×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΑΔΗΣΥ/162/2025

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Στην προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση των αποφάσεων υπ' αριθμ. .../2024 και .../2024 της Δημοτικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής, με τις οποίες έγιναν δεκτές οι προσφορές των οικονομικών φορέων «...» και «...», με την πρώτη από αυτές να αναδεικνύεται προσωρινή και στη συνέχεια οριστική ανάδοχος της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια, ... , για τα έτη 2023-2024, με την αλλαγή και την τοποθέτηση των ... να γίνεται από κατάλληλο τεχνικό προσωπικό του αναδόχου και στο κόστος να συμπεριλαμβάνεται η προμήθεια, η ... και η ... όπου χρειάζεται. Η σύμβαση διαιρείται σε τρεις ομάδες και ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός ανέρχεται στο ποσό των ... € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/238/2024

Η Πράξη 238/2024 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και τη σύναψη δύο σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια εξοπλισμού για την αναβάθμιση του πάρκου «ΘΑΛΩΣΣΙ» του Δήμου Πεντέλης, συνολικού προϋπολογισμού 4.328.060,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η προμήθεια, που διαιρείται σε δύο Τμήματα, κατακυρώθηκε στις εταιρείες «… ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Ι.Κ.Ε.» (Τμήμα 1) και «… Ι.Κ.Ε.» (Τμήμα 2). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υπάρχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των συμβάσεων. Επισήμανε ωστόσο την ανάγκη διόρθωσης των ποσών των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης στο άρθρο 3 των συμβάσεων, ώστε να αντιστοιχούν στο 4% της εκτιμώμενης (προϋπολογιζόμενης) δαπάνης χωρίς ΦΠΑ.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/131/2024

Η Πράξη 131/2024 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας διαδικασίας ανάθεσης προμήθειας ειδών ατομικής προστασίας ετών 2021-2022 για τον Δήμο Πατρέων και τα νομικά του πρόσωπα, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 3.000.785,60 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η προμήθεια διαιρείται σε 69 τμήματα με κριτήριο την τιμή. Συμμετείχαν 21 οικονομικοί φορείς, εκ των οποίων αποκλείστηκαν αρκετοί λόγω μη συμμόρφωσης με τεχνικές προδιαγραφές. Εγκρίθηκαν 42 σχέδια συμβάσεων συνολικής αξίας 824.462,59 ευρώ με διάφορες εταιρείες, ενώ απαγορεύεται η υπογραφή δύο λόγω μη παράτασης προσφορών. Επισημαίνεται υπερβάλλουσα προϋπολογιζόμενη δαπάνη, χωρίς όμως δυσμενείς συνέπειες.


ΕΑΔΗΣΥ/1473/2023

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση των αποφάσεων της αναθέτουσας αρχής που έγιναν δεκτές οι προφορές των εταιρειών για τα Τμήματα Α΄ και Β΄ της σύμβασης και την ανάδειξη οριστικής ανάδόχου της μίας εξ αυτών. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών εργαστηριακών εξετάσεων για την περίοδο 2023-2025, με συνολικό προϋπολογισμό 280.720,00€ χωρίς ΦΠΑ. Το έργο διαιρείται σε δύο τμήματα: Τμήμα Α (141.680,00€) για έτη 2023-2024 και Τμήμα Β (139.040,00€) για έτη 2024-2025. Η προσφυγή επικαλείται πλημμελή υποβολή δικαιολογητικών και μη συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές της Διακήρυξης.


ΕΑΔΗΣΥ/888/2023

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση των πράξεων της αναθέτουσας αρχής που εγκρίθηκαν τα πρακτικά του διαγωνισμού και την ανάδειξη των προσωρινών αναδόχων. Ειδικότερα, θεωρεί ότι η αναθέτουσα αρχή παρέλειψε να διαγνώσει πρόσθετους λόγους αποκλεισμού των προσφορών των οικονομικών φορέων στην Ομάδα 3 και 4 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια μέσων προσωπικής προστασίας και ειδικού εξοπλισμού, όπως π.χ. μάσκες, γάντια, στολές κ.λπ., με εκτιμώμενη συνολική αξία 550.302,56 ευρώ (συμπ. ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός διαιρείται σε 6 ομάδες, με τις Ομάδες 3 και 4 να έχουν εκτιμώμενη αξία 201.167,06 ευρώ και 91.509,52 ευρώ αντίστοιχα.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/457/2023

Προμήθεια και τοποθέτηση συνθετικού τάπητα (ταρτάν) και οργάνων γυμναστικής.(...)Ως εκ τούτου οι διακωλυτικοί λόγοι υπογραφής του σχεδίου, της επίμαχης 1ης συμπληρωματικής σύμβασης ερείδονται επί εσφαλμένης προϋπόθεσης, αφού η εκτέλεση  επιπλέον εργασιών φρεζαρίσματος από τις αρχικά προβλεπόμενες καθώς και η προμήθεια και τοποθέτηση ασφάλτου κάτωθι του συνθετικού τάπητα και νέων εσχαρών απορροής των υδάτων, για τις οποίες προβλέπονταν  στην αρχική σύμβαση εργασίες επανατοποθέτησης των παλαιών εφόσον τούτο παρίστατο αναγκαίο, εμπίπτουν κατεξοχήν στην έννοια των  «συμπληρωματικών» αγαθών και υπηρεσιών της  περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 132  του ν. 4412/2016.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω και δεδομένου ότι άλλος λόγος μη νομιμότητας της επίμαχης σύμβασης δεν αναδεικνύεται,  πρέπει να γίνει δεκτή  η προσφυγή ανάκλησης, να ανακληθεί η  1/2023 Πράξη του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου 


ΑΕΠΠ/346/2018

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της προσβαλλομένης απόφασης με αριθμό 80/2018 της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Χαλκηδόνος, η οποία κρίνει αποδεκτή στο σύνολο της η προσφορά ενός άλλου οικονομικού φορέα, ανακηρύσσοντας τον προσωρινό ανάδοχο για τα Τμήματα 1 και 2 της σύμβασης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η επισκευή, συντήρηση και προμήθεια ανταλλακτικών οχημάτων και μηχανημάτων έργου του Δήμου Χαλκηδόνος, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 148.800,00 € με ΦΠΑ 24% για ένα έτος. Η σύμβαση διαιρείται σε τέσσερα διακριτά τμήματα: 1) Επιβατικά, μικρά φορτηγά, ημιφορτηγά μη ανατρεπόμενα, 2) Μηχανήματα έργου, φορτηγά, απορριμματοφόρα, 3) Προμήθεια ελαστικών με την τοποθέτησή τους, και 4) Προμήθεια ανταλλακτικών και αναλώσιμων.


ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/64/2010

Προμήθεια υγρών καυσίμων από Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Με την ως άνω Πράξη κρίθηκε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ.1 και 2 εδ.β'και 21 παρ.1 περ.α'του π.δ/τος 118/2007, τόσο στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια υλικών του Δημοσίου όσο και στην κατακυρωτική απόφαση πρέπει να προσδιορίζεται σαφώς η ποσότητα του υπό προμήθεια υλικού, ενώ παρέχεται στην αναθέτουσα αρχή η δυνατότητα να προβλέψει στην οικεία διακήρυξη δικαίωμα για κατακύρωση στον προμηθευτή που αναδεικνύεται μειοδότης ποσότητας μεγαλύτερης από εκείνη που προκηρύχθηκε μέχρι ποσοστού 15% (για διαγωνισμούς προϋπολογισθείσης αξίας από 100.001 ευρώ και άνω με Φ.Π.Α.). Το δικαίωμα όμως αυτό για αύξηση της προκηρυχθείσας ποσότητας μπορεί να ασκηθεί μόνο κατά το χρόνο κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού και όχι κατά το στάδιο εκτέλεσης της σύμβασης. Συνεπώς, όρος της διακήρυξης που προβλέπει δυνατότητα της αναθέτουσας αρχής να αυξήσει την κατακυρωθείσα ποσότητα κατά το στάδιο εκτέλεσης της σύμβασης είναι μη νόμιμος.


ΕΣ/ΚΛΙΜ.ΣΤ/171/2017

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά κατά πλειοψηφία κρίνεται ότι δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων συμβάσεων, δοθέντος ότι η κατάστρωση της διακήρυξης και του τρόπου υποβολής των προσφορών ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της αναθέτουσας. Αν και κατά την άποψη της Παρέδρου Νικολέτας Ρένεση, η ανωτέρω διαδικασία ανάθεσης είναι πλημμελής, καθόσον από τα στοιχεία του φακέλου δεν αιτιολογείται σύμφωνα με το άρθρο 59 του ν. 4412/2016 η απόφαση της αναθέτουσας αρχής να επιτρέψει την υποβολή αυτοτελούς προσφοράς μόνο για το σύνολο των ομάδων του διαγωνισμού και όχι και για μια ή περισσότερες από τις (τέσσερις) ομάδες στις οποίες διαιρείται η ελεγχόμενη προμήθεια, όπως επίσης δεν αιτιολογείται και η απόφασή της για δυνατότητα αυτοτελούς υποβολής προσφοράς μόνο για μία υποομάδα (1.Β της ομάδας 1) των δημοπρατούμενων καυσίμων.


ΑΕΠΠ/1858/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία, με την προδικαστική προσφυγή της, αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης της αναθέτουσας αρχής σχετικά με την προμήθεια υλικών, η οποία διαιρείται σε τρία τμήματα: 1) «ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ» (εκτιμώμενης αξίας 52.268,05€ πλέον ΦΠΑ), 2) «ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ» (εκτιμώμενης αξίας 20.468,50€ πλέον ΦΠΑ) και 3) «ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΥΛΙΚΑ» (εκτιμώμενης αξίας 2.667,05€ πλέον ΦΠΑ). Η διακήρυξη ορίζει ότι οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να υποβάλλουν προσφορά για το σύνολο της ανάθεσης και όχι για μεμονωμένα τμήματα. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι αυτός ο όρος εμποδίζει τη συμμετοχή της, καθώς δραστηριοποιείται μόνο στο τμήμα 2 και θα πρέπει να αναζητήσει υπεργολάβο ή δάνεια εμπειρία για τα υπόλοιπα τμήματα, αυξάνοντας το κόστος της προσφοράς της και περιορίζοντας τον ανταγωνισμό.


ΕΣ/Τ7/113/2006

Προμήθεια ημερολογίων από Δήμο, τα οποία είναι εικονογραφημένα με θέματα από παραδοσιακά επαγγέλματα της περιοχής του ως άνω Δήμου. Δαπάνη νόμιμη, καθόσον εξυπηρετεί τους σκοπούς του Δήμου, αφού με την ενσωμάτωση πολιτισμικών στοιχείων σε ένα αντικείμενο καθημερινής χρήσης, όπως το ημερολόγιο, το οποίο διατίθεται στους δημότες, αναδεικνύεται η πολιτιστική κληρονομιά του τόπου και επιμορφώνονται συναφώς οι δημότες.