ΕΑΔΗΣΥ/1863/2023
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία, με την προδικαστική προσφυγή της, αιτείται την ακύρωση της πράξης της αναθέτουσας Αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της και επικύρωσε το Πρακτικό 1 της Επιτροπής Διενέργειας & Αξιολόγησης, καθώς και την κήρυξη της παρεμβαίνουσας εταιρείας ως αναδόχου του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση κλιματιστικών συστημάτων, με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές όπως η απόδοση ψύξης/θέρμανσης, τα επίπεδα θορύβου των μονάδων και οι απαιτήσεις για πιστοποιητικά ποιότητας (ISO 9001, ISO 14001). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ιδίως ως προς τη μετάφραση δικαιολογητικών, τις αποδόσεις των μονάδων και τα πιστοποιητικά επαγγελματίας ψυκτικού. Η ΕΑΔΗΣΥ απορρίπτει την προσφυγή, θεωρώντας ότι οι ισχυρισμοί της προσφεύγουσας είναι αβάσιμοι και ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας πληροί τα κριτήρια της διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΔΗΣΥ/284/2025
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας Αρχής που έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για το Τμήμα 1 του διαγωνισμού, το οποίο έχει αντικείμενο «...» (δεν αναφέρεται συγκεκριμένα το αντικείμενο στον κείμενο) και εκτιμώμενη αξία 493.600€ συν ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα προσβάλλει την απόφαση γιατί θεωρεί ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας έπρεπε να είχε απορριφθεί εξαιτίας ελλειπόντων ή ελλιπών δικαιολογητικών, όπως πιστοποιητικά δικαστικής φερεγγυότητας, πιστοποιητικά ISO και ποινικά μητρώα, τα οποία δεν ήταν νομίμως επικυρωμένα. Επιδιώκει να της ανατεθεί η συγκεκριμένη σύμβαση καθώς κατετάγη δεύτερη σε σειρά μειοδοσίας.
ΑΕΠΠ/997/2020
Η προσφεύγουσα ένωση εταιρειών επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης 84/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας και την ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών διαχείρισης αποβλήτων και εμπορίας φυτοχωμάτων για τρία έτη, με συνολικό προϋπολογισμό 700.700€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται σε παραβάσεις της διακήρυξης, ιδίως ως προς την τεχνική και οικονομική ικανότητα της παρεμβαίνουσας, την μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές και την έλλειψη απαραίτητων δικαιολογητικών όπως άδειες οδήγησης, πιστοποιητικά συστημάτων ζύγισης και πιστοποιητικά περιβαλλοντικής διαχείρισης (ISO). Η προσφεύγουσα ζητά να ανατεθεί η σύμβαση σε αυτήν.
ΑΕΠΠ/1140/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που απέρριψε τη δική της προσφορά και ενέκρινε την προσφορά της παρεμβαίνουσας, καθώς θεωρεί ότι η απόρριψη της δικής της προσφοράς έγινε παράνομα, ενώ η αποδοχή της προσφοράς της άλλης συμμετέχουσας έγινε με σοβαρές πλημμελείες και παραβάσεις των όρων της διακήρυξης. Συγκεκριμένα, ζητά τον έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας, ιδίως ως προς την έγκαιρη υποβολή των δικαιολογητικών της και την πληρότητα των δικαιολογητικών της αντιπάλου, όπως πιστοποιητικά ISO και πιστοποιητικά καταλληλότητας για τα υλικά.
ΑΕΠΠ/937/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Τεθωρακισμένης Μεραρχίας που αποδέχθηκε το πρακτικό ελέγχου δικαιολογητικών κατακύρωσης της παρεμβαίνουσας εταιρείας και την κατακύρωση σε αυτήν της προμήθειας για τα είδη με αριθμούς 4 έως 14 και 16. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια νωπών κρεάτων και πουλερικών, καθώς και παρασκευασμάτων αυτών, για την κάλυψη αναγκών σίτισης στρατιωτικών μονάδων σε συγκεκριμένες περιφερειακές ενότητες. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην καταγγελία έλλειψης υποχρεωτικών δικαιολογητικών της παρεμβαίνουσας εταιρείας, ιδίως άδειες λειτουργίας και πιστοποιητικά σύστημα ασφάλειας τροφίμων (HACCP/ISO 22000).
ΑΕΠΠ/1049/2018
Η προσφεύγουσα εταιρία κατέθεσε προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης αριθμού 246/10.09.2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ζαχάρως. Το αντικείμενο της συμβατικής σχέσης ήταν η 'Αναβάθμιση Υποδομών Φωτισμού Δήμου Ζαχάρως' με συνολικό προϋπολογισμό 129.150,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφυγή στηρίχθηκε στο επιχείρημα ότι η αποδεκτή προσφορά της αντιπάλου εταιρίας δεν συμμορφωνόταν με τις απαιτήσεις της Διακήρυξης, καθώς τα υποβληθέντα πιστοποιητικά συμμόρφωσης με ευρωπαϊκά πρότυπα (ISO 9001, ISO 14001, ISO 18001) και η βεβαίωση εγγραφής σε συλλογικό σύστημα διαχείρισης αποβλήτων δεν είχαν τη νόμιμη επικύρωση από δικηγόρο, όπως απαιτεί η κείμενη νομοθεσία.
ΑΕΠΠ/317/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της απόφασης 390/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με την οποία έγινε αποδεκτή η προσφορά του οικονομικού φορέα «…» για τον ανοιχτό διαγωνισμό προμήθειας λιπαντικών οχημάτων και μηχανημάτων έργου του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια λιπαντικών με προϋπολογισμένη δαπάνη 89.323,24 € (συνολικά 110.760,82 € με ΦΠΑ 24%). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η αποδεκτή προσφορά παραβιάζει ουσιώδεις όρους της διακήρυξης, όπως η μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις για πιστοποιητικά ποιότητας ISO, η έλλειψη υποχρεωτικής μετάφρασης ξενόγλωσσων εγγράφων και η μη συμβατότητα των τεχνικών προδιαγραφών των προσφερόμενων λιπαντικών με τις απαιτήσεις του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/888/2018
Η προσφεύγουσα επιχείρηση με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης 666/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία έκανε αποδεκτή την τεχνική προσφορά της συμβαλλόμενης ατομικής επιχείρησης «…………………» για την Ομάδα Β΄ «ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ» του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών για τη λειτουργεία δομών του Δήμου και των νομικών του προσώπων για το έτος 2018. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της συμβαλλόμενης δεν πληροί τις απαιτήσεις της διακήρυξης, καθώς λείπουν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ISO 9001 και ISO 14001 για την παραγωγική εταιρεία και δεν αναφέρεται η διάρκεια ζωής των λιπαντικών στα τεχνικά φυλλάδια.
ΑΕΠΠ/1626/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης υπ’ αριθμ. «...» του Διοικητή της Αναθέτουσας Αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά του στο ΤΜΗΜΑ 1 και έκρινε αποδεκτές τις προσφορές άλλων οικονομικών φορέων στα ΤΜΗΜΑΤΑ 1, 3 και 4. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης με συνολική εκτιμώμενη αξία 596.347,68 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και αφορά την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, όπως ολόσωμες φόρμες προστασίας, μάσκες FFP3 και άλλα αναλώσιμα ιατρικά υλικά. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι οι αποδεκτές προσφορές δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ιδίως όσον αφορά τα πιστοποιητικά ποιότητας (ISO 9001/2015, ISO 13485) και τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης με ευρωπαϊκές οδηγίες.
ΑΕΠΠ/1018/2020
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό πρωτ. «…» για την ανάδειξη αναδόχου για το έργο κατασκευής συνθετικού τάπητα στο στίβο του Δημοτικού Σταδίου «…», καθώς και κάθε άλλης εργασίας που κρίθηκε αναγκαία για την πλήρη και ορθή κατασκευή του. Επιπλέον, ζητεί την ακύρωση των καταχρηστικών όρων στα άρθρα 22Δ και 22Ε της διακήρυξης, οι οποίοι περιλαμβάνουν απαιτήσεις για πιστοποιητικά τεχνίτη εφαρμογής αθλητικών δαπέδων και πέντε πρόσθετα πιστοποιητικά (ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ΕΛΟΤ 1801:2008/OHSAS 18001:2007, ISO 50001:2011, ISO 37001:2016). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί είναι καταχρηστικοί, αδικαιολόγητοι και περιορίζουν τον ανταγωνισμό, καθώς δεν συνδέονται αναλογικά με το αντικείμενο της σύμβασης και δυσχεραίνουν ή αποκλείουν τη συμμετοχή της.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/76/2019
Προμήθεια αναλωσίμων φωτοτυπικών μηχανημάτων:Με τα δεδομένα αυτά μη νομίμως έγινε αποδεκτή η τεχνική προσφορά της αναδόχου εταιρείας καθόσον σύμφωνα με τα οριζομένα στο Παράρτημα ΙΙ της διακήρυξης οι συμμετέχουσες εταιρείες έπρεπε να συμπεριλάβουν στην τεχνική τους προσφορά πιστοποιητικό ISO 14001 ή άλλο ισοδύναμο της κατασκευάστριας εταιρείας, ήτοι πιστοποιητικό το οποίο να βεβαιώνει ότι η κατασκευάστρια εταιρεία του υπό προμήθεια μοντέλου συμμορφώνεται με συγκεκριμένα συστήματα ή πρότυπα όσον αφορά την περιβαλλοντική διαχείριση. Επομένως, μη νομίμως υποβλήθηκαν τα πιστοποιητικά ISO 14001 των εταιρειών «….» και «…..» αντί των κατασκευάστριων εταιρειών «….» και «….». Περαιτέρω όμως, λαμβανομένου υπόψη ότι α) σύμφωνα με το υπ’ αρ. πρωτ. 1401594/25.10.2017 διευκρινιστικό έγγραφο της Δ/νσης Στέγασης & Τεχνικών Υπηρεσιών, οι έγγραφες βεβαιώσεις των προμηθευτριών εταιρειών εν ισχύ ISO 9001 καθώς και οι πιστοποιήσεις των κατασκευαστριών εταιρειών εν ισχύ ISO 14001 αφορούν στο σύνολο τις εταιρείες και όχι ανά μοντέλο και β) τα υποβληθέντα πιστοποιητικά αφορούν εταιρείες οι οποίες είναι στον ίδιο όμιλο εταιρειών με τις κατασκευάστριες εταιρείες, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Ε.Φ.Κ.Α. ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά επειδή συγγνωστώς υπέλαβαν ότι τα εν λόγω πιστοποιητικά κάλυπταν τις απαιτήσεις της διακήρυξης.