και 31.12.2018.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/6634/2015


ΑΕΠΠ/970/2019

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης υπ' αρ. 621/19/2019 της αναθέτουσας αρχής (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) για τον δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό με αντικείμενο 'Υπηρεσίες σίτισης των δικαιούχων της σπουδαστικής εστίας Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.'. Ειδικότερα, αμφισβητεί: 1) την έλλειψη προδιαγραφής του αριθμού μη δικαιούχων δωρεάν σίτισης που θα σιτίζονται έναντι αντιτίμου, 2) την ασάφεια σχετικά με την ύπαρξη άδειας λειτουργίας του εστιατορίου, 3) την επιβολή αναλογικού τέλους χαρτοσήμου 3% και εισφοράς ΟΓΑ 20% επί της κράτησης 0,02% προς το Δημόσιο, και 4) την απαίτηση για πρόσθετες παροχές/εξοπλισμό μετά την παρακράτηση φόρου 8%, θεωρώντας ότι οι όροι αυτοί παραβιάζουν τη νομιμότητα και την αρχή της ίσης μεταχείρισης.