ΔΕΔ/Θεσ/1233/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 1233/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της πράξης διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2025, η οποία επέβαλε φόρο ύψους 147,53€. Ο προσφεύγων ζητούσε την ακύρωση της πράξης, καθώς δεν του χορηγήθηκε η προβλεπόμενη έκπτωση 20% για την ασφαλισμένη κατοικία του, υποστηρίζοντας ότι η αρχική ηλεκτρονική αίτηση απορρίφθηκε λόγω εκ παραδρομής δήλωσης των ασφαλιστικών περιόδων. Η Διεύθυνση απέρριψε τον ισχυρισμό. Το σκεπτικό της απόρριψης βασίστηκε στο γεγονός ότι ο προσφεύγων, μετά την αποτυχία της κεντρικής εκκαθάρισης, δεν τήρησε την ειδική διοικητική διαδικασία, δηλαδή δεν υπέβαλε νέα αίτηση με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά (ασφαλιστήρια συμβόλαια) στον αρμόδιο Προϊστάμενο του ΚΕ.ΦΟ.Κ. Θεσσαλονίκης για να επανεξεταστεί το αίτημά του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/370/2019
Ο προσφεύγων (οικονομικός φορέας) με την προδικαστική προσφυγή του αιτείται την ακύρωση της απόφασης με την οποία κατακυρώθηκε το έργο στον παρεμβαίνοντα οικονομικό φορέα, καθώς και την ανάδειξή του ως προσωρινού αναδόχου. Το έργο αφορά την «Αξιοποίηση ως πολιτιστικού χώρου του διατηρητέου κτιρίου επί των οδών … (επισκευές, ενίσχυση φέροντος οργανισμού, καθαίρεση προσκτιμάτων και αλλαγή χρήσης από κατοικία σε πολιτιστικό κτίριο)». Ο προσφεύγων θεμελιώνει το αίτημά του στην υποτιθέμενη παράνομη συμμετοχή του παρεμβαίνοντα, ισχυριζόμενος ότι τα υποβληθέντα ασφαλιστήρια συμβόλαια δεν πληρούν τους όρους της διακήρυξης και ότι η ασφαλιστική ενημερότητα για ένα συγκεκριμένο έργο δεν ήταν σε ισχύ κατά την υποβολή της προσφοράς.
ΑΕΠΠ/20/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την μερική ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής Ιονίων Νήσων/Π.Ε Λευκάδας και του Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών, καθώς και κάθε άλλης παράνομης πράξης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η μεταφορά μαθητών δημοσίων σχολείων της Π.Ε. Λευκάδας για τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018-2019 με λεωφορεία και άλλα οχήματα, με συνολικό προϋπολογισμό 1.153.513,27€. Η προσφυγή αφορά αποκλεισμό της προσφεύγουσας λόγω τεχνικών ελλείψεων σε δικαιολογητικά όπως ΚΤΕΟ και ασφαλιστήρια συμβόλαια, καθώς και την αποδοχή της προσφοράς μιας άλλης εταιρείας.
ΝΣΚ/113/2008
Υποχρέωση εναρμόνισης με τις απαιτήσεις του Κανονισμού της Ε.Ε. 785/2004 (περί ασφαλιστικών καλύψεων αεροσκαφών).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά τη θέση σε ισχύ του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 785/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Απριλίου 2004 (L.138/30-4-2004) η εταιρία ……ΑΕ, ανάδοχος παροχής υπηρεσιών δασοπυρόσβεσης και κάλυψης λοιπών επιχειρησιακών αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος με την εκμίσθωση στο Δημόσιο τριών (3) ελικοπτέρων, μαζί με το απαιτούμενο προσωπικό λειτουργίας και υποστήριξής τους, υποχρεούται να προσαρμόσει τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των Ε/Π αυτών με τα ελάχιστα ποσά αποζημίωσης υπέρ τρίτων, όπως αυτά προσδιορίστηκαν το πρώτον με τον ως άνω Κανονισμό.
ΔΕΔ/Θεσ/436/2025
Η απόφαση 436/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και προστίμου για το φορολογικό έτος 2018, συνολικού ποσού 18.387,61€. Η φορολογική αρχή είχε διαπιστώσει μη έκδοση φορολογικών στοιχείων αξίας (Α.Λ.Σ.) για διαδικτυακές πωλήσεις αγαθών (χονδρικό εμπόριο ειδών υγιεινής) συνολικής αξίας 41.607,60€ (καθαρή αξία 33.554,52€). Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε αοριστία της έκθεσης ελέγχου και ότι το επιβληθέν πρόστιμο δεν συνυπολόγιζε το κόστος κτήσης των πωληθέντων. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι ο έλεγχος βασίστηκε σε αντικειμενικά στοιχεία (τραπεζικές κινήσεις, αρχεία ταχυμεταφορών) και ότι ο προσφεύγων δεν τήρησε τα απαιτούμενα λογιστικά αρχεία για τον αξιόπιστο προσδιορισμό του κόστους πωληθέντων.
ΔΕΔ/Αθ/771/2025
Η Απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) με αριθμό 771/2025 απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός φορολογούμενου και επικυρώνει πρόστιμο ύψους 100,00€, το οποίο επιβλήθηκε από την Προϊσταμένη του ΚΕ.ΦΟ.Κ. Αττικής. Το πρόστιμο αφορά την εκπρόθεσμη υποβολή τροποποιητικής δήλωσης φόρου κληρονομιάς. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε απρόβλεπτες συνθήκες λόγω κτηματογράφησης, η οποία αποκάλυψε μεγαλύτερο εμβαδόν (175,06τ.μ.) από το αρχικά δηλωθέν (154,22τ.μ.). Καθώς η τροποποιητική δήλωση υποβλήθηκε στις 01/11/2024, ενώ η νόμιμη προθεσμία είχε λήξει στις 17/10/2021, η ΔΕΔ έκρινε ότι η ενέργεια εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 53 του ν.5104/2024 για εκπρόθεσμη υποβολή, επιβάλλοντας το πρόστιμο των 100,00€.
ΔΕΔ/Θεσ/1334/2025
Η απόφαση 1334 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2025, ύψους 88,97€. Ο προσφεύγων ζήτησε την τροποποίηση της πράξης, ισχυριζόμενος ότι δικαιούται πλήρη απαλλαγή (100%) βάσει του άρθρου 7 του ν.4223/2013, επικαλούμενος ποσοστό αναπηρίας 86%. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή, καθώς διαπίστωσε ότι ο φορολογούμενος δεν τήρησε την ειδική διοικητική διαδικασία που προβλέπεται από την απόφαση Α.1272/2019 της ΑΑΔΕ, η οποία απαιτεί υποβολή αίτησης στον αρμόδιο Προϊστάμενο Δ.Ο.Υ. για τη χορήγηση απαλλαγών από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. λόγω αναπηρίας. Ως εκ τούτου, η προσφυγή απορρίφθηκε για διαδικαστικούς λόγους.
ΔΕΔ/Θεσ/706/2025
Η απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ως απαράδεκτης λόγω εκπρόθεσμης άσκησης. Ο προσφεύγων άσκησε προσφυγή στις 07/01/2025 κατά είκοσι τριών (23) πράξεων επιβολής προστίμου (100,00 € έκαστη) της Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων, για εκπρόθεσμες δηλώσεις ΦΠΑ φορολογικών περιόδων από το 2014 έως το 2020. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι οι δηλώσεις υποβλήθηκαν εκ λάθους λογιστή, καθώς είχε διακόψει τις εργασίες της επιχείρησής του από 31/12/2008. Η Διεύθυνση έκρινε ότι οι πράξεις είχαν κοινοποιηθεί νομίμως τον Νοέμβριο του 2019 και τον Σεπτέμβριο του 2020, βάσει του άρθρου 5 παρ. 5 του Ν.4174/2013. Δεδομένου ότι η ανατρεπτική προθεσμία των 30 ημερών για την προσφυγή είχε παρέλθει, η προσφυγή απορρίφθηκε ως απαράδεκτη.
ΑΕΠΠ/395/2021
Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της εκτελεστικής πράξης του αναθέτοντα φορέα με αρ. *****, η οποία τον απέρριψε και ενέκρινε τον παρεμβαίνοντα στη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την 'ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ *****', εκτιμώμενης αξίας 390.000,00 €. Εν συντομία, ο προσφεύγων επικαλείται ότι αποκλείστηκε λόγω δήθεν μη συμπερίληψης του ΕΛΠΚ (Ειδικός Λογαριασμός Παιδικών Κατασκηνώσεων) στο διοικητικό κόστος (ΔΚ), ενώ ισχυρίζεται ότι ο αναθέτων έκρινε εσφαλμένα την οικονομική προσφορά του παρεμβαίνοντος ως ανεπαρκή σε σχέση με ασφαλιστήρια και άλλα διοικητικά έξοδα. Η προσφυγή υποστηρίζει ότι η ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντα θα οδηγήσει σε δίκαιη εκ νέου αξιολόγηση των προσφορών.
ΔΕΔ/Αθ/696/2025
Η απόφαση 696/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ενδικοφανή προσφυγή κατά Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου Κληρονομιάς του ΚΕ.ΦΟ.Κ. Αττικής, για φορολογική υποχρέωση έτους 2009. Ο προσφεύγων, εξ αδιαθέτου κληρονόμος, υπέβαλε εκπρόθεσμα τροποποιητική δήλωση τον Οκτώβριο του 2024, διορθώνοντας την απόσταση κληρονομιαίου ακινήτου από τη θάλασσα (740μ. αντί για >800μ.), γεγονός που οδήγησε σε αύξηση του κύριου φόρου (489,54 €) και επιβολή πρόσθετου φόρου 60% (293,72 €). Ο προσφεύγων ζήτησε τροποποίηση ως προς τον πρόσθετο φόρο, ισχυριζόμενος άγνοια της πραγματικής απόστασης λόγω έλλειψης σύγχρονων τεχνικών μέσων (συντεταγμένες ΕΓΣΑ) κατά τον χρόνο της αρχικής δήλωσης. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι η φορολογική υποχρέωση πηγάζει από τα πραγματικά χαρακτηριστικά του ακινήτου και ότι η μακρά εκπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης (πάνω από 60 μήνες μετά τη λήξη της προθεσμίας) δικαιολογεί την επιβολή του ανώτατου ορίου πρόσθετου φόρου 60% βάσει του Ν. 2523/1997.
ΔΕΔ/Θεσ/1295/2025
Η απόφαση αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κληρονόμου κατά της άρνησης του Κέντρου Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕ.ΦΟ.Κ.) Θεσσαλονίκης να παραλάβει τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων για τα έτη 2015 έως 2019 και να επανεκκαθαρίσει τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι το επίμαχο ακίνητο είχε μεταβιβαστεί από τη θανούσα το 2010, συνιστώντας πρόδηλη έλλειψη φορολογικής υποχρέωσης. Παρόλο που η φορολογική αρχή απέρριψε το αίτημα λόγω παραγραφής, η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι δεν υπήρχαν στοιχεία πραγματικής κοινοποίησης των πράξεων προσδιορισμού φόρου στην αποβιώσασα. Δεδομένου ότι ο κληρονόμος έλαβε γνώση των οφειλών μόλις τον Δεκέμβριο του 2024, το αίτημα κρίθηκε ότι υποβλήθηκε εντός της τριετούς προθεσμίας του άρθρου 74 του ΚΦΔ. Επομένως, ακυρώνεται η αρνητική απάντηση του ΚΕ.ΦΟ.Κ. και διατάσσεται η αποδοχή των δηλώσεων και η επανεκκαθάριση του ΕΝ.Φ.Ι.Α. των εν λόγω ετών.