×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/416/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρμοδιότητα για τη συνυπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης περί προσωρινής οριοθέτησης του παραδοσιακού οικισμού της Λίνδου, βάσει των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 12 του Ν 3028/2002.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιο Υπουργείο, για τη συνυπογραφή της, κατ’ άρθρο 12 παρ.3 του Ν 3028/2002, κοινής υπουργικής απόφασης για την προσωρινή οριοθέτηση του παραδοσιακού οικισμού της Λίνδου Ρόδου, είναι κατά τελολογική ερμηνεία των διατάξεων τούτων το Υπουργείο Αιγαίου, στο οποίο ανήκει, άλλωστε, και η αρμοδιότητα για την οριστική οριοθέτηση του άνω οικισμού της Λίνδου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΥΠΠΟ/ΔΟΕΠΥ/ΤΟΠΥΝΣ/14/3698/2004

Οργάνωση και Λειτουργία των Συμβουλίων του Ν. 3028/2002 στο Υπουργείο Πολιτισμού.


ΥΠΠΟΑ/ΑΤΝΕΚΕ/567515/2284/2020

Οργάνωση και Λειτουργία των Συμβουλίων του ν. 3028/2002 στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.


ΝΣΚ/159/2005

Πολιτιστικό περιβάλλον. Ιστορικοί τόποι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Νόμος 3028/2002 (άρθρα 16,15,14,13,12,10 παρ.1-6 και 73 παρ.10 και 12) προστατεύει τους ιστορικούς τόπους αυτοτελώς. Η αρμοδιότητα για την προστασία τούτων, καθώς και για την προηγούμενη έγκριση οποιουδήποτε έργου σ’ αυτούς ανήκει από της 28.6.2002 αποκλειστικά στο Υπουργείο Πολιτισμού.


ΝΣΚ/399/2007

Σύννομο ή μη κατάσχεσης κινητού πράγματος (ορειχάλκινου χριστιανικού σταυρού έτους 1878 μ.Χ.), που δεν έχει χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως μνημείο, κατ’ άρθρο 20 παρ.2 του Ν 3028/2002.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφόσον το άνω αντικείμενο δεν έχει χαρακτηρισθεί ως μνημείο, κατ’ άρθρο 20 παρ.1, 2 και 3 του Ν 3028/2002, δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής αυτού και, εντεύθεν, στην προστασία αυτού. Εξ’ ου παρέπεται ότι η εκ μέρους της Ελληνικής Αστυνομίας γενόμενη κατάσχεση του αντικειμένου τούτου, που φέρεται ότι έγινε για παράβαση των διατάξεων του Ν 3028/2002, δεν είναι σύννομη.


ΝΣΚ/140/2004

Παραδοσιακός οικισμός – Όροι δόμησης – Καθορισμός ορίων – Αρμοδιότητα Νομάρχη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο χαρακτηρισμός οικισμού, ως παραδοσιακού, ο καθορισμός των ορίων αυτού και ο καθορισμός ορίων δόμησης, γίνεται με Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με το άρθρο 43 παρ.2 του Συντάγματος, τυχόν δε εκδοθείσα απόφαση του οικείου Νομάρχη, προς ρύθμιση των θεμάτων αυτών, είναι ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα. (ομοφ.)


ΥΠΠΟΑ/8561/760/21/3/2018

Τροποποίηση της αριθμ. ΥΠΠΟ/ΓΝΟΣ/9130/26-2-2003 κοινής υπουργικής απόφασης «Σύσταση Επιτροπής του άρθρου 19 παρ. 6 του ν. 3028/2002» (ΦΕΚ Β΄ 229), όπως ισχύει.


ΝΣΚ/340/2004

Συλλέκτης νεοτέρων κινητών μνημείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 31 του Ν 3028/2002 κωλύματα αναγνώρισης, από το Υπουργείο Πολιτισμού, φυσικού προσώπου ως συλλέκτη κινητών αρχαίων μνημείων, ισχύουν και για τους ενδιαφερομένους να αναγνωριστούν, από το ίδιο Υπουργείο, ως συλλέκτες κινητών νεοτέρων μνημείων.


ΝΣΚ/217/2009

Παραδοσιακός οικισμός Οίας – Αναστήλωση ερειπωμένων κτισμάτων (εκτός ή εν μέρει εντός των ορίων του οικισμού) προς την πλευρά της Καλντέρας – Γεωλογική επικινδυνότητα των εδαφικών τμημάτων – Εφαρμοστέες πολεοδομικές διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 26 του από 28-6-1993 ΠΔ (ή, άλλως, του άρθρου 2 παρ. Α του από 25-11-1997 ΠΔ) περί αναστηλώσεων: α) ούτε στις περιπτώσεις των ερειπωμένων κτισμάτων που κείνται πέραν της ζώνης Β προς την πλευρά της Καλντέρας, δηλαδή εκτός του παραδοσιακού οικισμού της Οίας, αφού οι ανωτέρω διατάξεις δεν αφορούν κτίσματα κείμενα εκτός του οικισμού αυτού, β) ούτε στις αντίστοιχες περιπτώσεις των ερειπωμένων κτισμάτων, που τέμνονται από το όριο της Β Ζώνης του παραδοσιακού οικισμού της Οίας προς την πλευρά της Καλντέρας, προεχόντως για λόγους ασφαλείας του οικισμού και γεωλογικής επικινδυνότητας των εδαφικών αυτών τμημάτων.


ΝΣΚ/163/2015

Δυνατότητα ή μη τακτοποίησης εργασιών που έγιναν, καθ’ υπέρβαση άδειας του Υπουργείου Πολιτισμού, επί ακινήτου, που βρίσκεται εντός ιστορικού τόπου, πλησίον μνημείου και παραδοσιακού οικισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Εργασίες που εκτελέστηκαν σε ακίνητο, που βρίσκεται εντός του ιστορικού τόπου και πλησίον μνημείου, παρά τη ρητή απαγόρευση της αρχαιολογικής υπηρεσίας, δεν μπορούσαν να υπαχθούν στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ν. 4014/2011 και 4178/2013. β) Η απόφαση του ΥΠ.ΠΟ.Α., με την οποία εγκρίθηκε η εκτέλεση εργασιών, μετά την παραβίασή της και την έκδοση σήματος διακοπής, έχει ανακληθεί. γ) Η υπαγωγή αυθαιρέτων κατασκευών στις διατάξεις των ν. 4014/2011 και 4178/2013, όταν πρόκειται για ακίνητα που βρίσκονται σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους, πλησίον μνημείου και εντός παραδοσιακού οικισμού, δεν είναι δυνατή ή νόμιμη και δεν δεσμεύει το Υπουργείο Πολιτισμού. Και τούτο διότι η οικοδομική δραστηριότητα εντός των εν λόγω χώρων επιτρέπεται μόνο σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία των διατάξεων του αρχαιολογικού νόμου. (πλειοψ.)


180599/2025

 Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΠΟ/ΓΝΟΣ/ 9130/26-2-2003 κοινής υπουργικής απόφασης «Σύσταση Επιτροπής της παρ. 6 του άρθρου 19 του ν. 3028/2002» (Β’ 229).