Δ12Β/1009560/2011
Τύπος: Έγγραφα
Κατά τη χρηματοδότηση της …. Δήμου … από τον ομώνυμο Δήμο δεν υφίσταται υποχρέωση παρακράτησης φόρου εισοδήματος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/65/2000
Συμβολαιογράφοι. Φορολογία εισοδήματος. Φορολογική αντιμετώπιση των συμβολαιογραφικών δικαιωμάτων για τη σύνταξη κρατικών συμβολαίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν αποτελεί εισόδημα από άσκηση ελευθερίου επαγγέλματος συμβολαιογράφου υποκείμενο σε παρακράτηση φόρου εισοδήματος 20% το σύνολο των αναλογικών δικαιωμάτων που καταβάλλεται στους συμβολαιογράφους κατά την σύνταξη συμβολαίων ή πράξεων των άρθρων 98, 99, 101 και 102 του ν.670/77, "περί κώδικος συμβολαιογράφων", αλλά μόνο το ποσό των δικαιωμάτων που οι συμβολαιογράφοι εισπράττουν για λογαριασμό τους ως αμοιβή τους έναντι παρασχεθεισών υπηρεσιών, και συνεπώς μόνο για το ποσό αυτό υφίσταται υποχρέωση παρακράτησης φόρου.
ΝΣΚ/424/2008
Παρακράτηση φόρου εισοδήματος επί του επιδόματος αλλοδαπής των υπαλλήλων του ΥΠΕΞ με ειδική αποστολή στο εξωτερικό – Αυτοτελής φορολόγηση με συντελεστή 15%.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α) Υφίσταται υποχρέωση παρακράτησης φόρου εισοδήματος στο επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής, που καταβάλλεται στους μετακινούμενους στο εξωτερικό, με ειδική αποστολή, υπαλλήλους του ΥΠΕΞ. Β) Ο φόρος αυτός έχει την ίδια νομική βάση με την αυτοτελή φορολόγηση με συντελεστή 15%, που εφαρμόζεται επί του επιδόματος υπηρεσίας αλλοδαπής, κατά τις μεταθέσεις ή αποσπάσεις στο εξωτερικό των υπαλλήλων του ΥΠΕΞ.
2/28590/0026/2014
Δήλωση εισοδήματος και παρακράτησης φόρου οικ. έτους 2014
ΔΕΔ/Αθ/724/2025
Η Απόφαση 724/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά πράξης επιβολής προστίμου 500,00 ευρώ από τη Δ.Ο.Υ. Ηρακλείου για το φορολογικό έτος 2018. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης παρακράτησης φόρου για τον Ιανουάριο του 2018, γεγονός που συνιστούσε παράβαση του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρχε υποχρέωση παρακράτησης φόρου για τον Ιανουάριο, αλλά μόνο για τον Μάρτιο του 2018. Η ΔΕΔ, αφού μελέτησε τα στοιχεία του φακέλου, διαπίστωσε ότι η υποβληθείσα δήλωση αφορούσε αμοιβές του Μαρτίου 2018 και είχε υποβληθεί εκ παραδρομής για λανθασμένη φορολογική περίοδο. Κατά συνέπεια, η εκ παραδρομής υποβολή δεν στοιχειοθετεί επιβολή προστίμου, και η πράξη ακυρώθηκε ολοσχερώς.
ΕΑΑΔΗΣΥ/1589/2022
Επειδή σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις του Ν.4172/2013, η αναθέτουσα αρχή υποχρεούται, κατά την καταβολή ή την έκδοση της σχετικής εντολής πληρωμής της αξίας των προσφερόμενων υπηρεσιών να παρακρατεί φόρο εισοδήματος 8%. Περαιτέρω, η επίμαχη Διακήρυξη ουδόλως αναφέρεται ρητώς στην συμπερίληψη του εν λόγω ποσοστού στην οικονομική προσφορά των διαγωνιζομένων ενώ το άρθρο 5.1.2 που επικαλείται η δεύτερη προσφεύγουσα όπου αναφέρονται όλες οι υπέρ τρίτων κρατήσεις δεν αρκεί για να συναχθεί η υποχρέωση των συμμετεχόντων να συμπεριλάβουν την εν λόγω παρακράτηση στην οικονομική της προσφορά, καθώς το εν λόγω άρθρο δεν ρυθμίζει τον τρόπο σύνταξης των οικονομικών προσφορών (βλ. ad hoc ΔΕφΑθ 360/2020, σκ. 8). Ωστόσο, η συμπερίληψη ή μη της παρακράτησης φόρου στην οικονομική προσφορά κρίνεται από τη ρητή και σαφή πρόβλεψη στους όρους της Διακήρυξης που αφορούν στο περιεχόμενο της οικονομικής προσφοράς, ως τέτοιας δυνάμενης να θεωρηθεί και η αναφορά σε κάθε άλλη επιβάρυνση κατά την κείμενη νομοθεσία, χωρίς ωστόσο να αρκεί για να θεμελιώσει υποχρέωση προσδιορισμού της προσφερόμενης τιμής κατόπιν Αριθμός απόφασης: 1588,1589/2022 39 συνυπολογισμού της σχετικής παρακράτησης φόρου εισοδήματος η ως άνω αναφορά σε όρους της Διακήρυξης σχετικά με τον τρόπο πληρωμής του αναδόχου (βλ. ΔΕφΑθ 360/2020, σκ. 8 επί της απόφασης του 6ου Κλιμακίου ΑΕΠΠ 1221/2020, μειοψ. Ε. Αψοκάρδου και απόφαση 6ου Κλιμακίου ΑΕΠΠ 365/2021 μειοψ. Ε. Αψοκάρδου). Επομένως, βασίμως υποστηρίζει η δεύτερη παρεμβαίνουσα ότι έγινε ορθώς αποδεκτή η προσφορά της καθώς δεν απαιτούνταν ρητώς από τη Διακήρυξη η συμπερίληψη της παρακράτησης φόρου 8% στην οικονομική της προσφορά με αποτέλεσμα να μην καθίσταται σαφές στον μέσο επιμελή διαγωνιζόμενο εάν έχει υποχρέωση να τη συμπεριλάβει στην προσφορά του, παρά τα περί αντιθέτου προβαλλόμενα. Συνακόλουθα, ο οικείος λόγος της προσφυγής πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος
ΔΕΔ/Θεσ/1299/2025
Η απόφαση 1299/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά στην αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής και την ακύρωση πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ της Δ.Ο.Υ. Ξάνθης. Το πρόστιμο αυτό επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 53 του ν. 5104/2024 λόγω εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης παρακράτησης φόρου μισθωτών υπηρεσιών για την περίοδο 01/01/2023-31/01/2023, με ποσό φόρου 31,21€. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η υποβολή έγινε εκ παραδρομής, καθώς δεν υπήρχε υποχρέωση παρακράτησης για τον Ιανουάριο του 2023. Η ΔΕΔ, κρίνοντας τον ισχυρισμό βάσιμο και επικαλούμενη την ΠΟΛ. 1252/2015, σύμφωνα με την οποία δεν επιβάλλεται πρόστιμο σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης χωρίς αντίστοιχη φορολογική υποχρέωση, ακύρωσε την πράξη επιβολής προστίμου.
ΠΟΛ 1210/2011
ΘΕΜΑ: Υποβολή της Προσωρινής Δήλωσης Απόδοσης της προκαταβολής φόρου της υπολογιζόμενης επί των δικηγορικών αμοιβών για παραστάσεις ενώπιον των δικαστηρίων, της παρακράτησης φόρου επί οποιουδήποτε ποσού καταβάλλεται ως μέρισμα σε δικηγόρους καθώς και της απόδοσης του προκαταβλητέου φόρου επί των δικηγορικών αμοιβών των συναρτώμενων από το αποτέλεσμα των δικηγορικών υπηρεσιών ή της δίκης, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας ή στη Δ.Ο.Υ., κατά περίπτωση.
ΥΠΟΙΚ/2191/Α0012/2009
Παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς, ημερομίσθια, συντάξεις και λοιπές παροχές που θα καταβληθούν στους δικαιούχους κατά το ημερολογιακό έτος 2010.
ΠΟΛ 1151/2009
Παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς, ημερομίσθια, συντάξεις και λοιπές παροχές που θα καταβληθούν στους δικαιούχους κατά το ημερολογιακό έτος 2010.
ΠΟΛ 1142/2006
Παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς, ημερομίσθια, συντάξεις και λοιπές παροχές που θα καταβληθούν στους δικαιούχους κατά το ημερολογιακό έτος 2007