×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΚ/C-539/2009

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

«Παράβαση κράτους μέλους – Εκδήλωση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της πρόθεσης να διενεργήσει ελέγχους σε ένα κράτος μέλος – Άρνηση του εν λόγω κράτους μέλους – Εξουσίες του Ελεγκτικού Συνεδρίου – Άρθρο 248 ΕΚ – Έλεγχος της συνεργασίας των εθνικών διοικητικών αρχών στον τομέα του φόρου προστιθέμενης αξίας – Κανονισμός (ΕΚ) 1798/2003 – Έσοδα της Κοινότητας – Ίδιοι πόροι προερχόμενοι από τον φόρο προστιθέμενης αξίας»(....)Για τους λόγους αυτούς, το Δικαστήριο (τμήμα μείζονος συνθέσεως) αποφασίζει: 1) Η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας, αρνούμενη να επιτρέψει στο Ελεγκτικό Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διενεργήσει στη Γερμανία ελέγχους σχετικά με τη διοικητική συνεργασία που προβλέπεται από τον κανονισμό (ΕΚ) 1798/2003 του Συμβουλίου, της 7ης Οκτωβρίου 2003, για τη διοικητική συνεργασία στον τομέα του φόρου προστιθεμένης αξίας, και από τους κανόνες εφαρμογής του, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από το άρθρο 248, παράγραφοι 1 έως 3, ΕΚ. 2) Απορρίπτει την προσφυγή κατά τα λοιπά. 3) Καταδικάζει την Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας στα δικαστικά έξοδα. 4) Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ελεγκτικό Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης φέρουν τα δικαστικά τους έξοδα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ε.2044/2022

Κοινοποίηση διοικητικής κωδικοποίησης του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 2859/2000, Α΄248 ΑΔΑ:6Π2Μ46ΜΠ3Ζ-ΥΩΝ


Ε.2048/2023

Κοινοποίηση διοικητικής κωδικοποίησης του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 2859/2000, Α΄248).  ΑΔΑ:ΨΗΨ846ΜΠ3Ζ-ΥΞΙ


ΕλΣυν/κλ.Ζ/85/2009

Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο ελέγχει τη νομιμότητα των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, πριν την υπογραφή τους, εφόσον η προϋπολογιζόμενη γι’ αυτές δαπάνη, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο αναλογών φόρος προστιθέμενης αξίας (βλ. άρθρο 19 του ν. 3193/2003), υπερβαίνει το ποσό του ενός εκατομμυρίου (1.000.000,00) ευρώ, ανεξαρτήτως του χαρακτηρισμού τους, ακόμη δηλαδή και αυτές που ρητά έχουν εξαιρεθεί από τις ρυθμίσεις των λοιπών διατάξεων του νόμου αυτού (βλ. σχετ. πρακτ. 27ης Γεν.Συν./29.11.2000 της Ολομ. Ελ. Συν., πράξ. ΣΤ‘ Κλιμ.31/2001).


Ε.2036/2024

Κοινοποίηση διοικητικής κωδικοποίησης του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 2859/2000, Α΄248). ΑΔΑ:9ΡΤΙ46ΜΠ3Ζ-3ΗΘ

ΕΝΣΩΜΑΤΟΜΕΝΟ ΤΟ ΣΥΝΝΗΜΕΝΟ: ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΠΑ @31.12.2023


ΝΣΚ/102/2016

Δυνατότητα απαλλαγής από το φόρο προστιθεμένης αξίας (ΦΠΑ) αλλοδαπού Δημοσίου (Ισλαμικής Δημοκρατίας του Πακιστάν) κατά την αγορά ακινήτου για στέγαση της Πρεσβείας του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν απαλλάσσεται από το φόρο προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) αλλοδαπό Δημόσιο (Ισλαμική Δημοκρατία του Πακιστάν) κατά την αγορά τμήματος ακινήτου, για στέγαση των γραφείων της Πρεσβείας του (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια, λόγω μείζονος σπουδαιότητας. Εκδόθηκε σχετικά η υπ’ αριθ. 157/2016 Γνωμ/ση της Α΄ Τακτικής Ολομέλειας.


Ε. 2091/2022

Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την απαλλαγή από το ΦΠΑ στην παροχή υπηρεσιών και στην παράδοση αγαθών για εκδηλώσεις που οργανώνονται από δικαιούχα πρόσωπα για την οικονομική τους ενίσχυση βάσει της περ. ιη', της παρ. 1, του άρθρου 22 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 2859/2000, Α΄248). ΑΔΑ:ΡΞ5Ι46ΜΠ3Ζ-ΥΡΜ


Ε.2039/2023

«Παροχή πρόσθετων διευκρινίσεων αναφορικά με την απαλλαγή από το ΦΠΑ στην παροχή υπηρεσιών και στην παράδοση αγαθών για εκδηλώσεις που οργανώνονται από δικαιούχα πρόσωπα για την οικονομική τους ενίσχυση βάσει της περ. ιη', της παρ. 1 του άρθρου 22 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 2859/2000, Α΄248). ΑΔΑ:9ΠΣΠ46ΜΠ3Ζ-Θ6Λ


ΝΣΚ/157/2016

Δυνατότητα απαλλαγής από το φόρο προστιθεμένης αξίας (ΦΠΑ) αλλοδαπού Δημοσίου (Ισλαμικής Δημοκρατίας του Πακιστάν) κατά την αγορά ακινήτου για στέγαση της Πρεσβείας του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Απαλλάσσεται από το φόρο προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) αλλοδαπό Δημόσιο (Ισλαμική Δημοκρατία του Πακιστάν) για την αγορά τμήματος ακινήτου από τον κατασκευαστή, για την στέγαση των γραφείων της Πρεσβείας του, με βάση τη διάταξη της παραγράφου 1 περ. στ’, υποπερ. αα’ του άρθρου 27 του Ν. 2859/2000, λαμβανομένης εν προκειμένω υπόψη και της τήρησης της αρχής της αμοιβαιότητας εκ μέρους και του Πακιστάν (πλειοψ). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια από την 102/2016 Γνωμ. του Β’ Τμήματος του Ν.Σ.Κ. ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΕλΣυν/κλ.Ζ/159/2008

Για την άσκηση, όμως, της γενικής επί όλων των ανωτέρω συμβάσεων αρμοδιότητας ελέγχου που ανατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο με την ως άνω διάταξη του Συντάγματος δηλαδή της αρμοδιότητας πέραν αυτής που ανατέθηκε στο Συνέδριο για τον έλεγχο συμβάσεων προμηθειών αγαθών, εκτέλεσης έργου και παροχής υπηρεσιών με το άρθρο 8 παρ. 1 ν. 2741/1999 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του ν. 3060/2002 απαιτείται, περαιτέρω, η έκδοση νόμου εκτελεστικού της διάταξης αυτής του Συντάγματος με τον οποίο θα επεκτείνεται ο υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και σε άλλες κατηγορίες συμβάσεων μεγάλης οικονομικής αξίας υπό τον όρο ότι η ευχέρεια αυτή του κοινού νομοθέτη δεν μπορεί να επεκταθεί σε σημείο που να καταλυθεί η γενική ελεγκτική αρμοδιότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των δημοσίων συμβάσεων μεγάλης οικονομικής αξίας, η διατήρηση της οποίας τίθεται ως όριο στη σχετική νομοθετική ευχέρεια ( Πράξη VI Τμ. 70/2003).


ΝΣΚ/348/2012

Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση προμήθειας – Προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας του Σχεδίου της 1ης Τροποποίησης της 0045Γ/2003 Σύμβασης, από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ν.Σ.Κ. στερείται της αρμοδιότητάς του να εκδώσει γνωμοδότηση επί του Σχεδίου της 1ης Τροποποίησης της 0045Γ/2003 Σύμβασης, διότι μ’ αυτό δεν επέρχεται βλάβη στα συμφέροντά του. Το παραπάνω Σχέδιο δεν χρειάζεται να υποβληθεί στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, διότι δεν επιφέρει οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση σε βάρος του Δημοσίου. (ομοφ.)