×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΑΔΗΣΥ/1929/2023

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η πρώτη προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με την οποία απορρίφθηκε η οικονομική της προσφορά και ανέδειξε ως προσωρινό ανάδοχο τον οικονομικό φορέα «...» για το έργο «...» με τιμή 26.116.286,91€ και έκπτωση 29,60%. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά κατασκευαστικό έργο εκτιμώμενης αξίας 37.661.290,32€ (συμπερ. ΦΠΑ), για το οποίο διεξήχθη ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς της βασίστηκε σε λανθασμένη εφαρμογή του άρθρου 88 του ν.4412/2016 σχετικά με την αιτιολόγηση χαμηλής τιμής, ενώ οι προσφορές άλλων διαγωνιζομένων έπρεπε να απορριφθούν λόγω συγχώνευσης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΑΔΗΣΥ/1928/2023

Με την πρώτη προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με αριθμό .../11-10-2024, η οποία αφορά το έργο «...». Ειδικότερα, ζητεί την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την οικονομική της προσφορά (με έκπτωση 31,88%) και ανέδειξε τον οικονομικό φορέα «...» ως προσωρινό ανάδοχο με έκπτωση 29,60%. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκτέλεση του έργου «...» με εκτιμώμενη αξία 37.661.290,32 ευρώ (συμπερ. ΦΠΑ), που προκηρύχθηκε με ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία. Οι αιτιάσεις αφορούν παραβάσεις του ν.4412/2016 (άρθρα 88, 91, 102) και εσφαλμένη αξιολόγηση της αιτιολόγησης της προσφοράς της.


ΝΣΚ/25/2004

Νομιμότητα διεξαγωγής διαγωνισμού κατασκευής δημόσιου έργου.α) Ανοικτή δημοπρασία για την κατασκευή δημόσιου έργου, στην οποία εφαρμόζεται (και) η Κοινοτική νομοθεσία, δεν θεωρείται ότι διεξήχθη νόμιμα, αν κατά την ορισθείσα για την υποβολή των προσφορών ημερομηνία, δεν συνεδρίασε η Επιτροπή του διαγωνισμού.  β) Ο νέος διαγωνισμός για το ίδιο έργο δεν θεωρείται επαναληπτικός, διότι ο αρχικός θεωρείται ως μη γενόμενος. (πλειοψ.)

ΑΕΠΠ/1413/2019

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης που ανέδειξε την εταιρεία «*********» ως προσωρινή ανάδοχος για τη σύμβαση προμήθειας ακτινολογικού φιλμ, υποστηρίζοντας ότι η τεχνική προσφορά της συνδιαγωνιζόμενης δεν συμμορφωνόταν με τις προδιαγραφές της διακήρυξης. Ειδικότερα, επικαλείται ελλείψεις στα πιστοποιητικά ποιότητας (CE, ISO), μη έγκυρα πιστοποιητικά εκπαίδευσης τεχνικού προσωπικού από τον κατασκευαστικό οίκο, και έλλειψη βεβαίωσης γνησιότητας των προϊόντων από τον κατασκευαστή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε προμήθεια ψηφιακών φιλμ ιατρικής απεικόνισης συμβατών με εκτυπωτές DRYPIX 7000, με προϋπολογισμό 66.129,03 € χωρίς ΦΠΑ.


ΕΑΔΗΣΥ/307/2023

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη υπ. αριθμ. 425/6.12.2022 απόφαση της οικονομικής επιτροπής (πρακτικό 51) της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε το 2ο πρακτικό της επιτροπής διαγωνισμού του έργου κατά το μέρος που απέρριψε την προσφορά της και ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο την παρεμβαίνουσα ενώ παρέλειψε να την καλέσει για τεκμηρίωση της προσφοράς της ως ασυνήθιστα χαμηλής.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/177/2025

Η Πράξη 177/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο «Κατασκευή 2 Συγκροτημάτων των 13 Διαμερισμάτων στα Στρατόπεδα «ΠΑΡΑΣΧΟΥ» και «ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ» στην Κομοτηνή», αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Δ′ Σώμα Στρατού «ΘΡΑΚΗ»). Το έργο, προϋπολογισμού 3.225.806,45 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης. Η ανάθεση έγινε με ανοικτή διαδικασία και κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή, καταλήγοντας σε συμβατικό τίμημα 2.407.797,01 ευρώ. Κατόπιν ελέγχου των προσφορών (προσήλθαν 9 φορείς) και της τεκμηρίωσης της χαμηλής προσφοράς του προσωρινού αναδόχου, το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΑΕΠΠ/1002/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητεί την ακύρωση του πρακτικού αποσφράγισης και αξιολόγησης οικονομικών προσφορών με αριθμό *****, με το οποίο απορρίφθηκε η προσφορά της από τη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση της δημόσιας σύμβασης «*****». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης με προϋπολογισμένη αξία 211.000,00 € (συμπερ. ΦΠΑ) και διάρκεια δύο ετών. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της ως ασυνήθιστα χαμηλής ήταν παράνομη, καθώς η προσφορά της ήταν σύμφωνη με τους όρους της διακήρυξης και περιελάμβανε εύλογο ποσοστό εργολαβικού κέρδους και διοικητικού κόστους. Επιπλέον, καταγγέλλει ότι η αναθέτουσα αρχή δεν την κάλεσε σε διευκρινίσεις πριν την απόρριψη, παραβιάζοντας τις διατάξεις του νόμου.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/143/2025

Η Πράξη 143/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο «Επέκταση Δαπέδου Στάθμευσης Αεροσκαφών στον Κρατικό Αερολιμένα Καρπάθου», το οποίο έχει προϋπολογισμό 5.524.193,55 ευρώ. Το έργο εκτελείται από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και ανατέθηκε με ανοικτή διαδικασία. Η Επιτροπή Διαγωνισμού εξέτασε πέντε προσφορές, απέρριψε μία ως απαράδεκτη και ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο τον οικονομικό φορέα «..». Το Κλιμάκιο, αφού εξέτασε τα υποβληθέντα στοιχεία και διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν νομικές πλημμέλειες ή εκκρεμείς προσφυγές, έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΑΕΠΠ/1043/2018

Η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, η οποία απέρριψε την προσφορά της και ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο του έργου μια άλλη εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Συντήρηση και Βελτίωση του Οδικού Άξονα Πογωνιάς - Πλαγιάς», με εκτιμώμενη προϋπολογισθείσα αξία 5.096.774,19€ (χωρίς ΦΠΑ) και 6.320.000,00€ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν παράνομη και λανθασμένη, καθώς πληρούσε όλα τα απαιτούμενα κριτήρια, συμπεριλαμβανομένης της μη υπέρβασης των ορίων ανεκτέλεστου υπολοίπου. Ζητεί η αναγνώριση της προσφοράς της και η ανάθεση της σύμβασης σε αυτήν.


ΑΕΠΠ/1175/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της απόφασης 617/2018 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ενέκρινε την τεχνική προσφορά του οικονομικού φορέα «…………………». ως νόμιμη και τον ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια και εγκατάσταση αθλητικών ειδών γηπέδων ποδοσφαίρου» για τους Δήμους ……………, …………, ……… και ………. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η τεχνική προσφορά του ανταγωνιστή της παρουσιάζει σοβαρές αποκλίσεις από τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδίως ως προς τη σύνθεση, το πάχος, το πλάτος και την αντοχή των ινών του συνθετικού χλοοτάπητα, γεγονός που θα έπρεπε να οδηγήσει στον αποκλεισμό της προσφοράς του. Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 486.724,80 € (συμπερ. ΦΠΑ).


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/239/2025

Η Πράξη 239/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Βελτίωση-Αναβάθμιση Πανεπιστημιακών Εστιών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης». Το έργο, προϋπολογισμού 1.854.838,71 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), χρηματοδοτείται από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2025. Ο διαγωνισμός διεξήχθη με ανοικτή δημοπρασία και κριτήριο ανάθεσης τη χαμηλότερη τιμή. Κατατέθηκαν έντεκα προσφορές. Μετά την εξέταση των αιτιολογήσεων ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών, προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας «… ΕΕ» με μέση έκπτωση 28,17%. Το Κλιμάκιο, κατά τον έλεγχο των στοιχείων, δεν διαπίστωσε νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία και ως εκ τούτου αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του αναδόχου.