ΑΕΠΠ/890/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία τον απέκλεισε από την Ομάδα Δ της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «Προμήθεια Τροφίμων & Ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής». Η σύμβαση είχε εκτιμώμενη αξία 83.900 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και αφορούσε τρόφιμα, με ειδικότερο αντικείμενο για την Ομάδα Δ το κρέας μοσχαριού. Ο αποκλεισμός του βασίστηκε στην αποτυχία του να προσκομίσει πιστοποιητικό ISO 9001:2015, όπως απαιτήθηκε ρητά στην διακήρυξη για τους χώρους παραγωγής, επεξεργασίας, αποθήκευσης και διακίνησης των προϊόντων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1324/2021
Η προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της Απόφασης 256/2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε τα δικαιολογητικά κατακύρωσης και ανέδειξε ως ανάδοχο τον οικονομικό φορέα «...» για το Τμήμα Δ (Κρέας Μοσχάρι) της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια Τροφίμων και Ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής» με εκτιμώμενη αξία 737.818,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι ο ανάδοχος δεν πληρούσε τα κριτήρια συμμετοχής, καθώς τα πιστοποιητικά ISO 9001:2015 και ISO 22000:2005 που προσκομίστηκαν δεν κάλυπταν πλήρως τους απαιτούμενους όρους για παραγωγή, επεξεργασία και αποθήκευση νωπού βοείου κρέατος όπως όριζαν οι όροι της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/617/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή του ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης για την «Προμήθεια ειδών κρεοπωλείου, ειδών παντοπωλείου, ειδών οπωροπωλείου και ειδών βασικής υλικής συνδρομής για το επιχειρησιακό πρόγραμμα (Ε.Π.) επισιτιστικής και βασικής υλικής συνδρομής (ΤΕΒΑ) στην Μεσσηνία». Η σύμβαση αφορά προμήθεια και διανομή τροφίμων (Τμήμα Α) και ειδών βασικής υλικής συνδρομής (Τμήμα Β), όπως κρέας, όσπρια, ζάχαρη, καθαριστικά και είδη υγιεινής, με εκτιμώμενη αξία 631.641,56 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι ο αποκλεισμός του ήταν άδικος και ότι η απόφαση έπρεπε να ακυρωθεί, ώστε να επανέλθει στη διαδικασία, ενώ διαμαρτύρεται και για την αποδοχή άλλου οικονομικού φορέα.
ΑΕΠΠ/1426/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ένωση εταιρειών αίτησε την ακύρωση της υπ’ αριθ. ___ Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε το 1ο πρακτικό διαγωνισμού για την «Προμήθεια Ειδών Τροφίμων & Ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους απόρους. Το αντικείμενο της σύμβασης περιελάμβανε τέσσερα τμήματα: (1) Ομάδα Α' Τροφίμων (228.809,45€ χωρίς ΦΠΑ), (2) Ομάδα Β' Ειδών Κρεοπωλείου (106.619,40€), (3) Ομάδα Γ' Ειδών Οπωροπωλείου (11.642,40€), και (4) Ομάδα Δ' Βασικής Υλικής Συνδρομής (51.965,16€). Η προσφεύγουσα ζήτησε επίσης τη διακοπή της διαδικασίας έως την έκδοση απόφασης.
ΑΕΠΠ/1427/2019
Η προσφεύγουσα σύνδεση επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης αριθ. 469/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αφορά την ανάθεση της σύμβασης για την 'Προμήθεια ειδών τροφίμων & ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής' με χρηματοδότηση του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας Απόρων. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τέσσερα τμήματα: Τμήμα 1 (Ομάδα Α' Τροφίμων), Τμήμα 2 (Ομάδα Β' Ειδών Κρεοπωλείου), Τμήμα 3 (Ομάδα Γ' Ειδών Οπωροπωλείου) και Τμήμα 4 (Ομάδα Δ' Βασικής Υλικής Συνδρομής), με συνολική προϋπολογιζόμενη αξία 399.036,41€ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ζητά επίσης τη διατήρηση της αναστολής της διαγωνιστικής διαδικασίας έως την εκδίκαση της προσφυγής.
ΑΕΠΠ/1009/2019
Η προσφεύγουσα αίτημα με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, η οποία απέρριψε τη δική της προσφορά και έκανε δεκτές τις προσφορές των ενώσεων εταιρειών «…………….» και «………………». Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής σε δικαιούχους του ΤΕΒΑ στις Κοινωνικές Συμπράξεις των Περιφερειακών Ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών πακετοποίησης, μεταφοράς, αποθήκευσης και διανομής των ειδών. Η σύμβαση διαιρέθηκε σε δύο τμήματα: Τμήμα Α΄ για τρόφιμα και Τμήμα Β΄ για είδη βασικής υλικής συνδρομής. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν παράνομη και ότι οι δεκτές προσφορές των ενώσεων δεν πληρούσαν τους όρους της διακήρυξης.
ΕΣ/ΤΜ.6/453/2018
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ. (..) ζητείται η ανάκληση της 7/2018 Πράξης του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για την «Προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης για την εγκατάσταση τηλεθέρμανσης ...» της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης ...,(..)Με την προσβαλλόμενη Πράξη το Στ΄ Κλιμάκιο έκρινε ότι η προσφορά της αναδόχου εταιρείας .... είναι αντίθετη με τους όρους της διακήρυξης, διότι: α) δεν περιέχει πιστοποιητικό ISO 9001:2008 ή ISO 9001:2015 που να καλύπτει τις διαδικασίες διακίνησης, αποθήκευσης, μεταφοράς και εμπορίας υγρών καυσίμων, κατά παράβαση των άρθρων 2.2.6 περ. γ΄ και 2.2.9.2 περ. Β.5 και του Παραρτήματος Η΄ της διακήρυξης, β) δεν περιέχει πιστοποιητικά ορθής εκτέλεσης των επικαλούμενων από αυτή συμβάσεων προμήθειας, κατά παράβαση των άρθρων 2.2.6 περ. β΄ και 2.2.9.2 περ. Β.4.α΄ της διακήρυξης και γ) περιλαμβάνει όρους παράδοσης και ελέγχου των καυσίμων που αποκλίνουν από τους όρους της διακήρυξης, ως προς τις προθεσμίες ελέγχου (άμεσος έλεγχος κατά την παράδοση των καυσίμων, αντί του προβλεπόμενου 15νθήμερου μακροσκοπικού και 30νθήμερου ποιοτικού ελέγχου), τη σύνταξη των πρωτοκόλλων ελέγχου (άμεση αναγραφή των παρατηρήσεων της αναθέτουσας αρχής στο δελτίο αποστολής - τιμολόγιο μετά την παράδοση, αντί της σύνταξης προσωρινού και οριστικού πρωτοκόλλου παραλαβής εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών ελέγχου) και την απαλλαγή της εταιρείας από την ευθύνη αποζημίωσης, σε περίπτωση μη τήρησης της, αναφερόμενης στην προσφορά της, διαδικασίας παραλαβής και ελέγχου των καυσίμων (βλ. άρθρο 6.2 - 6.4, Παράρτημα Γ΄, άρθρο 7 και Παράρτημα Δ΄, άρθρα 3 - 5 της διακήρυξης)...(..)Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει, ότι η προσφορά της αναδόχου εταιρείας .... είναι αντίθετη με τους όρους της διακήρυξης καθόσον έπρεπε, να προσκομίσει με τα δικαιολογητικά κατακύρωσης, αφενός πιστοποιητικό ISO 9001:2008 ή ISO 9001:2015 που να καλύπτει τις διαδικασίες διακίνησης, αποθήκευσης, μεταφοράς και εμπορίας υγρών καυσίμων (άρθρα 2.2.6 περ. γ΄ και 2.2.9.2 περ. Β.5 και του Παραρτήματος Η΄ της διακήρυξης), αφετέρου, πιστοποιητικά ορθής εκτέλεσης των επικαλούμενων από αυτή συμβάσεων προμήθειας (άρθρα 2.2.6 περ. β΄ και 2.2.9.2 περ. Β.4.α΄ της διακήρυξης)...Εξάλλου, η προσκόμιση του πιστοποιητικού ISO 9001:2008 ή ISO 9001:2015 είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση της ποιότητας της προμήθειας και πρόκειται για ουσιώδη πλημμέλεια, ο οποία δεν δύναται να θεραπευθεί με την επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος που αφορούν στην κάλυψη της ανελαστικής δαπάνης προμήθειας πετρελαίου θέρμανσης για την ΔΕΥΑ ....Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί για τις αναδειχθείσες, πρώτη και δεύτερη, πλημμέλειες με την προσβαλλόμενη Πράξη, ήτοι για τη μη προσκόμιση από την ανάδοχο εταιρεία, με τα δικαιολογητικά κατακύρωσης της, του πιστοποιητικού ΙSΟ 9001 : 2008 ή ΙSO 9001 : 2015 που να καλύπτει τις διαδικασίες διακίνησης, αποθήκευσης, μεταφοράς και εμπορίας υγρών καυσίμων, καθώς και της μη προσκόμισης των πιστοποιητικών ορθής εκτέλεσης των επικαλουμένων από αυτή όμοιων συμβάσεων προμήθειας....Απορρίπτει την αίτηση ανάκλησης της ΔΕΥΑ ... κατά της 7/2018 Πράξης του Στ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/185/2025
Η Πράξη 185/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κωλύει την υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο μεταξύ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και της ένωσης «BENUAL Α.Ε. - ΜΠΙΚΑΣ Α.Ε.». Η συμφωνία αφορούσε την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής για την αντιμετώπιση της υλικής στέρησης απόρων, με συμβατικό τίμημα 25.149.758,76 ευρώ (προ ΦΠΑ). Η κώλυση προέκυψε διότι οι όροι τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας (άρθρα 2.2.6.1 και 2.2.6.2) κρίθηκαν υπέρμετρα περιοριστικοί και σε δυσαναλογία με τον επιδιωκόμενο σκοπό. Συγκεκριμένα, ορίστηκε υπερβολικά σύνθετη και λεπτομερής εμπειρία και απαιτήθηκε η κατοχή συγκεκριμένων εγκαταστάσεων (κέντρο αποθήκευσης 750 τ.μ.) και οχημάτων (πέντε φορτηγά) πριν την ανακήρυξη του αναδόχου. Οι περιοριστικοί αυτοί όροι επιβεβαιώθηκαν από το γεγονός ότι υποβλήθηκε μόνο μία παραδεκτή αίτηση συμμετοχής.
ΑΕΠΠ/1433/2019
Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης 469/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε τις προσφορές τους και ενέκρινε άλλες στον διαγωνισμό για την «Προμήθεια ειδών τροφίμων και ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής» με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους απόρους. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής για διανομή σε ωφελούμενους, με συνολικό προϋπολογισμό 399.036,41€ (χωρίς ΦΠΑ). Η διαδικασία διαιρείται σε τέσσερα τμήματα (Α: Τρόφιμα, Β: Κρεοπωλείο, Γ: Οπωροπωλείο, Δ: Βασική Υλική Συνδρομή), με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά βάσει τιμής.
ΝΣΚ/30/2006
Διαχωρισμός αρμοδιοτήτων Δ/νσης Εγκαταστάσεων Πετρελαιοειδών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αρμοδιότητα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης για χορήγηση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας εγκαταστάσεων αποθήκευσης και διακίνησης υγρών καυσίμων κλπ, προϋποθέτει αθροιστικά εγκατεστημένη ισχύ μέχρι 500 ίππους και χωρητικότητα μέχρι 50.000 κ.μ. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/236/2021
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που αφορά το Τμήμα 1 (Τρόφιμα: Είδη Παντοπωλείου) του διαγωνισμού, ισχυριζόμενη ότι τα δικαιολογητικά κατακύρωσης του προσωρινού αναδόχου (εταιρεία «***») δεν πληρούν τους όρους της Διακήρυξης. Ειδικότερα, επικαλείται ότι η εταιρεία δεν προσέφερε τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ποιότητας (EN ISO 9001:2015 και ISO 22000:2005) από τους κατασκευαστικούς οίκους των προϊόντων «***» και «***», όπως απαιτεί ο όρος 2.2.7 της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (Τ.Ε.Β.Α.).