×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/1101/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 1101/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ομόρρυθμης εταιρείας και επικυρώνει την Πράξη Επιβολής Προστίμου ύψους 6.796,99€ για τη διαχειριστική περίοδο 01/01/2022 – 31/12/2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω μη διαβίβασης 88.011,66€ καθαρής αξίας παραστατικών πώλησης (πλέον ΦΠΑ 13.593,98€) στο πληροφοριακό σύστημα "e-send" της ΑΑΔΕ. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε τεχνική βλάβη που συνιστά ανωτέρα βία και μη ενημέρωση από την ΑΑΔΕ. Η ΔΕΔ απέρριψε αυτούς τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι η δυσλειτουργία του φορολογικού μηχανισμού για πάνω από δύο μήνες δεν αποτελεί ανωτέρα βία, απαιτώντας τη δέουσα επιμέλεια από την πλευρά της εταιρείας. Η νομική βάση της πράξης τροποποιήθηκε σε Άρθρο 54Η του Ν. 4987/2022.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΔ/Αθ/32/2025

Η απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά Πράξης Οριστικού Προσδιορισμού Προστίμου φορολογικού έτους 2024, ύψους 9.703,98 ευρώ, που επιβλήθηκε από την ΔΟΥ Αγρινίου. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω μη διαβίβασης 14.107 φορολογικών στοιχείων εσόδων λιανικής, συνολικής καθαρής αξίας 141.082,48 ευρώ, από τον ΦΗΜ στην ψηφιακή πλατφόρμα mydata μέσω του e-send, κατά την περίοδο από 29-10-2023 έως 14-03-2024. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η παράβαση οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα (φθορά καλωδίων λόγω υψηλής θερμοκρασίας) και όχι σε δόλο ή απόκρυψη ύλης. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι το πεντάμηνο χρονικό διάστημα της αδυναμίας δεν συνιστά ανωτέρα βία, απαιτώντας δέουσα επιμέλεια από την επιχείρηση, και επικύρωσε το πρόστιμο.


ΔΕΔ/Αθ/449/2025

Η απόφαση εκδόθηκε επί ενδικοφανούς προσφυγής ομόρρυθμης εταιρείας κατά Πράξης Επιβολής Προστίμου ύψους 2.500 ευρώ που επιβλήθηκε από τη Δ.Ο.Υ. Ζακύνθου. Το πρόστιμο αφορούσε την εκπρόθεσμη δήλωση καταστροφής Φορολογικής Ταμειακής Μηχανής (Φ.Τ.Μ.), παραβιάζοντας τις υποχρεώσεις τήρησης αρχείων του άρθρου 13 ΚΦΔ. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η απώλεια οφειλόταν σε ανωτέρα βία, συγκεκριμένα σε πυρκαγιά/εμπρησμό που ξέσπασε στις 04.10.2019, καταστρέφοντας ολοσχερώς την επιχείρηση. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών δέχτηκε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι η πυρκαγιά συνιστά ανωτέρα βία και ότι δεν αποδείχθηκε αμέλεια από την πλευρά του φορολογουμένου για τη διαφύλαξη της Φ.Τ.Μ. Κατόπιν αυτού, η ΔΕΔ ακυρώνει την προσβαλλόμενη πράξη.


ΔΕΔ/Θεσ/351/2025

Η απόφαση 351/05.03.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Κοζάνης, συνολικού ύψους 1.173,53€ (€673,53 + €500,00). Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν στον προσφεύγοντα, ασκούντα ατομική επιχείρηση λιανικού εμπορίου, λόγω μη διαβίβασης δεδομένων 887 συνόψεων λιανικής πώλησης στη ψηφιακή πλατφόρμα MyData, μέσω του συστήματος e-send, για την περίοδο 11/07/2024 - 01/08/2024. Ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος περί φόρτου εργασίας και προγενέστερων τεχνικών προβλημάτων κρίθηκε αβάσιμος, καθώς δεν αποδείχθηκε αντικειμενική αδυναμία διαβίβασης (όπως διακοπή internet ή ρεύματος) και η διαβίβαση επιτεύχθη παρουσία των ελεγκτών.


ΔΕΔ/Θεσ/319/2025

Η απόφαση 319 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής της εταιρείας «... Ε.Ε.» κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 99.253,53€. Το πρόστιμο επιβλήθηκε από την Προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. Δ’ Θεσσαλονίκης λόγω μη διαβίβασης 369.093 δεδομένων λιανικών πωλήσεων (Α.Λ.Σ.) από τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (Φ.Η.Μ.) στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-send της Α.Α.Δ.Ε., για το διάστημα από 02/11/2022 έως 26/06/2024. Η εταιρεία επικαλέστηκε τεχνικά σφάλματα, έλλειψη ειδοποίησης από την Α.Α.Δ.Ε. και διαβίβαση των δεδομένων στο myDATA. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι η υποχρέωση διαβίβασης στο e-send είναι διακριτή και δεν τεκμηριώθηκε αντικειμενική αδυναμία διαβίβασης, διατηρώντας το επιβληθέν πρόστιμο στο 50% του ΦΠΑ των μη διαβιβασθέντων στοιχείων.


ΝΣΚ/378/2003

Ανωτέρα βία. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Υποχρεωτική σφαγή λόγω επιζωοτίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου να δικαιολογηθεί η αδυναμία διατήρησης των επιλέξιμων ζώων για τον απαιτούμενο χρόνο και να επιτραπεί η καταβολή της σχετικής πριμοδότησης, η υποχρεωτική, λόγω μεταδοτικής σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας, σφαγή τους θεωρείται περιστατικό ανωτέρας βίας, εφόσον ο ενδιαφερόμενος επέδειξε τη δέουσα επιμέλεια, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της σχετικής εγκυκλίου (αριθ. 84815/27-3-03 σελ. 28) του ΟΠΕΚΕΠΕ.


ΝΣΚ/183/2004

Ανωτέρα βία. Πρόγραμμα διατήρησης αυτόχθονων σπάνιων φυλών αγροτικών ζώων. Θάνατος ζώου επιλέξιμης φυλής από μερική έμφραξη εντέρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν αποτελεί ανωτέρα βία στο πλαίσιο του προγράμματος διατήρησης αυτόχθονων σπάνιων φυλών αγροτικών ζώων, κατ’ άρθρο 48 του Κανονισμού 2419/01, αλλά φυσικό περιστατικό κατ’ άρθρο 41 του αυτού Κανονισμού, η εμπρόθεσμη προς την αρμόδια αρχή γνωστοποίηση του οποίου μπορεί να απαλλάξει τον κάτοχο της εκμετάλλευσης από τις συνέπειες της μη διατήρησης ζώου επιλέξιμης φυλής κατά τον απαιτούμενο χρόνο, ο θάνατος ζώου επιλέξιμης φυλής που επήλθε από μερική έμφραξη εντέρου.


ΝΣΚ/191/2002

Κοινοτικό Δίκαιο. Ανωτέρα βία του άρθρου 11 Καν.(ΕΟΚ) 3887/92.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η ανωτέρα βία αποτελεί έκφραση της αρχής της αναλογικότητας και πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Υποχρέωση εμπρόθεσμης γνωστοποίησης λόγου ανωτέρας βίας και προσκόμιση σχετικών αποδείξεων.


ΝΣΚ/377/2003

Ανωτέρα βία. Πριμοδότηση βοείου κρέατος. Εκπρόθεσμα δηλωθείς θάνατος παραγωγού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν συνιστά περιστατικό ανωτέρας βίας ο, μετά την παρέλευση της 10ήμερης κατ’ άρθρο 48 παρ.1 Καν. 2419/01 προθεσμίας, δηλωθείς θάνατος του πρώην κατόχου της εκμετάλλευσης από τον διάδοχό του σ’ αυτήν.


ΝΣΚ/184/2004

Ανωτέρα βία. Πρόγραμμα διατήρησης αυτόχθονων σπάνιων φυλών αγροτικών ζώων. Εξέταση τεσσάρων περιπτώσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στο πλαίσιο του προγράμματος διατήρησης αυτόχθονων σπάνιων φυλών αγροτικών ζώων, δεν αποτελούν ανωτέρα βία, ικανή να απαλλάξει τους ενδιαφερομένους παραγωγούς από τις υποχρεώσεις του προγράμματος α) εκπροθέσμως γνωστοποιηθείσα ανικανότητα παραγωγού να ασκήσει το επάγγελμά του για λόγους υγείας που δεν καθιστούν απολύτως αδύνατη έστω και δι’ αντιπροσώπου την εκπλήρωση των σχετικών υποχρεώσεων, β) εκπροθέσμως γνωστοποιηθείς θάνατος του κατόχου της εκμετάλλευσης, γ) θάνατος ζώου από κολικό εντέρου, ο οποίος όμως συνιστά φυσικό περιστατικό κατ’ άρθρο 41 Καν. 2419/01, δ) αδυναμία ζώου να πραγματοποιήσει δύο γεννήσεις στο διάστημα της 5ετίας.


ΝΣΚ/194/2000

Κοινοτικό Δίκαιο. Δυνατότητα παράτασης ισχύος πιστοποιητικού εισαγωγής. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Γ.Πουλάκος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Δεν είναι δυνατή η παράταση ισχύος πιστοποιητικού εισαγωγής, που εκδόθηκε βάσει των διατάξεων του Καν.(ΕΟΚ) 3719/88 της Επιτροπής, για λόγους που δεν συνιστούν ανωτέρα βία. Δεν είναι, συνακόλουθα, δυνατή η απόλαυση από τον εισαγωγέα των πλεονεκτημάτων εισαγωγής, που προκύπτουν από το εν λόγω πιστοποιητικό.