ΔΕΔ/Θεσ/1322/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η υπ' αριθμ. 1322/17-07-2025 Απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ έτους 2025, ύψους 321,07€. Ο προσφεύγων ζητούσε την ακύρωση μέρους του φόρου (276,28€) για ακίνητο στον Δήμο Κιλελέρ, επικαλούμενος απαλλαγή λόγω κήρυξης της περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εξαιτίας των πλημμυρών του 2023 (Daniel). Η ΔΕΔ έκρινε ότι, δεδομένης της παράτασης της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, η απαλλαγή για το έτος 2025 χορηγείται μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως η προσκόμιση Πρωτοκόλλου Αυτοψίας Επικινδύνως Ετοιμόρροπου Κτηρίου ή Έκθεσης Αυτοψίας. Καθώς ο προσφεύγων δεν προσκόμισε τα απαραίτητα δικαιολογητικά, η προσφυγή απορρίφθηκε ως νόμω και ουσία αβάσιμη, και η αρχική φορολογική υποχρέωση επικυρώθηκε.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Θεσ/1321/2025
Η παρούσα απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2024. Ο προσφεύγων ζήτησε την τροποποίηση της πράξης, υποστηρίζοντας ότι ακίνητό του στον οικισμό ........., για το οποίο προσδιορίστηκε κύριος φόρος 276,28 ευρώ, έπρεπε να απαλλαγεί από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. βάσει του άρθρου 3 παρ. 6 περ. α του ν. 4223/2013, λόγω υλικών ζημιών από τη θεομηνία «Daniel» και την κήρυξη του Δήμου Κιλελέρ σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Ωστόσο, η ΔΕΔ διαπίστωσε ότι ο προσφεύγων έλαβε γνώση της προσβαλλόμενης πράξης στις ...../2024 (βάσει εκτύπωσης από το TAXIS). Καθώς η ενδικοφανής προσφυγή κατατέθηκε μετά το πέρας της ανατρεπτικής προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών, η ΔΕΔ απορρίπτει την προσφυγή ως απαράδεκτη λόγω εκπρόθεσμης άσκησης.
ΔΕΔ/Θεσ/1249/2025
Η απόφαση 1249/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή κατά της πράξης διοικητικού προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ έτους 2025, ύψους 60,74€. Ο προσφεύγων ζητούσε την τροποποίηση της πράξης για να λάβει έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ, επικαλούμενος την ασφαλιστική κάλυψη της κατοικίας του για σεισμό, πυρκαγιά και πλημμύρα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 3 παρ. 7Ζ του ν. 4223/2013. Η ΔΕΔ έκρινε ότι ο προσφεύγων δεν ακολούθησε την ορθή διοικητική διαδικασία, καθώς στις περιπτώσεις που η μείωση δεν χορηγείται κεντρικά, οφείλει να υποβάλει αίτηση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. (ή ΚΕΦΟΚ) μέσω της εφαρμογής «Τα αιτήματά μου» στο myAADE, ώστε να εξεταστεί το αίτημά του από το αρμόδιο όργανο.
ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/277/2025
Η Πράξη 277/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Κιλελέρ (Δ.Ε.Υ.Α. Κιλελέρ) και του Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης Νομού Λάρισας («Α.Ε.ΝΟ.Λ. Α.Ε.»). Αντικείμενο της σύμβασης είναι η υλοποίηση του έργου «Αντικατάσταση εσωτερικού δικτύου ύδρευσης Τ.Κ. Χάλκης Δήμου Κιλελέρ», συνολικού προϋπολογισμού 2.235.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.). Η σύμβαση κρίθηκε αναγκαία λόγω αντικειμενικής αδυναμίας (έλλειψη διαχειριστικής επάρκειας και τεχνικής υπηρεσίας) της Δ.Ε.Υ.Α. Κιλελέρ να υλοποιήσει το έργο με ίδια μέσα. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η σύμβαση συνάγεται νομίμως, καθώς και τα δύο μέρη είναι δημόσιοι φορείς που συνεργάζονται για την υλοποίηση δημοσίου σκοπού, η «Α.Ε.ΝΟ.Λ. Α.Ε.» αποτελεί οργανισμό δημοσίου δικαίου, και το οικονομικό αντάλλαγμα περιορίζεται στην κάλυψη του αναγκαίου κόστους (36.435,17 ευρώ) χωρίς πλεόνασμα κέρδους. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου.
ΔΕΔ/Θεσ/602/2025
Η Απόφαση 602/2025 αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε από φορολογούμενο κάτοικο Κοζάνης κατά πέντε πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2020 έως 2024. Ο προσφεύγων είχε υποβάλει εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 στις 28-11-2024, προσθέτοντας ένα οικόπεδο (25% ποσοστό ιδιοκτησίας) λόγω αποδοχής κληρονομιάς. Ο προσφεύγων ζήτησε τον επαναπροσδιορισμό του φόρου, υποστηρίζοντας ότι τα πληρωτέα ποσά ήταν αδικαιολόγητα μεγαλύτερα από τον φόρο που αναλογούσε στο συγκεκριμένο ακίνητο. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι η διαφορά στο οφειλόμενο ποσό οφείλεται δικαιολογημένα στους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς το ακίνητο φορολογήθηκε για πρώτη φορά μέσω των συγκεκριμένων εκπρόθεσμων δηλώσεων. Ως εκ τούτου, οι επιβληθέντες τόκοι/προσαυξήσεις για το ΕΝΦΙΑ 2020-2024 επικυρώθηκαν.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/495/2025
Η απόφαση 0495/2025 του Δευτέρου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά έφεση κατά της 191/29.12.2021 απόφασης του Δημάρχου Κιλελέρ, με την οποία είχε καταλογιστεί στον εκκαλούντα, ως ταμία δημοτικών νομικών προσώπων, έλλειμμα ύψους 18.829,11 ευρώ για τα έτη 2011 έως και 2014. Το Δικαστήριο, εξετάζοντας τους διαδικαστικούς τύπους, έκρινε ότι η συζήτηση της έφεσης είναι απαράδεκτη. Ο λόγος ήταν η εκπρόθεσμη κατάθεση του αποδεικτικού κοινοποίησης του δικογράφου στον παθητικώς νομιμοποιούμενο Δήμο Κιλελέρ, μόλις μία ημέρα πριν τη δικάσιμο (7.10.2024) αντί των τεσσάρων μηνών που προβλέπει ο ν. 4700/2020. Δεδομένου ότι ο Δήμος δεν παραστάθηκε, διατάχθηκε ο ορισμός νέας δικασίμου.
ΔΕΔ/Αθ/137/2025
Η Απόφαση 137/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή ενάντια στην αρνητική απάντηση του ΚΕΦΟΚ Αττικής. Ο προσφεύγων ζητούσε τη μη καταλόγιση ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2016 (€24.978,23) και 2017 (€1.619,73) για ορισμένα ακίνητα, επικαλούμενος αμετάκλητη δικαστική απόφαση (2022) που αναγνώρισε την ακυρότητα του συμβολαίου δωρεάς με το οποίο τα απέκτησε. Η ΔΕΔ έκρινε ότι το αίτημα εκπρόθεσμης τροποποίησης δήλωσης ΕΝΦΙΑ, που υποβλήθηκε το 2024, απορρίφθηκε νομίμως, καθώς οι προθεσμίες παραγραφής του δικαιώματος καταλογισμού φόρου για τα έτη αυτά έληξαν την 31-12-2021 και 31-12-2022. Απέρριψε επίσης τον ισχυρισμό του προσφεύγοντα ότι η παραγραφή διακόπηκε λόγω ενεργών πράξεων είσπραξης, διότι η σχετική διάταξη (άρθρο 51 ν.4174/2013) αφορά την παραγραφή του δικαιώματος είσπραξης κι όχι την παραγραφή του καταλογισμού.
ΔΕΔ/Θεσ/526/2025
Η απόφαση 526/01-04-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατοίκου Γερμανίας κατά των πράξεων απόρριψης της Δ.Ο.Υ. Σερρών. Ο προσφεύγων ζήτησε τη διαγραφή οφειλών ΕΝΦΙΑ ετών 2014-2018, λόγω πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης, καθώς είχε πωλήσει το ακίνητο από το 2007, υποβάλλοντας εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις Ε9. Η Δ.Ο.Υ. απέρριψε τις δηλώσεις λόγω παραγραφής. Η Δ.Ε.Δ. αποφάσισε ότι, βάσει του άρθρου 74 του ν. 5104/2024 για την ακύρωση πράξεων λόγω πρόδηλης έλλειψης υποχρέωσης, η αίτηση του προσφεύγοντα ήταν εμπρόθεσμη μετά την ενημέρωσή του το 2023. Συνεπώς, ακυρώθηκαν οι πράξεις απόρριψης και διαγράφηκαν οι βεβαιωμένες οφειλές ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2015-2018. Η απόρριψη για το έτος 2014 επικυρώθηκε, καθώς η αντίστοιχη πράξη διοικητικού προσδιορισμού εκδόθηκε πριν την 01/12/2014 και εξαιρείται από τις ρυθμίσεις του ν. 5104/2024.
ΔΕΔ/Θεσ/274/2025
Η απόφαση 274 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής φορολογούμενου που ζητούσε τη διαγραφή οφειλών ΕΝΦΙΑ των ετών 2014-2018. Ο προσφεύγων είχε μεταβιβάσει το επίμαχο ακίνητο το 2008, αλλά συνέχιζε να το δηλώνει, με αποτέλεσμα την παράλληλη βεβαίωση ΕΝΦΙΑ. Αν και οι εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 που υπέβαλε το 2024 (μείωσης φόρου) δεν έγιναν δεκτές λόγω παραγραφής, η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι υφίσταται πρόδηλη έλλειψη φορολογικής υποχρέωσης. Εφαρμόζοντας το άρθρο 74 του ν. 5104/2024, ακύρωσε τις πράξεις διοικητικού προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ και διέγραψε τις οφειλές για τα έτη 2015-2018. Η πράξη του 2014 εξαιρέθηκε, καθώς εκδόθηκε πριν την 01/12/2014, ημερομηνία από την οποία εφαρμόζεται η διάταξη.
Α2535/2022
Κατευθυντήριες οδηγίες για την Κήρυξη Περιοχών σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας (άρθρο 25 Ν. 4662/2020 ΦΕΚ Α΄ τ. 27). ΑΔΑ:Ψ3ΡΑ46ΝΠΙΘ-6ΑΚ
Α2933/2025 Κατευθυντήριες οδηγίες για τη διαδικασία έκδοσης αποφάσεων κήρυξης ή παράτασης σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας τοπικής κλίμακας
Σχετ: Ν. 5214/27.06.2025 (ΦΕΚ 109Α), άρθρο 4 «Έκτακτη ανάγκη πολιτική προστασίας τοπικής κλίμακας – Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση άρθρου 25Α Ν. 4662/2020»ΑΔΑ:9ΑΥΣ46ΝΠΙΘ-3ΦΡ (...)Το παρόν αντικαθιστά το υπ. αρ. Α2535/29-11-2022/ έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με ΑΔΑ: Ψ3ΡΑ46ΝΠΙΘ-6ΑΚ
ΕΣ/Τ7/0002/2007
Συντρέχει λόγος ανάκλησης της 264/2006 Πράξης , διότι από το αριθμ.2550/19.1.2006 έγγραφο της Διεύθυνσης Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος του Δήμου Περιστερίου, το οποίο συντάχθηκε κατόπιν διενέργειας αυτοψίας και εντοπισμού από τους μηχανικούς του Δήμου στοιχείων επικινδυνότητας του κτιρίου, προκύπτει ότι η απευθείας ανάθεση του υπόψη έργου έλαβε χώρα για την άμεση κάλυψη επείγουσας και μη οφειλόμενης σε υπαιτιότητα της υπηρεσίας ανάγκης,