×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΑΔΗΣΥ/1615/2024

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία ανακηρύχθηκε οριστική ανάδοχος η εταιρεία «...» για το Τμήμα 1 της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες κηπουρικής, συντήρησης πρασίνου και φροντίδας περιβάλλοντος χώρου για διάφορες εγκαταστάσεις και κτίρια, με συνολική εκτιμώμενη αξία 5.442.385,45 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι προσφυγούσες υποστηρίζουν ότι η αναθέτουσα αρχή έκανε λάθη στην αξιολόγηση των προσφορών και παραβίασε τις διατάξεις της διακήρυξης, ιδίως ως προς τα κριτήρια οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας, την εργατική νομοθεσία και τα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/738/2019

Οι προσφυγούσες ζητούν την ακύρωση της Απόφασης 87/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ηλιούπολης, η οποία απέρριψε τις προσφορές τους και έκανε δεκτές τις προσφορές άλλων διαγωνιζομένων. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια για την Βελτίωση - Αναβάθμιση του Δημικού Φωτισμού με Χρήση Νέων Τεχνολογιών και Εξοικονόμηση Ενέργειας», με εκτιμώμενη αξία 2.976.889,50€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Οι προσφυγούσες υποστηρίζουν ότι οι προσφορές τους πληρούν όλες τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ενώ οι απορρίψεις και οι αποδοχές άλλων προσφορών βασίστηκαν σε λανθασμένα κριτήρια και παραβιάσεις των αρχών του ανταγωνισμού και της διαφάνειας.


ΑΕΠΠ/84/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση των άρθρων 22.Γ περ. β' και 22.Ε της Διακήρυξης, οι οποίοι αφορούν την απαίτηση ειδικής οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας καθώς και τα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η κατασκευή έργου επεξεργασίας αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) με συνολική δυναμικότητα 35.600 τόνων ετησίως, συμπεριλαμβανομένων υποδομών, μονάδων μηχανικής και βιολογικής επεξεργασίας, ενεργειακής αξιοποίησης καθώς και Χώρου Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤΥ). Η προσφυγή εκκίνησε λόγω περιόδου λειτουργίας 60 μηνών και υποστηρίζει ότι οι όροι της Διακήρυξης περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό και παραβιάζουν αρχές διαφάνειας και αναλογικότητας.


ΑΕΠΠ/85/2021

Η προδικαστική προσφυγή της εταιρείας ζητά την ακύρωση της διακήρυξης αριθμ. ... του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου για την ανάθεση της σύμβασης «Παροχή Υπηρεσιών Εστίασης [Διανομή Γευμάτων (72 Τραπεζοκόμοι) - (9 Βοηθοί Μαγείρων) (9 Μεταφορείς) & (5 Λαντζέρηδες)]» της Οργανωτικής Μονάδας ‘...’. Η προσφυγή ασκείται εναντίον τριών συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης: α) του όρου 2.4.4. σχετικά με τον υπολειπόμενο προϋπολογισμό της σύμβασης σε σχέση με το ελάχιστο νόμιμο εργατικό κόστος, β) των όρων 2.2.5. και 2.2.10.2. σχετικά με τα κριτήρια οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας, και γ) του όρου 2.2.7. σχετικά με τα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί δυσχεραίνουν ουσιωδώς ή αποκλείουν τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό.


ΣτΕ/2325/2023

Ζητήματα ν. 4412/2016: (Α) Το ΕΕΕΣ λειτουργεί ως προκαταρκτική μόνο απόδειξη και όχι ως οριστική απόδειξη. (Β) Aποδεικτικά μέσα συμμόρφωσης με πρότυπα διασφάλισης ποιότητας - Πιστοποιητικά σύμφωνα με κανονισμό 765/2008.(...)Οι ανωτέρω προϋποθέσεις για τη διαπίστευση ισχύουν, για την ταυτότητα του δικαιολογητικού λόγου, και για τους οργανισμούς οι οποίοι εκδίδουν πιστοποιητικά που βεβαιώνουν τη συμμόρφωση των διαγωνιζόμενων οικονομικών φορέων με πρότυπα διασφάλισης ποιότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 309 του ν. 4412/2016 το οποίο απαιτεί πιστοποίηση από διαπιστευμένους οργανισμούς, καίτοι το άρθρο αυτό δεν παραπέμπει ρητώς στον κανονισμό 765/2008. Συνεπώς, οι οικονομικοί φορείς οφείλουν να προσκομίζουν, ως αποδεικτικά μέσα προς απόδειξη της συμμόρφωσής τους με τα απαιτούμενα πρότυπα-συστήματα διασφάλισης ποιότητας, πιστοποιητικά εκδιδόμενα από φορείς διαπιστευμένους σύμφωνα με τον κανονισμό 765/2008. 


ΑΕΠΠ/292/2021

Ο προσφεύγων, ο οποίος κατέτασσε δεύτερος σε σειρά μειοδοσίας στον διαγωνισμό, ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης με την οποία κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «...» και ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες καθαριότητας υπαίθριων και στεγασμένων χώρων, όπως δρόμων, πλατειών, πεζοδρομίων, χώρων στάθμευσης, νησίδων και χώρων πρασίνου σε συνολική έκταση περίπου 133 στρεμμάτων, καθώς και την καθαριότητα της χερσαίας ζώνης. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε από τον αναθέτοντα φορέα με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η προσφορά του προσωρινού αναδόχου δεν συμμορφώνεται με τις ελάχιστες νόμιμες αποδοχές και τις εργοδοτικές εισφορές που προβλέπει η εργατική νομοθεσία, καταθέτοντας αναλυτικούς πίνακες που υπολογίζουν το ελάχιστο νόμιμο εργατικό κόστος.


ΑΕΠΠ/1566/2020

Οι προσφυγούσες εταιρείες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που απέρριψε τις προσφορές τους για τον ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό άνω των ορίων, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και διαμόρφωσης χώρων πρασίνου, κοπής-κλαδέματος δέντρων, εκρίζωσης κορμών και φυτοπροστασίας. Το συνολικό προϋπολογιζόμενο ποσό ήταν 468.622,73€ συμπερικλαμβανομένου ΦΠΑ. Κύριος ισχυρισμός ήταν η μη νόμιμη απόρριψη λόγω λανθασμένης ερμηνείας του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ) για τους καταλόγους εγκεκριμένων οικονομικών φορέων.


ΑΕΠΠ/1469/2021

Οι προσφύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκρινε αποδεκτό και προσωρινό ανάδοχο τον οικονομικό φορέα που προσέφερε την χαμηλότερη τιμή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για τις κτιριακές εγκαταστάσεις στέγασης για το χρονικό διάστημα από 01-01-2022 έως 31-12-2022, με εκτιμώμενη αξία 241.935,48 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Οι προσφύγοντες υποστηρίζουν ότι η αναθέτουσα αρχή έκανε λάθη στον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών και της παρακράτησης φόρου, γεγονός που οδήγησε σε μη νόμιμη ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου.


ΕΑΔΗΣΥ/28/2024

Ο πρώτος προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, κατά το σκέλος που κρίθηκαν αποδεκτές οι προσφορές του παρεμβαίνοντος και του δεύτερου προσφεύγοντος και ανακηρύχθηκε ο παρεμβαίνων οριστικός ανάδοχος του διαγωνισμού. Ο δεύτερος προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, κατά το σκέλος που κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντος και ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στην παροχή υπηρεσιών καθαρισμού για διάφορες κτιριακές εγκαταστάσεις, με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές και απαιτήσεις ως προς τις ημέρες, τις ώρες και τον αριθμό των ατόμων που θα απασχολούνται.


ΕΑΔΗΣΥ/204/2022

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αρ. … Διακήρυξης (εφεξής «η προσβαλλομένη»), άλλως να ακυρωθούν και να μεταρρυθμιστούν οι όροι 2.2.7 «Πρότυπα διασφάλισης ποιότητας και πρότυπα περιβαλλοντικής διαχείρισης», 2.2.9.2 Β.5 «Αποδεικτικά μέσα» και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ - 1.5 της Διακήρυξης, ώστε να απαλειφθεί η απαίτηση περί κατοχής και προσκόμισης Πιστοποιητικού για την συμμόρφωση συστήματος διαχείρισης προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με το πρότυπο BS10012:2017 και ώστε οι αιτούμενες πιστοποιήσεις να αφορούν στις υπηρεσίες φύλαξης βάσει του CPV της Διακήρυξης … Παροχή Υπηρεσιών Φύλαξης.


ΑΕΠΠ/1352/2021

Οι προσφεύγουσες εταιρείες αιτούνται: την ακύρωση της προσβαλλομένης απόφασης του Δ.Σ. των ΕΛΤΑ, η οποία έγινε αποδεκτή στις 7.6.2021, καθώς και την απόρριψη των προσφορών των εταιρειών «...» και «...» που αναδείχθηκαν ως προσωρινές αναδόχες. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στις Υπηρεσιακές Λειτουργίες των ΕΛΤΑ, ανά Ομάδα έργου (ΟΜΑΔΕΣ Α1, Α2, Β, Γ, Δ), με εκτιμώμενη αξία 992.000,00€ (συμπ. ΦΠΑ) και δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμη έτος. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι οι προσφορές παραβιάζουν τους όρους της διακήρυξης και την εργατική νομοθεσία.