×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/983/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα (ένωση εταιριών) ασκεί προδικαστική προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθ. 178/18-6-2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με την οποία απέρριψε την προσφορά της και αποφάσισε επαναδημοπράτηση της σύμβασης 'Ψηφιακή Περιήγηση στο ******'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά σχεδιασμό και ανάπτυξη εφαρμογής, δημιουργία τρισδιάστατου χάρτη και φωτορεαλιστικών μοντέλων για την προώθηση του παραδοσιακού οικισμού, με σκοπό την ανάδειξη πολιτιστικής κληρονομίας. Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψη βασίστηκε σε αβάσιμους λόγους, ιδίως για το πτυχίο του υπευθύνου έργου και την έλλειψη γραπτής δέσμευσης υπεργολάβου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/416/2004

Αρμοδιότητα για τη συνυπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης περί προσωρινής οριοθέτησης του παραδοσιακού οικισμού της Λίνδου, βάσει των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 12 του Ν 3028/2002.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιο Υπουργείο, για τη συνυπογραφή της, κατ’ άρθρο 12 παρ.3 του Ν 3028/2002, κοινής υπουργικής απόφασης για την προσωρινή οριοθέτηση του παραδοσιακού οικισμού της Λίνδου Ρόδου, είναι κατά τελολογική ερμηνεία των διατάξεων τούτων το Υπουργείο Αιγαίου, στο οποίο ανήκει, άλλωστε, και η αρμοδιότητα για την οριστική οριοθέτηση του άνω οικισμού της Λίνδου.


ΝΣΚ/217/2009

Παραδοσιακός οικισμός Οίας – Αναστήλωση ερειπωμένων κτισμάτων (εκτός ή εν μέρει εντός των ορίων του οικισμού) προς την πλευρά της Καλντέρας – Γεωλογική επικινδυνότητα των εδαφικών τμημάτων – Εφαρμοστέες πολεοδομικές διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 26 του από 28-6-1993 ΠΔ (ή, άλλως, του άρθρου 2 παρ. Α του από 25-11-1997 ΠΔ) περί αναστηλώσεων: α) ούτε στις περιπτώσεις των ερειπωμένων κτισμάτων που κείνται πέραν της ζώνης Β προς την πλευρά της Καλντέρας, δηλαδή εκτός του παραδοσιακού οικισμού της Οίας, αφού οι ανωτέρω διατάξεις δεν αφορούν κτίσματα κείμενα εκτός του οικισμού αυτού, β) ούτε στις αντίστοιχες περιπτώσεις των ερειπωμένων κτισμάτων, που τέμνονται από το όριο της Β Ζώνης του παραδοσιακού οικισμού της Οίας προς την πλευρά της Καλντέρας, προεχόντως για λόγους ασφαλείας του οικισμού και γεωλογικής επικινδυνότητας των εδαφικών αυτών τμημάτων.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/269/2018

Επιχορήγηση του σωματείου :Με δεδομένα αυτά συντρέχουν, εν προκειμένω, οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση του ως άνω σωματείου από το Δήμο ....., καθόσον, όπως προκύπτει από τα προπαρατεθέντα άρθρα του καταστατικού του, οι σκοποί του περιλαμβάνουν την ανάδειξη, ενίσχυση και προαγωγή της πολιτιστικής κληρονομιάς των Σαρακατσαναίων στην πόλη των ...... Συναφώς, η υλοποίηση του έργου της κατασκευής και στέγασης του παραδοσιακού οικισμού (σαρακατσάνικο κονάκι), για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση, θα συμβάλει στην επιδίωξη των πολιτιστικών στόχων του, με την ανάδειξη της σαρακατσαναίικης παράδοσης, ιστορίας και κουλτούρας, καθώς και στην ανάπτυξη πολιτιστικών δραστηριοτήτων για τα μέλη του σωματείου, μέσω της πραγματοποίησης πολιτιστικών δράσεων και εκδηλώσεων. Συνεπώς, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/163/2015

Δυνατότητα ή μη τακτοποίησης εργασιών που έγιναν, καθ’ υπέρβαση άδειας του Υπουργείου Πολιτισμού, επί ακινήτου, που βρίσκεται εντός ιστορικού τόπου, πλησίον μνημείου και παραδοσιακού οικισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Εργασίες που εκτελέστηκαν σε ακίνητο, που βρίσκεται εντός του ιστορικού τόπου και πλησίον μνημείου, παρά τη ρητή απαγόρευση της αρχαιολογικής υπηρεσίας, δεν μπορούσαν να υπαχθούν στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ν. 4014/2011 και 4178/2013. β) Η απόφαση του ΥΠ.ΠΟ.Α., με την οποία εγκρίθηκε η εκτέλεση εργασιών, μετά την παραβίασή της και την έκδοση σήματος διακοπής, έχει ανακληθεί. γ) Η υπαγωγή αυθαιρέτων κατασκευών στις διατάξεις των ν. 4014/2011 και 4178/2013, όταν πρόκειται για ακίνητα που βρίσκονται σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους, πλησίον μνημείου και εντός παραδοσιακού οικισμού, δεν είναι δυνατή ή νόμιμη και δεν δεσμεύει το Υπουργείο Πολιτισμού. Και τούτο διότι η οικοδομική δραστηριότητα εντός των εν λόγω χώρων επιτρέπεται μόνο σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία των διατάξεων του αρχαιολογικού νόμου. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/181/2019

Τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου παραδοσιακού οικισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι εφαρμοστέες οι διατάξεις του άρθρου 32 παρ.4 του ν. 4067/2012 (Νέου Οικοδομικού Κανονισμού), οι οποίες προβλέπουν τις προϋποθέσεις επανεπιβολής ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης επί ακινήτου, μη κωλυομένης της Διοίκησης να επανεξετάσει και κατ’ ουσία τη δυνατότητα εφαρμογής της επιλογής (δημιουργία χώρου πρασίνου), κατά την επιχειρούμενη τροποποίηση του οικείου ρυμοτομικού σχεδίου.


ΑΕΠΠ/1658/2020

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αιτείται την ανάκληση ή ακύρωση της απόφασης 550/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία εγκρίνει τα Πρακτικά ηλεκτρονικής αποσφράγισης προσφορών (18-06-2020) και ελέγχου δικαιολογητικών (28-09-2020), ιδίως στο μέρος που αφορά την αποδοχή και βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών της παρεμβαίνουσας και άλλης εταιρείας, προκρίνοντάς τες στο στάδιο αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά δράσεις σήμανσης και ανάδειξης θεματικών διαδρομών στη περιοχή των Χανίων, με στόχο τη δημιουργία δικτύου διαδρομών, πληροφοριακών πινακίδων και ψηφιακού υλικού για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομίας, με προϋπολογισμό 166.432,80 ευρώ (συμπεριλ. ΦΠΑ).


ΝΣΚ/50/2013

Eπιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας 2007-2013 – Άξονας 4 «Αειφόρος ανάπτυξη αλιευτικών περιοχών» - Δυνατότητα ή μη αντικατάστασης συγκεκριμένου δημόσιου έργου, που περιλαμβάνεται στo τοπικό πρόγραμμα της «Ομάδας Τοπικής Δράσης Αναπτυξιακή Εύβοιας ΑΕ» και επελέγη μετά από δημόσιο διαγωνισμό, με άλλο έργο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αντικατάσταση του επιλεγέντος ονοματισμένου και ώριμου δημόσιου έργου του ΕΠΑΛ- Άξονα 4.1.2.3. «Ανακαίνιση και ανάπτυξη χωριών» που αφορά στην «Ανάπλαση της Α΄ εισόδου του παραδοσιακού οικισμού της Σκύρου μέσω δημιουργίας καλντεριμιού», με άλλο έργο, του Άξονα 4.1.2.2. «Μονάδα απασχόλησης βρεφών-νηπίων στον οικισμό Μώλου του Δήμου Σκύρου» που δεν αναφέρεται ονομαστικά και κατά προτεραιότητα στο τοπικό αναπτυξιακό πρόγραμμα που έχει υποβληθεί από την ΟΤΔ για την ένταξή του στον Άξονα Προτεραιότητας 4, δεν αποτελεί ονοματισμένο έργο κατά το ΕΠΑΛ, δεν τέθηκε στην κρίση της διαγωνιστικής διαδικασίας και δεν αποτελεί συνέχεια, συμπλήρωση ή συναφή πράξη με το εγκριθέν έργο της δημιουργίας παραδοσιακού καλντεριμιού, δεν επιτρέπεται, διότι το ισχύον κοινοτικό και εθνικό νομικό πλαίσιο προβλέπει ως προϋπόθεση επιλεξιμότητας έργων του Άξονα Προτεραιότητας 4 του ΕΠΑΛ και συνακόλουθα χρηματοδότησης, την αναφορά του συγκεκριμένου ώριμου έργου στο Τοπικό Πρόγραμμα στρατηγικής τοπικής ανάπτυξης της ΟΤΔ το οποίο αξιολογήθηκε μέσα από διαγωνιστική διαδικασία με τήρηση των αρχών της διαφάνειας και της δημοσιότητας, που εγκρίθηκε και επικυρώθηκε από την αρμόδια αρχή. (ομοφ.)


446545/2024

Καθορισμός επιμέρους δράσεων του προγράμματος, των προϋποθέσεων και των σχετικών κριτηρίων, των δικαιούχων του προγράμματος, της διαδικασίας, των όρων, του ειδικότερου χρόνου υλοποίησης του προγράμματος και των αρμόδιων για την υλοποίηση οργάνων και κάθε άλλο αναγκαίο, τεχνικό ή λεπτομερειακό, θέμα σχετικά με τη διαχείριση, παρακολούθηση, χρηματοδότηση, υλοποίηση, λειτουργία και εν γένει εφαρμογή και εκτέλεση του προγράμματος με σκοπό τη στήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων του πολιτιστικού και δημιουργικού κλάδου, καθώς και των χειροτεχνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αγγειοπλαστικής, της υφαντικής και της ξυλοτεχνίας, την ενθάρρυνση νέων/εναλλακτικών επιχειρηματικών μοντέλων πολιτιστικής παραγωγής, διανομής, προβολής και διάχυσης, την επένδυση σε υποδομές και τεχνογνωσία για την ανάπτυξη και διάχυση ψηφιακού, ξενόγλωσσου και εξαγώγιμου πολιτιστικού περιεχομένου, με τίτλο «Ενίσχυση ψηφιακού μετασχηματισμού Επιχειρήσεων Πολιτιστικού, Δημιουργικού και Χειροτεχνικού Κλάδου», χρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο υλοποιείται από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.».


ΔΕΔ/Θεσ/275/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Κληρονομιάς (2024). Η προσφεύγουσα, μοναδική κληρονόμος του αποβιώσαντος αδερφού της, αμφισβητούσε την επιβολή φόρου 33.607,79€ και προστίμου 16.803,90€ (συνολικό ποσό 50.411,69€). Ισχυριζόταν ότι η φορολογική υποχρέωση για ένα σκάφος και υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών έπρεπε να αναβληθεί λόγω εκκρεμοδικίας και έλλειψης κληρονομητηρίου. Επίσης, ζητούσε να μην επιβληθούν κυρώσεις για ακίνητα που δεν είχε δηλώσει, καθώς είχαν δηλωθεί στο Ε9 της. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε τους ισχυρισμούς αβάσιμους, καθώς το σκάφος είχε δηλωθεί, τα ακίνητα δεν είχαν τεκμηριωθεί ως προγενέστερης κτήσης και οι τραπεζικοί λογαριασμοί αποτελούν αντικείμενο κληρονομίας. Η απόφαση επικύρωσε το συνολικό καταλογιζόμενο ποσό, διορθώνοντας μόνο τη νομική βάση του προστίμου ανακρίβειας (από αρ. 54 ν. 5104/2024 σε αρ. 58 ν. 4987/2022).


410709/2025

Τροποποίηση της υπ’ αρ. 446545/11.10.2024 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Πολιτισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Καθορισμός επιμέρους δράσεων του προγράμματος, των προϋποθέσεων και των σχετικών κριτηρίων, των δικαιούχων του προγράμματος, της διαδικασίας, των όρων, του ειδικότερου χρόνου υλοποίησης του προγράμματος και των αρμόδιων για την υλοποίηση οργάνων και κάθε άλλο αναγκαίο, τεχνικό ή λεπτομερειακό, θέμα σχετικά με τη διαχείριση, παρακολούθηση, χρηματοδότηση, υλοποίηση, λειτουργία και εν γένει εφαρμογή και εκτέλεση του προγράμματος με σκοπό τη στήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων του πολιτιστικού και δημιουργικού κλάδου, καθώς και των χειροτεχνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αγγειοπλαστικής, της υφαντικής και της ξυλοτεχνίας, την ενθάρρυνση νέων/εναλλακτικών επιχειρηματικών μοντέλων πολιτιστικής παραγωγής, διανομής, προβολής και διάχυσης, την επένδυση σε υποδομές και τεχνογνωσία για την ανάπτυξη και διάχυση ψηφιακού, ξενόγλωσσου και εξαγώγιμου πολιτιστικού περιεχομένου, με τίτλο «Ενίσχυση ψηφιακού μετασχηματισμού Επιχειρήσεων Πολιτιστικού, Δημιουργικού και Χειροτεχνικού Κλάδου», χρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο υλοποιείται από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.» (Β’ 5824) (όπως διορθώθηκε με το Β’6027).